quote:Iedere eerste zaterdag na Sint Maarten komt Sinterklaas in Nederland aan. Hij wordt door een menigte zingende kinderen ontvangen en het evenement is groots op de televisie te volgen. Sinterklaas wordt steevast geïnterviewd en net als de koningin op Koninginnedag en prins carnaval tijdens de 'dolle dagen' wordt hij officieel door de burgemeester ontvangen.
Op zaterdag 15 november 2014 zet Sinterklaas weer voet aan wal in Nederland. De intocht van Sinterklaas vindt plaats in Gouda. Rond het middaguur meert Pakjesboot 12 af in de haven. Burgemeester Schoenmaker heet Sinterklaas namens alle kinderen van Nederland hartelijk welkom. De NPO3 doet rechtstreeks verslag van de intocht in de speciale aflevering van Het Sinterklaasjournaal.
Ziet er regenachtig uit?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:55 schreef StephanL het volgende:
Nog iets meer dan een uur.
Hier een pic van de stadhuis van Gouda op dit moment
[ afbeelding ]
Als je nog iets wil toevoegen, ga je gang!quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:49 schreef Lt.Surge het volgende:
Godver, net een OP aan het bouwen
Maar ik zit er ook klaar voor. Kijken hoe de ouders reageren op de nieuwe pieten
Neen in Enschede is het (nog) droog.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:03 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja in het westen regent het zo nu en dan. Bij jou niet?
De ME-piet loopt al rond, dus zal wel meevallen.quote:
Vorig jaar liepen er ook al pieten met kogelvrije vesten mee hoorquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:17 schreef StephanL het volgende:
Hoorde op de radio vanochtend dat de politie zelfs bewapend zijn. Waar gaat het heen?
Volgens mij is dat al een tijdje zo helaas.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:17 schreef StephanL het volgende:
Hoorde op de radio vanochtend dat de politie zelfs bewapend zijn. Waar gaat het heen?
Ja weet ik, maar dat ze zelfs bewapend moeten zijn, gaat een beetje ver.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorig jaar liepen er ook al pieten met kogelvrije vesten mee hoor
Televaag.quote:Protestgroep Kick Out Zwarte Piet is nog steeds van plan om zaterdag tijdens de intocht van Sinterklaas op het Marktplein in Gouda bijeen te komen. Dat liet een woordvoerder van de groep zaterdagochtend weten.
Demonstratie tegen Zwarte Piet tijdens de intocht in Amsterdam (november 2013).
Demonstratie tegen Zwarte Piet tijdens de intocht in Amsterdam (november 2013).
Foto: Robby Hiel
De gemeente Gouda heeft eerder andere plekken aangewezen waar tijdens de landelijke intocht gedemonstreerd mag worden. Het gaat om het Schouwburgplein en het Huis van de Stad, locaties die buiten de zogenoemde centrumring liggen. Maar Kick Out Zwarte Piet vindt dat het „iedere burger vrij staat om onze traditie bij te wonen”. De zegsman liet weten dat hij het zich „niet kan voorstellen dat wij in onze rechten worden beperkt”. „Wij willen ook de kaas- en stroopwafel piet bewonderen.”
Hoeveel mensen Kick Out Zwarte Piet precies in Gouda verwacht, kon hij niet zeggen. De groepering wil „in de geest van Martin Luther King en Nelson Mandela kenbaar maken dat de racistische karikatuur Zwarte Piet niet thuishoort in een beschaafd land”.
Een woordvoerder van de politie gaf aan „gepaste maatregelen” te zullen nemen als groeperingen die willen demonstreren zich niet houden aan de locaties die daarvoor zijn aangewezen. De politie is in gesprek met alle groepen, zowel voor- als tegenstanders van Zwarte Piet, die hebben aangegeven te demonstreren, aldus de zegsman. „Dit is een kinderfeest en wij gaan er van uit dat de dag ook zo verloopt.”
quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
De groepering wil „in de geest van Martin Luther King en Nelson Mandela
Ja je kan ze alles wijsmaken maar als je gewoon niets aanpast ik dat niet nodigquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het hele verhaal tot nu toe wel leuk gedaan en alle ouders die nu lopen te klagen zouden gewoon 5 minuten de tijd moeten nemen om hun kids uit te leggen hoe het zit:
1. Pieten worden zwarter naarmate ze vaker door de schoorsteen roetsen
2. Iedere piet moet een kunstje kunnen
3. Iedere piet moet grappig zijn
Vraag me alleen af hoe ze dat met die stroopwafelpieten en kaaspieten gaan invullen, maar die zullen waarschijnlijk in een machine zijn gevallen.
Ouders onderschatten de fantasie van kinderen, die geloven dit echt wel als je ze het goed uitlegt, maar daar zijn veel ouders niet toe in staat helaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |