abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 22:23:14 #1
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_6546962
Ik ben nu al een tijdje 21 jaar oud(jong) en nu viel het mijn op dat ik niet meer verdien dan toen ik 20 jaar was.

Ik heb de loonstrookjes er eens bijgehaald:

minimum loon 20= 742.10 euro
minimum loon 21= 893.05 euro

Maar mijn bruto loon was toen ik 20 jaar oud was 952.94 euro
Nu ik 21 ben geworden is dat gelijk gebleven. :S

van 20 naar 21 is de salaris verhoging dus 20% salaris verhoging op het minimum bruto loon.
Die heb ik dus niet gehad omdat ik boven het minimum loon zat.

Maar is dit normaal? Krijg ik niet gewoon een verhoging van 20 % op mijn bruto loon? Dus dan had ik eigelijk vanaf dat ik 21 was een bruto loon moeten hebben van 1143,53 euro
Of hoeft dat niet?

Mijn vraag dus: Is mijn werkgever wel of niet verplicht om slalaris verhoging te geven als je 21 word ook al zit je nog boven het minimum loon?

Eindredactie Games woensdag 30 oktober 2002 @ 22:24:34 #2
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_6546995
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 22:23 schreef Bill_E het volgende:
Ik ben nu al een tijdje 21 jaar oud(jong) en nu viel het mijn op dat ik niet meer verdien dan toen ik 20 jaar was.

Ik heb de loonstrookjes er eens bijgehaald:

minimum loon 20= 742.10 euro
minimum loon 21= 893.05 euro

Maar mijn bruto loon was toen ik 20 jaar oud was 952.94 euro
Nu ik 21 ben geworden is dat gelijk gebleven. :S

van 20 naar 21 is de salaris verhoging dus 20% salaris verhoging op het minimum bruto loon.
Die heb ik dus niet gehad omdat ik boven het minimum loon zat.

Maar is dit normaal? Krijg ik niet gewoon een verhoging van 20 % op mijn bruto loon? Dus dan had ik eigelijk vanaf dat ik 21 was een bruto loon moeten hebben van 1143,53 euro
Of hoeft dat niet?

Mijn vraag dus: Is mijn werkgever wel of niet verplicht om slalaris verhoging te geven als je 21 word ook al zit je nog boven het minimum loon?

weetelijk gezien niet ne :)maar het zou wel aardig zijn
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 30 oktober 2002 @ 22:53:35 #3
23629 Taxfree
Bonnetje BTW erbij?
pi_6547576
quote:
Nee, je werkgever is vrij in het bepalen van het loon, zo lang het maar boven het minimum loon is.

In principe heb je dus geen recht op loonsverhoging. Het is wel zo, dat je nu een bepaald bedrag boven het minimumooon zit voor een 21-jarige. Je zit nog onder het minimumloon voor een 23-jarige (da's het maximum). Ik weet niet hoe groot de kans is dat je er over 2 jaar nog werkt, maar je zou een groeipad kunnen voorstellen naar het loon wat je dan gaat verdienen.

Wat je kan voorstellen is: je verdient nu 200 euro boven het minimumloon. Als je dat over 2 jaar ook wilt verdienen, moet je werkgever 3 jaarlijkse loonsverhogingen geven, waarvan eentje per direct. Over 3 jaar zou je dan ongeveer 1550 euro verdienen (4% inflatie meegerekend). Verschil met nu is 600 euro. Elk jaar 200 euro erbij lijkt me niet onredelijk.

Schat voor je op gesprek gaat bij je werkgever wel eerst je kansen in. Ben je onmisbaar of zijn er voor jou 10 anderen? Hoeveel ervaring heb je? Wat is jouw positie binnen het bedrijf? Heb je toegevoegde waarde, zoals bijvoorbeeld speciale contacten met klanten, groot verantwoordelijkheidsgevoel of specifieke kennis?

Ik heb mij tijdens 9 jaar bijklussen op zaterdag en koopavond bij Dixons telkens 40-50% boven minimumloon gehouden, omdat ik specifieke kennis had over verkooptechnieken en voornamelijk de airco die ik onderhield waardoor die bleef werken zonder duur onderhoudscontract

Succes! En laat weten of het gelukt is...

What noise annoys an oyster most? Well, any noise annoys an oyster. But a noisy noise annoys an oyster most.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 23:35:07 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_6548161
he tanks voor de info.. Tja het verhaal is dat ik daar geneens lang meer werk. Na 15 trouwe maanden dienst mag ik oprotten.

Dus tja.. Nu nog ander werk vinden.. Dat zal niet mee vallen

pi_6548965
Misschien dat je onder een bepaalde CAO valt?
  vrijdag 1 november 2002 @ 19:25:43 #6
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6575446
quote:

Weet je wat wettelijk MINIMUMloon betekent?

Nee dus, je hebt alleen recht op de algemen verhoging om de inflatie te compenseren.

Tsja .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')