abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146720582
En een kauwparacetamol vindt ze dat ook niets? Beterschap voor Anouk.

Hier staat d'r schoen ook maar zingen werd ook geweigerd.
  zondag 16 november 2014 @ 20:04:31 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146720622
Die kauw ook al geprobeerd, die wordt er ook gelijk weer uitgewerkt...

Wingo?? Ik dacht ook Lingo dan, maar wat het anders zou zijn?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_146720714
Het was diego
  zondag 16 november 2014 @ 20:07:33 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146720759
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:58 schreef Vanyel het volgende:
Hoe oud is hij?
Hij wordt in januari 3.
  zondag 16 november 2014 @ 20:08:58 #130
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146720815
Nee, dat had ik er niet uitgehaald, Diego. :D
  zondag 16 november 2014 @ 20:09:14 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146720828
Beterschap voor Anouk Susie!
pi_146721165
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 19:57 schreef Kyara het volgende:
Zo zie je maar he. Hier dus een peuter die erg goed praat maar dus motorisch niet zo'n snelle is. Als ik hier lees over fietsjes voor 3e verjaardag dan denk ik ook wel eens :o M kan nog niet eens op een driewieler of loopfiets fietsen. En het is pas sinds fysio dat hij een beetje fatsoenlijk een glijbaan af kan.
Hier kan peuter met 2,5 jaar ook nog niet trappen op de driewieler. Dus hij heeft echt nog niets aan een fietsje voor zijn 3e verjaardag.

Susie, beterschap voor Anouk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 november 2014 @ 20:30:11 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146721857
Nou was dat ook niet de enige reden dat we bij de fysio lopen hoor ;)
  zondag 16 november 2014 @ 20:30:13 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146721861
Dank. Ik hoop dat de nacht rustig verloopt. Voor de zekerheid duik ik er vroeg in :)
pi_146722400
f_r lief je aanbod!! ze heeft gewoon een roze speen van bibi...:D ik zal kijken of ik een foto kan maken
Is ean altijd bang voor Sint en Piet?

TJ super leuk die kadootjes!!! hier met 2 jaar cb bezoek en toen had R geen zin in een boekje dingen na te zeggen "hemdje, gieter, beer" ze keek vooral op de muur en bleef kiiijkkk nijntje!!! roepen :P dat was aanleiding voor de arts om ons 6 maanden later weer te willen zien :')
(Hmm het kan zijn dat ik de data niet goed heb, dat het bezoek met 18 maanden was en dan weer met 2 jaar terug ik weet het niet meer)

DF wat een schatje O+

Anouk beterschap!! hier ook eentje die zet pillen haat maar als het moet, moet het gewoon.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146722484
Voor jullie met de schoenkadootjes bij de Zeeman hebben ze echt super leuke dingen voor meiden...een strijkijzer (3.99) die geluid maakt en water spuit :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146722603
Ean is altijd bang voor ze geweest. Ik vond als kind ook niks aan zwarte piet vond het maar rare mensen. Ook clowns vind ik nog steeds niet leuk.
pi_146722808
Clows zijn ook heel eng!!
  zondag 16 november 2014 @ 20:50:47 #139
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146722856
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

groep1 toch? :o of zet je hoog in voor dot? :P

je hebt ook gelijk hoor, maar ik denk dat het wel goed is om te kijken naar enkel slecht verstaanbaar of daadwerkelijk achterlopen met de spraak/taalontwikkeling. En als het alleen gaat om de cb-dame die hem slecht kan verstaan bijv maar als ouder weet je dat het qua woordenschat en zulks wel goed zit. Mja... tj voeden jullie hem ook tweetalig op?
Nee helaas niet moet ik zeggen. En eigenlijk vind ik dat heel spijtig.
Want hoe makkelijk leren kinderen niet en je geeft hem daarmee zo'n voorsprong.(later dan in het leven, want ik had gelezen bij meertalige opvoeding dat de talen in het begin altijd achterlopen)
Vanaf het begin dat hij geboren is probeer ik mijn vriend te motiveren. Die kan vloeiend Arabisch en Frans.(en Nederlands natuurlijk)
Dus het liefst voedde ik hem nog 3 talig op, maar nee hoor. Op ée'n of andere manier komt het gewoon bij mijn vriend niet van de grond.

Tsja, ik vind Rayen niet echt onverstaanbaar. Sommige dingen verstaan buitenstaanders en sommige dingen niet.
Hij kletst gewoon veel, van klaar maakt hij klaaj. Van speelgoed maakt hij peelgoed. van die dingen. Tsja als je dan een zin hebt met die "toevoegingen of in de plaats van" vervangende letters, dan maak je er al gauw niks van denk ik als je dat niet gewend bent.

Vanavond nog was hij aan het spelen, zegt hij "kom we gaan een plan maken om te slepen (de hijskraan te slepen).
Nou dat is al meer dan de 3 woord zinnen die voldoende waren volgens de CB madam ;)

Maar we zullen zien met dat logopedie gedoe :P

Leuk al die Sint en Piet verhalen O+
Hier speelt het nog niet zo, en met dat rotweer ben ik eigenlijk ook niet naar de intocht geweest :@
Volgend jaardan maar ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_146723004
TJ, R zei heel lang "pannepoets" ipv tandenpoetsen :9
En sinterklaas was tot 1 maand geleden gewoon klaas. Ze heeft moeite met "ge" bijvoorbeeld op het kdv verteld ze dat mama een rokje voor haar had "akocht"
pi_146723080
De R is ook een moeilijke letter.
Ean zegt jokje tegen rokje en oranje is ojanje. Veel kinderen spreken de beginletter en eindletter nog niet goed uit. En goed vervoegen duurt helemaal lang.
  zondag 16 november 2014 @ 20:57:11 #142
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146723171
Akocht is wel voltooid deelwoord en dus knap. Vaak zeggen ze nog gekoopt.
Ollie heeft dat ook nog niet volledig onder de knie.
Verkeerde letters gebruiken doet hij niet (meer).
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 16 november 2014 @ 20:59:29 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146723291
Hier is de N en L nog een probleem. Maar dat is ook allebei dezelfde stand van de mond alleen bij de een blaas je door je mond en bij de ander door de neus geloof ik. En de R inderdaad.
pi_146723385
gekoopt :D <3

Straks kan mijn kind mij correct leren spreken :+

Maar ieder kind zijn eigen ontwikkeling toch...sommigen zijn sneller met praten sommige poepen al lang op de pot...
Laat je vooral niet onzeker maken TJ!
  zondag 16 november 2014 @ 21:17:51 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146724201
Pannepoet O+
pi_146724376
TJ, dingen als sp- klanken is ook erg lastig. En de R kan mijn 7 jarige nog niet eens uitspreken.
Vervoegen kan ook heel creatief. Soms ook dubbelop. "Ik liepde" ipv ik liep/loopde :P
Of stoppeldeen, handwasje( washandje) en dolfijntje (fontein) bleven ook lang hangen.
Ik zou niet panieken TJ, maar eens kijken of alles op lijn loopt (passieve woordenschat, actieve woordenschat, klankontwikkeling) kan wel fijn zijn als je je zorgen maakt.

We hebben hier een snelle en langzame ontwikkelaar. Chris ging niet zo snel. Daan heeft haast. Als ik ze andersom had gehad had ik me zeker meer zorgen gemaakt om chris. Maar hij heeft genoeg ingehaald in de kleuterklassen. Toen ging alles ineens hard vooruit. Daan heeft nu ook meer voorbeeld dan Chris destijds. Dus hij doet alles ook eerder (sociaal, grove motoriek, taalontwikkeling, tellen, kleuren, etc). Scheelt ook als het een tweede is. Dat is toch vaak anders.
pi_146724555
Hier is de k dus een groot struikelblok. En de 'ng' ('it hebt hommer mama!') en 'sp' gaan ook niet, die laatste wordt een 'ft'. Voltooid deelwoorden gaan nog niet altijd goed inderdaad en persoonlijk voornaamwoorden ook niet. We zijn nu bezig met het verschil tussen hij en zij oefenen maar dat is erg moeilijk nog. En hem en haar en jou is nog lastiger. En alles wat een tijdsaanduiding is, is vanmorgen. Varierend van 'vanmorgen toen ik een baby was', via 'vanmorgen wil ik sokken aan in bed' tot 'vanmorgen ga ik naar opa en oma'. Ik vind het verwarrend :+

Oh, en Kyara, M fietst ook absoluut niet op een driewieler hoor, laat staan op een echte fiets. Sterker nog, opa heeft op hoop van zegen het derde wiel van de wishbonebike gehaald vanmiddag. Ik vermoed zomaar dat ie er snel weer op zit ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_146724770
Haak aan ;) Wat heb ik onthouden ?

- Kerst R O+
- Mooie Daan met Piet
- M die genoten heeft
-Zieke Anoukje :*
-Cs die elke dag wel Sint wil vieren
- Knappe Ollie met viool
- Knappe lieve Mex en spontane Nena O+
- Fr met wat angstige kindjes die heel veeeel kadootjes krijgen
- Knutselspulletjes en badkrijt voor Tinu
- I zonder speen en R met afgekeurde speen :D
- Rayen die R en J verwisseld maar 100 uitkletst

Intocht verhalen en taalproblemen ^O^

Zoooooooooooo, iemand vergeten ?? :@

Hier genoten van de intocht. In het drukke Amsterdam *O* Vip plaatsen gevonden naast ons huis en zelfs Sint een handje gegeven O+

Mn kleine smurf praat enorm veel nu ( 2,4 jaar) en gebruikt ook al de verleden tijd. "gegeten, gekocht....". Wel R en J verwisseling en nog meer lastige letters.
Maar ze is echt wel goed te verstaan.

Vragen:
- Ze praat op de spelinloop veel minder dan thuis. Is dat herkenbaar ?
- Ze kan veel meer en moeilijkere dingen zeggen sinds ongeveer 2 weken, maar is opeens ook wat minder goed te verstaan. Herkenbaar ? En hoe kan dat ?
- Hier begint ze nu met Ik en Mij.... en jij en wij. Is dat vroeg ? Laat ?

Trots op mn mooie meisje O+ Ze is zo lief en vrolijk ! Het is echt genieten. Zelfs een uur in de regen wachten op Sint ging met zwaaiende vlaggetjes O+ # trotse slijm moeder modus
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_146724925
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hij wordt in januari 3.
Mja dan snap ik wel dat je bijvoorbeeld een glijbaan wel verwacht.

Dot oogt een beetje onhandig en ze wil niks waarvan ze niet weet of ze het kan dus ik denk altijd dat ze niet zo snel is. Op veel vlakken klopt dat ook heus.
Ondertussen fietste ze wel rond haar tweede verjaardag soepel op de loopfiets, incl 2 benen van de grond tillen. Vreemd kind.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_146725050
Ean doet pas iets als ze zeker weet dat ze het kan. Oogt dus ook wat langzaam.
Sac niet die dendert maar door en valt dus ook heel veel. Heeft overal blauwe plekken en daar kan ik dus constant achterna.

Dot is ook gewoon voorzichtig koester het maar wat hoe is nr 2?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')