Ja, maar het is nogal vreemd beleid om dat pas bij de parkeerautomaat aan te geven om daarna geen fatsoenlijk alternatief (800 meter verderop tegen een veel hoger tarief) te bieden.quote:Op maandag 17 november 2014 22:03 schreef RingBewoner het volgende:
Staat toch vaak op de automaat? En daarna kijk je toch op je bonnetje tot hoe lang je mag staan?
Tja, ik kijk altijd op de automaat, moeten zij toch ook gedaan hebben toen ze het kaartje kochten?quote:Op maandag 17 november 2014 22:07 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ja, maar het is nogal vreemd beleid om dat pas bij de parkeerautomaat aan te geven om daarna geen fatsoenlijk alternatief (800 meter verderop tegen een veel hoger tarief) te bieden.
Dat staat ook in de OP.quote:Op maandag 17 november 2014 22:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tja, ik kijk altijd op de automaat, moeten zij toch ook gedaan hebben toen ze het kaartje kochten?
Ja en dan? Dan loop je toch gewoon een tweede keer? Ik snap het probleem niet helemaal.quote:
De bedoeling was dat we rustig het centrum in zouden lopen maar kwam door die parkeerduur onzin ook niks van terecht. En elke 2 uur een kaartje halen is wel degelijk een probleem als je niet op locatie wilt zijn elke 2 uur.quote:Op maandag 17 november 2014 22:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja en dan? Dan loop je toch gewoon een tweede keer? Ik snap het probleem niet helemaal.
Man Groningen stikt ook van de parkeergarages, de locaties die ik ken met maximaal 2 uur hebben meestal een parkeergarage in de buurt, dus dit is eigen schuld dikke bult. Jij geeft nu echt een debiel excuus aan het zoeken waardoor je niet elke 2 uur moet lopen.quote:Op maandag 17 november 2014 22:13 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
De bedoeling was dat we rustig het centrum in zouden lopen maar kwam door die parkeerduur onzin ook niks van terecht. En elke 2 uur een kaartje halen is wel degelijk een probleem als je niet op locatie wilt zijn elke 2 uur.
De straten bij mij in de buurt zijn allesbehalve smal. Elke straat heeft minstens 1 parkeerstrook en vaak zelfs beide kanten. Ik heb het niet over het centrum van Groningen maar een wijk eromheen.quote:Op maandag 17 november 2014 22:14 schreef Mountainbiker4life het volgende:
Wat wil je ook met al die smalle straten (op de doorgangswegen na dan)
Parkmobile geen oplossing?quote:Op maandag 17 november 2014 22:13 schreef TwisterNederland het volgende:
De bedoeling was dat we rustig het centrum in zouden lopen maar kwam door die parkeerduur onzin ook niks van terecht. En elke 2 uur een kaartje halen is wel degelijk een probleem als je niet op locatie wilt zijn elke 2 uur.
Oow ja... ik woon in de steenstilstraat... zegt genoeg.. hier tegen het centrum aan zijn al die straten zo smal als watquote:Op maandag 17 november 2014 22:16 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
De straten bij mij in de buurt zijn allesbehalve smal. Elke straat heeft minstens 1 parkeerstrook en vaak zelfs beide kanten. Ik heb het niet over het centrum van Groningen maar een wijk eromheen.
Dat is het punt niet. Het gaat om de maximum parkeerduur.quote:Op maandag 17 november 2014 22:16 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Groningen![]()
A-Brug.....
Je zit daar ook echt bovenop het centrum, vind je het gek dat je daar uitgebreid betalen moet?
Goeie tip. Ik zal even kijken of dat een handige oplossing is.quote:Op maandag 17 november 2014 22:17 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Parkmobile geen oplossing?
Ik heb het zelfde op bepaalde plekken in DenHaag, maar hiermee kan ik hem gewoon even uit en weer aanzetten. En ik kan weer 2 uur parkeren.
iets verder weg zetten dus.. niet zo heel moeilijk.quote:Op maandag 17 november 2014 22:19 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat om de maximum parkeerduur.
[..]
Goeie tip. Ik zal even kijken of dat een handige oplossing is.
Het is perfect beleid. Het is namelijk bedoeld voor doorstroming en autoluwte in het centrum. Oplossing: parkeren aan de rand van de stad en verder met het OV.quote:Op maandag 17 november 2014 22:07 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ja, maar het is nogal vreemd beleid om dat pas bij de parkeerautomaat aan te geven om daarna geen fatsoenlijk alternatief (800 meter verderop tegen een veel hoger tarief) te bieden.
Een afglijdende schaal ook. Aan de randen gaan ze klagen over parkeeroverlast en dan komt de gemeente met precies dezelfde oplossing, betaald parkeren. Dat gaat net zolang door tot het in de hele stad betaald parkeren is (wat de gemeente overigens ook van plan is binnen de ring).quote:Op maandag 17 november 2014 22:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Het is perfect beleid. Het is namelijk bedoeld voor doorstroming en autoluwte in het centrum. Oplossing: parkeren aan de rand van de stad en verder met het OV.
Er is in de omgeving vrij weinig te vinden waar je wel langer mag parkeren. Als mijn bezoekers in zo'n parkeergarage moeten parkeren zoals de gemeente wilt is het zelfs in Amsterdam nog goedkoper en makkelijker om te parkeren en dat zegt watquote:Op maandag 17 november 2014 22:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
iets verder weg zetten dus.. niet zo heel moeilijk.
Zoals eerder aangegeven is dat inderdaad een optie om naar te kijken.quote:Op maandag 17 november 2014 22:26 schreef NieuweNier het volgende:
Misschien kan je er via parkmobile omheen komen
Schijnen ze te hebben dus dat is ook een optie om naar te kijken. Maar 1 per adres dus moet met huisgenoten overleggen.quote:Op maandag 17 november 2014 22:28 schreef Tikbalang het volgende:
Hebben ze die bezoekerspas niet meer. Daar kun je wel langer op parkeren.
Nu nog wel. Binnenkort niet meerquote:Op maandag 17 november 2014 22:35 schreef Sarasi het volgende:
Hier in Paddepoel is het allemaal zelfs nog gratis.
Station Noord. En anders laat ik bezoek nog een stukje naar het westen parkeren, en desnoods lossen ze het zelf maar op.quote:Op maandag 17 november 2014 22:38 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Nu nog wel. Binnenkort niet meer
[ afbeelding ]
Da's wel een heel ambitieus kaartje uit 2009. Zie ik er zo nog niet van komen. Helemaal nu de overlast van forenzen afneemt omdat er enorme P+R terreinen aan alle kanten van de stad gebouwd/uitgebreid worden.quote:Op maandag 17 november 2014 22:38 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Nu nog wel. Binnenkort niet meer
[ afbeelding ]
7-8 minuten lopen naar de parkeergarage vanaf mijn huis en dan ook nog veel duurder parkeren. En dat vind ik wat teveel van het goede.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:20 schreef hottentot het volgende:
Dan ben ik wel zeer benieuwd waar je in Groningen maar 2 uur mag parkeren en er geen parkeergarage in de buurt is.
Gaat volgens mij helemaal nergens over dit.
Staat nog steeds op de website van gemeente Groningen dus het zal mij niks verbazen dat het er alsnog komt. Dit moet in 2020 gerealiseerd zijn. Maar ik vraag me af hoe serieus ze zichzelf nemen. In een doodnormale woonwijk betaald parkeren invoeren. Hebben ze er nog gaten te dichten in de gemeentebegroting? Groningen blijft immers een rooie gemeente.quote:Op dinsdag 18 november 2014 00:27 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Da's wel een heel ambitieus kaartje uit 2009. Zie ik er zo nog niet van komen. Helemaal nu de overlast van forenzen afneemt omdat er enorme P+R terreinen aan alle kanten van de stad gebouwd/uitgebreid worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |