Boekjes lezen over bang zijn in het donker helpen hier goed. En we sturen monsters altijd naar hun mamaquote:Op woensdag 19 november 2014 10:30 schreef Phaidra het volgende:
Wauw Luc!!
Ophelia![]()
Wij hebben opeens te maken met een doodsbange peuter. Hij is ervan overtuigd dat er een monster in zijn bed zit en was gisteravond echt panisch. Wegjagen lukte niet, erover praten ging redelijk tot we weer een poging deden om hem in zijn bed te leggen. Bij hem blijven was niet genoeg om hem te kalmeren. Voorgesteld om matras op de grond te leggen, zodat hij daar kon slapen, maar dat wilde hij ook niet. Hij had wel bij papa en mama in bed willen slapen, maar dat vonden wij eigenlijk geen optie/ oplossing. Want dan zouden we hem toch omleggen naar zijn eigen bed als hij sliep en daar wordt hij misschien nog wel banger van. Hebben jullie nog andere tips?
Hij heeft al knuffels in zijn bed en had zelf bedacht dat zijn uil het monster weg kon jagen door met zijn vleugels te wapperen. En blijkbaar hielpen de babyfoonmuziekjes ook wel om het monster weg te krijgen, maar toch wilde hij echt-echt-echt niet in zijn bed. Hij slaapt nog in een ledikantje en wilde dan wel slapen in een groter bed, maar dat staat er ook niet van vandaag op morgen.
Het was zo sneu om hem zo bang te zien.. Uiteindelijk sliep hij rond 21 uur, na ruim een uur praten en troosten.
oh ja, hier vooral overduidelijk nephuilen, omdat iets niet lukt of hij zijn zin niet krijgt, eten was hier een periode ook heel weinig, nu gaat het weer ietsje beter, en bij het aan en uitkleden niet meewerken is bijna standaard, dan gaat hij zich verstoppen, of steeds weer weglopen en natuurlijk precies dan wanneer je haast hebt, of bij het tandenpoetsen net het hoofd zo draaien dat je niet makkelijk bij kunt,quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:40 schreef Aventura het volgende:
Ventje is nu 3 jaar en 4 maanden en is is opeens geen land meer met hem te bezeilen. Huilen om het minste of geringste, idem met boos worden. Bijna niets eten op een dag en enorm de grenzen opzoeken. Aan- en uitkleden, naar bed brengen, alles gaat even moeizaam. Het lijkt wel een ander kind. Herkenbaar?
Hier om de dag om soms 2 dagen niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:47 schreef agter het volgende:
Iedere dag in bad?
No way hier. Hooguit 2 keer per week. En maximaal 1 keer per week haren wassen.
Haha!
Luc doet dat ook. Vooral de verhalen, liedjes & boekje voorlezen. Hij verzint de grappigste dingenquote:Op zaterdag 22 november 2014 17:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
A. speelt ook anders. Hij gaat nu zelf boekjes lezen/voorlezen, ipv dat de trein gewoon rondjes rijdt op het spoor komen er hele verhalen bij kijken, en hij bedenkt zelf liedjes...
Met de duplo wordt ook vanalles gebouwd, het gaat echt weer hard ineens...
Ha hier nog zo éénquote:Op zaterdag 22 november 2014 23:38 schreef danic het volgende:
Ik baal daar dan zo van hè. Om me heen zie ik allemaal enthousiaste kinderen die staan te dansen en te zingen en mijn gup duikt in elkaar en gaat huilen. Ze raakt er compleet van van slag.
Als een piet tegen haar ging praten ging ze gewoon stoïcijns de andere kant op kijken. En ook nergens op reageren, ook niet op mij.
Bedoel je het boek van Eva Bronsveld? Ik heb haar blog gelezen en ik viel echt achterover van verbazing want het was echt woord voor woord mijn kind wat ze beschreef. (hier staat een algemeen stukje en dan heeft ze nog wat blogs waarin ze de karaktereigenschappen wat dieper uitwerkt). Het heeft mij ook enorm geholpen om aan de ene dat hyperactieve, stuiterige en onhoudbaar nieuwsgierige en aan de andere kant het voorzichtige, terughoudende en angstige van M te kunnen snappen. Het voelde voor mij heel tegenstrijdig maar ik snap nu beter hoe dat samen gaat. En ik herken mezelf er ook erg inquote:Op zondag 23 november 2014 00:30 schreef Skoap het volgende:
[..]
Luc doet dat ook. Vooral de verhalen, liedjes & boekje voorlezen. Hij verzint de grappigste dingen
Ik ben vandaag bij mijn ouders en ik zat samen met mijn moeder en Luc in de auto en hij heeft 15 min lang allemaal zelf verzonnen liedjes (op bestaande melodieën) zitten zingen
Luc is ook gevoelig voor veel dingen. Mij heeft het boek temperamentvolle kinderen heel erg geholpen. Ik zou uit mezelf kinderen niet zo opvoeden (mede door mijn eigen opvoeding) maar het boek was pijnlijk herkenbaar en ik heb echt zitten huilenbij sommige stukken omdat ik mijzelf er zo in herkende (en hoe mijn ouders daar "verkeerd" mee omgingen) Maar ik pas nu sommige tips bij Luc ook toe en het gaat zoveel beter. En door het boek begrijp ik Luc ook veel beter. (En mijzelf
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |