SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hond heeft hij bijna nooit een gebaar voor gemaakt. Laatst zag ik het gebaar misschien een of twee keer en nou zegt hij het woord (daarvoor zei hij woefwoef). Zelfde verloop met het gebaar van lamp, klok en kat trouwens.
Woorden die ik gebaar en hij niet terug gebaart, sommige zijn ook pas recent toegevoegd. Sommige zullen wel nooit gaan gebeuren, melk bijvoorbeeld was een start gebaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woorden die ik gebaar en hij soms zegt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lange lijst, die met ongebruikte gebaren ook. Werk aan de winkel.
Ik voeg trouwens telkens als hij iets nieuws terug gebaart zo weer vijf gebaren toe. Dat verklaart ook de lengte van de lijst.
Sommige gebaren die hij maakte zijn vervangen door het echte woord of zijn versie daarvan.
Lemijn ik sprak ook eens iemand die onze babygebaren herkende. Leuk hè, die herkenning.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Sofie gebaarde zojuist voor het eerst zelf!
Ze wees naar haar beker en maakte toen het gebaar voor drinken!
Handje moet voor het mooie nog dichter naar haar mond maar ze legt dus wel de link naar wat ik met mijn handen doe en de betekenis daarbij.![]()
Wat leuk Takkie!
Verwacht niet dat het gebaar zeker nog netter wordt, hier werden ze over de tijd alleen maar slordiger namelijk. Maar dat ze de link heeft gelegd is supertof.
Het lijkt mij zo fijn als Jacob doorkrijgt dat ik zijn gebaren niet kan zien als hij in zijn autostoel zit. Het is dat ik op een gegeven moment het geluid van frustratie herkende dat hij maakt als ik hem niet begrijp en toen in 1x goed gokte dat hij nog een stukje wou. En hij kan het ook prima zeggen, maar dat bedenkt hij op zo'n moment dus niet.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Kan je hem dan helemaal niet zien in de auto?
Takkie, drinken is een heel handig gebaar. L gebruikt nog steeds zijn eigen gebaar voor drinken, we zullen wel zien of dat veranderd. Wij begrijpen hem en het gebaar is ook duidelijk genoeg dat anderen het na een kleine uitleg herkennen.We vermoeden dat het een soort "oh oh" is.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:44 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft ook heel lang met twee handen op z'n hoofd geslagen, doet dat nog soms. Ik heb daar de logica nooit van ingezien en het ook niet gekoppeld aan een gebaar. Maar als jij wel een link legt ben ik erg benieuwd.
en het gebaar dat hij voor lamp maakt dat is de trekschakelaar van de badkamer die hij nadoet. inmiddels inclusief het klikgeluid![]()
Afgelopen week een aantal keren nijntje verstoppertje gespeeld en het nieuwste gebaar is dan ook "waar" alleen dan met 1 arm ivp beide.![]()
Ik heb zo'n terugkijkspiegel maar die trapt hij meestal uit mijn blikveld. Dus dan zie ik hem niet nee. Maar dat is geen ramp, ik probeer toch vooral op de weg te letten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder![]()
Leuk Takkie! Het gebaar voor drinken was de eerste waarvan ik het echt handig vind dat hij terug gebaarde.
Lemijn ik moest lachen om de gebaren in de autostoel. Banaan oefent zijn gebaren weleens in het donker als ik hem op bed leg. Hij zegt dan bijvoorbeeld telkens varken en uiteindelijk voel ik dan dat hij zijn handje beweegt richting neus.
In de wandelwagen zit hij soms ook te gebaren in zijn schoot. Prima toevoeging op onverstaanbaar zacht gebrabbel. Gelukkig doet het er in beide gevallen dus niet zo veel toe dat ik zijn gebaren niet zie.
Hier worden er toch nog steeds nieuwe gebaren geleerd ondanks dat hij de woorden al kan zeggen. Ik voeg alleen zelf bijna niets nieuws meer toe omdat het een beetje overbodig wordt. Al merk ik wel dat als hij zich niet in woorden kan uitdrukken hij de gebaren nog wel gebruikt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Bedankt, ik ga me eens inlezenquote:Op maandag 22 maart 2021 23:40 schreef Nanuke het volgende:
Schopje voor @:MaJo, @:Seven., @:Hilmo, @:PKM en vast ook anderen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ik vond dit filmpje, daar worden flink wat gebaren voorgedaan:
Ik denk dat wij beginnen met de woordjes papa, mama, eten, fles, melk, spelen, slapen, luier, poep, plas en poes. Eerst het onszelf maar eens goed aanleren
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Goed filmpje! Ik heb het na 5 gebaren al niet meer onthoudenquote:Op woensdag 24 maart 2021 00:01 schreef MaJo het volgende:
Ik vond dit filmpje, daar worden flink wat gebaren voorgedaan:
Ik denk dat wij beginnen met de woordjes papa, mama, eten, fles, melk, spelen, slapen, luier, poep, plas en poes. Eerst het onszelf maar eens goed aanleren
Resistance is futile.![]()
Wij deden een cursus. Vond ik echt heel nuttig. Vooral omdat je nog 2 terugkomsessies had ter motivatie. Wij hebben echt veel aan het gebaren gehad met onze late prater.
Dat doet me eraan denken dat ik, hoewel we thuis natuurlijk allang zijn gestopt, laatst ‘klaar’ gebaarde naar een dreumes op mijn werk. Moeder helemaal enthousiast want zij deden dat ook.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
Sowieso raad ik ‘klaar’ aan. Was een grote favoriet hier van zowel ouders als kind. Niet alleen in plaats van eten op de grond mikken, maar ook als aankondiging van de overgang van de ene situatie naar de andere.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 24-03-2021 12:21:19 ]Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |