je laat hem ook te diep op je inwerken sukkel!quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:59 schreef hugecooll het volgende:
Da's een kogelspin. Een zogenaamde steatoda grossa (grote steatoda).
[ afbeelding ]
Met dank aan hugecooll:quote:Op dinsdag 11 november 2014 03:21 schreef FvA het volgende:
Goedenavond,
Toen ik zojuist mijn bed verplaatste kwam deze jongeman of -vrouw mijn kussen opkruipen.. Zijn nest lijkt zich in een hoek op de grond te bevinden (daar waar eerst een bed overheen stond), prettig vergezeld door een stapeltje dode en uitgedroogde pissebedden en wat witte pluizige bolletjes (eieren?).
Weet iemand wat voor soort spin het is? Alvast bedankt!
[ afbeelding ]
Houd jij zelf spinnen?quote:
Ok duidelijk.quote:
Die eerste is ook een steatoda grossa, maar dan donkerder. Tenzij het een roodrugspin of een zwarte weduwe is (maar dat zou je aan haar achterkant kunnen zien)quote:Op dinsdag 11 november 2014 04:16 schreef FvA het volgende:
Ah, ongevaarlijk dus, bedankt!
Hier volgen er nog twee. De eerste lijkt me dan ook een kogelspin? Zijheeft niet de duidelijke crèmekleurige tekening; geheel zwart, maar met een donkerbruine (-rode?) vlek onderop het lijf.
[ afbeelding ]
en:
[ afbeelding ]
Lijkt heel erg die onderste inderdaad, dankje!quote:Op dinsdag 11 november 2014 04:41 schreef hugecooll het volgende:
Of ziet de eerste er zo uit?
[ afbeelding ]
Ik weet niet of dat niet op de foto staat of dat ze dat streepje niet heeft
Maar da's een steatoda paykulliana
[ afbeelding ]
Kan dus dat dat patroon niet zichtbaar is. In ieder geval 'een' steatoda
Ik ken ook veel mensen die overleden zijn door wespensteken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:40 schreef whatdafuck het volgende:
In GB is er laatst een vent in z'n schouder gebeten en dat liep bijna fataal af.
Niet alle kogelspinnen zijn ongevaarlijk
Echt? Sneu voor je. Gecondoleerdquote:Op dinsdag 11 november 2014 06:11 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ken ook veel mensen die overleden zijn door wespensteken.
Gevaarlijke beesten hoor! Afknappen allemaal!
Thx man. Kom je ook op de 302747 begrafenissen per jaar? Je bent bij dezen uitgenodigd.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:34 schreef whatdafuck het volgende:
[..]
Echt? Sneu voor je. Gecondoleerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |