abonnement Unibet Coolblue
pi_147508593
Misschien is het ook leuk om een andere kant van de luchtvaart te benoemen; ik was laatst op bezoek in het KLM Operations Control Center. Erg leuk om eens te zien als #avgeek

pi_147508663
vandaag naar NL:
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:11:11 #228
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_147508810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 23:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Geen filmliefhebbers in de zaal? Vond persoonlijk dat verhaal van Korean Airlines helemaal intrigerend...

En hebben we deze al gezien? De PR van KLM is echt _O_
Gelukkig wel NY Pizza die je pizza komt bezorgen :D
pi_147510135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 00:26 schreef LintuxCx het volgende:
Filmliefhebbers? Heb ik niet opgelet?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
- 11 december 1978: De Lufthansa heist.

(...)
De overval werd beraamd door James Burke die - vanwege het zeer grote bedrag - diverse betrokkenen liet vermoorden en die later door Robert de Niro werd gespeeld in Goodfellas (1990)
;) :P
quote:
Korean Airlines uit jouw post was best intrigerend ja. Noord-Korea blijft een rare en zeer lastige buur. Ben toevallig dit zomer nog in het gebied tussen Noord- en Zuid-Korea geweest (helaas niet naar Panmunjeom), voelt extreem raar aan.
Lijkt me erg interessant om daar te kijken.
En dat verhaal is gewoon bizar als je erover nadenkt...
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:00 schreef var.fok het volgende:
Misschien is het ook leuk om een andere kant van de luchtvaart te benoemen; ik was laatst op bezoek in het KLM Operations Control Center. Erg leuk om eens te zien als #avgeek

[ afbeelding ]
Zeker. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:03 schreef var.fok het volgende:
vandaag naar NL:
[ afbeelding ]
4 minuten nadat je jij dit gepost had kwam hij aan op de Polderbaan. :P

En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.

Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.

Tevens beramen zij zich op een 'Bedroom concept'; overduidelijk een reactie op de "The Residence" van Etihad op hun A380 toestellen.
Jort Kelder liet die Residence gisteren ook nog even zien in Hoe heurt het eigenlijk?; hij was op bezoek in de Emiraten.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-12-2014 12:12:41 ]
pi_147520178
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:07 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

Dikke livery van Icelandair zeg :9~
Lelijk zeg, net een kermis.

Dacht dat in ze de luchtvaart toch wel meer wat elegant waren.
pi_147521394
Welkom op zeiknat Schiphol :P





Wel goed geregeld dat deze pal naast de andere 787 kwam te staan. :P
En uiteraard was RTV Noord Holland weer van de partij om beelden te maken op Schiphol (en live-stream) van het slechte weer:



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 12-12-2014 21:11:52 ]
pi_147524443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 20:45 schreef OEM het volgende:

[..]

Bij de A380 zou de reden zijn geweest dat het tapijt niet goed zou zijn en nu bij de A350 zou de reden zijn dat de ruimte tussen de wc-pot en de wc-bril te groot zou zijn.....
De nieuwe wc-brillen zijn besteld en wanneer deze binnen zijn kunnen ze worden gemonteerd. 22 december moet dan alsnog de overdracht aan Qatar gedaan kunnen worden. 15 januari de eerste Doha - Frankfurt vlucht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 12 december 2014 @ 20:24:17 #233
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_147525226
Zou er nog een A380 verkocht gaan worden nu Airbus er al min of meer zelf de stekker uit trekt?
Wie dit leest is gek
pi_147538586
Nou, ik heb gisteren GA89 LGW→AMS gedaan. Toch grappig, zo'n kort eindje in zo'n groot vliegtuig. Cattle Class zat ook nog behoorlijk vol moet ik zeggen, dus misschien houden ze die vlucht nog wel even aan!

Uiteindelijk is de vlucht met een uur vertraging vertrokken, nog nét voordat dit begon:

http://www.nytimes.com/20(...)ts-flights.html?_r=0

Londen luchtruim een groot deel van de middag gesloten, en de chaos zal nog het hele weekend "doorgalmen". Lastig om hier veel duidelijke info over te vinden trouwens. Nergens een forum vol IR-piloten die er gezellig over speculeren. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:10:38 #235
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147541539
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zou er nog een A380 verkocht gaan worden nu Airbus er al min of meer zelf de stekker uit trekt?
Dat is ontkracht. Ze zijn juist aan het kijken of ze zuinigere motoren kunnen ontwikkelen voor de A380.
  zaterdag 13 december 2014 @ 14:13:00 #236
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_147541607
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 17:30 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Lelijk zeg, net een kermis.

Dacht dat in ze de luchtvaart toch wel meer wat elegant waren.
Smaken verschillen :)
  zaterdag 13 december 2014 @ 15:03:22 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_147542486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:25 schreef LintuxCx het volgende:
Nou, ik heb gisteren GA89 LGW→AMS gedaan. Toch grappig, zo'n kort eindje in zo'n groot vliegtuig. Cattle Class zat ook nog behoorlijk vol moet ik zeggen, dus misschien houden ze die vlucht nog wel even aan!

Uiteindelijk is de vlucht met een uur vertraging vertrokken, nog nét voordat dit begon:

http://www.nytimes.com/20(...)ts-flights.html?_r=0

Londen luchtruim een groot deel van de middag gesloten, en de chaos zal nog het hele weekend "doorgalmen". Lastig om hier veel duidelijke info over te vinden trouwens. Nergens een forum vol IR-piloten die er gezellig over speculeren. :+
Mijn egoistische ik roept: "Alles best, als wij woensdagochtend maar gewoon kunnen landen, de overstap halen én ook in Brussel alle stakingsproblemen zijn opgelost" -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_147542838
Even met vijf A350 prototypes in formatie vliegen: http://www.chonday.com/Videos/fivebujawe2
  Moderator zaterdag 13 december 2014 @ 18:37:00 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147547389
Vanavond moet ik naar Schiphol om mijn ouders op te halen. Ze komen vanaf Kaapverdië, Arke OR440.

Maar volgens de Schiphol app landt deze om 22:40. Op de papieren van t reisbureau staat 0:05 Gebeurt het vaker dat een vlucht anderhalf uur eerder is?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147548273
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:37 schreef derLudolf het volgende:
Vanavond moet ik naar Schiphol om mijn ouders op te halen. Ze komen vanaf Kaapverdië, Arke OR440.

Maar volgens de Schiphol app landt deze om 22:40. Op de papieren van t reisbureau staat 0:05 Gebeurt het vaker dat een vlucht anderhalf uur eerder is?
Lijkt er dan op dat de tussenstop geschrapt is en dat ze hem in 1x vanuit Kaapverdie naar Amsterdam vliegen. Kan zo zijn als de bezetting laag genoeg is. Is dat niet zo stoppen ze in Faro voor een tankbeurt en dit kan al gauw anderhalf uur schelen. Misschien dat de reisbureau papieren incl. stop zijn en de Schiphol app de actuele tijd weergeeft ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 13 december 2014 @ 19:16:54 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147548608
Aha dankje. Vanwaar de wijsheid dat hij normaal via Faro gaat??
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:02:28 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_147549822


1e directe vlucht vanaf Belgrado in de afgelopen 25 jaar is vanmiddag geland op Zagreb. Bijzonder moment.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_147550115
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 19:16 schreef derLudolf het volgende:
Aha dankje. Vanwaar de wijsheid dat hij normaal via Faro gaat??
Faro wordt normaliter door Arke en transavia.com gebruikt als tussenstop van/naar Kaapverdie, Gambia etc :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 13 december 2014 @ 20:14:28 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147550195
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:12 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Faro wordt normaliter door Arke en transavia.com gebruikt als tussenstop van/naar Kaapverdie, Gambia etc :)
Aha, met zo'n vlucht zit je ook wel aan de max van een 737 denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147558337
Vandaag in de geschiedenis:


(Voor de "vlucht")

- 14 december 1903: Na het winnen van een toss maakt Wilbur Wright een poging tot een vlucht; deze duurt echter maar 3 seconden en er was weinige controle; de Wright Flyer komt snel in een stall terecht en komt weer terecht op het strand van het huidige Kill Devil Hills, North Carolina. Dit dorp bestond toen nog niet en de meest naburige dorp was Kitty Hawk.

3 dagen later zou zijn broer Orville geschiedenis schrijven...


(Schade opnemen na de "vlucht")
pi_147580091



Vandaag heeft Schiphol de 6e 787 ontvangen: 5Y-KZD van Kenya Airways uit Nairobi is uitgeweken naar Schiphol vanwege mist in Parijs.
Het zou vandaag nog weer vertrekken naar Parijs maar deze vlucht is geannuleerd.
De 787 zal morgen rond 12:00 uur weer vertrekken naar Nairobi.

Ook zal OO-JDL van Jetairfly weer haar opwachting maken op Schiphol vanwege de stakingen in België en hiermee dus de 7e 787 op AMS worden.
Zal rond 07:50 uur aankomen uit de Dominicaanse Republiek en zal rond 12:35 uur vertrekken naar Cancun.

Ook bracht TF-FIU - de Icelandair 757 met Aurora livery een bezoek aan Schiphol:



[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 14-12-2014 23:44:05 ]
pi_147590532
Vandaag in de geschiedenis:



- 15 december 1989: KLM vlucht 867 is onderweg van Amsterdam naar Narita International Airport.
Het zal een tussenstop maken in Anchorage, Alaska. Aan boord bevinden zicht 231 passagiers en 14 crew.
De vlucht wordt uitgevoerd door een van KLM's nieuwste aanwinsten; de gloednieuwe Boeing 747-406M PH-BFC
"City of Calgary". Deze 747 vloog op 30 juni dat jaar voor het eerst en was pas enkele weken eerder op 1 september aan KLM geleverd. Het was de 3e 747 die KLM dat jaar ontving van het nieuwe -400 type; -BFA en -BFB werden in maart en juni aan KLM geleverd.
PH-BFC was hiermee de 19e 747 in dienst voor KLM; KLM had op dat moment nog een drietal -300's en 13 -200's in service.

Zo'n 120 kilometer van Anchorage toen het toestel op 7600 meter hoogte vloog en daalde voor de landing in Anchorage zag de crew een donkere wolk voor zich. Eenmaal in de 'wolk' had men al snel door dat het een aswolk was; de cockpit en cabine vulden zich met rook.
Hierop probeerde de crew de 747 te laten klimmen maar zo'n 10-15 seconden nadat het de wolk was ingevlogen vielen alle 4 motoren uit.
De 747 begon snel te dalen en dook in 8 minuten naar 4000 meter hoogte, hier kon de crew na 6-7 pogingen de linker-motoren weer aan de gang krijgen.
Nu kon de crew de 747 weer onder controle krijgen en nog zo'n 600 meter lager kreeg men de rechtermotoren ook weer aan de praat.
Niet veel later kon men om 12:25 uur de 747 veilig op de luchthaven van Anchorage op de grond zetten.

De schade aan het hagelnieuwe vliegtuig was enorm; een groot deel van de neus, electronica, avionics en alle motoren moesten worden vervangen.
Totale schade was zo'n $80 miljoen.

De aswolk was het gevolg van de uitbarstingen van Mount Redoubt de dag ervoor; op 15 december volgden nog 2 uitbarstingen.
Vlucht 867 van KLM gaat nu van Amsterdam naar Kansai en wordt uitgevoerd door de Boeing 777.
PH-BFC is momenteel een van de 747's met de meest aantal vlieguren en cycles wereldwijd en staat gepland om begin december 2015 als 2e 747 uit de KLM-vloot genomen te worden.



De ernst van de situatie is duidelijk te horen op onderstaand geluidsfragment:

- 15 december 2009: De eerste vlucht van de Boeing 787.
N787BA, een 787-881 vertrekt om 10:27 uur vanaf Paine Field en landt 3 uur later op Boeing Field.
De testvlucht werd verkort naar 3 uur vanwege het slechte weer.




N787BA werd 2 jaar later in Palmdale, Californië neergezet.
De 787 was voor All Nippon Airways bedoelt maar deze nam de kist niet op in hun vloot.
De kist zal aan een museum gedoneerd worden; welke is nog niet officieel bekend, maar het gerucht gaat dat het naar het Smithsonian Museum in Washington, DC zal gaan.
  PR/Manusje van alles maandag 15 december 2014 @ 00:48:21 #248
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147591788
Bizar om te horen. Dat het gewoon letterlijk in een paar seconden compleet om kan slaan. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147595356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 18:13 schreef Iemand91 het volgende:
Welkom op zeiknat Schiphol :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wel goed geregeld dat deze pal naast de andere 787 kwam te staan. :P
En uiteraard was RTV Noord Holland weer van de partij om beelden te maken op Schiphol (en live-stream) van het slechte weer:

Ik reed gisteravond langs Schiphol en toen stonden ze gebroederlijk naast elkaar opgesteld op die opstelplaats net na de Schipholtunnel, wat is dat platform J of Y ofzo?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_147596001
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 10:19 schreef Karstman het volgende:
Ik reed gisteravond langs Schiphol en toen stonden ze gebroederlijk naast elkaar opgesteld op die opstelplaats net na de Schipholtunnel, wat is dat platform J of Y ofzo?
Dit is G-Buffer, dit is J-Buffer en dit is Y-buffer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')