Dit vind ik nou echt een nuttig en innovatief idee. Het maakt het voor de pakketbezorgers ook een heel stuk makkelijker om pakketten van bestelbus naar kofferbak te verplaatsen en je voorkomt er een hoop drama bij door nooit meer bij de buren te hoeven afleveren. Daarnaast is het logistiek gezien een enorm kostenbesparende oplossing omdat pakketten op deze manier altijd afgeleverd kunnen worden en er veel minder tijd voor de afhandeling nodig is. Doe mij maar zo'n Volvo!quote:Automaker Volvo werkt met koeriersdienst DHL aan een afleversysteem waarmee pakketten in de achterbak van de auto van de klant kunnen worden bezorgd.
Ingewijden rondom de test klapten maandag uit de school over de plannen.
Het nieuwe systeem geeft bezorgers bij de levering van een pakket eenmalig toegang tot de achterbak van een geparkeerde auto. De eigenaar van de auto verschaft de bezorger per sms toegang tot de achterbak.
DHL, dat onderdeel is van Deutsche Post, en Volvo zullen naar verluidt het idee binnenkort presenteren.
Dat pakketten niet thuis afgeleverd kunnen worden, is een doorn in het oog van vele consumenten. Voor koeriersdiensten betekent het meermaals moeten aanbieden van pakketten, naast ergernis, ook een extra kostenpost. De betrokken bedrijven wilden niet reageren.
http://www.nu.nl/internet(...)e-auto-bezorgen.html
Behalve dan dat mijn auto voor de deur staat als ik thuis ben en niet voor de deur staat als ik niet thuis ben. Volgens mij schiet je hier geen reet mee op.quote:Op maandag 17 november 2014 14:23 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dit vind ik nou echt een nuttig en innovatief idee. Het maakt het voor de pakketbezorgers ook een heel stuk makkelijker om pakketten van bestelbus naar kofferbak te verplaatsen en je voorkomt er een hoop drama bij door nooit meer bij de buren te hoeven afleveren. Daarnaast is het logistiek gezien een enorm kostenbesparende oplossing omdat pakketten op deze manier altijd afgeleverd kunnen worden en er veel minder tijd voor de afhandeling nodig is. Doe mij maar zo'n Volvo!
GPS kan een uitkomst bieden en ze kunnen natuurlijk ook afleveren op de bedrijfsparkeerplaats of wat dan ook.quote:Op maandag 17 november 2014 14:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Behalve dan dat mijn auto voor de deur staat als ik thuis ben en niet voor de deur staat als ik niet thuis ben. Volgens mij schiet je hier geen reet mee op.
Als de DHL-dude de pincode toetst dan kun je er vrij zeker van zijn dat die persoon is langs geweest. Een dashcam kan eventueel voor een minuut of 2 extra zekerheid bieden. Daarnaast ben je niet verplicht om mee te doen maar verwacht in de toekomst wel een premium te betalen voor je pakketjes als de bezorger drie keer moet omrijden om jou of je buren eindelijk thuis te treffen.quote:Op maandag 17 november 2014 14:28 schreef Rockefellow het volgende:
Waardeloos plan.
Ik heb altijd spullen in de kofferbak liggen. Daarnaast kun je onmogelijk bewijzen of een stuk wel/niet is afgeleverd.
De huidige koerier weet precies wanneer hij op mijn huisadres af kan leveren. Daar heb ik geen extra technologie, of een Volvo voor nodig.quote:Op maandag 17 november 2014 14:31 schreef happinessfordogs het volgende:
Daarnaast ben je niet verplicht om mee te doen maar verwacht in de toekomst wel een premium te betalen voor je pakketjes als de bezorger drie keer moet omrijden om jou of je buren eindelijk thuis te treffen.
Dit, of gewoon op je werk afleveren (mits mogelijk natuurlijk)quote:Op maandag 17 november 2014 14:36 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
De huidige koerier weet precies wanneer hij op mijn huisadres af kan leveren. Daar heb ik geen extra technologie, of een Volvo voor nodig.
Hij moet dan wel zijn logistieke lijnen daarop aanpassen. Het is voor een koerierdienst veel handiger en goedkoper om zelf die inschatting te kunnen maken. Nogmaals, dit word je niet opgedrongen. Voor de mensen die er open voor staan kan het een uitkomst zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 14:36 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
De huidige koerier weet precies wanneer hij op mijn huisadres af kan leveren. Daar heb ik geen extra technologie, of een Volvo voor nodig.
bij de lokale ah afleveren is ook nog een optiequote:Op maandag 17 november 2014 14:31 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Als de DHL-dude de pincode toetst dan kun je er vrij zeker van zijn dat die persoon is langs geweest. Een dashcam kan eventueel voor een minuut of 2 extra zekerheid bieden. Daarnaast ben je niet verplicht om mee te doen maar verwacht in de toekomst wel een premium te betalen voor je pakketjes als de bezorger drie keer moet omrijden om jou of je buren eindelijk thuis te treffen.
En als de kofferbak een gesloten geheel betreft?quote:Op maandag 17 november 2014 14:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Groot kans dat iemand zoiets kan misbruiken voor de auto diefstal... Dus men moet alsnog extra beveiligingen installeren.. Dat gaat niemand voor betalen..
Hoe wil je die inschatting goedkoper maken met bewegende afleverpunten? Dat is onmogelijk.quote:Op maandag 17 november 2014 14:38 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Hij moet dan wel zijn logistieke lijnen daarop aanpassen. Het is voor een koerierdienst veel handiger en goedkoper om zelf die inschatting te kunnen maken. Nogmaals, dit word je niet opgedrongen. Voor de mensen die er open voor staan kan het een uitkomst zijn.
Software kan dat uitrekenen. Hetzelfde principe wordt ook door UBER toegepast.quote:Op maandag 17 november 2014 14:40 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Hoe wil je die inschatting goedkoper maken met bewegende afleverplekken? Dat is onmogelijk.
Nee dat kan software niet uitrekenen. Uber is totaal niet te vergelijken met dit concept.quote:Op maandag 17 november 2014 14:42 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Software kan dat uitrekenen. Hetzelfde principe wordt ook door UBER toegepast.
Tuurlijk wel. Als jij twee dagen van te voren aangeeft op welke parkeerplaats je auto zich bevindt dan kan er een logistiek plan opgezet worden. Enige variatie in postcode door beweeglijkheid kan eventueel opgevangen worden.quote:Op maandag 17 november 2014 14:45 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Nee dat kan software niet uitrekenen. Uber is totaal niet te vergelijken met dit concept.
Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt.
Ja want jij plant altijd 2 dagen van tevoren waar je je auto gaat neerzetten.quote:Op maandag 17 november 2014 14:54 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als jij twee dagen van te voren aangeeft op welke parkeerplaats je auto zich bevindt dan kan er een logistiek plan opgezet worden. Enige variatie in postcode door beweeglijkheid kan eventueel opgevangen worden.
Voor het gros van de mensen dat overdag werkt wel ja.quote:Op maandag 17 november 2014 14:54 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja want jij plant altijd 2 dagen van tevoren waar je je auto gaat neerzetten.
Ik moet dus EN een Volvo kopen, EN mijn spullen door DHL laten bezorgen EN twee dagen van tevoren mijn Agenda dicht timmeren.quote:Op maandag 17 november 2014 14:54 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als jij twee dagen van te voren aangeeft op welke parkeerplaats je auto zich bevindt dan kan er een logistiek plan opgezet worden. Enige variatie in postcode door beweeglijkheid kan eventueel opgevangen worden.
Jij bent echt DOM. Dit is een dienst voor de mensen die hier voordeel uit kunnen halen. HET WORDT JE NIET OPGEDRONGEN.quote:Op maandag 17 november 2014 14:56 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Ik moet dus EN een Volvo kopen, EN mijn spullen door DHL laten bezorgen EN twee dagen van tevoren mijn Agenda dicht timmeren.
Kan niet wachten op deze dienst.
Alvast veel plezier met je Volvo.quote:Op maandag 17 november 2014 14:57 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Jij bent echt DOM. Dit is een dienst voor de mensen die hier voordeel uit kunnen halen. HET WORDT JE NIET OPGEDRONGEN.
Je zou maar de enige op kantoor zijn met zo'n Volvo.quote:Op maandag 17 november 2014 14:59 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Alvast veel plezier met je Volvo.
Zeggen dat iemand dom is en dan wordt met dt spellenquote:Op maandag 17 november 2014 14:57 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Jij bent echt DOM. Dit is een dienst voor de mensen die hier voordeel uit kunnen halen. HET WORDT JE NIET OPGEDRONGEN.
En na het werk naar huis rijden, bedankt mensen!quote:Op maandag 17 november 2014 15:02 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Je zou maar de enige op kantoor zijn met zo'n Volvo.
Dan is je achterbak na verloop van tijd nog voller dan de boot van Sinterklaas
?quote:Op maandag 17 november 2014 15:06 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zeggen dat iemand dom is en dan wordt met dt spellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |