Daar zit ik dan. Op een bankje op station Eindhoven beukenlaan. Wachtend op de trein. Ik ben net bij Kees Kachel aan de deur geweest. Even een handdruk en een kort gesprek met hem en zijn vrouw. Kees is, ja, echt, getrouwd. Verder kwam hij net uit het ziekenhuis voor implantaten in zijn mond.
Zijn hoofd was weinig veranderd maar wel opgezwollen.
Zijn vrouw, en hijzelf, benadrukten mij datze klaar zijn met probleemwijken en de nasleep. Ze willen er niets meer van weten. Ik heb ze maar het beste gewenst. Foto's volgen vanavond. Niet van Kees zelf want dit wilde hij niet. Maar wel van de buurt.
Klacht is helder. Kees is klaar met probleemwijken en wilde geen interview. Wel krijgt iedereen de groeten.
De Kankerkacheltour 2014Om 13.30 vertrok ik uit mijn hometown ergens in het pittoreske Twente, op weg naar het verre Noord-Brabant. Om 16.30 arriveerde ik dan eindelijk in Eindhoven op het station Beukenlaan.
Via Google Maps had ik de route al behoorlijk uitgestippeld. Na een minuut of vijf lopen arriveerde ik dan ook al in de Edisonstraat:
Dit is bij Kees voor het huis
Dit is de straat die grenst aan de Edisonstraat in Woensel-West. 1e Franklinstraat geloof ik. Het is voor zover ik weet de straat die grenst aan de straat waar die ene man zijn autohandeltje bedreef.
Je raadt het al; ook dit is voor het huis van Kees.
Het werd al donker, maar eenieder die probleemwijken kent en gekeken heeft wéét dat dit daadwerkelijk het huis van onze Kees is. Ook de Eindhovenaren kunnen mij hierin back-uppen. Hier verblijft Kees dus in zijn natuurlijke habitat. Zie ook voor het raam; zijn scooter! Mooi dingetje.
Met uitzicht op Cafetaria de Edison, ook wel bekend als Hiphappers.
En hier liep ik de Edisonstraat weer uit, na het korte gesprek met Kees en zijn vrouw.Oké leuk, maar waarom geen foto's van Kees zelf? Zijn vrouw deed open, ik legde uit wie ik was en waar ik voor kwam. Haar antwoord was bijzonder snel: "Kees wil niets meer met dat programma te maken hebben. Simpel." Ik gaf aan dat ik dat respecteerde, en toen zwaaide ineens de woonkamerdeur open. En wie kwam er naar de deur? Kees! 10 jaar ouder, een behoorlijk oude kop gekregen. Ik gaf hem netjes een hand en legde ook hem uit wat ik kwam doen. Kees vertelde me dat hij net uit het ziekenhuis kwam omdat hij implantaten kreeg/krijgt in zijn mond. Zijn gezicht zag er ook niet al te best uit, behoorlijk opgezwollen en ook zijn stem klonk niet opperbest. Het ging verder goed met hem en hij was blij met zijn vrouw. Hoe het met Ruud en Huubke ging heb ik helaas niet kunnen vragen. Maar goed, Kees closed, Kees is klaar met de hele nasleep van probleemwijken. Misschien kunnen we Geert Glas uit Assen-Oost (tegenwoordig Stadskanaal) nog eens strikken voor een interview met een kratje bier in de auto waarmee hij van Maastricht naar Groningen reed. Gewoon. Toto out.[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2014 21:26:59 ]