abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146712085
Leuke viool! en sinterklaas verhaaltjes <3

Ja die speen die ze nu heeft is een oude...paar maandjes terug nieuw gekocht nadat diegene die ze al 3 maanden had kapot ging. Het is een 16m+ (of 18m+ ??) speen maar ik was toevallig bij de kruidvat en bedacht me dat het goed was om eentje thuis te hebben voor het geval dat deze ook kapot ging of iets maar ze hadden dus niks meer liggen..als deze kapot gaat dan heeft ze pech denk ik!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146712237
Niet terug gelezen maar heb je een plaatje bitterend? Er zwervem hier nog heel wat nieuwe spenen want geen van de 2 heeft een speen. Dus wil best kijken voor je.
pi_146712560
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 09:59 schreef mignonne het volgende:
Lazi hier is de intocht volgende week. Ik twijfel nog over wel of niet gaan. Ze vonden de tv intocht wel heel spannend maar het was niet alsof ze non-stop aan de buis zaten. Bovendien moet ik dan weer allerlei kunstgrepen uithalen met E en dr kruidnootjes enzo. Misschien dat we ook wel weer naar Leiden gaan naar de waag, was vorig jaar ook leuk.

En wat grappig die viool! ♡
Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.

Nog wat leuke schoencadeautjes gescored voor het weekend en vandaag. Laatste van de badkrijtjes gekocht. Knutselspullen voor de grote en een getallen natrek boekje. En voor peuter een potje klei. Vanavond alles inpakken en eerste keer schoen zetten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146712626
Wij hebben gisteren alles ingepakt en stiekem hebben we best veel :@ ean vond sint en piet eng zoals ik al verwacht had.
pi_146713472
Gisteren zijn we met Daan naar de intocht geweest. De oudste liep mee in de stoet, dus een paar keer langs de route gestaan.
Daan is in ieder geval niet bang voor zwarte piet:

Kijk piet, daar is sint:

En ondertussen zat zijn capuchon vol met peternoten :D
  zondag 16 november 2014 @ 17:20:58 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146713790
Haha F_R herkenbaar. Ik heb gisteren alle schoencadeautjes , 5 december cadeaus en de cadeautjes voor de advent kalender die ik maak ingepakt.
En dan doen de grootouders ook nog van beide kanten iets in de zak. De economie draait wel weer zullen we maar zeggen :')

De Waag in Leiden klinkt ook leuk Mignonne :Y En dat is inderdaad best wel een geregel om te zorgen dat E. geen pepernoten aanneemt overal en haar eigen pepernootjes krijgt. Ik las dat je ook al druk bezig was om dat dadelijk op school allemaal goed te communiceren.

Het huis waar wij heen gaan is in Utrecht. Kost wel 3,50pp maar daar reserveer je een tijdstip en hoef je dus niet in de rij te wachten. Aan het eind ontmoet je Sinterklaas en kan je vragen stellen en een handje geven. Vorig jaar ook geweest en dat beviel ons wel.
Volgend jaar dan maar eens een optocht in een wat kleinere plaats uitproberen. Scheveningen vind ik te massaal.

Daan is stoer!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146714064
Waren zat rustige plekjes gister bij de optocht hoor, je hoeft niet in een drukke winkelstraat te gaan staan he ;)

Hier nog helemaal geen kadootjes ingeslagen, iemand nog leuke aanbiedingen gezien?
  zondag 16 november 2014 @ 17:59:10 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146715039
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 11:38 schreef Troeta het volgende:
Timejumper,aan de andere kant kan 2 of 3 keer naar de logopedie gaan al een heel groot verschil geven en is er vroeg bij zijn idd beter.

Nena,nog geen 2,5 jaar heeft gisteren echt genoten bij de optocht. Ze riep maar Pieten,pieten!! Gaf iedereen handjes en high fives en danste op elk muziekje. Wat een verschil met haar broer:D
Wat een leuke foto zeg met dat viooltje O+ knap joch vind ik het ook :Y

Tsja ik was laatst bij het consultatiebureau , begon dat mens ook al van ik versta hem slecht. En gelijk erachteraan als hij straks naar groep 1 moet dan moet hij wel goed verstaanbaar zijn. Ik zeg hij heeft nog een heel jaarrrr.
Wat me eigenlijk irriteert is dat kinderen geen tijd krijgen om gewoon op hun eigen tempo duidelijk te leren spreken. Want ik heb helemaal niet zo de indruk dat hij bij wijze van alleen maar brabbeltaal uitslaat.
Maar ja, om een lang verhaal kort te maken. Ik laat hem maar een uitgebreide test doen bij de logopediste en daarna een aantal behandelingen.
Eens kijken of het dan echt met "sprongen" vooruit gaat.
Ik wil natuurlijk ook niet door mijn dwarsigheid hem iets "ontnemen". Maar als ik er al bij nadenk irriteert het me mateloos die druk van snelheid. Gek he, maar ja dan maar een beetje gek :+

Hier hebben we Rayen;s derde verjaardag al gevierd (hij is namelijk woensdag jarig)
Hij was dolblij met zijn cadeau's een auto met afstandsbediening als een echt stuurtje, een grote hijskraan met afstandbediening, zo'n magneetboek van janod en rolschaatsen.
Hij was blij met zijn verjaardagsmuziekhoed die "happy birthday" zong _O- dus lekker haast een hele dag met die hoed lopen leuren die heen en weer zwiept en dan lekker dat muziekje.
Leuke leeftijd hoor als hij zijn verjaardag bewuster meemaakt. Hij zei wel 5x op die dag hejjj ik ben jarigggg *O*
Uh en nu sinterklaas nog :@ ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_146715605
Is niet gek hoor! Heb zelf ook gewacht tot hij 3 was, daarvoor vond ik hem nog te baby om op logopedie te zitten.
Maar een half jaar terug heeft de logopedist mij eens getest of ik hem verstond als ik niet wist waar het over ging. Hun hadden een plaatje en hij moest omschrijven wat hij zag en ik begreep het echt totaal niet. En zo begrepen anderen hem dus nooit, dat vond ik best wel heftig.
Hij is nu net 4 en hij is ontzettend vooruit gegaan, maar hij is voor anderen nog steeds wel lastig te verstaan af en toe.
De juf en de andere kinderen begrijpen hem niet altijd en dat is toch best wel lastig hoor, vooral voor hem zelf. Hij wordt er boos en onzeker van als iemand hem niet begrijpt en dat was nog veel erger geweest als we nu pas met logopedie zouden beginnen.

Dingen zoals tellen en kleuren doet hij ook niet, dus nog genoeg middelen om tegen die snelheidsdruk in te gaan hoor :D , maar het is gewoon fijn als ze verstaanbaar zijn
pi_146717963
F_r jammer dat hij het eng vond.

DF leuke foto!

Ook die foto met viooltje.

TJ wat leuk, dat hij heeft genoten.

Troeta, wat vinden je kinderen leuk? Ik heb bij de hema badkrijtjes gekocht (eigenlijk vanaf 3 jaar) en bij Intertoys hadden ze hier een potje klei voor ¤1. Weet alleen niet of dat een nationale actie is.

Zometen schoencadeautjes inpakken, in de schoen doen etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146718150
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 16:41 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.

Nog wat leuke schoencadeautjes gescored voor het weekend en vandaag. Laatste van de badkrijtjes gekocht. Knutselspullen voor de grote en een getallen natrek boekje. En voor peuter een potje klei. Vanavond alles inpakken en eerste keer schoen zetten.
oh maar ik ga daar niet naar de intocht hoor, dat is me nog steeds veel te druk daar. In de Waag in Leiden hebben ze ook altijd een huis van sinterklaas, daar wil jk wellicht weer heen met ze.
Dat van die in Utrecht klinkt handig idd lazi, in leiden moet je wel wachten en dat moet je echt wel ff incalculeren met kleintjes vind ik :X niet aan het einde van een lange dag nog gaan :') :+

Tj helemaal niet raar hoor! Ik wou dat meer mensen zo dachten. Je kind moet al genoeg, en er ligt al zoveel prestatiedruk op ze. Als er echt iets aan de hand is dan is het wat anders maar voor zover je het nu omschrijft klinkt het echt niet raar.
:)
pi_146718363
Ik vind ddat best een moeilijke lijn hoor. Dot loopt erg achter op taal, krijgt logopedie maar pas sinds kort, en is nog wel echt jong voor haar leeftijd, slecht instrueerbaar, doet alleen wat ze zelf wil. Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik dat dan ga doen met school.
En dat wweet ik niet. Ze heeft nog 4 mnd en in die tijd kan vanalles of helemaal niks veranderen, weetikveel hoe ze dan is of wat er verwacht wordt van een kleuter in groep 3?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 16 november 2014 @ 19:38:18 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146719321
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.

Klinkt als een leuk feest TJ ^O^
En bedankt voor het compliment over mijn jongetje.

Vanyel je bedoelt verwacht van een kleuter in groep 1 denk ik?
En gaat ze langer naar het kdv? Ik ben het even kwijt.
Voor Ollie duurt het namelijk geen vier maanden meer.
Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146719594
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ddat best een moeilijke lijn hoor. Dot loopt erg achter op taal, krijgt logopedie maar pas sinds kort, en is nog wel echt jong voor haar leeftijd, slecht instrueerbaar, doet alleen wat ze zelf wil. Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik dat dan ga doen met school.
En dat wweet ik niet. Ze heeft nog 4 mnd en in die tijd kan vanalles of helemaal niks veranderen, weetikveel hoe ze dan is of wat er verwacht wordt van een kleuter in groep 3?
groep1 toch? :o of zet je hoog in voor dot? :P

je hebt ook gelijk hoor, maar ik denk dat het wel goed is om te kijken naar enkel slecht verstaanbaar of daadwerkelijk achterlopen met de spraak/taalontwikkeling. En als het alleen gaat om de cb-dame die hem slecht kan verstaan bijv maar als ouder weet je dat het qua woordenschat en zulks wel goed zit. Mja... tj voeden jullie hem ook tweetalig op?
pi_146719702
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.

Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man :D
leuk he? :D
E. heeft bedacht dat ze van sint een joki en jet rugzakje wil, en aangezien ze de maandag na sint gaat wennen is dat best een goed plan van haar :D
pi_146719766
En vanyel ze kleutert 2,5 jaar. Dan kan ze nog heel veel leren. Sowieso is het verschil in groep 0 en 1 nog heel groot tussen de kinderen. De een kleed zich al heel al helemaal alleen aan de ander kan nog geen knoop open maken. De een praat alsof ze alles snapt en de ander is nog zeer moeilijk te verstaan.
pi_146720054
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:

Jaa groep 1 natuurlijk. Dot gaat 2 maart omdat eind feb nog voorjaarsvakantie is en we het dan onzin vinden om vlak daarvoor te beginnen. De klas splitst ook op 2 maart, dan gaat groep 2 eruit. Juist omdat ze nog zo jong is, vinden we dat wel handig.

Wij zijn er nog helemaal niet mee bezig. Druk zat met alles wat nu speelt, die rugzak en zooi komt over een paar maanden wel. Bovendien gymmen de kleuters bij ons in hun ondergoed :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 16 november 2014 @ 19:54:50 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146720209
Wat een leuke foto DF!!

En tof die gitaar!

Peuter in kerststemming O+

Hier ook een peuter die ontzettend heeft genoten van de intocht. Wegens het slechte weer naar niet naar het inhalen geweest maar langs de route (op de dijk naast mijn moeder huis). Helaas liep alles ontzettend uit dus we zijn weer naar binnen gegaan, man met plu op de dijk achtergelaten om een seintje te geven. Voor de meiden duurde het wachten te lang maar M was echt aan het wachten. Toen ze eenmaal kwamen was hij echt helemaal hyper. Hij rende zo de optocht tegemoet (bijna de fanfare in dus rechtsomkeert en toen liep hij zo voor de fanfare uit :D Piet wilde hem een hand pepernoten geven maar dat snapte hij niet helemaal dus hij pakte netjes 1 pepernootje van Piet aan O+
pi_146720213
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:46 schreef ferrari_rood het volgende:
En vanyel ze kleutert 2,5 jaar. Dan kan ze nog heel veel leren. Sowieso is het verschil in groep 0 en 1 nog heel groot tussen de kinderen. De een kleed zich al heel al helemaal alleen aan de ander kan nog geen knoop open maken. De een praat alsof ze alles snapt en de ander is nog zeer moeilijk te verstaan.
Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.

Los daarvan is haar taal echt slecht hoor. De logo zegt steeds 'heel zwak, das wel heel zwak hoor'. Gelukkig praat ze thuis wel beter dan daar, maar dan nog.
  zondag 16 november 2014 @ 19:57:16 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146720322
Zo zie je maar he. Hier dus een peuter die erg goed praat maar dus motorisch niet zo'n snelle is. Als ik hier lees over fietsjes voor 3e verjaardag dan denk ik ook wel eens :o M kan nog niet eens op een driewieler of loopfiets fietsen. En het is pas sinds fysio dat hij een beetje fatsoenlijk een glijbaan af kan.
pi_146720376
Hoe oud is hij?
pi_146720379
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.

Los daarvan is haar taal echt slecht hoor. De logo zegt steeds 'heel zwak, das wel heel zwak hoor'. Gelukkig praat ze thuis wel beter dan daar, maar dan nog.
Ik kan het natuurlijk niet en dat haal taal slecht is momenteel is nooit leuk om te horen. Maar het kan ook ineens omslaan. Ze hoort goed toch?
Ik verbaasde mij laatst van de verschillen en dacht ean er toen bij en verbaasde mij om haar kunnen.

En ook bij lange na niet iedereen kan haar verstaan hoor. En bij vreemde zegt ze weinig tot niets. Gisteren was ze bij mij moeder en ze had gezegd dat ze Wingo wilde kijken. Ik dacht ook dat ze winkel zei. Iemand hier die het wel meteen goed had? Vriend had het heel snel door.
pi_146720416
Ik denk meteen Lingo, maar dat lijkt me gek.
pi_146720439
Dat was het niet helaas.
  zondag 16 november 2014 @ 20:02:02 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146720513
Leuk al die kinderen bij de intocht. Ik baalde al van het weer, maar Anouk maakte de beslissing wat makkelijker, die liep namelijk giga te gapen de hele ochtend (half 7 wakker, viel mee ;) ), maar vond haar ook wat warm: 38.4 Dus lekker naar bed. Zojuist is de temperatuur opgelopen naar 39,8 :{
Ik heb haar Sinaspril gegeven, de siroop, dat vond ze niet echt een succes, nog harder brullen dan na een zetpil :o Nu maar hopen dat het wel wat helpt en de nacht goed gaat.
Haar schoen is wel nog gezet, met tekening en appel voor het paard O+ (zingen deed ze dan weer niet, alleen laarsje, waar schoentje moet :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')