Ook aan het kijken voor een keuken(s). Ik woon praktisch naast nordhorn en ekelhoff is wel bekend maar weet verder niks van.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:05 schreef Klaphark het volgende:
We zijn druk bezig met de oriëntatie voor een nieuwe keuken, en ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Ekelhoff in Duitsland. Op het web lees je veel goede ervaringen, maar nergens lees je bv wat over de prijscategorie waarin zij zitten.
Zitten zij in het hogere segment? Is het prijsverschil tegenwoordig echt nog de moeite waard? We moeten een flink stukje rijden, dus ik peil liever nog wat meningen en ervaringen.
Heb ik gezien indd, maar waar dat precies was geen idee.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:23 schreef pvdplanet het volgende:
Was laatst bij de rekenkamer. Keuken uitonderhandeld in NL kost 8000, in D 6500
Ik zou het wel weten...
http://derekenkamer.kro.nl/
En tevreden?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:53 schreef ueberduitser het volgende:
Ik had 3 buurmannen die bij Ekelhoff werken en die zaten voor 95% van de tijd in NL keukens te monteren.
Wij hebben de keuken niet bij Ekelhoff vandaan maar bij Akzent, ook uit Nordhorn. Er zijn meerdere mensen hier op Fok! die bij Akzent de keuken gekocht hebben.
Het is mijn 2e nieuwe keuken daar vandaan.quote:
Keurig. Weet jij van horen zeggen of Ekelhoff bekend staat als de duurdere van die 2?quote:Op donderdag 13 november 2014 14:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Het is mijn 2e nieuwe keuken daar vandaan.
Gewoon no-nonsense prijzen, geen handjeklap tot wel 60% korting maar direct een scherpe prijs.
Sowieso verschillen ze qua merken keukens en de apparatuur is qua merk anders, dus appels-peren vergelijken. Qua prijs verschillen ze volgens mij niet zoveel.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Keurig. Weet jij van horen zeggen of Ekelhoff bekend staat als de duurdere van die 2?
Ben er zonet geweest, bij ekelhoff en Marquendt (zit er naast). Ik kan je wel vertellen dat je met 5000 euro niks hebt. keukens begonnen rond de 10.000 euroquote:Op donderdag 13 november 2014 14:44 schreef Klaphark het volgende:
[..]
Keurig. Weet jij van horen zeggen of Ekelhoff bekend staat als de duurdere van die 2?
Marquardt is volgens mij van de Mandemakers Groep, dus dan kun je net zo goed naar NL gaan.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:42 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Ben er zonet geweest, bij ekelhoff en Marquendt (zit er naast). Ik kan je wel vertellen dat je met 5000 euro niks hebt. keukens begonnen rond de 10.000 euro
Je bent toch niet in de binnenstad geweest hè?quote:Op donderdag 13 november 2014 21:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben een keer bij Ekelhoff geweest, ze adverteerden met showroomkeukens tegen kortingprijzen.
Die prijzen lagen alsnog een eind boven mijn budget (¤8K), waarschijnlijk zit Ekelhoff in een wat hoger segment dan hetgeen wat ik zocht.
Uiteindelijk geslaagd bij een klein keukenzaakje in Twist (Ja, dat is ook in Duitsland)
Het ligt er dus aan wat je eisen en wensen zijn. Voor 8K is er echt wel een keuken te scoren in DE.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:36 schreef Klaphark het volgende:
Ons budget is ook maar 8k, dus ik twijfel nog steeds of ik daar uren voor in de auto moet gaan zitten morgen
Inhoud van een combi is ook bijna per definitie een stuk lager dan van een losse oven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 09:56 schreef ueberduitser het volgende:
Ik zou Akzent nog even bellen of je daar morgen nog terecht kunt, ik vermoed dat je daar beter kunt slagen dan bij Ekelhoff.
Ekelhoff werkt volgens mij met Siemens, Akzent met Neff. Dat kan net schelen qua prijs.
Gevoelsmatig zou het net moeten kunnen qua budget. Moet je geen kookplaat van 90cm breed nemen en de duurste combi-oven.
Bewust een combi oven gekozen en niet gescheiden? Als je oven in gebruik is (geweest) kun je de magnetron niet gebruiken he? Wij hebben om die reden nu bewust voor 2 apparaten gekozen.
Nee, was wel die showroom aan de B213quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:27 schreef ueberduitser het volgende:
Je bent toch niet in de binnenstad geweest hè?![]()
Daar zit de duurdere tak van Ekelhoff met Bulthaup etc.
dat snap ik... met 8K had je in de binnenstad een pantryblokje kunnen kopen, meer niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, was wel die showroom aan de B213
hoe groot moet jouw keuken zijn dan, en wat wil je allemaal? Wij hebben onze keuken gekocht in Tiel. (en we wonen in dldquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:36 schreef Klaphark het volgende:
Ons budget is ook maar 8k, dus ik twijfel nog steeds of ik daar uren voor in de auto moet gaan zitten morgen
volgens mij vroeg ik dat ook alquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:11 schreef PureEvil het volgende:
[..]
hoe groot moet jouw keuken zijn dan, en wat wil je allemaal?
Ze richten zich niet voor niets op de NL markt. Een duitser zie je daar geen keuken kopen hoor. Geloof dat m'n buurman toen vertelde dat ie welgeteld 1 keuken in DE had gemonteerd in een jaar tijd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:25 schreef hans1985 het volgende:
Wat mij ook op viel bij ekelhoff was het aantal medewerkers en de aankleding van het geheel. Dan snap je beter waarom de prijzen zo hoog zijn
Zit bij de prijs inquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:47 schreef Klaphark het volgende:
Iemand enig idee wat de plaatsingskosten zijn via Ekelhoff?
Mag ook wel.quote:
Lijkt me ook wel een beetje raar. Dat je zeg maar je bedje uitklapt in een keukenzaak en daar dan gaat liggen slapen.quote:Op maandag 17 november 2014 09:22 schreef Klaphark het volgende:
We hadden daar een afspraak, maar zijn vorige afspraak liep maar liefst een uur uit, en daar had ik geen zin in. Zeker niet omdat het na een rondje lopen wel duidelijk was dat we hier niet gingen slapen.
Ik hou daar ook niet van, maar bij een keukenzaak in Nederland ontkom je daar niet aan als je niet veel te veel wil betalen. Je kunt het jezelf wel makkelijk maken door ze vantevoren je budget, je gewenste keuken en inhoud te vertellen. Als ze daar dan heel dik overheen gaan doe je gewoon eenquote:Op maandag 17 november 2014 09:31 schreef Klaphark het volgende:
Aangepast.
Klopt, dat denk ik ook wel. Ik ben alleen allergisch voor dat spel wat gespeeld moet worden voor je op een fatsoenlijke prijs komt. Hier was het meteen wel duidelijk, en er kan nog wel wat af ook.
Maar ik ga ook nog naar een Nederlandse zaak waar ik een goed gevoel bij had, eens kijken wat die zegt van deze prijs. Als het vrijwel gelijk is ga ik natuurlijk naar de zaak om de hoek.
Ik heb prima ervaringen, scharnieren van de koelkast van de vorige keuken waren kapot na 3 jaar. Telefoontje naar Akzent en ik kon ze zo een keer oppikken als ik in NOH was.quote:Op maandag 17 november 2014 09:22 schreef Klaphark het volgende:
Er zijn een aantal mensen hier die een Akzent keuken hebben, hoe zijn de aftersales bij dit bedrijf? Lees er verschillende dingen over als ik even google.
Wij hadden destijds ook een afspraak bij Ekelhoff, liep de afspraak voor ons ook uit. Toen we aan de beurt waren wist de verkoper op mijn tekening al binnen 5 minuten een prijs te noemen. Ik moest rekenen op zo'n 25K.quote:Op maandag 17 november 2014 09:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel een beetje raar. Dat je zeg maar je bedje uitklapt in een keukenzaak en daar dan gaat liggen slapen.
Goed om te lezen. Wij waren ook van plan naar Ekelhoff te gaan, maar geven ook het liefst 8000 uit aan de keuken, max 10k. Misschien maar direct naar Akzent gaan dan.quote:Op maandag 17 november 2014 09:22 schreef Klaphark het volgende:
Zo, zaterdag naar Nordhorn geweest. Ekelhoff was echt een prachtige zaak, maar gewoon boven ons budget. Duidelijk een hogere prijsklasse allemaal, dat vermoeden kreeg ik al toen we aan kwamen rijden en er een Ferrari, 2 Porsches en 2 Tesla's op de parkeerplaats stonden.
We hadden daar een afspraak, maar zijn vorige afspraak liep maar liefst een uur uit, en daar had ik geen zin in. Zeker niet omdat het na een rondje lopen wel duidelijk was dat we hier niet gingen slagen.
Toen maar Akzent geweest, daar keurig geholpen ondanks dat we geen afspraak hadden en ze al bijna dicht gingen. Binnen ons budget van 8k, met montage en alle apparatuur van Siemens. Alleen gezien de tijd niet gedetailleerd kunnen kijken naar alle details. Geen idee welk merk keuken ze zelf gebruiken bv, dus we gaan nog wel een keertje heen binnenkort.
Er zijn een aantal mensen hier die een Akzent keuken hebben, hoe zijn de aftersales bij dit bedrijf? Lees er verschillende dingen over als ik even google.
Klopt, alle aan/afvoeren en electrapunten moeten aanwezig zijn. Daar krijg je ook een mooi overzicht van als je de keuken besteld. Als ik het goed begrepen heb sluiten de monteurs de keuken officieel niet aan, daar zijn die duitse monteurs niet bevoegd voor. In de praktijk sluiten ze hem echter wel aan hoor, kwestie van stekkertje erin en afvoeren aansluiten. Het zijn geen installateurs, daar houdt het op.quote:Op maandag 17 november 2014 13:06 schreef Leandra het volgende:
Hoe moet ik die prijzen inclusief montage/installatie zien? Ik neem aan dat de keuken dan al wel leeg(gesloopt) moet zijn?
Als dat het geval is wel ja.quote:Op maandag 17 november 2014 13:27 schreef Leandra het volgende:
Okay, dus als de huidige keuken vervangen moet worden en er hoeft niet veel spannends te gebeuren (zit nu ook al een keramische kookplaat in met bijbehorende extra groep), dan kan dat relatief eenvoudig als de indeling hetzelfde zou blijven?
Nou ja, voor die bedragen vind ik dat ze je die scharnieren ook wel hadden mogen opsturen. "Kom maar 's halen" vind ik geen denderende service, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 17 november 2014 09:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik heb prima ervaringen, scharnieren van de koelkast van de vorige keuken waren kapot na 3 jaar. Telefoontje naar Akzent en ik kon ze zo een keer oppikken als ik in NOH was.
Ik woon in DE, in de buurt en ten tijde van dat voorval lag m'n dochtertje in het ziekenhuis, dus het was voor ons een kleine moeite. De verzendoptie was er wel hoor, maar omdat wij dus bijna nooit thuis waren overdag was ophalen het makkelijkste. Had ik ff moeten vermelden.quote:Op maandag 17 november 2014 13:59 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nou ja, voor die bedragen vind ik dat ze je die scharnieren ook wel hadden mogen opsturen. "Kom maar 's halen" vind ik geen denderende service, eerlijk gezegd.
Dat maakt het al een heel ander verhaal iddquote:Op maandag 17 november 2014 14:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik woon in DE, in de buurt en ten tijde van dat voorval lag m'n dochtertje in het ziekenhuis, dus het was voor ons een kleine moeite. De verzendoptie was er wel hoor, maar omdat wij dus bijna nooit thuis waren overdag was ophalen het makkelijkste. Had ik ff moeten vermelden.
Niet alleen in Duitsland. Heb ook vaak genoeg gehoord dat DMG ook zo bezig is. Dan bieden ze de keuken aan in combinatie met 'montage' en dat is dus zonder installatie. En dat Nederlandse monteurs het dus ook serieus niet aansluiten ivm verzekeringsgedoe.quote:Op maandag 17 november 2014 13:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Klopt, alle aan/afvoeren en electrapunten moeten aanwezig zijn. Daar krijg je ook een mooi overzicht van als je de keuken besteld. Als ik het goed begrepen heb sluiten de monteurs de keuken officieel niet aan, daar zijn die duitse monteurs niet bevoegd voor. In de praktijk sluiten ze hem echter wel aan hoor, kwestie van stekkertje erin en afvoeren aansluiten. Het zijn geen installateurs, daar houdt het op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |