Verdient ie zekerquote:
Neem aan dat de achtervolgingsploegen, al dan niet gecombineerd, daar ook bij zitten..quote:Op maandag 17 november 2014 21:20 schreef sportfreak het volgende:
Gokje:
Man: Michel Mulder, Sven Kramer, Stefan Groothuis, Jorrit Bergsma, Jeroen Dubbeldam, Epke Zonderland
Vrouw: Ireen Wust, Jorien ter Mors, Dafne Schippers
Ploeg: Springruiters, hockeydames, shorttrackers mannen
De Optiesquote:Het regende in 2014 olympische medailles en wereldtitels voor Nederlandse sporters. Nog nooit was ons land zo succesvol. Sven Kramers rugzak vol medailles, Dafne Schippers' gelukstranen, de twijfel bij Jan Smeekens en de kassei van Niki Terpstra. Hun gouden momenten staan de meeste Nederlanders op het netvlies gebrand.
Maar wat was het favoriete sportbeeld van dit jaar? Je kan kiezen uit tien fragmenten, samengesteld door de NOS-sportredactie.
De uitslag van de verkiezing wordt bekendgemaakt op dinsdag 16 december tijdens het NOC*NSF/NOS Sportgala. De sporter die centraal staat in het winnende fragment, ontvangt de Sport in Beeld Prijs2014.
De Sport in Beeld Prijs werd vorig jaar toegevoegd aan de eretitels die tot nu toe werden vergeven op het NOS│NOC*NSF Sportgala: de Sportman, Sportvrouw, Sportploeg, de Paralympische Sporter, het Talent en de Coach van het jaar, alsook de Fanny Blankers-Koen Carričreprijs. Deze prijzen worden toegekend door een vakjury en de topsporters zelf.
De Sport in Beeld Prijs is vernoemd naar het eerste sportprogramma op de Nederlandse televisie, een verre voorganger dus van NOS Studio Sport.
Mail je keuze naar: sportbeeld2014@nos.nl. Onder de inzenders worden 3 x 2 kaarten voor het NOC*NSF/NOS Sportgala verloot.
Dat was inderdaad prachtig.quote:Op zondag 23 november 2014 19:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik stem op van Gerwen. Veromme op de 1e dag van het jaar al een wereldkampioen
Sowieso vind ik dat niet perse een huldiging speciaal is, of winst, maar meer wie en waar. Een schaatsoverwinning is allesbehalve speciaal bijvoorbeeld. Verder zou ik evt ook wel iets van Max Verstappen willen nomineren hoor. Hij wordt de jongste F1 coureur ooit enzo, dus dat vind ik ook wel een sportmoment (althans niet echt een moment maar meer een gebeurtenis).quote:Op zondag 23 november 2014 20:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat was inderdaad prachtig.
De gekozen fragmenten zijn sowieso wat discutabel. Ik bedoel de overwinning van Terpstra was mooi wat betreft laatste paar km met het oprijden van de wielerbaan en zo. Maar het fragment wat gekozen kan worden is de huldiging, met dat moment heb ik niet zo veel.
Het lijstje wordt samengesteld door de NOS dus het zijn vooral "hun" sporten. Of ben ik nu te cynisch?quote:Op zondag 23 november 2014 20:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat niet perse een huldiging speciaal is, of winst, maar meer wie en waar. Een schaatsoverwinning is allesbehalve speciaal bijvoorbeeld. Verder zou ik evt ook wel iets van Max Verstappen willen nomineren hoor. Hij wordt de jongste F1 coureur ooit enzo, dus dat vind ik ook wel een sportmoment (althans niet echt een moment maar meer een gebeurtenis).
Ik ben het met je eensquote:Op zondag 23 november 2014 20:14 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het lijstje wordt samengesteld door de NOS dus het zijn vooral "hun" sporten. Of ben ik nu te cynisch?
Eerst maar eens kampioen worden in de MotoGP.quote:Op maandag 17 november 2014 21:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Talent: Michael van der Mark (= WK Supersport, motorsport)
Daarom nomineer ik hem ook voor "talent van het jaar" en niet "sportman van het jaar".quote:Op zondag 23 november 2014 20:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Eerst maar eens kampioen worden in de MotoGP.
Viel net buiten de "inschrijvingstermijn"?quote:Op zondag 23 november 2014 21:24 schreef Aguero het volgende:
De wereldtitel van de shorttrackers staat er ook niet tussen.
Vechtsport bestaat niet volgens de NOS.quote:Op zondag 23 november 2014 20:26 schreef Nober het volgende:
Zal kickbokser Rico Verhoeven ook genomineerd worden of kan hij beter wat crimineels gaan doen voor aandacht?
Wel Kramer met zijn medailles erin stoppen, maar Ireen Wüst (die de meest succesvolle Nederlandse op de OS ooit werd plus Tot succesvolste deelneemster aan spelen Sochi werd uitgeroepen ) staat er niet tussenquote:Op zondag 23 november 2014 19:42 schreef borisz het volgende:
http://nos.nl/artikel/200(...)tbeeld-van-2014.html
[..]
De Opties
• * De tranen van Dafne Schippers op EK atletiek
• * De wissel van Jasper Cillessen en Tim Krul
• * Jan Smeekens waant zich olympisch kampioen
• * Niki Terpstra tijdens huldiging Parijs-Roubaix
• * Sven Kramer zoekt olympische medailles
• * De kopbal van Robin van Persie tegen Spanje
• * Nederlandse shorttrackers vallen bij aflossing
• * Jeroen Dubbeldam viert met dochter de wereldtitel
• * Chinees applaus voor Epke Zonderland