Je maakt het er niet veel beter opquote:Op donderdag 4 december 2014 18:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ja, daar schiet hij wel een beetje in door.
[..]
672. Elke zondag komt een aflevering online. Dus over 3 dagen zijn het alweer 673 afleveringen. One Piece zal aan het eind ruim boven de 1000 afleveringen zitten. Het zal een van de langste animes allertijden zijn. De langste ooit zit op 2000 afleveringen. Het is een meesterwerk van Oda. Die man heeft zowat de helft van zijn leven gegeven voor One Piece en zal nog zeker 10 jaar bezig zijn met zijn werk. Weken van 60 uur zijn niet uitzonderlijk om elke week een aflevering en een mangachapter te kunnen vervaardigen. Dan heeft hij ook nog een heel animatieteam om zich heen.
Mwah, ik denk iets van 30 afleveringen.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:30 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Je maakt het er niet veel beter opEen backlog van 672 afleveringen is bijna niet weg te werken wil je daar buiten nog een normaal leven leiden.
Hoeveel daarvan is filler?
http://www.animefillerlist.com/shows/one-piecequote:Filler lijst
50-51, 54-60, 93, 98-99, 101-102, 131-143, 196-206, 213-216, 220-226, 279-283, 291-292, 303, 317-319, 326-336, 382-384, 406-407, 426-429, 457-458, 492, 497-499, 506, 542, 575-578, 590, 626-628, 653
Valt behoorlijk mee!quote:Op donderdag 4 december 2014 18:32 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mwah, ik denk iets van 30 afleveringen.
[..]
http://www.animefillerlist.com/shows/one-piece
In de episodes zitten soms ook wat fillers, maar dit zijn degene die je kunt skippen. Ik zou het gewoon proberen. Tuurlijk is het veel. Ik heb ook maanden nodig gehad om zoveel afleveringen te bekijken. Je merkt wel of het iets voor je is of niet. Geef het wel een eerlijke kans.quote:
Was niet om je te bashen maat. Maar als je hier op Fok! over Sanji praat, dan komen er ook veel mensen op af die anime&manga in zijn geheel gaan bashen. Je kan dan beter naar Nederlandse fora gaan voor anime&manga. Deze zullen er ongetwijfeld ook zijn toch?quote:Op donderdag 4 december 2014 18:02 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hmm, dan zal ik mijn Engels naar een aanzienlijk hoger niveau moeten brengen om op dat soort forums mee te kunnen discusseren. Maar het is zeker een poging waard. De taalvaardigheid komt wel met de tijd. Ik heb dan gewoon drie jaar nodig om mijn Engelse schrijfvaardigheid naar mijn huidige Nederlandse niveau te brengen. Het zal lang genoeg vooral zoeken zijn naar de juiste woorden en zinsconstructies. Dat is niet heel ideaal.
Ik vond het pas echt tof ergens rond de 100 episodes, ik begon ermee om de tijd te doden. Als DBZ etc. echt totaal je ding niet is raad ik het je af. Natuurlijk is het niet vergelijkbaar met DBZ, maar je moet wel een beetje dat Japanse kunnen waarderen anders is het niks voor jou. (Nu bedoel ik niet dat het slechter is, het is gewoon een heel ander stijl en verhaal dan DBZ)quote:Op donderdag 4 december 2014 18:21 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Mja, 600 afleveringen...
Ach weet je wat, ik ga het wel even proberen. Misschien leuk voor als ik mij verveel!
Bedankt, heb wel vaker anime gekeken maar haakte bij Naruto weer afquote:Op donderdag 4 december 2014 19:36 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik vond het pas echt tof ergens rond de 100 episodes, ik begon ermee om de tijd te doden. Als DBZ etc. echt totaal je ding niet is raad ik het je af. Natuurlijk is het niet vergelijkbaar met DBZ, maar je moet wel een beetje dat Japanse kunnen waarderen anders is het niks voor jou. (Nu bedoel ik niet dat het slechter is, het is gewoon een heel ander stijl en verhaal dan DBZ)
De hele wereld bestaat uit verscheidene eilanden. Deze zijn verdeeld in verschillende zeeën. Aan het einde van deze rits ligt Raftel AKA het eiland waar OP ligt.
De vijanden worden steeds sterker omdat het een afvalrace is. De sterke piraten die je later tegen zult komen zijn er al. Het is niet zoals DBZ dat deze schurken willekeurig opdoemen.
Je hebt in One Piece:
Burgers
Bandieten (zwak en blijven op eilanden)
Piraten
Bountyhunters (jagen op piraten en bandieten)
Mariniers (+ regeringsagenten)
Er zijn 7 piraten die loyaal zijn aan de World Government, dat zijn de warlords.
Hoe vechten ze?
-Wapens
-Vechtstijlen
-Devil Fruits (magisch fruit wat je superkrachten geeft)
Ja dat laatste klinkt erg vaag op het begin.
Daarin zijn 3 klasses
Zoan: Je kan in een dier veranderen. (paard, wolf, stier)
Logia: Je kan in een element veranderen. (vuur, bliksem, zand)
Paramecia: Alles wat geen Zoan of Logia is.
(Logia's zijn de sterkste en zeldzaamste)
Je hebt ook andere wezens in OP.
Reuzen, Meerminnen, Fishmen etc.
Wereld is groot en uitgebreid. Is een aanrader als je wil marathonnen, dan duurt het zelfs lang.
Zie maar of het je iets lijkt.
Ik heb 7 jaar geleden besloten om het casual te gaan volgen door het gevecht 'Luffy vs Blueno' kijk het, lijkt het je wat dan zul je het wel tof vinden lijkt me.
Kijk dit, vind je het wat? Geef het dan één kans zou ik zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:40 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Bedankt, heb wel vaker anime gekeken maar haakte bij Naruto weer afErgo proxy heb ik wel afgekeken!
Mwah, nee vind het niet echt wat.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:47 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kijk dit, vind je het wat? Geef het dan één kans zou ik zeggen.
Lelijk? Serieus? Die Oda is een meester als het aankomt op tekenen en jij noemt het slecht. Waarschijnlijk omdat je Amerikaanse tekeningen gewend bent. Dat vind ik dan weer veel minder omdat deze stijl beter bij mij past. Nah, je moet de personages leren waarderen.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:05 schreef Morrigan het volgende:
Ik ken die tekenfilmserie niet, maar wat is het lelijk getekend.
Het is een aparte stijl. Sommigen vinden het tof, anderen haten het. Op het begin vond ik die stijl ook maar niks, maar het went. Nu vind ook ik het tof.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Lelijk? Serieus? Die Oda is een meester als het aankomt op tekenen en jij noemt het slecht. Waarschijnlijk omdat je Amerikaanse tekeningen gewend bent. Nah, je moet de personages leren waarderen.
Insgelijks. Nu wil ik niks meer anders dan de Japanse stijl. De Amerikaanse stijl kan mij helaas niet meer warm maken.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Het is een aparte stijl. Sommigen vinden het tof, anderen haten het. Op het begin vond ik die stijl ook maar niks, maar het went. Nu vind ook ik het tof.
Je kijkt ook naar die scene terwijl je het voor 90% niet snapt. Je snapt hun krachten, motieven, de emotie en veel meer niet. Dat maakt het sowieso al minder!quote:Op donderdag 4 december 2014 20:03 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Mwah, nee vind het niet echt wat.
Ik keek dit meer dan 7 jaar geleden. Vond het best gaaf en dacht laat ik het een kans geven.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je kijkt ook naar die scene terwijl je het voor 90% niet snapt. Je snapt hun krachten, motieven, de emotie en veel meer niet. Dat maakt het sowieso al minder!
Eventueel, maar waarschijnlijk had jij al meer anime gekeken. Ik heb die scenes ook gezien voordat ik One Piece ging kijken. Het kon mij niet warm maken, maar dat kwam dan weer omdat ik niet wist wat speelde. Ook die superkrachten begreep ik niet. Dan oogt het raar en onwerkelijk. Het waren gewoon 'random' gevechten.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ik keek dit meer dan 7 jaar geleden. Vond het best gaaf en dacht laat ik het een kans geven.
Als je dit kijkt en denkt... wat is dit?! Dan ga je het echt niet tof vinden.
Nee, omdat de animatie niet vloeiend loopt. Heel veel Japanse tekenfilms hebben daar last van. Waarschijnlijk doordat er in een korte periode veel geproduceert moet worden. Persoonlijk vind ik dat jammer, want het wordt nu vooral gezien als een massaproduct.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Lelijk? Serieus? Die Oda is een meester als het aankomt op tekenen en jij noemt het slecht. Waarschijnlijk omdat je Amerikaanse tekeningen gewend bent. Dat vind ik dan weer veel minder omdat deze stijl beter bij mij past. Nah, je moet de personages leren waarderen.
Vroeger vond ik het juist heel gaaf, maar toen ik de vakken video en animatie kreeg, ben ik er minder positief over geworden. Je gaat er ook op een andere manier naar kijken.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:08 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Het is een aparte stijl. Sommigen vinden het tof, anderen haten het. Op het begin vond ik die stijl ook maar niks, maar het went. Nu vind ook ik het tof.
Het hangt van het geld die om gaat in zo'n serie. In Dragonball Z ging veel geld om. In One Piece meer. Dus dat is het probleem niet, maar ze zitten wel vast aan deadlines. Dat is een nadeel van het kapitalisme en zeker met manga/anime wat steeds populairder aan het worden is in het buitenland. Momenteel een miljardenindustrie en ik zie dat nog wel stijgen. En verder kan je Dragonball Z/One Piece en nog meer anime in blu-ray kopen. Dat is sowieso topkwaliteit. Wij delen alleen wat filmpjes van Youtube.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, omdat de animatie niet vloeiend loopt. Heel veel Japanse tekenfilms hebben daar last van. Waarschijnlijk doordat er in een korte periode veel geproduceert moet worden. Persoonlijk vind ik dat jammer, want het wordt nu vooral gezien als een massaproduct.
Toch zie ik liever dat ze minder maken van betere kwaliteit. Er wordt in Japan gigantisch veel geproduceerd als het om animatie gaat en een groot deel daarvan is gewoon troep. Het is niet zozeer zonde van het geld, want ze zullen er wel aan verdienen, maar het gaat wel tenkoste van de series met een sterk verhaal. Sommige animaties hebben echt een goed verhaalijn met interessante personages en dan is het jammer om te zien dat de animatie zelf zo afgeraggeld wordt.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het hangt van het geld die om gaat in zo'n serie. In Dragonball Z ging veel geld om. In One Piece meer. Dus dat is het probleem niet, maar ze zitten wel vast aan deadlines. Dat is een nadeel van het kapitalisme en zeker met manga/anime wat steeds populairder aan het worden is in het buitenland. Momenteel een miljardenindustrie en ik zie dat nog wel stijgen. En verder kan je Dragonball Z/One Piece en nog meer anime in blu-ray kopen. Dat is sowieso topkwaliteit. Wij delen alleen wat filmpjes van Youtube.
Ze proberen de anime zo goedkoop mogelijk te maken ja. Dit doen ze in zo'n beetje alle anime's. Wil je hieraan ontkomen dan moet je films/specials gaan kijken, daar is vaak wel erg goede kwaliteit.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Toch zie ik liever dat ze minder maken van betere kwaliteit. Er wordt in Japan gigantisch veel geproduceerd als het om animatie gaat en een groot deel daarvan is gewoon troep. Het is niet zozeer zonde van het geld, want ze zullen er wel aan verdienen, maar het gaat wel tenkoste van de series met een sterk verhaal. Sommige animaties hebben echt een goed verhaalijn met interessante personages en dan is het jammer om te zien dat de animatie zelf zo afgeraggeld wordt.
Ik heb juist het idee dat animaties steeds slechter worden, omdat ze technieken proberen die zorgen dat het minder tijd kost. Beetje het automatiseren. Maar juist animatie is een vak apart. Daar heb je vakmensen voor nodig die de animatieprincipes begrijpen en gebruiken.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:45 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Ze proberen de anime zo goedkoop mogelijk te maken ja. Dit doen ze in zo'n beetje alle anime's. Wil je hieraan ontkomen dan moet je films/specials gaan kijken, daar is vaak wel erg goede kwaliteit.
De pacing is ook best slecht, een groot voordeel is dat hierdoor het wel meevalt met fillers. Hoop dat als de serie klaar is er een ingekorte kwaliteitsversie gemaakt wordt. Dat zou mij wel tof lijken.
Sowieso zal de techniek nog wel beter worden, waardoor steeds beter geanimeerd kan worden tegen lagere kosten. Per aflevering zit er ook een andere director op. Dus als je erg goed bent in het spotten van stijlverschillen zul je dit kunnen merken. Sommige directors krijgen meer geld ter beschikking. Vaak doen ze dit bij heel erg belangrijke afleveringen, deze zullen dus ook veel beter geanimeerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |