abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2014 @ 21:03:45 #151
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_147290085
Ben je al bijna volwassen?
pi_147290800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:58 schreef Jellereppe het volgende:
Mensen gaan ook afhaken. Ik denk niet dat mensen vrolijk worden als men een aflevering in de maand uit gaat zenden. Sommige zijn al ongeduldig bij een week. :') Maar dat krijg je als mensen ook niet een beetje realiseren hoeveel werk het is om een aflevering per week uit te brengen. Haast gekkenwerk. Heb diverse artikelen over gelezen. Ze zijn ondankbaar als honden.
Een week voor een aflevering is dan ook heel erg kort. Je hebt minimaal 12 frames per seconde nodig. Kun je nagaan hoeveel dat er per aflevering zijn. Vandaar dat er ook steeds vaker alleen met keyframes gewerkt wordt en de computer de rest laat doen. Scheelt een hoop tijd, maar de kwaliteit gaat er door achteruit.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 4 december 2014 @ 21:28:04 #153
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147290903
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:24 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Een week voor een aflevering is dan ook heel erg kort. Je hebt minimaal 12 frames per seconde nodig. Kun je nagaan hoeveel dat er per aflevering zijn. Vandaar dat er ook steeds vaker alleen met keyframes gewerkt wordt en de computer de rest laat doen. Scheelt een hoop tijd, maar de kwaliteit gaat er door achteruit.
Ik hoop dat ze, One Piece zal eindigen in de jaren 20, dan nog geld in gaan steken voor een korte versie in aanzienlijk betere kwaliteit. Damn, dat zou wel heel episch zijn. Een soort van restauratie.
pi_147291233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze, One Piece zal eindigen in de jaren 20, dan nog geld in gaan steken voor een korte versie in aanzienlijk betere kwaliteit. Damn, dat zou wel heel episch zijn. Een soort van restauratie.
Zeker weten. De basis is er al, dus dat maakt het wat makkelijk. En als de serie klaar is, zijn er ook geen fans die zeuren dat het zo lang duurt voordat er een nieuwe aflevering komt. :)
  donderdag 4 december 2014 @ 21:38:40 #155
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147291299
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zeker weten. De basis is er al, dus dat maakt het wat makkelijk. En als de serie klaar is, zijn er ook geen fans die zeuren dat het zo lang duurt voordat er een nieuwe aflevering komt. :)
Inderdaad. Wil je een ding voor mij doen, Morrigan? Dit is ook een scene uit One Piece. Hoeft niet nu, niet vandaag, maar aangezien jij animatie hebt gestudeerd, wil je de kwaliteit van dit filmpje beoordelen? Ik ben je dan hartstikke dankbaar? Doe rustig aan. Het mag ook in het weekend of dergelijks. _O_

pi_147291881
quote:
14s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:38 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Wil je een ding voor mij doen, Morrigan? Dit is ook een scene uit One Piece. Hoeft niet nu, niet vandaag, maar aangezien jij animatie hebt gestudeerd, wil je de kwaliteit van dit filmpje beoordelen? Ik ben je dan hartstikke dankbaar? Doe rustig aan. Het mag ook in het weekend of dergelijks. _O_

Ik heb even de eerste minuten bekeken en er waren een aantal dingen die me opvielen. Als eerst kun je aan de achtergrond duidelijk zien dat het Japans is. Veel anime van kwaliteit hebben vaak prachtige achtergronden met vrij 'rustige' kleuren. Persoonlijk vind ik dat erg fijn, want zo komen de personages meer naar voren en creëer je diepte. Wat me ook opvalt is het minimale gebruik van beweging. Als de figuren praten staan ze doodstil. In het normale leven kan dat realistisch zijn, maar bij een animatie wordt het al snel statisch. Juist bij animatie is het van belang om alles extra vloeiend te doen.

Je zou eens op internet naar de animatieprincipes moeten zoeken. Dan lees je ook waar een goede animatie uit bestaat. Het zijn er 12 en ze hebben allemaal hun eigen functie. ;)
  donderdag 4 december 2014 @ 21:56:22 #157
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147291924
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik heb even de eerste minuten bekeken en er waren een aantal dingen die me opvielen. Als eerst kun je aan de achtergrond duidelijk zien dat het Japans is. Veel anime van kwaliteit hebben vaak prachtige achtergronden met vrij 'rustige' kleuren. Persoonlijk vind ik dat erg fijn, want zo komen de personages meer naar voren en creëer je diepte. Wat me ook opvalt is het minimale gebruik van beweging. Als de figuren praten staan ze doodstil. In het normale leven kan dat realistisch zijn, maar bij een animatie wordt het al snel statisch. Juist bij animatie is het van belang om alles extra vloeiend te doen.

Je zou eens op internet naar de animatieprincipes moeten zoeken. Dan lees je ook waar een goede animatie uit bestaat. Het zijn er 12 en ze hebben allemaal hun eigen functie. ;)
Ik ben wel benieuwd. Dit is dan een van de betere stukken in One Piece qua kwaliteit. Daar hebben ze meer moeite in gestoken dan de reguliere gedeelten omdat het om twee zeer grote personages gaat die elkaar treffen.
pi_147292004
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd. Dit is dan een van de betere stukken in One Piece qua kwaliteit. Daar hebben ze meer moeite in gestoken dan de reguliere gedeelten omdat het om twee zeer grote personages gaat die elkaar treffen.
Dat is wel te zien. De tekenstijl zelf is behoorlijk gedetailleerd.
  donderdag 4 december 2014 @ 22:00:40 #159
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147292077
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 21:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat is wel te zien. De tekenstijl zelf is behoorlijk gedetailleerd.
Ja, best wel een genot om naar deze kwaliteit te kijken.
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:58:43 #160
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_147311609
Wat ze met One Piece moeten doen is gewoon een versie maken waar ze alle recaps/fillerepisodes/intro's/outro's er uit moeten halen. (niks tegen intro's en outro's, maar die kun je ook wel op youtube vinden als je die zo graag wilt luisteren). Maar gewoon dat die 670 afleveringen in 400 afleveringen te zien zijn zonder al die kut herhalingen die je tegenwoordig in elke aflevering ziet en zonder fillers. Ik ben ook gewoon al meer dan een jaar gestopt met de anime alleen omdat er altijd van lange kut recaps bij zitten en lees ik alleen nog de manga (die nog steeds beter wordt).

En ik bedoel niet helemaal remaken, maar gewoon die kut stukjes er uit knippen. Dan is het opnieuw kijken/aanbevelen veel makkelijker.
Spatieboos
  vrijdag 5 december 2014 @ 17:03:47 #161
365082 IPA35
Patriarch
pi_147311747
Niet Gundam en Code Geass prefereren :')

:@
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:04:30 #162
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147318399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:58 schreef Spatieloos het volgende:
Wat ze met One Piece moeten doen is gewoon een versie maken waar ze alle recaps/fillerepisodes/intro's/outro's er uit moeten halen. (niks tegen intro's en outro's, maar die kun je ook wel op youtube vinden als je die zo graag wilt luisteren). Maar gewoon dat die 670 afleveringen in 400 afleveringen te zien zijn zonder al die kut herhalingen die je tegenwoordig in elke aflevering ziet en zonder fillers. Ik ben ook gewoon al meer dan een jaar gestopt met de anime alleen omdat er altijd van lange kut recaps bij zitten en lees ik alleen nog de manga (die nog steeds beter wordt).

En ik bedoel niet helemaal remaken, maar gewoon die kut stukjes er uit knippen. Dan is het opnieuw kijken/aanbevelen veel makkelijker.

Ik ben benieuwd wie Doflamingo de genadeslag gaat toe brengen. CP0 of Kaido of Issho Fujitora. Wat jij? Ik denk Kaido. Die zal toch wel uit zijn hol kruipen als de producties van SMILEs stil valt en hij zijn leger van ZOAN beasts niet meer kan uitbreiden. Dat zal Luffy zijn volgende tegenstander zijn na Doflamingo. Niet meteen, maar hij zal eerst stevig gaan groeien door trainingen/tegenstanders, voordat hij gaat clashen met Kaido. Als ze het geloofwaardig willen houden, Luffy is nu 19 jaar, dan laten ze hem pas clashen tegen Kaido als hij 21/22 jaar is, want die tijd heeft hij wel nodig om een beetje in de league te komen van deze extreme piraat. De gelijke van Monkey D Luffy, Eustass Kidd, wil Big Mom laten vallen. Die hebben we ook al een tijd niet meer gezien maar dat wordt ook een beest aan het eind. Vergelijkbaar met Luffy. Ik zie die twee en de andere Supernovas aan het eind wel weer bij elkaar komen voor de grote oorlog tegen de World Government.

Dan heb je ook nog de mysterie van de 'D': Monkey D Dragon, Monkey D Luffy, Monkey D Garp, Marshall D Teach Blackbeard, Gol D Roger en waarschijnlijk nog wel veel meer door de geschiedenis heen. Kan prima zijn dat die gasten ooit een gemeenschappelijk 'volk' waren of iets dergelijks en dat ze zijn gevallen door de World Government en dat die Government dat angstvallig stil probeert te houden. Wat wel opvalt aan D is dat ze extreem sterk zijn. Tot de sterkste personages van One Piece behoren en een snelle groeiratio hebben. Luffy groeide in een jaar tijd van iemand die moeite had met bandieten als Don Krieg tot laag Warlord level als Crocodille.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 05-12-2014 21:47:45 ]
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:05:02 #163
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147318424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:03 schreef IPA35 het volgende:

Je kan die moeilijk prefereren als je ze niet gezien hebt.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:05:28 #164
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147318440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 17:03 schreef IPA35 het volgende:

Gundam seed en destiny waren nog wel tof, gundam X ook en al die oude zoals wing. Trowa Barton mijn jeugdheld.
Liefde voor God
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:07:07 #165
365082 IPA35
Patriarch
pi_147318515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Gundam seed en destiny waren nog wel tof, gundam X ook en al die oude zoals wing. Trowa Barton mijn jeugdheld.
Wing en 00 heb ik echt gekeken.
Treize _O_
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:08:17 #166
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147318565
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:07 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wing en 00 heb ik echt gekeken.
Treize _O_
Treize was wel tof, maar ik vond Trowa toch wel het tofst, die zat altijd stil en trok maar rond met het circus, en ondanks hij altijd zeer op zichzelf was gaf hij wel om die meid om hem heen en zo.

