quote:Ongelooflijk
NEW YORK (CNN) -- Jam Master Jay of the longtime rap group trio Run DMC was shot in the head and killed Wednesday night in a Queens recording studio, according to New York police.
Another man, Urieco Rinco, 25, was shot in the leg and taken to a local hospital, police said.
Police are investigating the shooting, which took place inside a recording studio on Merrick Boulevard around 7:30 p.m.
No one has been arrested.
Jam Master Jay was born January 1965 as Jason Mizell in the Hollis neighborhood of Queens, New York, according to the group's Web site. He grew up with the other two members of Run DMC, Run (Joseph Simmons) and D.M.C. (Darryl McDaniels) in a middle-class neighborhood.
Known for their loose Adidas-brand shoes and thumping beats, the group is credited with beginning the current trend of combining rap music and rock 'n roll in their hit remake/duet of Aerosmith's "Walk this Way" in 1986.
The group released their first single, "It's Like That," in 1983.
R.I.P. Jam Master Jay
quote:Jammer, maar zoals stenders zojuist zei: 'hij gaat wel op de voor rapper zo bekende manier'
Op donderdag 31 oktober 2002 07:08 schreef Ruudboy het volgende:
Ik hoorde het net in het nieuws ja.....
Balen... Mooi land , dat Amerika...
Vanavond de verzamelaar maar eens uit de kast trekken........
quote:Niets aan toe te voegen. Toen 'Scot La Rock' van 'Boogie Down Productions' werd doodgeschoten (ergens halverwege jaren 80) was de vraag ook al 'waarom hij nu juist??'. Triest...
Op donderdag 31 oktober 2002 08:18 schreef Doc het volgende:
Meetsal doet het me geen moer als er weer een rappert down the drain gaat, maar bij deze OldSchool meester...: damn!
R.I.P.
quote:Ik dacht dat Run-DMC van de pre-ganstah-hardcore ellende was....
Op donderdag 31 oktober 2002 07:22 schreef Tovaho het volgende:[..]
Jammer, maar zoals stenders zojuist zei: 'hij gaat wel op de voor rapper zo bekende manier'
Vanavond de verzamelaar maar eens uit de kast trekken........
quote:Heheh ja, dat wilde ik ook al zeggen..
Op donderdag 31 oktober 2002 09:04 schreef Reanimatie.com het volgende:
misschien aardig om te weten dat Jay de DJ was, RUN en DMC de rappers
Verder is het echt triest dat ie is neergeknald..
Damn.. ik wil echt weten waarom.
quote:Goede vraag? Volgens mij was ie niet echt een stoker ofzo, zal wel een ordinaire beroving zijn geweest.
Op donderdag 31 oktober 2002 10:07 schreef dunniecash het volgende:[..]
Heheh ja, dat wilde ik ook al zeggen..
Verder is het echt triest dat ie is neergeknald..
Damn.. ik wil echt weten waarom.
quote:Moest ik ook meteen aan denken.
Op donderdag 31 oktober 2002 09:27 schreef Driekeerniks.com het volgende:
Damn....
geen "..RunDMC and Jam master Jay... 'boom-tjsk-tsjktjsk-boom-tsjk'... " meer...
.
But it's like that, and that's the way it is
quote:Ik ben niet zo heel goed op de hoogte van de hiërarchie binnen RUN-DMC... Maar beperkte hij zich tot het DJ'en? Omdat hij dus overal op FOK! is neergezet als een "rapper", en vandaar dus ook dat die kinderachtige clichés over rappers en neergeschoten worden uit de kast gehaald worden...
Op donderdag 31 oktober 2002 09:04 schreef Reanimatie.com het volgende:
misschien aardig om te weten dat Jay de DJ was, RUN en DMC de rappers
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 31-10-2002 11:29]
Rest in Peace G..
I hope there's a ghetto in heaven..
quote:Persoonlijk of voor de muziek? Ze hadden toch niks fatsoenlijks gemaakt sinds the late 80's?
Op donderdag 31 oktober 2002 11:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Walk this way..
Erg zonde dit..
quote:Ik zie 'm zelf als rapper. Okee, volgens mij heeft ie weinig tot niets met de mond gerapt, maar als als je kijkt naar de muziekstroming waar hij toe behoort, dan is dat (hardcore)rap/hip-hop.
Op donderdag 31 oktober 2002 11:11 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik ben niet zo heel goed op de hoogte van de hiërarchie binnen RUN-DMC... Maar beperkte hij zich tot het DJ'en? Omdat hij dus overal op FOK! is neergezet als een "rapper", en vandaar dus ook dat die kinderachtige clichés over rappers en neergeschoten worden uit de kast gehaald worden...
Maar vreselijk nieuws, inderdaad.
* ChezMatik draait Run DMC - Down With The King
R.I.P.... I'll always b down with this king
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:22 schreef De_Schaduw het volgende:
Ik zie 'm zelf als rapper. Okee, volgens mij heeft ie weinig tot niets met de mond gerapt, maar als als je kijkt naar de muziekstroming waar hij toe behoort, dan is dat (hardcore)rap/hip-hop.
Iemand uit een rockgroep noem ik een rocker, ook al speelt ie alleen de triangel
Iemand uit een rapgroep een rapper. Ook al maakt ie geen geluid met z'n mond.
Ik denk dat het zo gezien wordt.
Maarre anyway rip Jam master Jay want hij was zeker een van de beste old school hip hop artiesten
quote:Het is absoluut geen bullshit. ik schrijf zoals ik het zie en voel, niet zo als het zou moeten zijn. En blijkbaar denken mensen bij nieuwsvoorzieningen ook zo, want waar ik ook kijk staat 'rapper'. Of ze kennen Run-D.M.C niet
Op donderdag 31 oktober 2002 14:29 schreef dunniecash het volgende:
Dat is dus écht bullshit, wat je hier verklaart
Weinig tot niets met de mond rappen = geen rappen.
We noemen Britney toch ook geen popper omdat ze popmuziek maakt?
Die gast was DJ, geen rapper.
DJ Premier noemen we toch ook geen rapper, ondanks dat ie DJ en producer is van Gang Starr?
[..]
Voor mij is Jam Master Jay iemand die veel betekend heeft voor de rap als iemand die rapmuziek maakt (en wat voor!) en van (belangrijke) invloed is geweest op andere artiesten. En ik heb gewoon het gevoel 'rapper' bij hem. Iets wat ik niet heb bij deuntjes en figuren uit de top 40 van vandaag de dag die door moeten gaan voor rappers.
Ik geef iemand de naam 'rapper' als je merkt als die persoon het met z'n gevoel is. In hart en nieren.
Ik dwaal af.
Hmmm.. ben ik nou zo vreemd?
[Dit bericht is gewijzigd door De_Schaduw op 31-10-2002 15:31]
quote:Weet ik ook niet, maar doodgeschoten worden wil niet altijd gelijk zeggen dat je je met duistere zaken bezighield. Bij een rapper denk je dat wel gelijk, maar hoeft natuurlijk niet...
Op donderdag 31 oktober 2002 15:01 schreef B3aTjUgGl3r het volgende:
Zonde van zo'n relaxte gast... maar ja als ie wordt neergeschoten moet je je toch afvragen waarie zich oa verder mee bezig hield.
Maar altijd triest als zoiets gebeurt.
Jammer...echt zonde.....waarom?
quote:RUN-DMC heeft helemaal niks met het hele Westcoast Eastcoast gedoe te maken. Sowieso is dat Westcoast/Eastcoast gedoe de laatste jaren al veel minder dan halverwege de jaren '90.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:20 schreef ilona-scuderia het volgende:
It's like that...that's just the way it is...zal wel een East<>Westside oorzaak hebben...wel een triest land als het om rap gaat...
quote:Ja, je bent vreemd.
Op donderdag 31 oktober 2002 15:20 schreef De_Schaduw het volgende:[knip herhaling]
Run DMC was altijd wel cool en een voorbeeld op hun "vakgebied".
hoewel ik niet erg veel van run dmc ken vind ik de nummers die ik ken zeer goed
voor Jam Master jay
quote:Zeker! Rap begon en hield ook op met Run DMC voor mij.
Op donderdag 31 oktober 2002 08:18 schreef Doc het volgende:
Meetsal doet het me geen moer als er weer een rappert down the drain gaat, maar bij deze OldSchool meester...: damn!
quote:????????? This makes no sence maar goed.
[Ik geef iemand de naam 'rapper' als je merkt als die persoon het met z'n gevoel is. In hart en nieren.
Run, DMC en JMJ vormden Run DMC. Run & DMC waren de rappers en JMJ de producer en DJ.
Zo simpel is het
quote:nee
Op donderdag 31 oktober 2002 15:20 schreef De_Schaduw het volgende:[..]
quote:Beasty boys en Run-DMC
Op donderdag 31 oktober 2002 11:57 schreef CloudBox het volgende:[..]
Persoonlijk of voor de muziek? Ze hadden toch niks fatsoenlijks gemaakt sinds the late 80's?
quote:Beastie boys... .. maar wat wil je daar mee zeggen?
Beasty boys en Run-DMC
Run DMC waren idd redelijk uitgerangeerd maar.. het blijft fokt op
dat JMJ er nie meer is. Ze hadden beter Nelly ofzo kunnen pakken.. daar hadden ze tenminste nog een goede daad mee verricht
Ik was een grote Run DMC fan... Hun latere muziek was minder... Maar "King of Rock" was een geniaal album...
DJ Run (Reverent Run)
DMC (Devastating Mic Controll)
Jam Master Jay
Het legendarische hiphoptrio.
"Jam Master's on the move but his sounds will stay" (Dit komt uit het nummer: Jam Master Jammin - King of Rock EP
Rest in Peace
quote:Definitely 'peter piper'..
Ik luister net naar "Down With The King" en ik moet zeggen dat ik het een heerlijk nummer vindt.Wat is jullie favoriete nummer van DMC ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |