Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 18. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van woensdag 30 oktober 2002.
Ik zie veel mensen naar bed gaan.
In de bungalow maken ze ook al aanstalte om naar bed te gaan.
Wouter ligt in bed en zegt dat iedere keer als Stefan ging zingen dat hij onderbroken werd.
Ting zegt dat dat helemaal geen diepere oorzaak had, dat dat gewoon gebeurde.
0.06 Margriet zegt dat ze zich wel iets kan voorstellen bij de opmerking Laurensshow. Margriet : Het zijn allemaal schatten maar ze hebben allemaal hun nukjes. Dennis : Als zij het niet aangeven gebeurt er helemaal niks. Margriet : Dat is ook zo. Margriet, vermoedelijk tegen Wouter : Je kan hier gaan liggen, die komen echt niet thuis vannacht, nee.
0.16 Margriet : Je wil er uit ? Mustapha : Die persoon er uit of ik er uit. Ik heb het wel gezien hier. Margriet : Dat begrijp ik wel. Mustapha : Dikke oude vrouw. Niks persoonlijks.
Blijkbaar zijn er weer betaalstreams. Ik stop met de gratis stream. Die vertraagt mijn pc enorm.
Margriet is toch weer terug gekomen aan het hek en staat weer te praten met Mus, die zegt tegen haar dat hij het haar ook wel gunt, maar niet zoveel. En fluitend gaat hij weer door in de keuken. Ik weet niet wat hij aan het doen is maar het lijkt erop dat hij aan het opruimen is. ( weet ik niet zeker) Ja hoor hij haalt de afwasmachine leeg.
Bunker.
Wouter en Dennis zijn hier aan het kletsen. Margriet komt binnen en vraagt welk bed van Daan is. Zij wil een bloemetje op haar bed leggen "For good luck, voor morgen."
Ook een koekje legt zij erbij. Ting dacht dat het koekje een stuk metaal was, maar het is toch echt een koekje. zegt Margriet.
Margriet vraagt of Wouter geparfumeerde voeten heeft, die zegt dat hij zijn voeten gewassen heeft. Nu wordt er driftig aan alle voeten geroken maar ze komen er niet achter wie het wel is.
( Voor iemand die teveel wijn opheeft praten ze te snel)
Nu moeten de dekens weer verdeeld worden. Ting vindt dat iedereen juist lekker ruikt.
Ze willen het licht uit hebben , maar Margriet is nog niet klaar.
Bungalow.
Ook hier is het licht uit. Geesje gaat de wekker zetten. Marc zegt dat hij wel wakker wordt als er iemand uitgaat,
Geesje zet de wekker op half tien.
Marc vraagt of Mus alles heeft schoongemaakt. JA, zegt Geesje"en hij vindt het nog leuk ook".
Ze vinden dat men meer vrij moeten zijn om wat te doen. In de bunker moeten wel meer regels zijn ,maar hier toch niet. dit zegt Marc.
Geesje vindt dat ze beperkt wordt door Juud, zij voelt bij haar afstand.
Marc heeft dat juist meer bij Laurens.
Marc: Het is een stukje van wij zijn hier al lekker lang. Ik denk niet dat ze dat bewust doen,. Ik ervaar het als prettig dat die twee er niet zijn Het is relaxter. Soms loopt hij door de keuken als een soort opzichter.
Geesje: De sfeer die we vandaag hebben gehad moeten we meer hebben.
Urs: Zij moeten een stapje terug doen en wij een stap vooruit,
Dat ik op alle apparaten wil wordt anders uitgelegd als ik bedoel.
Marc: Maar zodra we de bunker binnen komen verandert er iets, en dat vind ik jammer.
Urs: Dan ben ik benieuwd als er weer een wissel is.
Bunker - dolle boel hier, Ursula laat een dikke boer door het hek heen.
Ze gaan net met z'n allen naar bed, denk ik. Zie Margriet vertrekken.
Nu slaapkamer: Margriet, verdomme, ik laat mijn dag niet meer vergallen door een stomme rebus. Ze praat met imitatiestemmetjes nu..
Margriet: misschien is het de laatste nacht voor Daniela. Dennis: het ziet er niet goed voor haar uit.
Ze hebben het over welk bed nu.. Margriet zegt, zwijg er maar over, anders gaat ze helemaal uit haar dak.
Dennis: Daniela heeft eigenlijk weinig van zichzelf laten zien.
Margriet: het is niet gunstig als je in de bunker zit en je zit in de bunker. Dan kun je beter zoals Ursula en Geesje in de bungalow kan zitten, dan weer leuk dit aan, dan weer leuk dat aan.
Ting: ik zie ook niet dat Daniela veel veranderd is hoor.
Ze loopt er ook niet echt sexy bij meer.
Margriet: nee, vind je het gek na al dat commentaar om niks..
Margriet, nou ja, hier in de bunker is het ook wel sexy in een bh'tje om je hier in te smeren enz.
Margriet tegen Ting, bij jou is zo'n string ook niet leuk.
Margriet: ik blijf geloof zeggen, met die kleding enz. Maar Daniela heeft ook langer een verleden hier, maar je weet ook niet hoe dat is opgebouwd, dat verhaal met Arthur enz.
Ting: even over die string verder, dus jij vindt dat ik er ook nog leuk uitzie in een grote onderbroek?
Over Judith: Margriet - ze zet wel een stempeltje op de groep hoor, wat zij in dat koppetje heeft dat moet gebeuren. Die meiden moeten ook wel indimmen van haar.
Margriet denkt, dat Hummie niet voor niets Juutje even weggehaald, zodat Geeske en Ursula even kunnen ademhalen.
Onbewust vind Margriet Juutje wel een lieve meid, maar heel erg dominant aanwezig.
Wouter: ik heb ook genoeg van mensen die hier langer zijn en dan mij gaan vertellen hoe ik moet zijn.
Ze hebben het nu over de Laurens show.
Margriet: volgens zijn scene moet het schoonmaken daar gebeuren.
Dennis en Wouter, we hebben allemaal onze nukjes.
Wouter: Laurens en Judith stellen telkens dat als zij het niet aangeven, van dat schoonmaken, dat het dan ook niet gebeurd. Nou, dat is dus nog niet gebeurd dat ze er niet zijn, dus dat weten ze ook niet.
Ben benieuwd of ze inmiddels in de bungalow wel hebben schoongemaakt.
Ting: heb ik nou het kutste matras??
Wouter: ga dan daar liggen, ze komen toch niet meer vannacht.
Margriet: ik vind het ook erg leuk om te zien dat ze aan de andere kant nu even opleven nu ze (Laurens en Judith) weg zijn.
Ze discussieren verder over de positie van de bedden. Ze rekenen niet meer op de terugkeer van Jeanette en Arthur.
Stream spring nu over naar de slaapkamer bungalow.
Marc fluit.
Ursula snibt hem toe, heeee, let niet zo op mij!
Geeske komt binnen, Marc gaat weer weg.
De meiden hebben het naar hun zin.
Geeske: dit was echt sexy, ze zoekt kleding uit.
Ze zegt, ik heb een heel lang smal hoofd, misschien staat dit me wel.
Geeske: ik heb gewoon de scheit als Lau terug komt, als het hier zo'n zooi is.
Geeske loopt heen en weer met iets op haar hoofd.
Marc ligt inmiddels al in bed. Marc en Geeske discussieren weer verder over het bedden opmaken. Geeske zegt, ''ik kan Mussies vrouw zijn''.
Stream bungalow: Mustapha is aan het opruimen. Hij wrijft de tafels schoon. Ruimt spullen op. Hij neuriet voor zich uit.
Mustapha is duideijk helemaal opgefleurt nu zijn kwelgeest Laurens even buiten beeld is.
Mustapha kletst nog even met Margriet aan het hek. Intussen hoor in de stemmen vanuit de slaapkamer van de bungalow.
Zie Margriet haar make-up verwijderen. Mus kletst nog even, zegt dan ''welterusten Margriet!''. Ze lachen, er heerst een vrolijke sfeer en ze babbelen over wat ze gaan doen als ze naar huis gaan.
Mustapha zegt: ik wil er uit morgen, dus stem op mij. Hij zegt: 'dus je weet wat je moet doen morgen, dikke ouwe vrouw!''. Hij zegt het plagerig, Margriet lacht.
Mustapha zingt en fluit door, hij is druk aan het opruimen.
Ruimt de vaatwasser nu leeg.
Ik blijf even kijken hier hoor, tenslotte verwijt iedereen dat Mus niks doet, maar hij loopt hier nu wel in z'n eentje alles te regelen.
Hij doet dit ook vaker!
Ik herken onhandige mannen in het huishouden altijd. Hij werkt snel en systematisch door.
Dit zou Laurens moeten zien, zo'n schoonmaaksukkel is Mustapha dus niet.
Mustapha zingt en fluit: krijg toch allemaal de klere, ik heb geen zin meer om te leren (deuntje van danny de munnik?)
Margriet zegt iets.
Mustapha, zal ik het op de Koran zweren, of op m'n moeder?
Mustapha, ik weet dat ik het niet win, ik denk dat Geesje het wint of Ting. Daarom heb ik geen zin om te blijven. Irritante personen winnen het nooit, ik win het niet, jij wint het niet. Lieve mensen winnen het.
Margriet zegt iets, ik versta het niet.
Mustapha: jou gun ik het ook wel, maar niet zoveel.
Hij fluit door. Ruimt het bestek op. Hij zingt door, melodie -- ik heb geen zin meer om te leren, val toch allemaal dood..
Margriet komt weer langs, ze zegt weer iets. Mustapha grinnikt, ''nu ben ik het ritme weer kwijt, hoe was het ook weer? hij fluit weer door.
Mustapha zal nog wel even bezig zijn met opruimen, hij heeft het naar z'n zin nu.
Ga even op de andere stream kijken.
Slaapkamer bunker:
Ze zijn een slinger kwijt.
Margriet vindt hem. Ze verdelen de dekens. Daniela is er nog niet. Het licht gaat uit.
Ze missen Daniela. Dennis denkt dat ze buiten de nominaties aan het doornemen is met Stephan.
De stream stopt nu.
hinne
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 31-10-2002 01:01]
Zij proberen zich te bedenken wie toch altijd het brood deed in de bunker.
Marc: Ik heb gewoon aan Juud gevraagd of hij eens een keer het brood mocht doen, Natuurlijk kon ze geen nee zeggen.
Je moet daar de dingen verdelen dan creeer je groepsgevoel.
Mus komt nu ook de slaapkamer in.
Marc: Alles is al gedaan voor je je onderbroek aan hebt,
Urs. Ik verstop mijn kopje achter de planten om het zelf weg te kunnen zetten.
Ge tendens is hier toch dat ze met z'n 3en het niet eens zijn over het handelen van Judith en Laurens'
Marc: Kijk maar hoe ze gaan zitten, Altijd bij elkaar of tegenover elkaar.
Geesje: Ik ben eens expres naast Juud gaan zitten.
Geesje is van plan als zij morgen blijft om er wat aan te doen, want zo wil ze niet dat het blijft.
Dan gaat ze feller reageren, want de afgelopen dagen heeft ze zich niet lekker erbij gevoeld.
Vooral Marc is erg negatief.
Mus is toch maar weer de slaapkamer uitgegaan en ligt op de bank in de kamer.
Geesje wil het over de inhoud hebben om het groepsgevoel weer terug te halen. Maar zij wil het in de vragende vorm doen. Zij wil weer het "wij"gevoel.
Geesje wil het bespreken als de groep bij elkaar is en niet 1 op 1.
Marc: Misschien kunnen we wel invoeren om samen te ontbijten.
he, ik ben Stefan ook al kwijt, zijn die soms samen weg?
Margriet heeft het over de kijkers. De echte fans zitten er nu wel.
Dennis had vorig jaar geen band met de bewoners, al dat vloeken en tieren, dat hebben ze toen ook te horen gekregen.
Dan vertelt Dennis aan Ting de battle's die ze vorig jaar hebben gehad.
Wouter vond het vorig jaar niet veel voorstellen, de battle's
Denni s weet nog wel wat battle's, Bunjee jumpen, evenwichtsbalk enz.
Margriet: Dat soort dingen durf ik allemaal wel, ik ben helemaal niet bang uitgevallen. Die zaten wel lang met elkaar. Ik kan me nog wel herinneren, dat gestoei in het stro.
Ting vond het maar ranzig, Kelly naakt het bubbelbad uit en dan naar de slaapkamer en dan viel nog een paar keer de jas open.
Ting keek toen niet meer.
Ook gaat het over de taktieken die uitgedacht werden door Gert-Jan.
Maar Margriet denkt dat Stefan en Mus dat ook doen.
Margriet gaat haar bed weer uit om te proberebn de tocht die ze voelt buiten te sluiten.
Margriet: Wat dacht je van Laurens, mister wise guy!
Geesje en Urs zitten in de DBK, geen geluid erbij.
Geesje zegt dat ze nog steeds aan het strijden zijn Marc gelooft dat echter niet.
Geesje vindt het verstandig om te gaan slapen want ze denkt midden in de nacht over te moeten. Ursula zegt nu helemaal niet te kunnen slapen. Ursula vraagt of Marc soms tussen hen in wil liggen. Marc zegt dat Geesje heeft gezegd dat ze nooit tot in de eeuwigheid naast hem wil liggen.
Geesje stelt Ursula voor om lekker tegen Marc aan te gaan liggen, want qua figuur lijkt Marc wel op Arthur.
Geesje beschrijft nu waar ze over gaan dromen, waaiende palmbomen in de woestijn. bla bla.
Mus is even opgestaan om en deken te pakken en kruipt hier nu helemaal onder.
Ze blijven maar bezig over wie wie zal nomineren en wie er een hele strategie heeft uit gedacht. En weer moeten ze Ting uit leggen dat het niet gaat zoals zij nu uitdenken, maar dat het maar een theorietje is.
Stefan: Ik heb niets met Juu, helaas.
Wie wordt de sterkste vrouw van de hele groep, jij
Wie het sterkste koppel, Jij en Dennis.
Daar is Daniela het niet mee eens. Ze heeft een aanvaring gehad met Geesje.
Die vent is echt zat... niet te geloven. Ze staan in het donker, maar ik dacht kusgeluiden te horen, maar ik weet het niet zeker.
Stefan: Als jij morgen weg gaat wordt het een heftige avond.
Daniela: Morgen is het uur van de waarheid, maar het is.
kantje, kantje.
Ik zit hier echt te loeren of ze kussen, maar Daniela houdt afstand.
Ze knuffelen en kussen.
Daniela denkt niet te kunnen slapen, en ik hoor kus, kus, kus.
Wouter is even buiten wezen kijken als hij weer binnen komt vraagt Dennis of ze nog steeds innig omarmd staan.
En gaan weer verder over nomineren.
De twee tortelduifjes staan nog innig ineen gestrengeld naar de sterren te kijken.
Ik zie Wouter en Dennis weer uit bed
Van de slaapkamer in de bungalow is niets te zien.
Bunker slaapkamer, nog steeds over stemmen.
Margriet : je moet gewoon denken, met wie wil ik overblijven.
Dennis en wouter hebben beide twee mensen waar ze niet mee over willen blijven. Wouter had het verkeerd begrepen en dacht dat de vraag was, wel mee over blijven.
Margriet voelt zich bij iemand van de mannen unheimlich, ik weet niet wie ze bedoelt.
Ze zou er nog mee moeten praten, maar dat wordt dan wel kort dag vindt ze. Ze vraagt raad aan Wouter. Ik vermoed nu dat ze het over Marc heeft, want ze denkt altijd aan worstje-reclame als ze hem ziet.
De torteltjes zijn van binnen naar buiten gegaan. Die Stefan heeft toch een achterlijke hoed op. niet te geloven. Geen geluid bij ze.
Ik kom er nu achter dat ik bij geen enkele stream meer geluid heb en een kwartier te vroeg stoppen de streams, moet ik nu boos worden of zal ik blij zijn. Daar zal ik maar eens een nachtje over gaan slapen.
Dus geen afloop van de confrontatie nu nog.
Bye, bye, zwaai, zwaai.
quote:
Margriet zegt, dat Mushi en Stefan al duidelijk een plan hebben opgezet om over te kunnen blijven. Ze hebben nu met elkaar besproken, hoe ze Lau uit de weg kunnen ruimen.
Ting vindt het maar vreemd en ook niet sportief.
Wouter zegt, dat ze gewoon een luchtig gesprek hebben over hoe er wordt gespeculeerd en gedacht.Wouter zegt, dat Mushi ook aan Stefan en Daniela vroeg, of ze het over hem hadden.
Margriet zegt, dat Mushi al heel in het begin met de nominaties bezig is.Ting wil of kan het allemaal nog niet begrijpen.
De anderen proberen nogmaals uit te leggen, dat ze wat met scenario's zitten te spelen.Ting zegt, dat Wouter zei, dat er contakten gelegd worden, die helemaal niets voorstellen.
Ting zegt, dat dat toch nep is.
Margriet zegt, dat er natuurlijk een element nep in zit. Zoals ook met Stefan en haar.Margriet zegt, dat het gesprek tussen Daniela en Stefan nu echter van heel ander gehalte is. Daniela gaat mogelijk morgen naar huis. Ze hebben al weken niet met elkaar gesproken en dit kan wel eens hun laatste kans zijn.
Dennis is wel bang, dat het uiteindelijk één grote nepzooi kan worden, omdat iedereen straks staat te dansen.
Dennis zegt, dat Mushi volgens hem niet naar huis wil eer hij Lau eruit gewerkt heeft.Ting zegt, dat zijn opwekking twee dagen voor de nominaties te wijten is aan zijn wens om naar huis te gaan. Margriet denkt ook, dat hij wel echt naar huis wil.
Margriet zegt lachend, en nou noemt ze zichzelf slecht, dat Stefan altijd zal zeggen, dat Mushi wil blijven. Want Stefan heeft Mushinodig om in de finale te komen.Margriet zegt, omdat ze geen één stem heeft gehad dit geen aanmoediging voor hen moet zijn om de volgende keer op haar te stemmen.
Wouter vraagt: Wil je dan niet naar huis.
Margriet: Nee!!!! Nou ja, als je tijd komt dan gebeurt het.Margriet zegt, dat uiteindelijk toch het publiek stemt.
Dennis grapt: Ik ben donker en jij bent wit dus jij gaat er eerder uit.Ting vraagt, of Stefan tegen alle vrouwen zo aardig en lief is? Hij staat nu weer dicht bij Daniela. Ze is even wezen kijken.
Hij heeft haar vandaag op haar mond gezoend.
Margriet lacht. Ting, dat heb je nu al zes keer gevraagd. Ze licht de knapen in, dat Ting wel een zwak voor Stefan heeft.
Ting vraagt het dus maar voor de zevende keer.
Margriet zegt nu nadrukkelijk: Ja Ting, zo is hij met alle vrouwen.Margriet zegt, dat ze Stefan en Daniela wel leuk bij elkaar vindt passen. Wouter en Daniela vindt ze niet zo lekker zitten.
Margriet zegt, dat Daniela en Stefan het eerste koppeltje waren, die ook in bed lepeltje, lepeltje lagen.
Margriet grapt: Oh Dennis ik wou net bij je komen liggen.Wouter wordt gevraagd om te gaan spy-en naar Stefan en Daniela.
Wouter stelt voor, dat Dennis gaat, want die valt minder op in het donker.
Beiden gaan uiteindelijk.Dit is voor Ting aanleiding om te vertellen aan Margriet, dat Mushi echt naar huis wil. Hij heeft haar gevraagd op hem te stemmen en hij wil het zweren op de koran.
Margriet zegt, dat hij dat ook bij haar heeft gedaan.De kerels komen terug en zeggen, dat Daniela en Stefan al tien minuten lang elkaar staan te omarmen.
Margriet vindt dit leuk voor Daniela.
Ze vragen, of Margriet niet jaloers is.
Margriet zegt nee. En als het die ander zou zijn. Dan wel, zegt ze lachend en er aan toevoegend: Hij is een echte dweil.Margriet vraagt, wat ze zo van Marc denken. Ting zegt, dat moet je zelf maar uitvinden. Dennis: Jij hebt zelf een tijd met hem gesproken.
Margriet vindt hem een beetje droog. Ze vond hem leuker in de beschrijving. Recalcitrant en raar. Daar houdt ze wel van zegt ze lachend.Ze beginnen nog eens de stemmen te tellen en ze komen erop, dat er maar weinig op Mush zullen stemmen.
Margriet denkt wel, dat ze op hem zal stemmen.
Dennis zegt, dat hij misschien ook wel op hem zal stemmen i.v.m. zijn gedrag en uitlatingen.Margriet zegt, dat je moet overwegen met wie je zou over zou willen blijven.
Dennis zegt, dat hij er twee heeft van de heren, waarmee hij niet mee wil overblijven.Margriet zegt, dat je ook kunt selekteren met het idee met wie je niet in de bunker wilt ziet zitten.
Margriet zegt, dat ze van Marc een unheimisch idee heeft. Ze vraagt om neutrale raad.
Dennis zegt, dat hij meer aandacht waard is.
Wouter zegt min of meer hetzelfde.
Dennis zegt, dat ze niet op z'n lopen moet letten.
Ze lachen hierom. Klaarblijkelijk loopt Marc nogal speciaal.
De bunker wordt gewekt met, "De vlam in de pijp".
Iemand klonk erg wakker, Lau?
13.14 Verhalen over bijna-ongelukken met vliegtuigen enz. Voor Wouter zal een vlucht altijd prima zijn als er een Chinees in het vliegtuig zit, tot heden is dat altijd het geval geweest.
13.16 Ur borstelt haar haar en het gesprek gaat door over vliegtuigen.
13.18 Arm merkt nu pas Ur op, die lacht dat ze er bijna al een half uur staat. Margriet vraagt naar Ur haar mannetje en vindt deze dropping niks omdat ze er in het BBhuis niets aan hebben. Ur miste Arthur gisteravond om half elf al.
13.21 Q blaft en dat is veel interessanter wat ze op tv er uit kramen.
13.23 Verhaal over paspoorten, het kwijtraken, verlengen, de prijs enz.
13.25 Beeld op het hek, waar Marc, Ting en Daniela er over praten dat de droppers al zolang weg zijn.
13.26 Geesje ligt op bed half over Stefan heen. Ze denkt dat ze er vandaag uit gaat en wil deze dag beleven als een verjaardag.
13.29 Stefan was op dit bed gaan liggen omdat hij dan meer ruimte had.
13.31 (Ik hoop dat Geesje vanavond exit gaat, komt geen zinnig woord uit).
13.33 Geesje gaat douchen, maar neemt Stefan eerst nog even op de 'bek'.
13.34 Wouter doet oefeningen binnen terwijl Ting zich opmaakt.
13.35 Op de vraag van Wouter wat Ting gaat doen, antwoordt deze met: luieren en de rest ben ik nu al vergeten met die saaie stem. Wouter is ook al weg.
13.36 Einde uitzending
13.12 Buiten. Margriet vertelt dat ze in haar tijd als stewardess passagiers wakker moest maken i.v.m. de turbulentie. Wouter, met ontbloot bovenlijf, heft gewichten. Margriet en Wouter vertellen over oponthoud met vliegtuigen. Wouter : Ik had een houvast. Een vlucht was prima als er een chinees instapte. Ik weet niet hoe ik daar bij kom. Dennis : Je weet toch niet dat er een chinees in zit ? Wouter zegt dat er tot nu toe altijd een chinees in zat. Margriet en Dennis bespreken dat hun geheugen hier beter is.
13.18 Ursula verschijnt. Margriet : Waar blijft je mannetje ? Ursula : Weet ik ook niet. Margriet : Ik vind het niet meer leuk. Wat hebben wij er aan ? Niks. Voor ons is er geen lol aan. Ursula : Wij hebben afleiding gehad met die dingen (de rebus e.d.). Margriet : Ik heb het wel gezien zo langzamerhand. Ik snap niet dat zoiets twee dagen moet duren. Ursula zegt dat haar gevraagd is, wat vind je als ze langer wegblijven, ze zei, ik vind het helemaal niks. Margriet : Degenen die er uit zijn geweest hebben het minder moeilijk. Dennis : Juist. Dennis zegt dat hij er een dag uitgeweest is in het buitenland. Hij moest naar het consulaat voor zijn paspoort. Hij is toen o.a. in een winkelcentrum geweest. Dennis : Dat was zo'n rare gewaarwording. Margriet : Wat was er met je paspoort ? Dennis : Verlopen. Margriet vertelt over haar paspoort dat ze kwijt was voor BB. Na een hoop rompslomp had ze een nieuw paspoort. Haar zus opperde dat het oude paspoort achter de keukenla lag en dat bleek te kloppen.
13.25 Binnen bij het hek. Ting : Het duurt heel erg lang, wel 24 uur nu. Daniela : Inderdaad.
13.26 Rijke slaapkamer. Geesje ligt half op Stefan. Geesje : Stel dat ik mag blijven dan beloof ik dat ik het niet zal zeggen. Vandaag is het mijn dag, en die van Daan en die van Urs. Vandaag mogen we alles. Net of we jarig zijn. Stefan : Als ik zou mogen kiezen ga ik voor de ene zoen. Kijken of ik die krijg. Geesje : Dertig december krijg je hem dan. Stefan : Okee. Geesje : Ik was jou aan het strelen en aaien. Ik dacht dat jij aan het snurken was. En jij zei niks. Ik vond het heel stom, waarom stopt ie nou niet. Waarom ging je niet bij Marc slapen ? Omdat je hier meer ruimte hebt ? Stefan : Ja. Dat is echt zo. Ik wou even naar je kijken. Geesje : We hebben het hardstikke leuk gehad, zo hier. Veel gelachen. Geesje zegt dat ze lang samen hebben gezeten. Stefan : Twee dagen heb ik niet bij je gezeten. Geesje : Als er vanmiddag een groepswissel komt, ik alleen naar de overkant, dat zou raar zijn. Geesje zegt dat ze steeds bij Mustapha heeft gezeten. Geesje : Wij drieën zijn vanaf mijn tweede dag bij elkaar. Als we morgen een switch krijgen, dat we uit elkaar getrokken worden, dan ga ik je missen. Spannend wat ze allemaal aan het regelen en organiseren zijn. Wat een toestanden allemaal. Echt een topdag vandaag. Geesje ligt nu niet meer op Stefan. Geesje : Ik ga douchen, aankleden, koffertje zoeken. Geesje en Stefan geven elkaar een paar zoenen. Dan staan ze allebei op.
13.34 Stream naar Ting die zich opmaakt. Wouter is nu binnen met de gewichten bezig. Wouter : Goed geslapen ? Ting : Deze kant heeft goed geslapen. De andere kant heeft een beetje beurs geslapen. Jij dan ? Ook als een prins geslapen ? Wouter : Ja hoor. Ting : Het is ook lekker rustig. Wouter : Wat ga je allemaal doen vandaag. Ting : Zonnen, brunchen, luieren, het trapje op en aflopen, niet verlangen naar nicotine, etc. Wouter vertrekt.
13.36 Rijk buiten. Margriet : Maarum. Ach ja. Einde uitzending.
Er is een hoop gebuffer, dus ik hoop dat het lukt om wat te verslaan. Ik heb Marc en Mustapha alleen als geluid. Ze liggen in de zon in de bungalowtuin. Ze roddelen over Laurens. "Die gozer trapt gewoon overal vol in weet je. Omdat hij stom is. Hij gelooft Thur ook de hele tijd." Dan gaat het geluid automatisch over naar de kooi. Daar hoor ik Margriet en Wouter praten over het huren van videoos en dat dat tegenwoordig ook uit de muur kan. Het gaat verder over Amsterdam en of er bij Margriet in de buurt lekkere ijstentjes zitten. Het is echt zo'n kletspraatje terwijl iedereen met de oogjes dicht in de zon ligt.
15.32 uur
Ursula ligt in haar eentje op de bank binnen in de bungalow. Ze ligt met haar benen languit en haar hoofd achterover op de rugleuning. Als de camera wat inzoomt zie ik dat ze haar ogen gewoon open heeft. ze ligt dus duidelijk na te dneken over dingen. Wat gaat er in haar hoofd om? Zou ze aan Arthur denken? Dan komt Geesje binnenlopen. "Hoe laat is het?" vraagt Ursula. "Half vier" zegt Geesje (dat klopt). "Als je zo het startsein geeft, kunnen we die bedden wel even doen. Anders roest ik nog aan de bank vast. We zullen toch eerst moeten opruimen voor we die kleren kunnen doen, want daar hebben we toch ook ruimte voor nodig." Geesje verdwijnt weer en Ursula gaat weer in dezelfde houding liggen. Stilte daarmee op drie van de vier streams.
Op de achtergrond hoor ik Geesje nu luidkeels zingen "For the longest, for the longest time... lalalala... oh-oh-oh-hooo... for the longest, for the longest time" Nou ja jullie herkennen het misschien wel. Dan komt ze bij Ursula zitten. Die vindt haar er chique uitzien. Ursula: "Het is wel een mooie dag vandaag zeg, potverdikke". Ursula was aan het dagdromen, toen liep ze op het strand met een blauwe zwembroek aan. Verder was er niemand. "Misschien dat ik even achter een paar palmen had moeten kijken, maar nee, er was niemand". Geesje zegt ook iets, maar is niet te verstaan.
Op de achtergrond hoor ik Margriet heel hard giechelen en lachen. Ursula: "Zij heeft toneelschool gedaan, in Maastricht. Zij heeft echt een hele goede opleiding gehad. Het lijkt me moelijk om aan de bak te komen, want het is hartstikke druk met al die mensen die er vanaf komen". Er wordt hard gelachen aan de andere kant; ik hoor een hoop kabaal, het geluid van slagen en Margriet roept bij elke slag hard 'au'. Het geluid is echt van een heftig gevecht. Daniela: "Ik zal het niet meer doen, zeg nee! Zeg dat je het niet meer zult doen!" Er wordt veel gegild en geroepen. Ursula en Geesje bekijken het vanaf de bank. Ursula: "Het zal mij benieuwen of ik ooit ook zo gek ga doen. Of ik ook zo tekeer ga dan en zo begin te krijsen en te schreeuwen."
Ursula: "Ik ben wel benieuwd hoe het met de families allemaal is, of ze er vanavond allemaal zijn en allemaal zenuwachtig zitten te wezen." Geesje zegt ook wat maar is alleen te verstaan via de microfoon van Ursula. Als Ursula nu weg moet is het goed. ze heeft de dingen gedaan die ze wilde doen, maar ze zou ook best nog verder willen. "Jezus, mogen we ook een geluidswand aanvragen? Zo'n plexiglazen ding en dan lekker dichttrekken. Heerlijk." Ursula zit zich er duidelijk flink aan te ergeren.
Geesje leidt haar weer af. "wat ga je doen als je thuiskomt?" "Ik ga in ieder geval een of twee weken niet werken, maar verder niet, want ik verveel me snel thuis. Ik hoop dat een vriendin of mijn moeder vrij heeft vrijdag dat we kunnen praten: wat zij ervan hebben gevonden enzo. En dan ga ik in die vrije week naar m'n oma enzo, mensen langs, dingetjes doen. En naar de fotozaak, om mijn digitale dinges te kopen." "Wie dnek je dat er vanavond zijn voor jou?" vraagt Geesje. "Mijn moeder, die vriendin, wat collega's, mijn broertje. maar als die er niet zou zijn, zou ik hem dat niet kwalijk nemen. Hij heeft een beetje tv-angst."
15.49 uur
Het geluid springt door naar de bunker. Daniela is opgesloten ergens en brult heel hard. Margriet roept dat ze dan tenminste het huis niet uit kan vanavond. Alle bewoners moeten hun batterijen wisselen. Ursula: "Nou, ik heb weer niet zoveel gepraat zoals gewoonlijk. Aan mij hebben ze niet zoveel werk."
15.52 uur
De streams springen naar buiten. Dennis en Marc staan daar te praten. Ik hoor ook Quincy janken. Vervolgens zie ik Geesje binnen met Marc bij de kledingkast.
Er gebeurt even weinig. Ze gaan de bedden opnieuw opmaken volgens mij. Mus is ook in de slaapkamer gearriveerd en het gesprek gaat over moltons. Marc en Mus maken de bedden op met het schoongewassen beddegoed. Geesje regelt de boel en houdt in de gaten wat al schoon is en wat nog niet. Marc vindt het allemaal wel best: "We gaan toch wisselen". Hij moet lachen. Hij gaat zingen: "Als ik jou niet had..." Geesje: "Dan was er wel een ander".
16.06 uur
Ik switch even naar het geluid van de bunker. Quincy blaft weer enorm. Dennis en Wouter zijn zich aan het opdrukken. Wouter (al stotterend): "Als Ursula degene is die weggaat dan gaat ze Arthur niet meer zien denk ik". He jammer, het geluid valt hier steeds weg.
De bedden in de bungalow slaapkamer zijn klaar. Er ligt nog een berg wasgoed midden in de slaapkamer. Het laatste bed wordt verder afgemaakt (nog niet helemaal klaar dus). Marc: "De puntjes op de i." Ze vragen zich af of de bedden de kritische blik van Laurens kunnen doorstaan. Marc: "Nou, die dekens die zijn voor tante Truus, dat zoeken ze maar uit." Mus vindt dat ze dan wel even moeten worden uitgeslagen. Maar ze zijn toch niet echt nodig, want zo koud is het niet, dus ze vouwen ze maar netjes op (Mus en Marc samen midden in de slaapkamer). Ursula is tevreden over het resultaat.
Ze lopen naar de badkamer, maar Stefan staat daar in z'n nakie, dus ze gaan maar weer weg. Mus moet lachen.
Ursula laat zich niet van de wijs brengen en roept naar Geesje of ze alvast aardappels zal gaan schillen.
[sub] Ik heb geen zin meer.... [/sub]
Quincy moet worden uitgelaten en Ursula vraagt of Mus dat zo even wil doen. Marc en Mus zitten samen te kletsen over de ex van Marc. Het geluid valt zo vaak weg dat er geen een complete zin doorkomt. Ursula staat in de keuken, Marc en Mus zitten aan de tafel van de keuken. Steef en Geesje zijn nog altijd niet te zien. Het gesprek gaat weer over de cursus van Marc en wie daar allemaal zaten. Marc legt nu uitgebreid aan Mus uit hoe de training werkt, wat je dan allemaal doet, geeft voorbeelden etc. Mus is zeer geinteresseerd en stelt allerlei vragen.
16.55 uur
Op de andere stream hoor ik Margriet. Ik weet niet over wie het gaat maar ze zegt: "Ik zei tegen d'r: ga je nou weer met al die mensen praten? Blijf je aan de gang? Je maakt jezelf zo belangrijk, terwijl dat niet nodig is." Daniela: "Nee, maar ik heb wel het idee dat ik wel teveel met ahar meepraat zo nu en dan. Je moet objectief blijven en da's best moeilijk, als je alleen dingen via het hek hoort." Daniela: " Er is daar veel aan de hand, het haalt toch weer veel overhoop." Ik krijg de indruk dat Judith wordt bedoeld. Margriet: "je moet met mensen ook niet te zwaar meegaan. Waar je je zelf goed bij blijft voelen, zo moet je er mee omgaan. Anders snij je jezelf alleen maar in de vingers. Tuurlijk als je met mensen bij elkaar in een kleine ruimte zit, gebeuren er altijd dingen." Daniela: "En als je dan toch je wil op wilt leggen, dat werkt niet." Daan vindt het jammer dat ze dingen pas achteraf ziet.
Daan is iets kwijt dat in haar koffer had gemoeten en dat Geesje voor haar is gaan zoeken, maar het is nergens te vinden. Ze komt zo terug, zegt ze tegen Margriet.
Het geluid switcht naar Marc en Mus, die samen aan het zingen zijn. Ursula staat in de keuken te rommelen. Marc vertelt dat hij zelfs op een bepaalde manier de vuilniszak dicht moest doen van Laurens. "Ik zal toch zeker zelf wel weten hoe ik een vuilniszak dicht wil maken!". En ja, The A-team wordt gefloten (mijn lievelingsdeuntje!).
Geluid weer naar Daan die nog steeds Geesje aanwijzingen loopt te geven over het inpakgebeuren. Lenzenspul, roze make-uptasje. Er zijn allerlei dingen gevonden die allang kwijt waren. "Een klein blauw beertje met een slaapmutsje. En een brillenkoker met een zonnebril" roept Daan nog. Ursula heeft iets gevonden, maar die is het niet. En Daan mag het merk van de bril niet noemen.
Maar door genoeg aanwijzingen wordt eea wel gevonden.
17.07 uur
Margriet zingt alsmaar. Ting is al een poosje kwijt overigens. Wouter en Dennis zijn buiten, Margriet en Daan binnen. Daan speelt met Quincy, die zich blijkbaar aan de andere kant van de tralies bevindt: "Hee liefie, daar kan ik toch niet bij! Kom maar hierheen, kom maar!".
17.20 uur
Een hoop gebuffer en een hoop ruis in het geluid. Stefan staat zich op de achtergrond aan te kleden. Hij zegt niets; de dames kletsen over toiletspullen, hoe ze dingen zullen inpakken, waar ze spullen hebben gekocht etc.
17.22 uur
Ursula maakt zich zorgen om het eten. Ze kijkt nog maar eens een keer hoe laat het nou is. "Kwart over vijf" (da's zeven minuten geleden) Ze kunnen wel de tafel vast dekken, dus dan gaan ze dat maar vast doen. Ursula stoeit even met Quincy en met de bal. In de bunker zie ik nu ook Ting zitten, naast Daan. "Kom maar, kom maar met de bal" zegt Ursula tegen Quincy. Ik geloof dat ze niet zo handig is met de bal, want ze maakt steeds opmerkingen over dingen die net niet geraakt zijn.
Mijn tijd is bijna om en ik heb wederom pech en geen verdere info over de confrontatie, exits of andere spannende dingen.
En dat was het dan echt: twee minuten gratis gekregen van tante Hummie.
Stefan en Mus kijken op de achtergrond toe. Ik ben alle andere streams af gegaan en geen beeld van de bunker bewoners.
Stefan is even naar de spiegel gelopen om zijn haar goed te doen.
Mus praat met Ursula over de nominatie ronde. Hij denkt dat hij na vanavond genomineerd staat. Hij noemt nu een aantal namen waarvan hij denkt wie hem zullen nomineren. Laurens, Daniela, Judith, Margriet en Ting zegt hij. Ik denk dat Ting nog wel eens op Arthur zou kunnen stemmen zegt Ursula terug.
Wil dennis naar de DBK komen 2x.
Margriet en Jeanette gaan roken. Ting is net in de DBK geweest en bespreekt dit met Dennis. Het was niet geschikt voor uitzending zegt Ting.
Ting stort zich nu op het bereiden van de avondeten in de bunker.
Het is een spel en de enige regel die bij dit spel hoort is zo irritant mogelijk doen zegt Mus.
Dennis is buiten in de bunker een dansje aan het opvoeren.
Geeshe kookt onderwijl door en Marc kijkt hier goedkeurend naar. Stefan denkt dat hij 3 stemmen krijgt. Geesje vraagt nu aan Mus en Stefan of ze het ergens anders over willen hebben terwille van Ursula die het een beetje moeilijk begint te krijgen met de aankomende exit. Morgen mogen jullie het er de hele dag over hebben
Geesje denkt dat Henk wijngaard vrijdag in het bewonerscafe komt optreden.
Dat zou ik een kut streek vinden van BB zegt Ursula, maar ik hoe er wel terdege rekening mee. Het is wel een tv programma die alles doen om kijkcijfers te krijgen en dit hoort er dan wel in thuis.
De bunker bewoners staan buiten in de kooi en zingen gezellig een liedje met elkaar.
Marc probeert een vraag te stellen aan Stefan over het nomineren van vanavond, waarop Geesje keihard roept "we hebben afgesproken om over dit onderwerp vanavond pas weer te spreken"
Ik zie op de achtergrond dat de bunker bewoners van tafel zijn. Op stream 4 zie ik Wouter en Margriet bij het gasfornuis staan. Het water staat op het fornuis om een kopje koffie of thee te maken. Er gebeurd geen ruk in het huis. Alles lijkt in afwachting van de naderende exit.
Ik blijf luisteren en mocht er nog wat gebeuren dan horen jullie het anders tot morgen
Jeanette en Ting troosten haar. Na een tijdje zegt Judith dat ze even moest ontladen, ze snift nog wat na.
Dennis komt er ook even bij en vind het lief wat ze zei.
Grouphug. ![]()
Margriet en Stefan kletsen buiten, Margriet heeft Stefan net getroost; ik meende te horen dat hij huilde totdat Margriet nog ff harder moest huilen. Margriet moest van Geesje goed voor Stefan zorgen.
Margriet naar binnen en wordt afgelost door Daniela.
In de slaapkamer klaagt Judith nog even tegen Laurens; Laurens vraagt zich nu ook af of het wel zo fijn is met deze mensen in de bungalow te zitten. Judith loopt weg en verzucht: "nou, inderdaad."
Veel gesmak van Arthur en Ursula aan het hek, Arthur vertelt over z'n avonturen.
Ursula: "Aan deze kant kun je nog wel wat vuurwerk verwachten. Niet van mij hoor, maarreh...."
Arthur vraagt niet door en Ursula begint over dat ze haar zo geplaagd hebben tijdens de afwezigheid van Arthur.
In de kamer staan Arthur en Ursula te knuffelen.
"We kunnen hier nog vuurwerk verwachten aan deze kant", zegt ze waarschuwend.
Ze legt verder niet uit waarom. Opeens is het onderwerp de 'dropping' van de afgelopen dag. Ursula zegt dat ze geplaagd is door Mustapha en Stefan over het feit dat Arthur zo lang weg bleef. Ook geeft ze toe tegen Arthur dat ze het niet makkelijk had tijdens zijn afwezigheid.
Buiten heeft Stefan het even zwaar en krijgt een knuffel van Wouter. Een beetje onopvallend wrijft hij wat tranen uit zijn ogen.
21.32 Judith vertelt over haar dag. Vandaag moest ze achtereenvolgens een brug bouwen, kano varen, compaslopen, gps lopen en een vlot bouwen. Op stream 3 staat Stefan in zijn ééntje in de tuin. Margriet vond het 'kaal leeg stil' zonder Judith, Laurens, Arthur en Jeanette.
Stream 3
21.35 Stefan is weer binnen. Hij haalt iets uit de keuken, gaat weer naar buiten en dan weer naar binnen. Mustapha zit alleen bij de keuken.
21.37 Stream naar het hek waar Judith over haar belevenissen vertelt. Judith : Enge verhalen vertellen bij het vuur. De crew kwam af en toe filmen maar daar hadden we bijna geen contact mee.
Stream 5
21.38 Stefan is weer buiten. Stefan : Het speelt alleen een rol dat iemand het huis verlaat waar ik close mee was. Ik heb jou genomineerd, maar dat was duidelijk. Om het schoonmaken en dat soort dingen. Ik wist eigenlijk al dat dit er aan zat te komen. Laurens : Ik reken het jou niet persoonlijk aan. Stefan : Dingen waren gewoon veranderd. Dingen waren echt veranderd. Gees zei, ik voel me niet goed. Twee dagen heeft ze laten zien hoe ze wel is. Ze heeft weer kunnen vlammen. Laurens zegt dat hij blij is dat dat door zijn afwezigheid gebeurd is. Laurens : Ik kijk jou er niet raar op aan Steef. Echt niet.
21.41 Mustapha verschijnt. Ting : Iedereen gaat voor jou bellen. Mustapha : Ja ja. Onze gemeenschap heeft geen beltegoed. Hoe dan ook is het goed. Dennis : Het wordt spannend. Dennis zegt dat hij het niks vindt dat buitenlanders steeds worden weggestemd. Dennis over de reden : In het buitenland lagen wij niet op één lijn en hier ook niet. Mustapha : Hoe dan ook is het een mooie week. Mustapha zegt dat Laurens niet genomineerd zou zijn als de stem van Geesje geteld had. Ik weet niet of hij zich op juiste feiten baseert.
21.47 Stefan, Daniela en Ting buiten. Ze zijn nauwelijks te verstaan. Ting : Moes wil graag naar huis. Stefan : Hij wil helemaal niet graag naar huis. Ting : Hij heeft het vier keer gezegd. Stefan : Als ik vier keer zeg dat jij paars haar hebt is het niet waar. Hij wil genomineerd worden. Hij wil zien waar hij staat. Ting gelooft het niet. Ting : Ik ga even naar binnen hoor. Daniela : Alles heeft een reden. Dat zei ze net nog, Gees. Ik had haar ook liever nog er bij gehad. Maar dat geldt ook voor Ursula. Het is zo dubbel. Ik had het nog wel een beetje uit willen spitten. Ik vind het knap dat je het wel kan (het is me niet duidelijk waar het over gaat). Stefan : Het is apart. Het is een ontzettend sterke vrouw die niet uit de verf kwam door bepaalde mensen. Daniela : Ze heeft het wel onwijs naar haar zin gehad. Ik heb haar heel vaak blij gezien. Ik heb jullie heel vaak blij gezien, laat ik het zo zeggen.
21.51 Margriet komt er bij. Ze wrijft Stefan en omhelst hem. Margriet : Je mag toch ook wel een keer janken. Je hebt het toch hardstikke leuk gehad met Geesje. Ik moest op je passen, zei ze. Daniela : Iedere keer weer opnieuw een begin, iedere keer nieuwe ingangen. Het kan best wel raar lopen. Dennis komt er bij. Dennis : Ik kan er niks aan doen. Je moet blijven hoe je bent. Stefan zegt dat hij af en toe kierewiet wordt van het schoonmaken. Stefan : Die eeuwige discussies die nergens over gaan. De afgelopen twee dagen ging het vanzelf. Waarom moet iemand zijn stempel zo drukken ? Ik word er een beetje moe van. Het is geen one man show. Het eeuwige geruzie en gekissebis en gezeik. Er zijn best leuke momenten hoor maar het is een beetje oppervlakkig allemaal. Ik had het niet verwacht trouwens. Door het zachte geluid versta ik niet welke nominaties Stefan wel had verwacht. Daniela : Jullie weten het al zo lang van elkaar. Gewoon twee completely different characters. Stefan : Compleet tegengesteld. En ik werd gewoon gek van dat gekwek achter mijn rug om. Margriet : Ik vind het naar maar ik ben blij dat Daniela er nog is. Ik zal er heel eerlijk over zijn maar ik ben blij. Stefan : Dat kan toch. Stefan zegt dat Jeanette alles gegeven heeft. Daniela is het daar mee eens. Margriet zegt dat de anderen niet langzaam zijn gaan fietsen. Daniela : Streben streben streben streben streben. Margriet zegt ook dat ik meer mijn eigen mening moet geven. Margriet : Niet naar de bunkermensen, niks, wij hebben gewonnen. Zij hebben er natuurlijk ook keihard voor geknokt. Stefan : Iedereen zit kapot. Jeanette is heel aardig. Jeanette is echt te goed voor deze wereld. Daniela : Ik heb ook meer met Jeanette dan met die twee. Ik heb meer bewondering voor Arthur en Jeanette. Margriet : Wij blijven hier een week zitten. Stefan : Je blijft hier toch geen week zitten ? Margriet : Nou. Daniela : Wie heb jij gestemd ? Margriet : Moes. Hij heeft er om gevraagd. Hij wil naar huis. Stefan : Nee. Hij wil het uitvechten. Hij heeft gezegd, zet mij maar tegen de rest. Margriet : Ik was niet van plan op hem te gaan stemmen. Stefan : Dat klopt. Op het laatste moment heeft hij daar voor gezorgd. Margreiet : Op wie heb jij gestemd ? Daniela : Arthur. Als ik het goed begrijp twijfelde ze tussen Arthur en Dennis. Margriet : De manier waarop ik hem heb genomineerd is heel leuk en dat mocht zo blijven. Ik heb gezegd dat ik toch op Moesje ging stemmen. Het berberse herdertje dat best wel iedereen in de nek bijt en me best wel geraakt heeft en dat ik het daar best wel moeilijk mee heb gehad. Hij heeft het wel moeilijk gehad. Hij is niet meer die Moes en ik ben bang dat hij op lange termijn toch blijft irriteren. Stefan : Degene bij de vrouwen die nog een beetje een brugfunctie had is weg.
22.06 Margriet : Hij zit niet lekker in zijn vel waardoor hij anders reageert. Ik hoop dat hij het me nu niet gaat kwalijk nemen. Stefan : Nee. Margriet : Jezus, ik had het niet gedacht. Stefan : Het is een geluk dat mensen weer mogen roken. Anders ploft het. Margriet : Je hebt Moes nu nog. Stefan : Je hebt iemand nodig waar je maatjes mee kunt zijn. Ze was gewoon te bang om dingen fout te doen. Dat heb ik me te laat gerealiseerd. Ze heeft alles over zich heen laten komen. Ze heeft gezegd, ik ga wel weg omdat iemand drie dagen in de put zat. Nu is het te laat. Margriet : Ze heeft ook de fout gemaakt niet meer zichzelf te zijn. Ik had echt zoiets van mens doe normaal. Daar had ik een aversie tegen. Hoe zij zich ging manifesteren. Daar is ze mee de fout in gegaan. Ze was best wel gek op jou. Dat stak ze niet onder stoelen of banken. Stefan : Ik zei, ik ga niet tussen jou en Marc zitten. Ik heb afstand bewaard. Vanochtend vroeg was het wat heftiger maar dat heeft hij toch niet gezien. Er was niks, er gebeurde ook niks. De woorden waren anders. Het gaat om woorden. Margriet : Ik heb vanaf het begin moeite met haar gehad. Ik heb haar niet genomineerd omdat ik haar het voordeel van de twijfel heb gegeven. Daniela : Ik had eerst dat gevoel en dat is weggenomen door Judith. Margriet : Bij mij is het nooit weggegaan. Stefan : Volgens mij was het echt goedheid. Ik zag de twinkeling of een knipoog in haar ogen. Margriet : Naar mannen toe. Naar vrouwen toe is het anders. Ze was heel erg op zichzelf gericht vind ik. Dat is moeilijk om te zien. Daar heb ik moeite mee. Ik ga heel effe naar binnen. Daniela : Ze ontliep me wel een beetje. Ik wilde het uitvechten. Margriet en Judith vonden haar ongrijpbaar. Ik had wel een klik. Ik voel me een naief vogeltje dat ik dat niet begrijp. Ik ben blij dat ik mag blijven. Dat ik nog mag schudden en shaken hier. Ik wil mezelf leren kennen. Ik ben heel blij met Margriet. Door haar zie ik zo veel dingen. Ze is zo sterk die vrouw maar ze ziet het zelf ook niet.
22.19 Marc komt er bij. Marc : Ik had nog wel een maatje om mij heen willen hebben. Ik wil dat niemand weg gaat. Je gaat steeds dichter tegen mensen. Het wordt niet makkelijker. Het is een aardige test. Stefan vindt het ook niet leuk, hè Steef ? Stefan : Ja. Stefan en Marc omhelzen elkaar. Wouter komt er bij. Wouter en Stefan omhelzen elkaar. Marc : Er was iets meer rust (de afgelopen dagen). Dat is misschien lullig. Daniela : Ik had nog met haar willen vechten. Wouter : Het hele leven is kort maar dit is helemaal kort. Weer omhelzen Wouter en Stefan elkaar. Wouter : Flikker het er maar uit jongen. Ik zie of hoor het verdriet van Stefan niet. Marc produceert zijn bekende vage woordenstroom.
Ursula en Arthur bij het hek, nog steeds gescheiden door tralies.
Ursula: "Ik snap niet dat ze zo wist dat ze weg ging. Ze zei ook gewoon dat ze niet meer wilde. Ze kan niet zo goed tegen mensen die praten hier en praten daar. Die groepjesvorming daar kon ze niet tegen. Maar volgens mij is ze wel fijn weg gegaan... heel fijn. Ik heb in ieder geval nog even twee weekjes!"
Margriet komt er even bij.
"Dit team hier loopt ook niet lekker", zegt Ursula tegen haar.
Arthur vertelt dat ze helemaal kapot zijn gegaan tijdens de 'dropping'.
"Maar er zat gewoon niet meer in... er viel niet meer uit te halen!"
Wouter is Stefan aan het toespreken buiten:
"Hou dit pad vast ... en besef het nu zelf ook. Er is een hoop gemeend en een hoop niet gemeend. De andere kant is daarmee erger.. Die zijn meer uit op roem en geld enzo...."
Stefan vertelt dat hij heel erg lang samen met Geesje in een groep heeft gezeten. Hij vond het heel intensief.. heel leuk, zonder ook maar één verkeerd woord.
"Ik heb haar ook nooit op een misplaatst woord kunnen betrappen!", merkt Wouter op.
Ting zegt tegen Ursula dat Laurens en Ju wel waardering verdienen. Ursula is het daar mee eens en zegt dat ze dat ook al heeft uitgesproken. Margriet benadrukt het ook nog een keer dat Judith dat wel nodig heeft.
"Dat hij mij steeds moet hebben hè, Martijn....tijdens de live!', zucht Margriet dan. "Altijd weer die moeilijke vragen!"
Jeanette komt naar buiten lopen met thee voor iedereen. Ze wil Arthur ook thee geven, maar komt er achter dat die niet buiten is. Binnen zegt Ting tegen Marc dat ze toch wel jammer vindt dat Geesje weg is, ondanks dat ze haar zelf heeft genomineerd.
22.32 Arthur vertelt Ursula, Margriet en Ting binnen over de confrontatie.
Stream 5
22.33 Stefan vertelt Wouter dat hij twee dagen niet bij Geesje heeft gezeten. Stefan over Geesje : Heel intensief, heel leuk, geen verkeerd woord gevallen. Wouter zegt dat hij geen misplaatst gevoel of misplaatst woordje van Geesje heeft gehad. Daniela en Marc kletsen even verder met elkaar. Ze zijn niet te verstaan. Wouter : Iedereen die er uit gaat komt volgens mij nog even achter de schermen. De andere kant, als je wil. Jeannette verschijnt. Wouter tegen Stefan : Ik bewaar het even met je. Ik wil het over het boek hebben. Er zit nog meer in jou. Ik kan nog van jou leren. Er wordt getoeterd. Jeanette roept : Doeg. Jeanette : Wil je een bakkie thee ? O, ik dacht, daar komt Tuur aanbaggeren. Daniela : Jezus, het rantsoen. Margriet : Dat is allemaal al in kannen en kruiken. Daniela : O. Margriet : Ik hou wel een beetje van je. En ook van Jeanetje. Stream naar binnen naar Ting en Marc. Even later binnen naar Jeanette en Margriet. Terug naar Marc en Ting. En dan is er geen geluid meer.
22.41 Aan de tafel. Ting : Lekker vroeg naar bed. Dennis : Nee. Ting : Wat was iedereen stil toen Geesje weg ging. Dennis : Ik vond het wel passen. Ting : Wouter kom er even bij. Het is voor jou ook niet leuk. Jij ging wel goed met Geesje om. Wouter : Geesje heeft me het gevoel gegeven van ik ga. Ik ben best wel blij. Ze zat hier niet top. Er komen mooie dingen gewoon.
Stream 3
22.43 Buiten. Laurens : Ik ga niet roddelen. Als ik iets zeg hou ik me er aan. Judith : Als je de hele nacht door ben gegaan en het enige wat je hoort is zonder jullie was het relaxt. Mijn bed was niet opgemaakt. Ik heb weken de was gedaan. Jullie hebben de was niet gedaan. Jullie zitten een week in de bungalow dankzij ons. Niemand heeft daar een opmerking over gemaakt. Stefan : We wisten niet wanneer jullie thuiskwamen. Judith : Het voelde alsof we niet opgevangen werden. Geesje was nog niet weg. Stefan : Ik stak mijn arm uit naar Lau en hij liep weg. Laurens : Het ligt aan mij. Het was gezelliger zonder mij. Stefan : Het was anders. Marc : Dat dingen anders waren is een feit. Er is wel gezegd dat er een bepaalde rust was. Het was anders zonder jullie. Door wie het komt ? Het was gewoon rust. Ik denk dat het een groot deel met jou te maken heeft en minder met Judith. Stefan zegt dat ze met de exit in hun hoofd zaten.
Ursula en Arthur bespreken de nominatie van Dennis.
"Hij ziet jullie als de grootste concurrent. Dat is zijn nominatie reden. Waarom nomineert Dennis jou en Geesje? Waarom koos hij vorige week Geesje en deze keer jou? Het heeft gewoon met concurrentie te maken!"
Ting en Ursula binnen bij het hek!
"Ik heb Mus genomineerd", zegt Ting. "Hij wil echt naar huis en dat geloof ik wel. Ik heb het hem vier keer gevraagd en hij zei vier keer hetzelfde!"
Ursula: "Volgens mij vind hij het rete interessant hier!"
Ting: "Nee, ik heb echt vier keer met hem gepraat..... maar je weet toch niet of het zijn tijd is om te gaan!"
Ursula: "Het moet van twee kanten komen en ik voel een grote afstand van haar kant. Dt voel ik gewoon!
Ting: "Maar zij wil gewoon wel eens knuffelen en dat wil jij nooit!"
Ursula: "Dat knuffelen.... als iemand niet wilt knuffelen moet je gewoon van me af blijven. Het slaat helemaal nergens op wat je nu zegt!"
Ting zegt meteen dat ze het zo niet heeft bedoeld, maar Ursula is aardig fel.
Ursula: "Ik zeg steeds tegen Judith dat het wel goed komt tussen ons, maar het moet van beide kanten komen!"
(de streams slaan nu steeds op tilt.... even niet meer te volgen!)
Stream 5
22.56 Daniela vertelt Judith buiten over de gebeurtenissen in het huis tijdens Judith's afwezigheid. Judith : Jeanetje ook, ik voelde me zo naar. Daniela : Ik had niet anders verwacht dan dat jullie zouden winnen. Judith : Wie uit jullie team had het dan moeten doen ? Jij was genomineerd. Daniela : Ik had het met Dennis willen doen. Judith : Het was te veel geweest. Margriet : Je moet je niet gek laten maken. Judith : Laurens is naar de dagboekkamer gegaan, we willen wisselen, maar dat mag niet. Niemand is naar ons toegekomen, hoe ging het. Mijn bed is niet opgemaakt. Er ligt niet eens een laken in. Het ligt in de droger. Wat zegt ze, het lig in het washok. Judith zegt dat het van haar zo niet hoeft. Judith : Kutzooi. Ik ga een paar dagen in bed liggen. Ik ben gesloopt. Ik heb echt gesloopt. Ik heb me stiekum nog ingehouden. Margriet : Je moet eerst bijkomen. Van jullie kant begrijp ik het net zo goed, dat je je de tering hebt gefietst. Judith : Dat dat na twee dagen zo kan veranderen. Daarvoor helemaal niet. Daniela : Het ging niet helemaal lekker. Judith : Heel veel dingen worden gewoon niet gezien. Daniela : Wat ? Judith : Dat Geesje buiten zit te huilen. Stefan geeft tips als geef je meer bloot. Toen ging ze met schelpen in bad. Alles uit de kast halen. Het is gewoon zonde. Daniela : Ik hoor het van jou en van Stefan. Daniela : Ik hou het ook niet meer uit elkaar. Wouter : Ik voelde het al aankomen. Judith : Ik heb Geesje er op aangesproken dat ze Daniela heeft genomineerd. Daniela : Ik begrijp het wel. Ze wilde jou en Margriet beter leren kennen. Ik had het gevoel, ze ontwijkt me. Ik had haar vaker naar me toe kunnen halen. Maar het loopt zoals het loopt. Daniela : Wij zaten ons van alles in het hoofd te halen waar jullie waren.
23.07 Stream naar Arthur en Ursula bij het hek. Ursula : Dennis heeft Geesje en jou genomineerd. Hij had een hekel aan mij en hij heeft Geesje genomineerd. Ik kan het niet verklaren. De enige verklaring die ik kan bedenken is bang voor de concurrentie. Maar ik ga er niet meer over ouwehoeren. Wat een gekkenwerk. Arthur vertrekt. Ursula tegen Ting : Ik vind het allemaal een beetje heavy hier. Ting : Een beetje op tijd naar bed helpt wel weer. Ursula heeft geen plannen in die richting. Ursula : Ik vind dat Dennis zich veel te veel op de voorgrond zet. Ting : Laurens ook. Ursula : Dat leg ik allemaal nog wel een keer uit. Ting : Ik had Moes. Ik heb het vier keer gevraagd. Hij zei vier keer hetzelfde. Ursula : Hij vindt het allemaal heel interessant aan de andere kant. Ting : Ik weet niet of het al zijn tijd is om te gaan. Ursula over Geesje : Het was gek, ze had al gezien dat ze weg ging. Ze had ook al heel stellig gezien dat wij drieën zouden worden genomineerd. Ze was gisteren ook al bezig het af te sluiten. Ze was het helemaal zat, het gepruttelpraat. Ik ben er buiten gebleven omdat ik met Arthur zit. Ik vind beide partijen niet goed. Geesje bemiddelde, misschien dat ik dat nu kan doen. Ik voel afstand van haar kant (het moet over Judith gaan). Ik ben al niet zo aaierig. Als ik dan ook nog afstand voel. Ting : Zij is knuffelig. Ursula : Als je niet wil knuffelen heb je maar afstand te houden. Dat slaat nergens op wat je nu zegt. Je kan je ook op een andere manier verbonden voelen met een persoon. Sommige knuffels zijn hier gewoon aan de lopende band. Daar zit helemaal niks achter. Iedereen knuffelt maar met iedereen. Als ik ga knuffelen is dat niet echt. Als ik praat komt dat oprechter over als die knuffel. Ting : Misschien had ik het anders moeten zeggen. Ursula : In het buitenland heb ik nooit zulke dingen gehoord. De streams lopen diverse keren vast.
23.22 Buiten. Judith : Als je in een hele dag niet één dekbed kunt verschonen. Margriet : Ik denk niet dat het bewust is. Laurens : Het is nalatigheid. Margriet : We laten het even rusten. Laurens : Stefan lult er gewoon omheen en dat heb ik hem ook gezegd. Margriet : Dat ze relaxt waren is misschien niet leuk om te horen maar je bent heel erg aanwezig in een groep, misschien moet je daar over nadenken. Laurens : Ik ga niet veranderen. Ik werk in groepen, ik kan me heel goed aanpassen in groepen. Margriet vond de strijd totaal ongelijk. Daniela is het daar mee eens. Margriet : Waarom geen Marc of een Stefan een keer ? Laurens noemt Stefan weer een matenaaier. Als hij gaat uitleggen waarom gaat de stream weer bufferen. Laurens vertelt over de fietstocht. Blijkbaar zijn ze onderweg diverse keren herkend. Laurens vertelt dat hij over heeft gegeven.
De stream stopt. Ik voer geen tweede code in vanwege de belabberde kwaliteit van de streams.
Dan komt Stefan's nominatie even ter sprake.
Laurens: "Ik vind Stefan's beweegreden.... ja bij ons, in Friesland, noem ik dat matennaaierij. Twee dagen geleden zei hij nog dat rivaliteit wel prettig is in het huis. Ik zie hem tot het laatst zitten en ook het liefst met hem... en dan hoor ik nu dingetjes die zijn gezegd. Als ik zeg dat ik Stefan lelijk vind dan zeg ik dat ook tegen hem!"
Even later vertelt Laurens dat hij moest overgeven tijdens de dropping.
"Maar Ik heb echt genoten van Jeanette.... ondanks dat ze verloor!", zegt Laurens vol waardering. "Ze was steeds emotioneel omdat ze verloor.. maar tien minuten later kon ze er dan weer helemaal tegenaan en knalde ze weer. Ik heb daar echt wel respect voor hoor!"
(het loopt weer steeds vast, dus ik kap er even mee!)
(ik hoor nu Artur zeggen dat ze s'middags ook live op tv zijn om 1 uur.... hij heeft dus wat info gekregen tijdens de 'dropping'. Dat si niet zo handig, want nu kunnen ze daar rekening mee gaan houden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |