abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147264684
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In Tikrit wel, let maar op dat wordt een deur-tot-deur gevecht.
Wat moet dat moet, maar normaal gesproken trek je terug al je zeker weet dat je het gaat verliezen.
pi_147264739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:42 schreef theunderdog het volgende:
Je gaat natuurlijk niet door met vechten als je zeker weet dat je het gaat verliezen, dan trek je terug.

Duhhh
Volgens bepaalde users op dit forum dien je je niet te verschuilen achter dit soort redeneringen, ongeacht de sterkte van je tegenstander zou je ze oog in oog moeten aanschouwen.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_147264743
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:34 schreef primakov het volgende:

[..]

Mooi, veel daesh daarbij kapot gemaakt?
Denk het wel, maar het belangrijkste is dat de stad gered is van een zekere massale slachting.
pi_147264747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:43 schreef primakov het volgende:
Het bericht trouwens van enkele dagen geleden van 50000 spooksoldaten in het Iraakse leger, salarissen werden door corrupte lieden binnen het legerapparaat geïnd. Buiten de sektarische scheidslijnen, weinige animo, amateurisme en het teniet gaan van veel knowhow (doordat baath officieren ook veelal zijn overgestapt naar ISIS) is dit toch wel een schep bovenop de stront die er in het leger ligt.
Het Iraakse leger is dan ook een grap. Het zijn vooral de sji'itische milities die gebieden veroveren.
pi_147264751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:45 schreef primakov het volgende:

[..]

Volgens bepaalde users op dit forum dien je je niet te verschuilen achter dit soort redeneringen, ongeacht de sterkte van je tegenstander zou je ze oog in oog moeten aanschouwen.
Internethelden noemen we zulke mensen.
pi_147264768
Maar er zitten nog wel veel Yazidi's vast tussen dat Sinjar gebergte?
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_147264797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:46 schreef primakov het volgende:
Hoe komen die mensen aan voedsel en drinken? ja voedseldroppingen, maar dat word ook maar eens in de ...... (hoeveel tijd?) gedaan.
pi_147264800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:46 schreef primakov het volgende:
Ja Sinjar schijnt nog steeds diep in de shit te zitten.
  woensdag 3 december 2014 @ 22:48:38 #184
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147264839
Naqshbandi Army en Revolutionairen zijn wel grote spelers.

Eigenlijk is het wel goed dat ISIS er is, anders gaan de Peshmerga en Panarabieren weer rebelleren. Dat is ook mijn vrees na ISIS.
Say what?
pi_147264869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:48 schreef UpsideDown het volgende:
Naqshbandi Army en Revolutionairen zijn wel grote spelers.

Eigenlijk is het wel goed dat ISIS er is, anders gaan de Peshmerga en Panarabieren weer rebelleren. Dat is ook mijn vrees na ISIS.
Weetje wat het is, eigenlijk maakt het allemaal geen reet uit. Dit soort landen zijn nu eenmaal gemaakt voor ellende.
  woensdag 3 december 2014 @ 22:50:05 #186
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147264897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja Sinjar schijnt nog steeds diep in de shit te zitten.
Zitten nog wat PKK'ers en Yezidi-strijders die wapens en voedsel gedropt krijgen, schijnen wel taaie strijders te zijn.
Say what?
  woensdag 3 december 2014 @ 22:51:49 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147264967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Weetje wat het is, eigenlijk maakt het allemaal geen reet uit. Dit soort landen zijn nu eenmaal gemaakt voor ellende.
Inderdaad, een mix van redelijk primitieve bevolkingsgroepen werkt niet, vooral niet als er ook nog olie in de grond zit.
Say what?
pi_147264981
Iig goed dat soennitische stammen/gebieden worden benaderd bij de tactiek tegen ISIS, je zult hen moeten betrekken hierbij om te voorkomen dat bij hen de visie ontstaat dat er in Baghdad alleen een pro-sjiitische wind waait. Gelukkig dat die Maliki pleite is.
pi_147265012
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:51 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Inderdaad, een mix van redelijk primitieve bevolkingsgroepen werkt niet, vooral niet als er ook nog olie in de grond zit.
Yup, dus wat moeten we er nu mee?

Ik bedoel, ISIS is erg enzo hoor, maar er komt altijd wel weer iets nieuws voor terug. Je verslaat ISIS en de andere perverse groepering staat alweer klaar.
  woensdag 3 december 2014 @ 22:54:51 #190
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147265079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Yup, dus wat moeten we er nu mee?

Ik bedoel, ISIS is erg enzo hoor, maar er komt altijd wel weer iets nieuws voor terug. Je verslaat ISIS en de andere perverse groepering staat alweer klaar.
Ik ben zelf voorstander van herindeling ipv krampachtig aan willekeurig getrokken grenzen vast blijven houden. Vroeger deed men daar niet moeilijk over en werden grenzen constant gewijzigd.
Say what?
pi_147265103
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik ben zelf voorstander van herindeling ipv krampachtig aan willekeurig getrokken grenzen vast blijven houden. Vroeger deed men daar niet moeilijk over en werden grenzen constant gewijzigd.
Misschien is dat inderdaad het beste, maar ook dat zal niet vrijwillig gaan ofzo.

Een land verdelen, zal een verschrikkelijke oorlog veroorzaken.
pi_147265119
Wellicht geen natiestaat model zoals wij die in het Westen hanteren aan hen opleggen? Beseffen dat de huidige grenzen van de staat Irak niet meer van toepassing is.
pi_147265219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:52 schreef primakov het volgende:
Iig goed dat soennitische stammen/gebieden worden benaderd bij de tactiek tegen ISIS, je zult hen moeten betrekken hierbij om te voorkomen dat bij hen de visie ontstaat dat er in Baghdad alleen een pro-sjiitische wind waait. Gelukkig dat die Maliki pleite is.
Er is letterlijk NIKS veranderd aan de politiek sinds Maliki weg is. Er waait geen nieuwe wind, dezelfde mensen zitten er nog, ze hebben alleen een stoelendans gedaan. Dat gejank om Maliki was precies dat, gejank.
pi_147265278
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 22:09 schreef mylamboisblack het volgende:
Ziet er naar uit dat de Turkmenen een geavanceerd leger hebben ontwikkeld, van hetzelfde kaliber als de FSA. Ze noemen zichzelf de Turkmen Army(TA)).

Turkije en VS gaan de Turkmen Army bewapenen met zwaar materieel. Bovendien hebben de Turkmenen genoeg mankracht om ISIS, Peshmerga en de Shia-milities te verslaan en Irak te bevrijden.

[..]

http://www.iraqinews.com/(...)ns-northern-baghdad/
Trololololol _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
  woensdag 3 december 2014 @ 23:00:22 #195
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147265291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:56 schreef primakov het volgende:
Wellicht geen natiestaat model zoals wij die in het Westen hanteren aan hen opleggen? Beseffen dat de huidige grenzen van de staat Irak niet meer van toepassing is.
In Irak moet je niet moeilijk doen, gewoon om tafel met de belangrijke leiders en in 3 stukken verdelen. Het verdrag van huppeldepup.

Obama gelooft nog steeds in een federale staat, maar er is altijd wel 1 die de macht naar zich toe gaat trekken in Bagdad en dan is het binnen de kortste keren weer gedonder.
Say what?
pi_147265306
quote:
10s.gif Op woensdag 3 december 2014 22:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Er is letterlijk NIKS veranderd aan de politiek sinds Maliki weg is. Er waait geen nieuwe wind, dezelfde mensen zitten er nog, ze hebben alleen een stoelendans gedaan. Dat gejank om Maliki was precies dat, gejank.
Ik dacht dat de soennieten en de Koerden alleen om zijn vertrek al meer bereid waren water bij de wijn te doen in het parlement, ik heb het daar echter niet gevolgd.
pi_147265396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

In Irak moet je niet moeilijk doen, gewoon om tafel met de belangrijke leiders en in 3 stukken verdelen. Het verdrag van huppeldepup.

Obama gelooft nog steeds in een federale staat, maar er is altijd wel 1 die de macht naar zich toe gaat trekken in Bagdad en dan is het binnen de kortste keren weer gedonder.
Ik denk persoonlijk dat Saudie Arabië e.d niet zo happig zullen zijn om dat zuidelijk gelegen Sjiistan (oid). Het opdelen van het land is idd denk ik de beste oplossing.
  woensdag 3 december 2014 @ 23:03:48 #198
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147265416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:00 schreef primakov het volgende:

[..]

Ik dacht dat de soennieten en de Koerden alleen om zijn vertrek al meer bereid waren water bij de wijn te doen in het parlement, ik heb het daar echter niet gevolgd.
Barzani trok meteen de onafhankelijkheidskaart, als Erbil zijn zin niet krijgt zal hij dat blijven doen. Dat werkt niet als een deel van het land steeds met afscheiding dreigt en het niet doet.
Say what?
  woensdag 3 december 2014 @ 23:06:26 #199
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147265503
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:03 schreef primakov het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat Saudie Arabië e.d niet zo happig zullen zijn om dat zuidelijk gelegen Sjiistan (oid). Het opdelen van het land is idd denk ik de beste oplossing.
Ik weet het niet, SA kan kiezen: of Irak wordt opgedeeld, of het leger en sjiitische milities gaan soennitisch Irak voorgoed domineren, want dat is wat nu dreigt te gebeuren met het ruimen van ISIS.
Say what?
pi_147265758
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik weet het niet, SA kan kiezen: of Irak wordt opgedeeld, of het leger en sjiitische milities gaan soennitisch Irak voorgoed domineren, want dat is wat nu dreigt te gebeuren met het ruimen van ISIS.
Dit zal alleen maar resulteren in het versterken van de voedingsbodem van ISIS en sympathisanten, dat zie je ook bij veel teruggekeerde jihadisten, een hoofdreden was vaak de strijd tegen de sjiieten. Zal met dezelfde bril bekeken worden als die van SA, Qatar t.o.v Assad (en zijn lidmaatschap van de Doomsdaysjiieten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')