Gundam X is ook zeker de moeite waard.
Liefde voor God
  zaterdag 6 december 2014 @ 10:13:57 #167
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_147327737
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:04 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wie Doflamingo de genadeslag gaat toe brengen. CP0 of Kaido of Issho Fujitora. Wat jij? Ik denk Kaido. Die zal toch wel uit zijn hol kruipen als de producties van SMILEs stil valt en hij zijn leger van ZOAN beasts niet meer kan uitbreiden. Dat zal Luffy zijn volgende tegenstander zijn na Doflamingo. Niet meteen, maar hij zal eerst stevig gaan groeien door trainingen/tegenstanders, voordat hij gaat clashen met Kaido. Als ze het geloofwaardig willen houden, Luffy is nu 19 jaar, dan laten ze hem pas clashen tegen Kaido als hij 21/22 jaar is, want die tijd heeft hij wel nodig om een beetje in de league te komen van deze extreme piraat. De gelijke van Monkey D Luffy, Eustass Kidd, wil Big Mom laten vallen. Die hebben we ook al een tijd niet meer gezien maar dat wordt ook een beest aan het eind. Vergelijkbaar met Luffy. Ik zie die twee en de andere Supernovas aan het eind wel weer bij elkaar komen voor de grote oorlog tegen de World Government.

Dan heb je ook nog de mysterie van de 'D': Monkey D Dragon, Monkey D Luffy, Monkey D Garp, Marshall D Teach Blackbeard, Gol D Roger en waarschijnlijk nog wel veel meer door de geschiedenis heen. Kan prima zijn dat die gasten ooit een gemeenschappelijk 'volk' waren of iets dergelijks en dat ze zijn gevallen door de World Government en dat die Government dat angstvallig stil probeert te houden. Wat wel opvalt aan D is dat ze extreem sterk zijn. Tot de sterkste personages van One Piece behoren en een snelle groeiratio hebben. Luffy groeide in een jaar tijd van iemand die moeite had met bandieten als Don Krieg tot laag Warlord level als Crocodille.

[ afbeelding ]
Er komt echt niet zo snel nog een timeskip. Ik denk dat Luffy gewoon sterk genoeg is om Doflamingo nu aan te kunnen samen met Law ( die zijn arm en gewoon weer aan zet) en binnenkort met hulp van iemand zoals Big Mom/Fujitora/Sabo Kaido kan verslaan. Vraag me wel af wat CP0 gaat doen.
Spatieboos
  zaterdag 6 december 2014 @ 11:17:28 #168
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147328645
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:13 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Er komt echt niet zo snel nog een timeskip. Ik denk dat Luffy gewoon sterk genoeg is om Doflamingo nu aan te kunnen samen met Law ( die zijn arm en gewoon weer aan zet) en binnenkort met hulp van iemand zoals Big Mom/Fujitora/Sabo Kaido kan verslaan. Vraag me wel af wat CP0 gaat doen.
Ik geloof dat hij zeker in de league zit van Doflamingo. Kan gewoon niet anders, maar binnenkort Kaido verslaan. Nee, dat zeker niet. Nog lang niet. Kaido is een van de sterkste piraten in One Piece. Zou overkill zijn als hij zelfs maar met hem mee kan. Zal nog lang duren voordat hij zich daar zelfs maar tegen kan verdedigen, laat staan een kans maakt. Hij zal gewoon diverse eilanden aan doe na de Dressrosa arc (na Doflamingo) en sterker worden, en dan pas zullen we aanbelanden bij de arc die over Kaido gaat. Zodra Luffy Doflamingo tegen de grond werkt, zal zijn bounty stijgen en zal zijn aanzien als supermacht toch wel 'gevestigd' worden. Of de World Government moet het stil houden.

Een volwassen Luffy zou sowieso episch zijn, langer en wat meer fysiek. Een paar jaar ouder en wat meer brains. Damn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 06-12-2014 11:27:44 ]
pi_147329180
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:54:09 #170
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147331793
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:55:03 #171
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147331815
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:11:04 #172
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147332194
Wat een karikatuur is het ook. :') 90% van de tijd niet serieus, grappen en grollen, klappen ontvangen van zijn crew, maar als de stront de knikker aan raakt, en hij bloedserieus wordt dan opeens een episch sterk figuur.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:11:15 #173
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147335730
Ze kunnen niet alleen op hoog niveau vechten, maar hebben ook danskwaliteiten.

zaterdag 6 december 2014 @ 21:53:15 #174
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147344660
Ik moet zeggen dat het er wel uit ziet als een leuke serie. De personages zien er grappig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')