Wat betreft je loon, wanneer kreeg je dat altijd? Die datum zou het er nu ook moeten zijn, zij zijn wel verplicht om jou door te betalen
quote:Hij meent mij te ontslaan op grond van fraude. Er zijn een aantal zaken die hij hiervoor aandraagt naar mijn mening onzin. En probeert mij op die grond op staande voet te ontslaan. Wat ik aanvecht dus. Normaal werd mijn loon uiterlijk de 25e gestort. En het was een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd.
Op donderdag 31 oktober 2002 11:18 schreef bob.the.manager het volgende:
Je behoort niet alleen je laatst verdiende loon te ontvangen, maar ook de door jou in tussentijd opgebouwd vakantiegeld. Vergeet dit niet, maar inderdaad op welke gronden ben je ontslagen en welke verklaring hebben ze erbij gegeven? Had je trouwens een vaste aanstelling of contract?
uiterlijk de 5e werkdag na het eindigen van de maand, dus 8 november, kan je beginnen met wettelijke rente te eisen... dit loopt op tot een maximum van 50% van je NETTO loon.
Als hij jou op staande voet heeft ontslagen en je gelijk heeft weggestuurd en jou dit ook via een brief daarna heeft laten weten dan heeft ie een punt. Jij moet melden aan hem dat je beschikbaar blijft voor werk. Arbeidsverhouding is nu verstoord... dus lekker naar de kantonrechter.... proberen te arbeidsverhouding te herstellen ( lukt toch niet ) en dan een afkoopsom pakken.
aantal jaren dat je hebt gewerkt * bruto salaris lukt meestal wel.
veel succes....
Door het ontslag mag de werkgever zichzelf iets meer tijd gunnen voor de financiele afrekening.
De werkgever is niet bevoegd tot loonvordering zonder een uitspraak van een bevoegde rechter.
Een kort geding is niet echt aan de orde vanwege het ontbreken van het spoedeisend karakter.
Na een dergelijk incident is een normale arbeidsverhouding beschadigd, om het maar zacht uit te drukken, en zal terugkeer ongewoon lastig zijn.
Zoek een goede advocaat voor arbeidsrecht of doe een beroep op je rechtsbijstandsverzekering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |