Erg gaaf dat je ermee bezig bent, en dank voor het delen van je ervaring ermee tot nu toe.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 21:04 schreef Lemijn het volgende:
Enorme kick!
Wij doen de cursus babygebaren met Jacob. We hadden vanmiddag de eerste terugkomdag. We zijn nu dus 4 weken bezig met de 12 gebaren die we hebben uitgezocht uit de 50 die je leert. Ik doe af en toe wel meer, want leuk, en ik word een beetje simpel van de hele dag 'nog meer' en 'eten' en 'luier' gebaren. Jacob doet nog niks. Hij is de afgelopen weken opeens in z'n handen gaan klappen en dat doet hij met verve, en hij oefent met handjes open en dicht, maar verder gaat het niet. Daarom was de terugkomsessie erg nuttig! We hebben weer nieuwe motivatie. Ook liet ze filmpjes zien van hoe kinderen teruggebaren: dat dat in de verte op het gebaar leert dat wij maken, net zoals ze beginnen te praten met klanken die iets weg hebben van het originele woord.
Zijn er op dit moment nog andere ouders bezig met babygebaren?.
Lotte en Max is volgens mij ook op basis van Nederlandse Gebarentaal, toch? Die DVD's lagen hier bij de cursus. Die cursus komt van trouwens van https://www.babygebaren.nl.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 22:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij doen die van Lotte en Max![]()
Ook handig als je wat oudere kindjes (3 en 5) een eindje verderop staan en je ze iets duidelijk wil maken zonder dat je over een heel plein hoeft te blerren ofzo
Nee, ik had er zelf wat voor bedacht, een soort borstklop-iets. Ik vond het gebaar voor borstvoeding ook stomquote:Op zaterdag 26 mei 2018 22:53 schreef Lemijn het volgende:
Lemonlime, leuk om te lezen! Deed jij het drinkgebaar (kopje naar mond brengen) voor bv? Ik vind 'melk' stom en 'drinken' zo algemeen...
Hee wat komisch! Nadat ze het gebaar voor bv voordeed (een soort trekken aan je tepelquote:Op zaterdag 26 mei 2018 23:06 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Nee, ik had er zelf wat voor bedacht, een soort borstklop-iets. Ik vond het gebaar voor borstvoeding ook stom
Wat leuk!!quote:Op zaterdag 26 mei 2018 22:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Erg gaaf dat je ermee bezig bent, en dank voor het delen van je ervaring ermee tot nu toe.![]()
Hier staat in onze agenda's op de dag dat O. zes maanden oud is in hoofdletters: 'BEGINNEN MET BABYGEBAREN!'
Dit doet Jacob nog steeds niet, om mij onbekende reden. En nee-schudden ook amper.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:58 schreef minilot het volgende:
Overigens strekt -ie wel de hele tijd grijpende handjes de lucht in zodra -ie opgepakt wil worden
Waar is dit?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 15:03 schreef Helsinki het volgende:
Jammer Lemijn!
Ik zie dat ze hier een basisworkshop baby- en kindergebaren aanbieden. Mijn bambino is dan zo rond 2 maanden oud. Weet alleen niet zo goed of het handig is om me daarvoor aan te melden aangezien er staat dat ik vanaf 6 maanden kan beginnen te gebaren. Even vragen of ze het op een later moment nog eens aan zullen bieden.
Thanks! Jammer dat de eerstvolgende cursus in G’malsen is.quote:Op zaterdag 1 september 2018 11:42 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Hierzo.
Lijkt me nog steeds leuk, maar wij gaan dus later.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was het ook weer hoor, de rest wordt nog altijd genegeerd..
[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 11-11-2018 14:42:12 ]Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILER: Jacob gebaart poesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt steeds leuker! Poes en auto zijn de nieuwe favorieten. Iemand vroeg me vanmorgen of ik niet denk dat hij zo weinig zegt omdat hij alleen maar gebarentaal leert. Dat is natuurlijk onzin, want ik praat de hele dag tegen hem, maar het praatkwartje is gewoon nog niet gevallen. Ik vind het supertof dat hij in de tussentijd toch zoveel duidelijk kan maken. Hij is zo blij als ik 'm begrijp.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:04 schreef Lemijn het volgende:
Soneal sprak ook weinig maar dankzij de gebarentaal kon hij zich prima uiten, en uiteindelijk kwam het ook allemaal goed; toen hij 2 was en naar de PSZ ging kon hij binnen twee weken ineens wel "mama" zeggen.SPOILER: Jacob gebaart poesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt steeds leuker! Poes en auto zijn de nieuwe favorieten. Iemand vroeg me vanmorgen of ik niet denk dat hij zo weinig zegt omdat hij alleen maar gebarentaal leert. Dat is natuurlijk onzin, want ik praat de hele dag tegen hem, maar het praatkwartje is gewoon nog niet gevallen. Ik vind het supertof dat hij in de tussentijd toch zoveel duidelijk kan maken. Hij is zo blij als ik 'm begrijp.
Inmiddels is hij 8 en praat als Brugman
Ik heb altijd het idee gehad dat daar dankzij de gebarentaal juist geen frustratie over is ontstaan, hij kon immers wel duidelijk maken wat hij wilde.
We waren de motivatie kwijtgeraakt en ermee gestopt. Tot mijn vriend het gebaar 'meer?' deed en hij daar in eens op antwoorddequote:Op woensdag 29 mei 2019 13:54 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe het met de andere gebarende ouders gaat. Gebaren jullie nog (veel)?
Wij gebruiken het nog altijd in het zwembad ofzo. Of mijn man en ik onderling bij een lawaaiig concertquote:Op zaterdag 1 juni 2019 15:29 schreef Stippelrientje het volgende:
Het is sowieso handig. Ook om over een afstand te communiceren in een speeltuin ofzo.
Rond bijna 2 jaar ging dat in een chaos speeltuin zo...
Wurm stond op een glijbaantoren en zocht mijn blik en gebaarde:
"Ik zie jou!"
"Ik jou ook!"
"Kom je zo eten en lekker drinken?!"
"Ja, mama! 2x glijden?"
"Goed"
Wij gebaren steeds minder nu hij bijna 4 is, maar soms is het nog altijd handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |