abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:25:20 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_146865017
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

disclaimer
pi_146865079
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Zeven babies O+
Hoe oud is de oudste? :D (A. is de jongste toch?)
De oudste is van februrari en de rest is tussen 9 juli en 16 september geboren.
Dus ik heb 6 info-hulplijnen voor als mijn baby weer eens iets raars doet zoals een dag niet poepen.
En jullie natuurlijk.
En m'n moeder.

O+
pi_146865082
Lange post weg ;( maar +2 op Franny
Kwak
pi_146865118
Oh M had laatst een keer 5 dagen niet gepoept en toen weer een dsg niet. Sindsdien elke dag meerdere keren (tot gisteren, sinds gisterochtend niks meer). Hij heeft nu ook meer krampjes lijkt het, maar goed, hij is vier weken O+ vandaag dus dat is ook niet vreemd.
Kwak
pi_146865130
En ik wilde er nog iets aan toevoegen Dot. Als je iemand bent die de lat heel hoog legt voor zichzelf dan is moederschap wel even een reality check. Ik merk dat ook. Ik bedoel: je kunt niet perfect zijn als moeder (zie I die nu met een blaar rondloopt.. en dan: wat is de 'perfecte' moeder??), maar je kunt door het moederschap ook niet meer zoveel geven in je werk als daarvoor. Daar loop ik ook wat tegenaan. Maar deze week, toen ik me daar druk over maakte, had ik een gesprek met mijn vriend en die zei: denk je echt dat je leerlingen en collega's ook maar iets daarvan merken?

Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik merk het vooral zelf omdat ik vind dat ik het allemaal nog beter zou moeten doen dan hoe ik het nu doe. En dat moest ik ook maar eens gaan afleren. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146865777
Ohhh, ik was net op kraamvisite bij DaD en haar mannen! Ik zag een verliefde mama, een lieve zorgzame papa en een prachtig tevreden klein ventje O+ (en een inrichtig om jaloers op te zijn :@)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146865820
Mijn vriend is het totaal niet met me eens gelukkig idd. En dat weet ik ook, dus het is echt een rationeel puntje bij mij. Hij stuurt me zometeen naar de kapper om even bij te komen :P

Ik ben eigenlijk helemaal niet perfectionistisch, maar ik wil het wel graag iedereen naar de zin maken en zorgen dat niemand slecht over me denkt en daar loop ik nu idd tegenaan. Toch wel een hoge lat idd. Ik kan bijv gewoon niet meer 50+ uren werken als het druk is en dat vind ik lastig los te laten. Er schiet altijd wel iets of iemand bij in en dat ben ik vaak zelf en (daardoor ook) mijn vriendinnen. Ik heb op m'n werk iig al aangegeven dat er teveel op m'n bord ligt en ik mag een van m'n taken overdragen, maar er is niemand die het over kan nemen. Dus ik hoop dat we die heel snel vinden zodat ik wat meer rust in m'n kop krijg :)

Misschien heb ik eens in de zoveel tijd gewoon even een huilbui nodig en dat m'n vriend me dan even het huis uit schopt :@
pi_146865882
Stel nou he, dat de perfecte moeder bestond. Haar kind heeft dan een wel heel vertekend beeld van de werkelijkheid. Ik denk dat het voor onze kinderen juist heel goed is dat we niet perfect zijn.

Desalniettemin herken ik erg veel in wat je schrijft Dot. Onze generatie voelt volgens mij dat we 1001 dingen moeten kunnen. Doorgeslagen feminisme misschien? Geen idee. Weet alleen dat her niet haalbaar is.
Kussmiley!
pi_146865966
Wat een hoop goede, leerzame wijsheden zo van moeders bij elkaar O+. Ik lees aandachtig mee, want ook al heb ik ondertussen al jaren ervaring als moeder, toch blijft dit wringen, of beter gezegd wringt het nu weer ontzettend...vooral ook omdat ik nog niet mezelf ben (en ook nog niet een nieuwe versie van mezelf). Zou jullie wel als wijze-raad-vriendinnen willen hebben :Y.

al werk ik niet zozeer voor geld, maar vooral om de andere redenen. Zonder mijn salaris zou ook gaan, wat minder luxe maar het kan goed. Waarom kan IK dan niet meer thuis zijn bij m'n meiden -O-
pi_146866340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:57 schreef JufMariska het volgende:
Ohhh, ik was net op kraamvisite bij DaD en haar mannen! Ik zag een verliefde mama, een lieve zorgzame papa en een prachtig tevreden klein ventje O+ (en een inrichtig om jaloers op te zijn :@)
O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:28:12 #11
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146866472
Franny ik moest enorm lachen om je dramaqueen :D Ik blijf dat fascinerend vinden dat ze zo klein al zo hun eigen willetje hebben _O- (totdat die van mij begint).

BF je meisje staat :o :D

Razz veel plezier!

Mijn ventje is 5 maanden oud vandaag :o O+

luc0679S.jpg
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146866589
Noh! Wat een droppie is t toch Chanty! Vermaanddag *O*

Ik kreeg net telefoon van school dat ze nanens school mij willen uitnodigen om hier aan mee te doen. Lijkt me leuk, even de folder lezen die ze me vandaag sturen. Dan krijg ik toch wel meer zin om weer aan de slag te gaan na mijn verlof straks. http://www.derodeloper.nu(...)raren-regio-den-haag
Kwak
pi_146866668
Ohja mijn kraam raadde dit boek aan, maar misschien kennen jullie het al. Geschreven door een verloskundige/vrouwencoach: http://www.perfectemoedersbestaanniet.nl
Kwak
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:59:18 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146867206
Ohh Chanty O+. 5 maanden alweer, wat gaat dat hard!

Razz veel plezier! Klinkt erg leuk :Y.

Blue, :D mijn meisje is alweer 9 weken! Eigenlijk zou ik 2 december alweer aan het werk moeten... ik heb een aantal vakantiedagen opgenomen waardoor ik wat langer vrij ben maar het kdv contract gaat wel in per 1 dec. Ze gaat dus straks ook alvast naar het kdv (niet volledig)terwijl ik nog thuis ben. Tijd voor mezelf, het huis en m'n peutertje .

het ging weer hartstikke goed vanmorgen *O*. Ze had geslapen, goed gedronken (120 cc), veel gepoept :D en lag heel blij in de schommel wipstoel toen ik haar kwam halen. Onderweg naar huis viel ze in slaap en ze ligt nog. Wat een verschil met 3 dagen terug :o. Ze voelde zich toen echt rot blijkbaar ;(
pi_146867419
Oh Chanty, wat een pretletter. O+.

JufMariska maakte een paar prachtige foto's tijdens haar bezoekje vanochtend.

O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 36% gewijzigd door DevilsAndDust op 21-11-2014 13:15:46 ]
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:11:16 #16
52229 Chanty
pi_146867489
Ohhhhh DaD wat mooi O+
pi_146867748
Wow Chanty en DaD!! O+

En als reactie op:
quote:
' Weer een vraagje. Onze baby heeft vooral onder de linker oksel (andere oksel heeft het ook wel maar minder erg en minder rood) wat wit spul. In het ziekenhuis na een paar dagen had ik dat ook gezien toen we hem daar gingen badderen en daar zeiden ze er niets over. Dus ik dacht, dat kan wel blijven zitten... ;( Na het badderen thuis (paar keer per week) dep ik de plooien enorm goed droog (dat witte spul ging er niet af door deppen, dan had ik moeten boenen) en ben de oksels nog nooit over geslagen.

Nu was er naast wit spul ook nog wat ander gekleurd spul en best stinken (beetje zurig ofzo). Laatst was er hier iemand die een plooi over het hoofd had gezien en ook zoiets had. Naast drooghouden, wat kunnen we nog meer doen? Ik las op internet de tip met babyolie op een watje om het wat eraf te krijgen en tevens in te smeren met babyolie. Talkpoeder van zwitsal heb ik ook, maar ik weet niet hoe hij op zwitsal reageert. We wassen eigenlijk vanaf het begin voornamelijk met gewoon wasmiddel van onszelf (geen wasverzachter), dat kan het niet zijn toch, dan had hij het op meer plekken gehad? :{
Sudocreme of zinkzalf hebben we ook, maar daar leek hij niet zo lekker op te reageren op de billetjes (al heb ik vandaag weer wat dun gesmeerd om toch weer eens te proberen).
En de tiny love hangt, maar de batterijen die we hadden zijn zo zwak en oud, dat het ding nauwelijks wil ronddraaien, dus R is niet onder de indruk nog ;)'
Ik zweer bij alles van Weleda. Ik ben geen Zwitsal fan, maar ik ben ook wat overdreven panisch met parfum gedoe. Ik heb tijdens mij massageopleiding ook aromatherapie lessen gehad en sindsdien ben ik verpest voor alles waar parfum in zit….Bad doen we nog steeds met Neutral bijvoorbeeld. Soms wat Zwitsal haarlotion op zijn hoofdje.

En Weleda werkte hier ook echt en nog steeds. Nu het kouder wordt lekker dik op zijn wangen en dat blijft goed vet. Voor de billen gebruiken we wel Sudocreme overigens. (ja de andere mama heeft dus ook zeggenschap :D )
pi_146867903
DaD O+

Chanty je lekkere pretlettertje :D

Qua smeersels, zinkolie ben ik fan van.
En bepanthen op zijn snoetje bij de kwijluitslag of onder zijn oorlelletjes. Helaas heeft hij de huid van zijn papa en die is nogal eczemig, huid onder/ achter zijn oortjes begint nu al stuk te gaan.
pi_146867939
DaD, wat mooi O+
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:46:12 #20
52229 Chanty
pi_146868314
Lucas heeft een enorm droge huid. Smeer met olie en sudo maar t gaat niet over. Dus als iemand daar nog tips voor heeft.
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:50:38 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146868407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:46 schreef Chanty het volgende:
Lucas heeft een enorm droge huid. Smeer met olie en sudo maar t gaat niet over. Dus als iemand daar nog tips voor heeft.
Cetomacrogol crème :Y

Zonder recept verkrijgbaar maar als je een recept hebt wordt het vergoed

[ Bericht 6% gewijzigd door Tante_Soesa op 21-11-2014 13:57:21 ]
  vrijdag 21 november 2014 @ 14:05:55 #22
52229 Chanty
pi_146868709
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 13:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Cetomacrogol crème :Y

Zonder recept verkrijgbaar maar als je een recept hebt wordt het vergoed
^O^ Ik ga er eens naar kijken en anders maar langs de huisarts. Doe hem nog maar twee keer per week in bad en smeer meerdere keren per dag dus dan mag het wel eens over gaan.
pi_146869303
bij mezelf smeer ik nu purelan op mijn eczeemplekjes in mijn decolletee en dat werkt als een tiet. cetomacrogolcreme ben ik helaas allergisch voor :') en t zit in bijna alle eczeemonderhoudscremes....
Kwak
pi_146869388
Mijn vriend was er ook al vandoor met mijn Purelan voor zijn eczeem :D
pi_146869473
Die crème heb ik ook gebruikt, Chanty. Want I had wat eczeem plekjes. Maar ik vind ook de lotion van Naty heel fijn.

http://www.naty.com/nl/baby/toiletartikelen/eco-lotion/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 21 november 2014 @ 14:42:04 #26
52229 Chanty
pi_146869540
wordt een beetje too much om dat hele kind met purelan in te smeren :D die tubes zijn niet zo groot

tnx franny heb nu iets vergelijkbaars maar dat werkt niet.
pi_146869847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 14:42 schreef Chanty het volgende:
wordt een beetje too much om dat hele kind met purelan in te smeren :D die tubes zijn niet zo groot

tnx franny heb nu iets vergelijkbaars maar dat werkt niet.
ja dat wordt een dure hobby (en tijdrovend ook, ik krijg zo lastig dat spul uit dat stomme tubetje, zelfs als ik m al een half uur onder mn oksel voorverwarm :') )
Kwak
pi_146869878
Chanty, wat een ogen O+ O+
DaD, geweldige foto!

Ik was net een online vragenlijst aan het invullen. Toen er werd gevraagd uit hoeveel personen ons huishouden bestond klikte ik automatisch op 2. Het duurde echt een halve tel voordat ik dacht: ohnee, 3 O+ O+

L heeft ook een hele gevoelige en droge huid. Ik was haar eigenlijk zoveel mogelijk met alleen maar water. En insmeren doe ik op de hele droge plekjes met vaseline.
Voor de plooitjes en haar liezen gebruik ik nu zinkzalf, maar daar ben ik niet zo kapot van eigenlijk. Misschien toch ook maar eens bepanthen of sudo proberen.

Vandaag naar het nazorgbureau geweest. 5,7 kilo en 60,5 cm al die grote meid O+
Ook even door de fysiotherapeut gezien. Ze deed het in principe allemaal prima, maar rechts loopt een beetje achter op links. Ze heeft een voorkeur om alles met links te pakken bijvoorbeeld. En haar rechterhandje blijft ook nog veel meer een vuistje. Nu krijgen we in ieder geval 1 extra afspraak voor een fysio aan huis, om haar rechterarm en -handje wat meer te stimuleren.

Ik had dat eigenlijk helemaal niet gemerkt dat ze links zoveel meer kan dan rechts, want ze gebruikt haar rechterhandje toch ook echt wel. En zo'n fysio die haar 15 minuten ziet heeft het meteen door -O- jebentgeenslechtemamma-jebentgeenslechtemamma-jebentgeenslechtemamma :@

L heeft ook heel vaak de neiging om op haar benen te gaan staan. Als je haar voetjes op schoot zet bijvoorbeeld, dan probeert ze echt te staan en staat ze best stevig overeind. 'Die mafferd staat gewoon al bijna', grapten we al naar elkaar. Maar dat was dus ook niet goed :@ Want zo stimuleren we overstrekking. 'Dat mag je dus thuis nooit doen he'.
jebentgeenslechtemamma-jebentgeenslechtemamma-jebentgeenslechtemamma :@
pi_146869885
De dop eraf draaien Kwak!
pi_146870021
Zeg Dyre?

Jebenteengoeiemama!
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:17:46 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146870370
Dyre, dat maakt je echt geen slechte mama! En wat doet ze het goed!

Dop er idd af Kwak, gaat stukken beter!

Ceto was en is hier de oplossing voor super droge huid :Y

Volgens mij heeft S mij gemist O+. Ze heeft ongeveer sinds thuiskomst non stop gedronken en bij mij op schoot geslapen. Af en toe wordt ze wakker, zoekt neurotisch de borst, hapt aan en gaat weer al drinkend/sabbelend slapen O+. Heel knus, zo samen op de bank!
pi_146870385
Je bent geen slechte mama, Dyre! :*.

Wij zijn net met I in de draagdoek een klein blokje om geweest. Wat is dat heerlijk, zeg! O+.
pi_146870747
Wat een fijne verhalen allemaal!

M is net weer wakker, geslapen van half twaalf tot drie in zijn wiegje.

Ik heb foto's op de pc gezet met kabeltje, wat gehaakt, stoofvlees opgezet voor vanavond, beetje geinternet/ander borstschild en lekschalen besteld, rustig geluncht O+ en zo rond half drie dacht ik 'oh ik mis mellie, gelukkig wordt hij zo wakker!' O+
Kwak
pi_146871138
O+ DaD & Kwak!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146871572
Wat een mooie foto's!
Hier doe ik de tube purelan tussen mijn benen bij het voeden en dan is het erna zacht genoeg.

Hmm R heeft nu korstjes op zijn oorlel, we gaan nu van het een naar het ander. Ook maar purelan opsmeren, het voelt droog aan.

Exode, ik ben ook fan van weleda. Qua baby producten heb ik alleen nog weer en wind crème, smeer die ook wel eens op de billetjes. De billetjescreme moet ook wel goed zijn. Welke producten heb jij?

Vanmiddag toen r op zijn buik lag in de box, draaide hij op zijn zij *O* mijlpaal :D
pi_146871683
M ligt zo lief te kletsen tegen zijn mobiel in de box *smelt*
Kwak
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:19:41 #37
52229 Chanty
pi_146873661
Hilmo wat snel :D Hier doet hij dat truukje nog steeds alleen als HIJ daar zin in heeft :')

kwakz O+
pi_146873857
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:19 schreef Chanty het volgende:
Hilmo wat snel :D Hier doet hij dat truukje nog steeds alleen als HIJ daar zin in heeft :')

kwakz O+
Hier ook lui in het kwadraat hoor.
Hij kan het wel, maar waarom zou je?
  vrijdag 21 november 2014 @ 17:51:23 #39
52229 Chanty
pi_146874349
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:29 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hier ook lui in het kwadraat hoor.
Hij kan het wel, maar waarom zou je?
Echt he :') en dan gaan liggen huilen als hij het zat is. Dat wordt nog wat in de puberteit :+
pi_146874912
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Echt he :') en dan gaan liggen huilen als hij het zat is. Dat wordt nog wat in de puberteit :+
Ik voorzie dat hier ook wel het gedrag van I van Franny komen gaat.

Oh en de man flu is hier ook weer op en top!
Gisteren was hij serieus sip zielig en echt ziek.
Sinds eind van de middag gaat het beter maar de dramatiek in de nephoestjes :')
En omdat ik lach lijkt het erop dat hij het nog meer doet.
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:26:54 #41
52229 Chanty
pi_146875184
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 18:17 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik voorzie dat hier ook wel het gedrag van I van Franny komen gaat.

Oh en de man flu is hier ook weer op en top!
Gisteren was hij serieus sip zielig en echt ziek.
Sinds eind van de middag gaat het beter maar de dramatiek in de nephoestjes :')
En omdat ik lach lijkt het erop dat hij het nog meer doet.
:D geweldig, nu al de boel bespelen
  vrijdag 21 november 2014 @ 18:46:11 #42
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146875847
"Fijn" dat mensen mijn ellende met slapen herkennen rond deze periode. En nu ik zo moe ben heb ook last van wat Dot beschrijft. Kindjes, vriend, werk, toch iets in het huishouden moeten doen... Vergeet dan gewoon dat ik zelf ook behoeftes heb en dat ik niet alles in mijn eentje hoef te doen :@
Oude (on)bekende.
pi_146879874
Chanty, wat een vrolijkerd zo O+

DaD, wat lief O+

Mevr Mus, slaapgebrek is ook killing. Hopelijk gaat deze faaase snel voorbij :*

Kwak, kletsende mellie O+

Blue, luie baby +1 hier. :') Soms verdenk ik hem ervan dat hij expres gaat huilen zodat ik hem help met omrollen/zitten terwijl als hij me niet ziet hij het toch echt zelf kan :+
  vrijdag 21 november 2014 @ 22:01:35 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_146883518
Mijn baby blijft maar huilen ;( ze heeft sinds 14:00 alleen maar drie keer een half uurtje geslapen (in de doek en in de wagen) en mijn trukendoos is leeg. Ik weet het gewoon even niet meer. Waarom huilen die kleintjes soms toch zo :'(
disclaimer
pi_146883863
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby blijft maar huilen ;( ze heeft sinds 14:00 alleen maar drie keer een half uurtje geslapen (in de doek en in de wagen) en mijn trukendoos is leeg. Ik weet het gewoon even niet meer. Waarom huilen die kleintjes soms toch zo :'(
Och SQ :*

Heeft ze krampjes of en groeispurtje misschien? Soms huilen ze om niks volgens mij -O- (hoor mij nou doen of ik er verstand van heb).

Ik heb geen tips, alleen dat ik zeker weet dat ze echt op een gegeven moment zal gaan slapen... Kun je Blei even met haar naar buuten sturen? Of extra vaak aanleggen voor wat troostrijk gesabbel?

(M slaapt nooit tussen 15 en 21 normaal gesproken, maar huilt meestal niet lang gelukkig) De slaap kunnen ze wel zonder, maar t is zo naar als ze huilen en je kunt niks

Dus extra dikke :*
Kwak
pi_146883899
Soms weet je het ook gewoon niet SQ :* Is je man ook thuis? Mijn vriend ging nog wel eens met hem boven zitten/liggen zodat ik even het gehuil niet hoorde en dan wisselden we elkaar zo een beetje af.

Ik verbaas me nog steeds over wat het gehuil van je baby fysiek met je kan doen :{

oh daar hoor ik nu ook de mijne...
pi_146883900
Sq, probeer haar een badje aan te bieden zodat ze een beetje kan ontspannen misschien?
  vrijdag 21 november 2014 @ 22:12:04 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_146884057
Ze is al mee naar buiten geweest. Het gaat ook gewoon HARD en als ik haar verleg krijst ze alsof ik haar in kokend water gooi. Zo ken ik haar ook niet. Ze huilt wel regelmatig maar nooit zo lang en zo hartverscheurend :@ en het frustreert me enorm dat ik niet weet wat er mankeert en haar niet kan helpen ;(
disclaimer
pi_146884354
Arme jullie :* De krampjeshouding op de arm ook al geprobeerd zeker?.. Stip was ook regelmatig ontroostbaar en ik hield mezelf dan maar voor dat ik er iig was voor hem, ook al kon ik niet helpen. Hopelijk vindt ze snel weer wat rust :* En wat Fazz zegt, wissel elkaar af! Wij deden om de drie uur afwisselen s nachts als hij zo erg huilde.
pi_146884467
Heb je vast al gedaan, even tempen? Check of ze daar niet onrustig van is dat ze verhoging heeft.

Alle kleertjes uitdoen, misschien zit er ergens iets niet lekker.
Wel weer aankleden :+

Wanneer heeft ze voor t laatst gepoept? Buikje masseren?

Of gewoon haar helemaal masseren, zorg dat de ruimte waar je bent warm is, warme handen bij jezelf en friemelen?

Badje?

Of euhm, maar weer in de doek knopen en rondjes door het huis lopen?
Of weer in de wagen naar buiten??

Tis frustrerend, zo heb ik gisteren een dag doorgemaakt met een jongetje dat nooit huilt.
Wat kan je er radeloos van worden.
Hier was de truc: liggen op mij, sabbelen/spenen aan de borst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')