Erasmo | zaterdag 8 november 2014 @ 23:09 |
Filmpje: http://nos.nl/video/71938(...)rie-keer-geramd.html Ik hoorde op de radio dat die slagboom zo goed als iedere week wel wordt aangetikt. Waarom rijden zoveel mensen toch tegen dat ding aan? Ik mag toch wel aannemen dat de rijbaan die er naar toe leidt is afgekruisd. | |
r8v2 | zaterdag 8 november 2014 @ 23:13 |
Omdat mensen: - zich blindstaren op navigatie - bezig zijn met FB, WA, etc. - over het algemeen niet kunnen rijden | |
Kriegel | zaterdag 8 november 2014 @ 23:13 |
Die laatste lijkt het er gewoon om te doen, kart nog even op het allerlaatste moment over het verdrijvingsvlak heen. ![]() | |
TC03 | zaterdag 8 november 2014 @ 23:15 |
Bizar, maar een slagboom verwacht je daar niet echt. | |
Erasmo | zaterdag 8 november 2014 @ 23:18 |
Op de A1 heb je ook een wisselstrook zitten en daar gaat het nooit fout. Geen idee wat die nou wilde. | |
Rezania | zondag 9 november 2014 @ 00:04 |
Waarom zit daar überhaupt een slagboom eigenlijk? | |
r8v2 | zondag 9 november 2014 @ 00:06 |
Om ervoor te zorgen dat mensen uit de tunnel blijven? | |
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 00:08 |
Om automobilisten tegen te houden [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 00:09:01 ] | |
Fer | zondag 9 november 2014 @ 00:18 |
Omdat die baan met de slagboom op het oog nog net wat breder en normaler lijkt dan de weg die je moet volgen. Je moet echt de borden lezen en volgen, terwijl je gevoel je over de baan de slagboom wil sturen. Ben er nog niet achter wat precies. Misschien omdat je de ingang van de tunnels achter de weg van slagboom ziet en de juiste weg, lijkt alsof je er voorbij zou gaan. Trouwens met alle knipperende lichtjes wel wat lampjes op die slachtboom voldoen. [ Bericht 10% gewijzigd door Fer op 09-11-2014 00:26:34 ] | |
Rezania | zondag 9 november 2014 @ 00:41 |
Waarom? | |
Pizza_Boom | zondag 9 november 2014 @ 00:48 |
Nee, die is ook wel even anders ingericht. Deze is een vervolg van het normale verloop van de weg, om op de wisselstrook van de A1 te komen moet je echt fysiek uitvoegen naar links, terwijl je hier om van de weg af te raken moet uitvoegen naar rechts. Althans, zo ziet het eruit in de video. Verder is de A1 gewoon een stuk uitvoegen op een weg die rechtdoor gaat, terwijl de weg hier een bocht naar rechts maakt (en je gevoelsmatig dus rechtdoor wilt blijven gaan). En hoeveel mensen zullen hun navigatiesysteem niet up to date hebben? Ik heb toevallig gratis kaartupdate, dus slinger hem meerdere keren per jaar aan de update, maar het merendeel? Omdat het een wisselbuis is en dus voor twee richtingen? En twee richtingen tegen elkaar in met 100 is niet praktisch... | |
Rezania | zondag 9 november 2014 @ 00:53 |
Joh, dat weet ik toch niet? Daarom vraag ik het ook. | |
Pizza_Boom | zondag 9 november 2014 @ 00:54 |
Is de afgelopen jaren nou niet bepaald het minst besproken onderwerp in het nieuws geweest, zeg maar, die hele fucking kutcoentunnel en de werkzaamheden daar. | |
Tanden68 | zondag 9 november 2014 @ 01:16 |
Best grappig ![]() | |
Tijn | zondag 9 november 2014 @ 01:22 |
Tuurlijk wel. | |
#ANONIEM | zondag 9 november 2014 @ 01:24 |
Sinds wanneer vermijden automodebielen rode kruizen? Ik zie ze vaak zat eroverheen akkeren omdat regels voor deze figuren toch niet opgaan. | |
Pizza_Boom | zondag 9 november 2014 @ 01:26 |
Omdat een rood kruis zo vaak gebruikt wordt, dat de attentiefactor weggevallen is en ze niet meer opvallen. Ze zijn te gewoon geworden en daarom ziet automodebiel Nederland ze niet meer. | |
admiraal_anaal | zondag 9 november 2014 @ 01:33 |
Als je je rijbewijs zou hebben moet je zeker wel weten dat je dat tegenkomt bij tunnels Als er iets in de tunnels aan de hand is gaan de kruizen rood branden, alarmlichten (zoals bij spoorovergang) knipperen en de slagbomen omlaag om zeker te zijn dat er geen verkeer de tunnel inkomt zodat hulpdiensten veiliger hun werk kunnen doen Men is of afgeleid of denkt misschien nog even snel onder de dalende slagboom te kunnen doorrijden alsof het maar een hindernis is en je je weg zou kunnen vervolgen ![]() | |
DX11 | zondag 9 november 2014 @ 01:35 |
Ik ken de situatie ook niet. Iemand een street view waar het precies fout gaat? Mensen rijden dus tegen een slagboom aan? En waarom is die dan niet altijd open voor 1 richting? | |
Pizza_Boom | zondag 9 november 2014 @ 01:37 |
Omdat hij 2 richtingen kan aangeven? En er dus altijd 1 oprit gesloten moet zijn, omdat je anders het liedje "boem=ho" in de praktijk gaat brengen. | |
Tijn | zondag 9 november 2014 @ 01:43 |
Omdat het soms druk is de ene kant op en soms juist de andere kant op. | |
DX11 | zondag 9 november 2014 @ 02:04 |
Joh, ik ben ook niet achterlijk. Ik dacht alleen dat de oprit en afrit hetzelfde was en alleen van richting wisselt , ik kom ze namelijk nooit tegen dus had er niet echt over nagedacht. Maar je hebt dus voor beide kanten een apart op een af rit, wat logisch is nu ik er over na denk. | |
Fer | zondag 9 november 2014 @ 09:11 |
He is vanaf de A8 Zaandam ri Coentunnel. Links de laatste oprit Zaandam. Daarna de weg naar de westelijke tunnelbuis. Dan de slachtboom, die brengt je naar de middelste buis en daarnaast het verkeer van A10 noord naar diezelfde middelste buis. | |
pvdplanet | zondag 9 november 2014 @ 13:25 |
Ik reed daar gisterochtend en volgens mij heeft het met de laagstaande zon te maken. De slagboom zag je amper. Dat de kruisen boven de weg gemist worden ligt aan het feit dat mensen niet geconcentreerd rijden. | |
Fer | zondag 9 november 2014 @ 13:43 |
Mijn ervaring is dat je met veel km's per jaar en wat rustiger rijgedrag je een beetje immuun wordt voor alles wat knippert en brand. Iedere vrachtwagen lijkt wel een gele zwaailamp mee te hebben, er brand altijd wel een rood kruis ergens boven de weg. Mensen die 365 dagen per jaar met achterlichten aan rijden. Over gele borden voor werkzaamheden en de talloze snelheidsborden, aangezien we iedere 5km een andere max snelheid hebben. Dus zo;n slagboom moet wel heel erg opvallend gemaakt worden. Trouwens ook weleens iemand een elandtest zien doen bij een slagboom op de A1, Naarden-Muiden | |
TC03 | zondag 9 november 2014 @ 14:21 |
Ik ben op de snelweg nog nooit een slagboom tegen gekomen, dus ik zou het niet verwacht hebben. | |
Cheiron | zondag 9 november 2014 @ 14:26 |
Ik vind de situatie bij de Coentunnel niet heel overzichtelijk momenteel, maar 100 meter lang op een slagboom af rijden (zoals de eerste twee in het filmpje) en er dan nog tegenaan zitten; dan moeten ze echt je rijbewijs af nemen. | |
announcement | zondag 9 november 2014 @ 15:05 |
Ik zag er gister eentje de afrit pakken bij knp. Badhoevedorp vanaf Haarlem naar Schiphol (A9 naar A4). Die moest echt moeite doen om tussen de hekken en palen door te sturen om er daarna achter te komen dat de afrit gewoon stopt ![]() ![]() | |
bluuf | zondag 9 november 2014 @ 20:06 |
En het enorme bord met "Wisselbaan gesloten" negeert men ook voor het gemak maar even (buiten de eerder genoemde kruisen). Ik rij hier dagelijks (ik woon daar letterlijk enkele minuten rijden vandaan) en je moet toch wel een idioot zijn om niet op tijd te zien dat die baan gesloten is. Meestal zijn het van die gehaaste aso's ; dezelfde figuren die in de oude situatie daar op de banen richting Ring Noord reden om vervolgens het puntstuk mee te pakken (of nog gevaarlijker ; stilstaan op de rijstrook waar geen file staat omdat zij perse op het laatste moment willen invoegen ; leuk voor degenen daarachter die dus vol in de ankers moeten). | |
Leipo666 | woensdag 12 november 2014 @ 14:05 |
ik rij dagelijks op de linkerbaan (rechts op het filmpje) en kom dus niet bij de slagboom zelf, maar het viel me al op dat ze dat ding zeer regelmatig aan het repareren waren ![]() meerdere pijlen en kruizen attenderen je erop dat de baan afgesloten is en ook de slagboom heeft lampjes je moet echt een enorme koekwous zijn wil je die slagboom rammen ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 12 november 2014 @ 15:55 |
Iemand een foto van de situatie? | |
TwisterNederland | woensdag 12 november 2014 @ 15:58 |
Die actie van dat vrachtwagentje sloeg ook nergens op hoor ![]() |