Zonder broodvorm?quote:Op zondag 16 november 2014 10:51 schreef computergirl het volgende:
ik heb het wel eens gedaan.
Je moet alleen alle vergelijkingen met gewoon tarwebrood loslaten. Er valt niks te kneden en alleen met heel veel hulpmiddelen kan je het deeg zo stevig maken dat je het zonder broodvorm kan bakken.
ja vorm van blik maakt niet uit, maar vloerbrood is geen optie bij glutenvrijquote:Op zondag 16 november 2014 10:51 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Zonder broodvorm?
Ik heb gewoon een bakblik, ik zat er aan te denken om het daar in te bakken?
Ja, dat maakt me niet uit, als het maar te bakken isquote:Op zondag 16 november 2014 10:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja vorm van blik maakt niet uit, maar vloerbrood is geen optie bij glutenvrij
(voorbeeld foto gejat uit brrodbaktopic)
[ afbeelding ]
Ik heb gisteren geleerd dat het gebakken moet worden op de speciale 'glutenvrije' stand (die lang niet iedere broodbakmachine heeft), heeft iets met het kneden te maken begreep ik. Wist ik niet.quote:Op zondag 16 november 2014 10:57 schreef Ole het volgende:
Als je vaker glutenvrij brood wil bakken lijkt een machine mij wel handig http://coeliaky.wordpress(...)met-de-broodmachine/
ja dat snap ik.quote:Op zondag 16 november 2014 10:59 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik heb gisteren geleerd dat het gebakken moet worden op de speciale 'glutenvrije' stand (die lang niet iedere broodbakmachine heeft), heeft iets met het kneden te maken begreep ik. Wist ik niet.
En ik denk dat ik het eerst zelf wil proberen om te kijken of het überhaupt bevalt. In de winkel kost dat brood klauwen met geld.
Ja precies, en het scheelt misschien ook in de kosten, dat denk ik dan.quote:Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Ole het volgende:
[..]
ja dat snap ik.
Bij het recept in de link wordtvolgens mij wel een gewone bbm bedoeld.
Maar als het wel lukt lijkt het me wel handig. Dan is een vers brood makkelijker gemaakt.
die met pitjes is lekkerder, en rozijnenbrood isquote:Op zondag 16 november 2014 11:02 schreef Revolution-NL het volgende:
Koop dit brood bij de AH. Smaakt heerlijk!
[ afbeelding ]
Dat niet, maar gisteren waren we in ' De glutenvrije winkel' in Amsterdam dusquote:Op zondag 16 november 2014 11:05 schreef computergirl het volgende:
mocht je trouwens in a'dam wonen kan ik wel wat broodbakmixen bij je achterlaten om te proberen.
Beide met haver (kan niet iedereen tegen) en beide aangebroken maar genoeg voor 1 brood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |