Klopt hoor, maar ik denk dan altijd: wij liggen onder een winterdekbed en bij vorst onder een ouderwetse paardendeken en soms zelfs kruik en het jochie alleen in een dikke slaapzak...quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Chanty - Ik kan elke dag wel vijlen hier, ze groeien waar je bij staat. Knippen durf ik niet.
En een pokerface is toch coolik zou als baby ook niet zomaar weggeven wat leuk vond , straks gaan je ouders je nog snappen ofzo
.
Wat een schatje Soesa! En wat goed dat ze zomaar iets pakt! Hier wordt er driftig tegen vanalles gemept (ik heb zelfs wat dingen aan de mobile gehangen zodat ze hem rond kan meppen zonder dat rotgetingeltangel de hele tijd
) maar echt iets pakken heb ik haar nog niet zien doen.
Exode, ze hebben het volgens mij snel warm hoor! Dunne slaapzak met pyjama en romper, dan heb je het warm genoeg voor de herfst toch? Dat draagt A. nu 's nachts, met een heel dun dekentje erover zodat ze niet meteen naar boven in haar bed beweegt. En in de winter een dikkere slaapzak met een dikker dekentje denk ik. Even in de gaten houden door te voelen in het nekje, maar A. heeft het best snel warm.
Goede stats Speesen dat ondanks de verkoudheid!
Fazz met druktemakerheerlijk lijkt me dat. Of, nouja, dat zeg ik nu. Vraag het me tegen die tijd nog maar eens
. Maar wel leuker dan een kind dat de hele dag slaapt.
Wij hadden een stok (bezemsteel) over de box gelegd en vastgemaakt aan de spijlen. Daar hingen we steeds wat anders aanquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb trouwens een koordje dat ik over de box kan spannen gehaakt waar ik dingen aanhangen kan ter afwisseling.
Dikke hit ook om alles naar beneden te trekken zonder dat hij iets sloopt.
Ik verlang soms wel eens terug naar zo'n kind dat de hele dag slaapt, toen had ik tenminste nog tijd voor mezelfquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Fazz met druktemakerheerlijk lijkt me dat. Of, nouja, dat zeg ik nu. Vraag het me tegen die tijd nog maar eens
. Maar wel leuker dan een kind dat de hele dag slaapt.
Oeh die heb ik gezien op Ebay! Zijn ze een hit ja? Vanaf hoeveel weken/maanden ongeveer denk je?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef BlueEyes het volgende:
Trouwens ook een leuk kadootje om te krijgen of als kraamkadootje te geven.
Ik heb ze geleend van mijn schoonzusje.
Is van Playgro foot en nogwattes
[ afbeelding ]
Die sokjes moeten uit en kan F echt druk mee zijn als ik ze goed aan heb gedaan.
En de armbandjes zijn vnl lekker om in je mond te stoppen
Wat leuk! Ik ga gelijk even googlenquote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef BlueEyes het volgende:
[ afbeelding ]
Die sokjes moeten uit en kan F echt druk mee zijn als ik ze goed aan heb gedaan.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:08 schreef BlueEyes het volgende:
Hier de voetjes nu een week of 3 en de handjes al langer.
Door al het grijpen en graaien ernaar moet hij soms op zijn zij rollen, benen gaan de lucht in om te grijpen. Armpje wordt nauwkeurig bekeken als ze om zijn polsjes zitten. Ik vind het dus ook voor het verder ontwikkelen leuk om te zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Chanty - Ik kan elke dag wel vijlen hier, ze groeien waar je bij staat. Knippen durf ik niet.
En een pokerface is toch coolik zou als baby ook niet zomaar weggeven wat leuk vond , straks gaan je ouders je nog snappen ofzo
.
Leuk zijn die! Hebben ze zoiets ook niet standaard bij de HEMA?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:59 schreef BlueEyes het volgende:
[ afbeelding ]
Ha!quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Leuk zijn die! Hebben ze zoiets ook niet standaard bij de HEMA?
of ben ik nu weer spuit 11![]()
Dat ze overprikkeld raken van hun eigen willekeurige voetbewegingenquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:34 schreef Limone het volgende:
[..]
Ha!Ja ze hebben ze ook bij de Hema. Ik vind ze voor kindjes die nog niet weten dat ze voeten hebben een beetje sadistisch.
Dat ze niet weten waar dat geluid vandaan komt... AAAAHH!quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat ze overprikkeld raken van hun eigen willekeurige voetbewegingen
En dan te bedenken dat het rond 3 maanden helemaal uitgevallen geweest is. Ik kan nu bijna een palmboomstaartje op haar hoofd zetten!quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:35 schreef Limone het volgende:
Skip!Wat een haar heeft die van jou, joh! Mooie kleur ook. Beterschap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Rond de 5-6 weken hier pas bewust.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:50 schreef Stormqueen het volgende:
Lachen jullie baby's al?! Die van mij doet alleen nog maar lachstuipjes
Die van jou heeft het te druk met haar eerste vervroegde sprongquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:50 schreef Stormqueen het volgende:
Lachen jullie baby's al?! Die van mij doet alleen nog maar lachstuipjes
kei cutequote:Op dinsdag 11 november 2014 21:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die van jou heeft het te druk met haar eerste vervroegde sprong
Ze lacht echt ja, het is een reactie op iets wat in de geving gebeurtde CB arts zei vandaag ook dat het echt geen stuipjes meer waren die ze zag!
Maar 'volgens het boekje' mogen ze best een week of wat later beginnen hoor
Kwakzor wat een knappe zoon heb je
Nikki, wie weet racet ie binnenkort wel door je kamer!
Mama van 1,60 is daar wel blij mee. Een zoon van 1,65 zou ik toch wat sneu vinden, voor hemzelf met namequote:Op dinsdag 11 november 2014 22:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo'n lange papa verklaart ook wel het een en ander Kwak.
Eerder om de pincetgreep en krabben te voorkomenquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:15 schreef Stormqueen het volgende:
Mnoh spees! Die lachjes! Die grote broer!!!!!!
Open handjes, is dat ter voorkoming van liefkozende vuistslagen?
Oh ja dan wordt het gewoon 1.80 ofzo, prima lengte.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mama van 1,60 is daar wel blij mee. Een zoon van 1,65 zou ik toch wat sneu vinden, voor hemzelf met name
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat! Ik vind het liefquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind zn oor m goed staan hoor Nikki
Bij jouw R is me dat nog nooit opgevallen. Die is ook gewoon een tofferd!quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:33 schreef Moppert het volgende:
Ik vind zn oor cute!
R. is ook een flappie![]()
Leuk, hij is er nog in 80!quote:Op woensdag 12 november 2014 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
Limone: van h en m! Gekregen van mijn beste vriendinnetjeer zijn een heleboel varianten op, kost een tientje inclysief mutsje geloof ik.
Ik vind dat vosje met die pied de poule broek ook echt cute!quote:Op woensdag 12 november 2014 09:13 schreef Limone het volgende:
[..]
Leuk, hij is er nog in 80!![]()
En met nog andere leuke designs.. Vorig jaar hadden ze alleen maar stomme.
Ja die ja!quote:Op woensdag 12 november 2014 09:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind dat vosje met die pied de poule broek ook echt cute!
Vorige maand klopte onze weegschaal wel aardig met die van het cb. Feit is dat hij nog niet zoveel aangekomen is dan het cb wilquote:Op woensdag 12 november 2014 10:16 schreef Limone het volgende:
Chan, als hij verder vrolijk is zou ik niet gaan wegen en ook niet met hem op de Weegschaal gaan staan. Dat is toch niet secuur genoeg.
Je mag best vertrouwen op je gevoel! Als jij het gevoel hebt dat er niets mis is, dan is extra wegen niet nodig. Mijnes was afgevallen rond de vijf maanden en die heeft later weer een spurt gemaakt. Zo kan dat ook gaan.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vorige maand klopte onze weegschaal wel aardig met die van het cb. Feit is dat hij nog niet zoveel aangekomen is dan het cb wilmaarja heb niet het idee dat er iets mis is
Nou zeg, echt joh?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:45 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]
R zijn flappie (met mede cuties M&M![]()
)
Ik stoor mij ook niet aan zijn oor maar er zijn wel mensen die dat wel doen.
Ik heb dat ook gehad met I. Die bleef ook een beetje stil staan op een gegeven moment, zo bij de zes/zeven maanden.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:20 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vorige maand klopte onze weegschaal wel aardig met die van het cb. Feit is dat hij nog niet zoveel aangekomen is dan het cb wilmaarja heb niet het idee dat er iets mis is
Ik zette hem dan altijd even in zn wipstoel bij de douche, dan keek hij naar mij of de lamp of wat dan ook interessant was. Eventueel met een speelboog er nog bij.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Kun je een baby van rond de vijf weken normaliter even wakker wegleggen eigenlijk? Ik wilde echt even douchen want ik stonk echt vreselijkmaar jongedame zet steeds een enorme strot op zodra ze haar speen heeft uitgespuugd (zonder speen begint ze nog sneller
)
of verwacht ik nu te veel? Ik kan me overigens prima voorstellen dat ze zich het schompes verveelt. Je kan ook zo weinig als je vijf weken bent
(Ik heb overigens wel gedoucht)
Mijn ervaring is van niet. Ook niet bij een baby van 8 weken trouwens. Of naja, dat kan dan wel maar niet te lang. Ik doe altijd net als Dot, Suus in de wipper bij me in de badkamer. Dan vindt ze het prima! Als ze mij (en dan vooral m'n borstenquote:Op woensdag 12 november 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Kun je een baby van rond de vijf weken normaliter even wakker wegleggen eigenlijk? Ik wilde echt even douchen want ik stonk echt vreselijkmaar jongedame zet steeds een enorme strot op zodra ze haar speen heeft uitgespuugd (zonder speen begint ze nog sneller
)
of verwacht ik nu te veel? Ik kan me overigens prima voorstellen dat ze zich het schompes verveelt. Je kan ook zo weinig als je vijf weken bent
Heeft ze iets om zichzelf mee te vermaken? Wipstoeltje met iets om naar te kijken, bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
)
De mijne normaal ook nietquote:Op woensdag 12 november 2014 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, dit exemplaar neemt geen genoegen met "mama zien", deze wil altijd "mama voelen"
Wederom geen ontbijt dus
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:05 schreef Burdie het volgende:
Nu heb ik zin in brood, vla, stroopwafels, ijs, cola, chips en ietsanders.
En in de doek? Dan kan je iig even ontbijt maken en als je spullen bij elkaar verzamelen voor het mama plakken. Ik zit as we speak ook met R. op schoot te internetten.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nee, dit exemplaar neemt geen genoegen met "mama zien", deze wil altijd "mama voelen"
Wederom geen ontbijt dus
ik moet het eten bereiden, het opeten is niet zo'n issuequote:Op woensdag 12 november 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heeft ze iets om zichzelf mee te vermaken? Wipstoeltje met iets om naar te kijken, bijvoorbeeld?
Eten deed ik altijd gewoon met baby aan de borst, ik kan me daardoor geen overgeslagen maaltijd of koud avondeten herinneren.
Ik had zo'n laptoptafeltje van IKEA waar ik alles dan op zette wat ik binnen handbereik wilde hebben, die kon ik dan mooi half over de bank/baby heen schuiven.
[ afbeelding ]
Heb ook vaak genoeg een hydrofielluier of spuugdoekje over mijn drinkende baby gelegd, zodat ik daar geen brood/vla/stroopwafels/ijs/cola/chips/ietsanders op zou knoeien.
ik heb geen doekquote:Op woensdag 12 november 2014 12:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
En in de doek? Dan kan je iig even ontbijt maken en als je spullen bij elkaar verzamelen voor het mama plakken. Ik zit as we speak ook met R. op schoot te internetten.
Ik mag hem nogsteeds niet echt vaak loslaten.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]. Hier vallen ook regelmatig koek- en broodkruimels op de grond als ik Suus uit de doek haal
. En laatst had ze gebakken ei op haar hoofd
(niet meer heet uiteraard)
Maar wijs het hele doeken idee niet af als de rekbare niet je ding isquote:
oh nee, maar deze kan ik gratis lenen om de hoekquote:Op woensdag 12 november 2014 12:16 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar wijs het hele doeken idee niet af als de rekbare niet je ding is.
Rekbaar is zwaar en er zijn veel soorten waardeloze rekbare doeken.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:05 schreef Burdie het volgende:
Nu heb ik zin in brood, vla, stroopwafels, ijs, cola, chips en ietsanders.
oh, dat heb ik nooit gezegd, alleen dat ik het wel zou gaan bekijken als baby er eenmaal zou zijnquote:Op woensdag 12 november 2014 12:19 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]![]()
--
Ah ja, dan gaat dat inderdaad niet, Soesa. De eerste paar nachten in het ziekenhuis (we moesten daar blijven ivm medicijnen die ik gebruik) was M.'s huid ook zo uitgedroogd. Zo zielig zag dat er uit.
--
Jaaaa Skjoe, draagdoek! Maar jij was daar geen fan van geloof ik hè?
Die tijd moet voor de mijne nog komen dat 'ie überhaupt wil dragen. "Nee hoor, draag jij maar." "Maar draagpapa's zijn sexy!" .... *schapenblik*quote:Op woensdag 12 november 2014 12:25 schreef BlueEyes het volgende:
Wacht maar () tot hij de doek om geknoopt heeft met zijn meisje erin.
Dan kom je op het punt wie mag vandaag de doek met kind![]()
En weer aan t werk nu...
Aquasling!quote:Op woensdag 12 november 2014 12:28 schreef Limone het volgende:
Ik ben zelf niet zo van de doeken, maar wel van de draagzakken. Gezien het tempo waarin jouw poppie groeit, misschien ook een overweging? Lost het probleem van het douchen niet op, though.
misschien is de douchedraagzak wel een gat in de marktquote:Op woensdag 12 november 2014 12:28 schreef Limone het volgende:
Ik ben zelf niet zo van de doeken, maar wel van de draagzakken. Gezien het tempo waarin jouw poppie groeit, misschien ook een overweging? Lost het probleem van het douchen niet op, though.
hehehe, mannenquote:Op woensdag 12 november 2014 12:29 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Die tijd moet voor de mijne nog komen dat 'ie überhaupt wil dragen. "Nee hoor, draag jij maar." "Maar draagpapa's zijn sexy!" .... *schapenblik*
--
Oh ah, ik onthoud ook niet alles letterlijk Skjoe, zoiets stond me bij.
Ik zal je even van je stoel laten glijdenquote:Op woensdag 12 november 2014 12:29 schreef ProjSkippy het volgende:
Die tijd moet voor de mijne nog komen dat 'ie überhaupt wil dragen. "Nee hoor, draag jij maar." "Maar draagpapa's zijn sexy!" .... *schapenblik*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:39 schreef GotC het volgende:
SQ, ik moet al maanden aan jou denken als ik deze zie.
[ afbeelding ]
*wegrolt*
Ik hoor dan altijd meteen Spinvis in mn hoofd. Flamingooooooquote:Op woensdag 12 november 2014 12:39 schreef GotC het volgende:
SQ, ik moet al maanden aan jou denken als ik deze zie.
[ afbeelding ]
*wegrolt*
Dat bestaat alquote:Op woensdag 12 november 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
misschien is de douchedraagzak wel een gat in de markt
Ja, draagzak misschien ook, spreekt mij ook meer aan.
quote:Op woensdag 12 november 2014 12:31 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik zal je even van je stoel laten glijdenJa fuck!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*flots*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook 1 die niet wilde dragen totdat hij wel 'moest'
Nu draagt hij elke dag wel even. De dek was hier echt een uitkomst maar ik kan me indenken dat sommige moeders het idee vreselijk vinden.
Het is eigenlijk een 'wacht maar'.. in mijn ogen haha
en spees! Dat filmje!
Verder niet bijgelezen uh hoi!
Ohjaaa mn baby brabbeld nu echt echt! Voorheen waren het gewoon 2 tonen nu gewoon babyzinnen![]()
♥ J & S
Dan benoem je ook wel echt DE draagdoek die dus niet doet aan teveel rek en lubberen.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de rekbare van JPMB (van Olfie ) trouwens juist heel erg fijn en makkelijk! Zit ook nog lekker na een hele avond op de bank.
Bijna! Hij is nog net iets te groot! Maar ik pas hem elke weekquote:Op woensdag 12 november 2014 15:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Hij gaat hard! Past J die blauwgroene smafolk al?
Oh ja zie je, ik heb er ook echt weinig verstand vanquote:Op woensdag 12 november 2014 15:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Dan benoem je ook wel echt DE draagdoek die dus niet doet aan teveel rek en lubberen.
Fijn ding he
Hahaha, ja he, hij is wel zo mooi dat je ervan zou balen als ie ineens te klein is zonder dat ie m gedragen heeftquote:Op woensdag 12 november 2014 15:18 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Bijna! Hij is nog net iets te groot! Maar ik pas hem elke week![]()
Ik moest hard lachen bij het zinnetje "met z'n oor".quote:Op woensdag 12 november 2014 10:53 schreef Franny_G het volgende:
Nikki, mijn vriend heeft dus ook een oor die aan de bovenkant wat meer afstaat. Een flappie dus. Ik vind het echt helemaal niet storend. Zijn zoon die nu negentien is, heeft dit oor van hem geërfd. En man man, dat is toch een knapperd! Hij doet aan topsport (zeilen), studeert in Leiden en hangt daar een beetje de player uit. Met z'n oor.. Vertel dat maar aan je man.
.
Ja dat heb ik man ook al op het hart gedrukt. Als ik merk dat hij iets tegen S zegt over zijn oortje, ook al is het nu hij nog een baby is, dan ga ik echt even een goed gesprek met hem voeren want dat kan echt niet. Ik ben stiekem best blij dat jullie ook zeggen dat jullie niet zonder reden iets zouden laten doen aan zo'n oortje. Het is imho ook geen klassiek flapoor, als in, dat het hele oor naar buiten staat. Het is echt alleen de bovenkant die een beetje flappert.quote:Op woensdag 12 november 2014 10:02 schreef Chanty het volgende:
Nikki dat oor is me echt nooit opgevallen en nu je het zegt vind ik het nog steeds niet echt een flapoor. Ja het staat wat af (heb ook een wat meer afstaand oor), maar het ziet er schattig uit en zou er zeker niks aan laten doen tenzij hij dat later zelf wil.
En niet om lomp te willen zijn: maar hopelijk zegt je man in de toekomst niks over dat oor tegen S. Ook niet als grapje. Dat kan het zelfvertrouwen aardig ondermijnen (speelt natuurlijk meer mee). Spreek uit ervaring: Mijn vader grapte altijd over mijn neus. Ik heb heel lang gedacht dat ik een afwijkende neus had en zag in de spiegel ook alleen maar een neus ipv een gezicht waar die neus bij past.
Ik heb geen afspraak gekregen en besloten er niet achteraan te bellen.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:37 schreef Stormqueen het volgende:
Mooie stats Nikki! En wat een heertje
Mijn baby lanceerde net de witte Nijl in mijn decolleté in drie mooie golven. Ik had namelijk ook weer eens leuke kleding aan
Vraag: zijn er meer mensen niét op nacontrole geweest bij de vk? Ze belden me net oof ik behoefte had. Ik zei van niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Anticonceptie snap ik, ik heb geen pijn / lekkages / trauma's / klachten en ik weet hoe ik mijn bekkenbodemspier moet trainen.
Omgeving Rotterdam kan ik ook nog wel hulp gebruiken bij m'n storchenwiegequote:Op woensdag 12 november 2014 15:10 schreef Skittles het volgende:
Lachsuus![]()
Haha SQ mama voelen ipv mama zien is heel herkenbaar![]()
Draagzak geeft me wel meer bewegingsvrijheid, maar ik ben nog steeds vreselijk slecht met knopen![]()
Mocht er iemand zijn die woont in omgeving Nijmegen of Rotterdam en me willen helpen met het knopen van een Storchenwiege babycarrier..![]()
Leukquote:Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef Moppert het volgende:
Kunnen ook een draagmeet doen bij iemand thuis?
Als het in omgeving Rotterdam is.... Leuk!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef Moppert het volgende:
+1!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:58 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Leuk! Ik wil heel graag leren rugknopen..
+1quote:Op woensdag 12 november 2014 17:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Als het in omgeving Rotterdam is.... Leuk!
Oh daar ben ik ook erg voor!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:53 schreef Moppert het volgende:
en geen trauma aan overgehouden?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:16 schreef Limone het volgende:
Ik ben niet naar de nacontrole geweest, omdat ik steeds een afspraak vergat te maken.
Gehehe.. Nee.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en geen trauma aan overgehouden?
Mooi, dat geeft vertrouwenquote:
Ik vind het zo leuk dat je 'altijd' zegtquote:Op woensdag 12 november 2014 20:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind mijn kind vandaag ook enorm relaxed. Ik waardeer de dag na een regeldag altijd extra speciaal veel
Heb m net uit zijn bed gevist, hij had al bijna 4 uur geleden voor t laatst gegeten en mijn tiet stond op plof. Zo te voelen had hij al goed trek
hier dus wel. Maar wel in een patroon: 's morgens van 10 tot 1 en 's avonds van 5 tot 9 ofzo. En in die uren kan ik dus bar weinig. Maar het gaat over toch?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuk dat je 'altijd' zegt. Moet je eens kijken hoe je al gegroeid bent in je rol als moeder!
Uren wakker is hier sowieso niet aan de orde Hilmo
Ja dat bedacht ik ook na het teruglezenquote:Op woensdag 12 november 2014 20:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik vind het zo leuk dat je 'altijd' zegt. Moet je eens kijken hoe je al gegroeid bent in je rol als moeder!
Uren wakker is hier sowieso niet aan de orde Hilmo
Herkenbaar hoor! Wij hebben precies hetzelfde, ook met de havermout. 's Avonds schenk ik er niet zo'n aandacht aan. Dan is ze klaar met de dag. Ze krijgt wat stukken op haar blad, eet daar wat van en uiteindelijk veegt ze alles van het tafelblad en gaat ze daarna een beetje miemelen. Prima, dan is ze klaar. Een half uur later ligt ze dan in bed.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:00 schreef Franny_G het volgende:
Wat tof allemaal, Kwak. En super van je contract en hogere schaal!
Ik heb even een vraagje aan de moeders met baby's die ook al flink aan de bijvoeding zijn. Het is hier sinds kort zo dat I. echt 'temperament' begint te krijgen rond dat eten. Ze gaat snel beetje huilen, gefrustreerd doen als het niet snel genoeg voor haar gaat (als ik bijvoorbeeld iets voor haar klaar maak) en ze wordt bijvoorbeeld ook echt boos als ik haar bij het ontbijt havermoutpap geef (door haar te voeren) maar dan eerst even ter afkoeling blaas op het eten. Als ze niet meer hoeft, begint ze ook heel boos te wapperen met armpjes en te schudden met haar hoofdje. Ik forceer het eten nooit (ook niet door met spelletjes en zo haar toch te verleiden om te eten), maar aan haar reactie te zien zou je dat wel denken..
Wij doen hier nu gedeeltelijk Rapley en ik denk dat zij het liefst het allemaal zelf doet. Ze is gewoon heel duidelijk in wat ze wel en niet wil. Ik vind het jammer als het gezellige samen eten (want dat is het ook) verandert in frustratie aan haar kant. Dus ja.. toch maar weer volledig gaan Rapley-en om haar weer volledige controle te geven op het eten? Of het maar relativeren en het zien als een normale baby-uiting (ze kan immers nog niet zeggen wat ze wel en niet wil en dus doet ze dat nogal theatraal?). Ik ben ook wel benieuwd hoe andere baby's hierin zijn..
Ik kan sowieso weinig op een dag als ik haar niet in de doek hang. Ze kan prima even wakker in de box liggen sinds een dag of 2 maar dat is echt bij lange na geen uren. Eerder max een half uurtje ofzo. Het gaat over hoor, echt. E was ook een echte plakker en nu niet meer.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier dus wel. Maar wel in een patroon: 's morgens van 10 tot 1 en 's avonds van 5 tot 9 ofzo. En in die uren kan ik dus bar weinig. Maar het gaat over toch?
Owja, nieuwe fase heeft hier ook meteen weerslag op het eten.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:04 schreef Franny_G het volgende:
Limone, dat is 'leuk' om te lezen.. 's Avonds is ze inderdaad soms duidelijk echt klaar met alles. We zitten weer een nieuwe fase voor mijn gevoel. De expressie en interactie is ineens weer zo anders. Zo grappig hoe je je kind soms in een week tijd ziet veranderen voor je ogen. Ze wijst in boekjes echt gericht dingen aan, klapt in haar handjes, geeft me iets aan, uit haar emoties heftiger, heeft ook soms een blik in haar ogen die ik nog niet eerder zag, is heel veel aan het optrekken, probeert ook te gaan staan (al gaat dat nog voor geen meter
), reageert steeds duidelijker op bepaalde dingen die we zeggen, etc.
Dat suckt ook echtquote:Op woensdag 12 november 2014 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
Natuurlijk verlies ik net helderrood bloeden ik denken dat zo'n wond wel dicht zou zijn na vijf weken
En toen zei man dat ie in bad gaat en ik heb vreselijk zitten janken want ik wil ook in bad en niet naar zure melk ruiken maar met een bloedende wond is dat dus geen optie voorlopig.
(Okee, ik heb vooral zitten huilen omdat ik ineens werd overvallen door het welbekende "is dit alles" gevoel. Ik hou jullie er allemaal aan dat het beter wordt)
O, dit had ik een half jaar geleden kunnen typen. Maar mijn oudste is inmiddels weer genormaliseerd en T heeft z'n eigen plekje in ons gezin veroverd.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat suckt ook echt
En echt, het wordt fantastisch. Echt!
Maar ik herken het heel goed hoor, ik heb die momenten ook met vlagen nu, maar dan mbt 2 kinderen. S1 reageert enorm op mij af en is bij vlagen onhandelbaar sinds de geboorte van z'n zusje en het is meestal zo druk/de dag proberen door te komen dat ik soms het gevoel krijg dat Suze langs me heen gaat en dat ik mijn zo geweldige band met Silvijn aan het kwijtraken ben. Maar het gaat soms, zoals vandaag, al veel beter met hem en dan weet ik dat het helemaal goedkomt.
Schaamteloze +1quote:Op woensdag 12 november 2014 21:49 schreef klaprooss het volgende:
En die zure lucht he, van melkik vind het lekker. Ik vind het nu de ultieme geur van thuis.
Nu ben ik vies he![]()
? Douchen doe ik trouwens wel gewoon hoor.. heerlijk
![]()
quote:Op woensdag 12 november 2014 22:08 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ja dat zei ik ook tegen hem. Maar zitten was kennelijk niet stoer genoeg.
Wacht maar...quote:Op woensdag 12 november 2014 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb me niet gewassen na de melktsunami. Komt morgen wellicht wel weer
Hobbes, het is zeker geen menstruatie. Dat heb ik al gecheckt
Indien geen zure melk vind ik dagelijks douchen overigens ernstig overrated. Helemaal voor babies
dat klinkt heerlijkquote:Op woensdag 12 november 2014 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wacht maar...
Tot ze naar een kdv geweest zijn. Dan ruiken ze gewoon naar oude zolder.No way dat ik mijn baby dan niet was. Serieus, je zou ze eens moeten ruiken als ze daar geweest zijn. Terwijl er echt wel wordt gewassen en schoongemaakt enzo, maar ze ruiken gewoon muf.
Oude zolderquote:Op woensdag 12 november 2014 22:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wacht maar...
Tot ze naar een kdv geweest zijn. Dan ruiken ze gewoon naar oude zolder.No way dat ik mijn baby dan niet was. Serieus, je zou ze eens moeten ruiken als ze daar geweest zijn. Terwijl er echt wel wordt gewassen en schoongemaakt enzo, maar ze ruiken gewoon muf.
Andere vrouwen is ook een reden om te wassen.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oude zolder![]()
Dat ruikt hij alleen als ie met mn schoonvader heeft geknuffelt![]()
Na KDV ruikt hij naar andere vrouwen,
quote:Op woensdag 12 november 2014 21:41 schreef Roomsnoes het volgende:
GM, jouwes houdt ook van zitten inmiddels? Mijnes ook. EigenwijsEn de schaterlach is uitgevonden <3 Oh en had ik al gezegd dat ze heel lief is?
Dit houdt me serieus tegen om een gastouder te regelen... hoewel we nu wel al met één potentiële gastouder kennis hebben gemaakt, maar het voelt 'meh'.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:18 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Oude zolder![]()
Dat ruikt hij alleen als ie met mn schoonvader heeft geknuffelt![]()
Na KDV ruikt hij naar andere vrouwen,
Direct na het eten is wel relatief hoor. Ik ga met haar naar beneden, smeer ff een boterham voor Sil. Sil gooit z'n brood door de kamer. Ik bespreek het incident met hem, leg Suus even weg en verschoon zijn luier. Sil poept z'n schone luier vol, ik verschoon. Ik ga boven het badje halen, als een slak de trap op want Sil gaat mee, voor me uit. Die laat ik veiligheidshalve niet beneden bij Suus. Ik ben de emmer kwijt waarmee ik het bad wil vullen. Ik hoor op een afstandje een dreumes met gedempte stem een lied over chocola zingen, oh daar is de emmer, op zijn hoofd. Ik pak de emmer, oh, Suus moet even de pink. Hey, lag die duplo net ook al in het badje? OK, daar gaan we weer. Waar is de thermometer? "O-oh mesien in de kliko mama?". Ik vis hem uit de kliko. Oh, water is afgekoeld. Even opnieuw vullen. Sil gooit de hydrofielen in bad, "o-oh, in de was, schoon!".quote:Op woensdag 12 november 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Na het eten spees? Spuugt ze dan niet?
quote:Op woensdag 12 november 2014 22:34 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Direct na het eten is wel relatief hoor. Ik ga met haar naar beneden, smeer ff een boterham voor Sil. Sil gooit z'n brood door de kamer. Ik bespreek het incident met hem, leg Suus even weg en verschoon zijn luier. Sil poept z'n schone luier vol, ik verschoon. Ik ga boven het badje halen, als een slak de trap op want Sil gaat mee, voor me uit. Die laat ik veiligheidshalve niet beneden bij Suus. Ik ben de emmer kwijt waarmee ik het bad wil vullen. Ik hoor op een afstandje een dreumes met gedempte stem een lied over chocola zingen, oh daar is de emmer, op zijn hoofd. Ik pak de emmer, oh, Suus moet even de pink. Hey, lag die duplo net ook al in het badje? OK, daar gaan we weer. Waar is de thermometer? "O-oh mesien in de kliko mama?". Ik vis hem uit de kliko. Oh, water is afgekoeld. Even opnieuw vullen. Sil gooit de hydrofielen in bad, "o-oh, in de was, schoon!".
Nou, en als ik dan droge hydrofielen gehaald heb, kan ze in bad! Zonder spuug
Dan bestel ik hierna graag de doorslaap-fase, want 8 maanden achter elkaar iets van nachtelijke activiteiten (en dan niet de gezellige-met-man-variant) is soms best vermoeiendquote:Op donderdag 13 november 2014 06:52 schreef Burdie het volgende:
Dot, het is een faaaaaase
Kuiken kwam ook ineens weer een tijdje voor nachtvoedingen (en is daar gelukkig nu weer mee klaar).
Ja, zeg, nog een maand wachten! En voor Sinterklaas krijg ik al een neefjequote:Op donderdag 13 november 2014 09:44 schreef Stormqueen het volgende:
Voor sinterklaas vragen dot!
Oh, ze ontdekte net ineens dr matige mobile boven de commodemijn kind toonde interesse in iets dat niets met mijn tepels te maken heeft
![]()
*zwengelt internet aan voor een echte mobile voor boven de box*
Poepenquote:Op donderdag 13 november 2014 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
Whehehe spees![]()
Hier was de nacht ook niet optimaal. Ze sliep eindelijk om 22:20 maar toen kwam ze uiteraard wel voor dr 23:00-hap om vervolgens tot 00:30 wakker te zijn en je om 02:45 weer te melden
*baggernacht grouphug*
Ze ligt wel al zes minuten wakker in dr ledikant zonder janken terwijl ik poep
+1 iddquote:Op woensdag 12 november 2014 17:58 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Leuk! Ik wil heel graag leren rugknopen..
ja, dat kan niet missen.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja die is natuurlijk helemaal gerustgesteld door het idee dat haar mothership een TL aan het regelen is.
Al gedaan!quote:
Douchen?quote:Op donderdag 13 november 2014 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Al gedaan!
Zal ik de goden verzoeken en mijn nagels gaan lakken?of is dat te bold?
ja, ik merk hetquote:Op donderdag 13 november 2014 11:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Regel 1. Zeg nooit op fok dat je kind slaapt.
Regel 2. Zegt nooit op whatsapp dat je kind slaapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Tering!quote:Op donderdag 13 november 2014 12:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoppa TAP
Spekkiebaby stats: 60 cm, 5950 gram!
Whahaquote:Op donderdag 13 november 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tering!goed bezig, soesaborstjes!
en ik maar denken dat de humor op kantoor matig wasquote:Op donderdag 13 november 2014 12:18 schreef Franny_G het volgende:
Ze ligt altijd zo mooi met haar handjes, SQ..
Ik was net even bij de administratie bij mij op school. Ik heb daar echt nooit een normaal gesprek. Het is altijd of heel stressvol (waar zijn de formulieren? Jij had ze toch daar neergelegd? Nee, helemaal niet, dat heb ik nooit gezegd! Jawel!!) of heel melig of gewoon heel fout. We hadden een gesprek over I. Vrouw van de admi: oh, ze zit nu zeker in zo'n fase dat ze echt alles in haar mond stopt? Ik: nee, dat valt mee, ze is daar behoorlijk selectief in. Zij weer: Nou ik niet, nog steeds niet! Hahahaha *Knipoog*. Man bij de admi: nou, laten we dan maar hopen dat I altijd zo blijft. *meewarige blik*. Ik: hmmja. Maar ze speelde laatst wel een kiekeboe-spelletje met een jongetje op het kdv. Vrouw van de admi: kiekeboe in haar broekje??
Toen ben ik maar weggegaan..
En ze is, 4 weken? Wat was haar startgewicht eigenlijk?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:41 schreef Stormqueen het volgende:
Mooie curve!
Ik ben weer erg benieuwd naar de stats van mijn spekkie morgen. De vijf kilo is ze dan wel voorbij, maar hoe ver?
vijf weken. De onze schelen drie weken volgens mij. Ze begon op 3990 en was 8 dagen geleden 4860.quote:Op donderdag 13 november 2014 12:42 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
En ze is, 4 weken? Wat was haar startgewicht eigenlijk?
obesitas!quote:Op donderdag 13 november 2014 12:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
CB grafiekjes zien er heel anders uit trouwens
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |