quote:Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Holy_Goat het volgende:
OHNEE
arthur de vliegende aap
*nostalgie*
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:32 schreef vigilant7 het volgende:
[..]
ja, ik zie een man begraven op die tekening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat kijk jij
Heb je ook een samenvatting van deze tekst?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:41 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Wanneer Oedipus, de heerser van Thebe overlijdt, moeten zijn zoons Eteokles en Polyneikes de macht delen. Wanneer ze hier niet in slagen, en er onenigheid ontstaat verlaat Polyneikes Thebe om een eigen leger op te zetten. De twee broers vermoorden elkaar uiteindelijk, waarna hun oom Kreon de macht grijpt. Hij oordeelt dat Eteokles eervol begraven mag worden, terwijl Polyneikes' lijk, omdat hij zijn vaderland Thebe verraden heeft, boven de grond gelaten moet worden om te rotten. Antigone verzet zich tegen de regels en de wrede heerschappij van Kreon, omdat volgens haar de wetten van de goden voorrang hebben. En volgens deze wetten is het aan de gieren overlaten van het dode lichaam van haar broer immoreel en onvergeeflijk. Dus levert ze een persoonlijke strijd om haar broer eervol te begraven en slaagt hierin. Als straf wordt ze op bevel van Kreon zelf levend begraven.
Zal ik mijn vuist samenvatten in je gezicht?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heb je ook een samenvatting van deze tekst?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:42 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Zal ik mijn vuist samenvatten in je gezicht?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:42 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dat zou ik best spannend vinden ja.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:42 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Eteokles eervol begraven mag worden, terwijl Polyneikes' lijk, omdat hij zijn vaderland Thebe verraden heeft, boven de grond gelaten moet worden om te rotten. Antigone verzet zich tegen de regels en de wredequote:Op woensdag 19 november 2014 16:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Heb je ook een samenvatting van deze tekst?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:41 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]Als ik had gezegd dat ze streed voor de individualiteit van de mens tov de wetten van de goden, had je het dan goedgekeurd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, want dat staat er niet. Het gaat om de individuele strijd die ze levert om de morele goddelijke wet boven de (volgens haar) immorele menselijke wet (van Kreon) te laten prevaleren. Het idee dat onrechtvaardig recht geen recht kan zijn etc.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:43 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Als ik had gezegd dat ze streed voor de individualiteit van de mens tov de wetten van de goden, had je het dan goedgekeurd?
Jeromquote:Op woensdag 19 november 2014 16:45 schreef Holy_Goat het volgende:
Nieuwe vraag:
---------------
In een van de suske en wiske strips komt een vijand naar voren welke je nooit meer als vijand terug ziet. Wie is dat?
Bonus vraag: wat verkoopt Theofiel Boemerang?
Dat is toch in zowat elke Suske en Wiske strip?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:45 schreef Holy_Goat het volgende:
Nieuwe vraag:
---------------
In een van de suske en wiske strips komt een vijand naar voren welke je nooit meer als vijand terug ziet. Wie is dat?
Bonus vraag: wat verkoopt Theofiel Boemerang?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:41 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]mooi, Goddelijke wetten boven staatswetten, zij snapt hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.✞
Nee, grote stapel gekregen van m'n vader destijds voordat er smartphones bestonden.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:46 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
YGTBKM
Waar ook nog. Opgezocht?
Nee. Alleen als je een bepaalde strip hebt gelezen (een oude) weet je dat Jerom (bij zijn introductie) eerst een vijand was, en later bekeerd werd door Wiskequote:Op woensdag 19 november 2014 16:46 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Dat is toch in zowat elke Suske en Wiske strip?
Krijg ik nu twee punten?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:46 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
YGTBKM
Waar ook nog. Opgezocht?
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:47 schreef deadprez het volgende:
Wat een kutvragen, ik kan niet heb die shit nooit gelezen.
Wij gaan onze vragen niet aanpassen aan jouw beperkte intelligentieniveau.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:47 schreef deadprez het volgende:
Wat een kutvragen, ik heb die shit nooit gelezen.
Ok, ik snap nu wat je bedoelde met de vraag.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:47 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Nee. Alleen als je een bepaalde strip hebt gelezen (een oude) weet je dat Jerom (bij zijn introductie) eerst een vijand was, en later bekeerd werd door Wiske
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |