abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146592234
Ik heb wat tegels uit de vloer moeten halen, want de lijm had niet goed gepakt, en was tot poeder vergaan. De tegels zijn nog heel, er zitten kleine lijmrest op die je er niet af krijgt, maar ik kan ze dus weer proberen vast te gaan lijmen.

De vloer is egaal (beton), de tegels zijn 40 x 40.

Ik ga eerst met diepgrond de vloer insmeren zodat de lijm deze keer niet het beton in trekt.

Maar nu... ik ben geen groot klusser, en wil niet me poeder-lijm en mengen aan de slag - het liefst een pasta die ik gelijk kan gebruiken. Zijn hiervoor pasta's (kijkend naar 1) vloertegels en 2 40 x 40 cm)?

Bij de Gamma hebben ze me bijna twee keer pasta's aangesmeerd dat achteraf bleek voor wandtegels te zijn... de deskundigheid van de "scholieren" die daar werken is nog minder als die van mij dus.

Iemand een tip qua merk lijm?
pi_146593226
Pasta = wand.
Poeder = vloer

Mengen is eitje, beetje water erbij en wat bij elkaar gooien. Voor die kleine oppervlakken niks aan de hand.
Laat die handjes wapperen!
pi_146593833
Goed mengen, waarschijnlijk is het daar fout gegaan. En even goed lezen hoeveel water je moet toevoegen per eenheid poeder.
pi_146593859
Inderdaad, ik heb hier eurocol 705 gebruikt, professionele lijm die bijna voor alles geschikt is. Dat mengen stelt niets voor.
pi_146594143
sopro classic en dan ook sopro voorstrijk.
Moet je bij een echte bouwzaak halen.
Gamma en dergelijke verkopen troep.
pi_146594401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:50 schreef hans1985 het volgende:
Eurocol verkopen ze bij de bouwmaat en ook bij de gamma.

Is het dan troep of niet???
pi_146594444
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:55 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Eurocol verkopen ze bij de bouwmaat en ook bij de gamma.

Is het dan troep of niet???
heb het er niet eerder zien liggen. Mijdt de gamma dan ook, en bouwmaat is ook veel te duur :+
pi_146594586
Ik vind elke bouwzaak te duur. :+
pi_146594934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:59 schreef Makrolon het volgende:
Ik vind elke bouwzaak te duur. :+
:+

moest laatst van nood een doos schroeven hebben. Woodies. betaal normaal iets van 5 a 6 euro voor een doos. Bij de gamma 14 euro.

Maar tegellijm is sopro echt een goed merk, nooit problemen mee.
pi_146595597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:50 schreef hans1985 het volgende:
Wat is een ECHTE bouwzaak?
pi_146595771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:18 schreef elkravo het volgende:

[..]

Wat is een ECHTE bouwzaak?
waar je busjes van aannemers ziet aan en afrijden.
pi_146596585
Raab karcher oid? Ben ook wel benieuwd wat jij een echte bouwzaak vind.
pi_146597058
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:40 schreef Makrolon het volgende:
Raab karcher oid? Ben ook wel benieuwd wat jij een echte bouwzaak vind.
Ja zoiets. Maar gewoon de bouwmaterialen zaak die je op industrie terreinen vind maar dan niet van de bekende ketens.
Dus waar je aannemers hun spullen ziet halen.
  donderdag 13 november 2014 @ 09:22:13 #14
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_146602452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:22 schreef hans1985 het volgende:
waar je busjes van aannemers ziet aan en afrijden.
Hornbach :D
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_146611139
Eurocol van de Gamma of Praxis werkt ook.
Poederlijm halen en zelf mengen in een emmer met een boormachine.
Begin altijd met te weinig water. Zet een fles met water naast de emmer neer en tijdens het mengen kan je dan kleine beetjes water toevoegen tot het de juiste substantie is geworden.
Daarna tegeltjes lijmen en dat doen binnen de tijd dat de lijm onbruikbaar wordt (meestal 20 tot 30 minuten maar dat staat ook wel op het pak).

Naast je lijmemmer nog een schone emmer plaatsen met water erin. Dan kan je namelijk gelijk je boor schoonmaken na het mengen.

Emmer leeg > schoonschrapen > Nieuw poeder erin > etc.
Neem extra emmers mee want ze kosten geen reet en met oude hard geworden lijmresten erin kan je de emmer niet goed opnieuw gebruiken.

Waar ze Eurocol verkopen hangt meestal ook een "wegwijzer" bordje van Eurocol met welke poeder je nodig hebt.

Een ander merk kan natuurlijk ook, wat jij wilt.
pi_146619277
Absoluut geen pastalijm gebruiken in ieder geval op de vloer.
pi_146660539
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 18:14 schreef Toonus het volgende:
Absoluut geen pastalijm gebruiken in ieder geval op de vloer.
En waarom dan niet?

In mijn huidige woning liggen de vloertegels ook gewoon weer in de pastalijm hoor. Net als in mijn vorige woning. Daar heb ik 8 jaar gewoond, en er lag niet 1 tegeltje los of wat dan ook hoor.
pi_146661082
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:51 schreef hans1985 het volgende:
Ja zoiets. Maar gewoon de bouwmaterialen zaak die je op industrie terreinen vind maar dan niet van de bekende ketens.
Dus waar je aannemers hun spullen ziet halen.
Die dus, waar ze vragen of je er een rekening hebt.
pi_146661263
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die dus, waar ze vragen of je er een rekening hebt.
ja meestal wel.
Maar waar wij heen gaan kun je als consument ook gewoon kopen, alleen zie je dat weinig gebeuren. Alsof mensen denken dat dat niet kan.
pi_146672312
Ja dat doe ik dus ook, RaabKarcher, NVM Ubbens die verkopen gewoon aan particulieren.
Maar bij dat soort zaken moet je wel altijd vragen om korting, anders rekenen ze gewoon de volle prijs.
Technische Unie koop ik ook wel eens wat omdat ik via het werk, maar ik heb het idee dat als je met een goed verhaal komt dat ze je dan ook wel wat verkopen als particulier, ligt er maar net aan welke verkoper je treft dan denk ik.
Alleen bij Olijslager willen ze me geen verf verkopen -O-
pi_146672522
Ik vind t grootste nadel aan zulke zaken dat er nergens prijzen bij staan, ik wil gewoon in de winkel kunnen zien wat iets kost, vind ik het te duur wil ik niet eerst de verkoper moeten afwimpelen...
pi_146672678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:26 schreef Makrolon het volgende:
Ik vind t grootste nadel aan zulke zaken dat er nergens prijzen bij staan, ik wil gewoon in de winkel kunnen zien wat iets kost, vind ik het te duur wil ik niet eerst de verkoper moeten afwimpelen...
Dat klopt en is ook irritant. Maar volgensmij fluctueren die prijzen van materialen wel eens. Wij krijgen standaard korting maar als wij bijvoorbeeld heel veel in een keer nodig hebben dan verlangen wij wel extra korting. Maar de prijzen zijn standaard al lager dan de zaken als gamma.
pi_146672904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 07:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja dat doe ik dus ook, RaabKarcher, NVM Ubbens die verkopen gewoon aan particulieren.
Maar bij dat soort zaken moet je wel altijd vragen om korting, anders rekenen ze gewoon de volle prijs.
PontMeyer, kom je daar wel eens?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_146673106
Dichtbijzijnde PontMeyer zit in Groningen, is te ver weg voor mij.

Net als Hornbach, zit ook te ver weg voor mij.
Hornbach heeft ook nog heel veel "witte vlekken" op de kaart.
Die zitten in de Randstad, maar binnen in de driehoek Amsterdam, Utrecht en Rotterdam zit er geen.
2 in Brabant, 1 in Limburg en 1 in Groningen.
pi_146673137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Dichtbijzijnde PontMeyer zit in Groningen, is te ver weg voor mij.

Net als Hornbach, zit ook te ver weg voor mij.
Hornbach heeft ook nog heel veel "witte vlekken" op de kaart.
Die zitten in de Randstad, maar binnen in de driehoek Amsterdam, Utrecht en Rotterdam zit er geen.
2 in Brabant, 1 in Limburg en 1 in Groningen.
Binnenkort in Zwolle. :-)
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')