Ze kunnen de loondoorbetaling stopzetten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:24 schreef vrijvanwerk het volgende:
Weet iemand of een werkgever hier veel tegen kan doen?
Dat kunnen ze niet zo snel, dat is namelijk een heel zwaar middel.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:40 schreef _Arthur het volgende:
Ze kunnen de loondoorbetaling stopzetten.
Als daar niks over in de overeenkomst staat, lijkt me dat niet. Misschien toch even juridisch advies over inwinnen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:24 schreef vrijvanwerk het volgende:
Ja hier nijg ik ook naar, zeker omdat dit gevoelsmatig het beste is. Weet iemand of een werkgever hier veel tegen kan doen? Hebben ze bijvoorbeeld recht om de ontbindingsovereenkomst stop te zetten op het moment dat ik ergens anders ga werken tijdens de 'ontbindingsfase' of kunnen ze me enkel de toestemming om voor een andere werkgever te gaan werken weigeren?
Dit lijkt me toch meer te gaan richting 2x cashen voor één hoofdactiviteit. In de tijd (en salaris) van de ene hoofdactiviteit, waar je geen werk hoeft uit te voeren, werk uitvoeren voor de andere hoofdactiviteit en daarvoor salaris ontvangen. Dit is niet een leuk klusje in de avonduren en/of weekend...quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:32 schreef Ivo1985 het volgende:
De reden dat je nevenactiviteiten verplicht moet melden, is in verband met de arbeidstijdenwetgeving. Ook als je nevenactiviteiten uitvoert is de werkgever er namelijk mede voor verantwoordelijk als je volgens de arbeidstijdenwet te veel werkt (al je werkzaamheden bij elkaar opgeteld).
Je bent tot het eind van je contract vrijgesteld van werkzaamheden, dus is er geen belang bij het melden van je nevenactiviteiten. Als je nul uren voor deze werkgever werkt kan deze werkgever immers niet gestraft worden als jij teveel werkt (bij een ander).
Ik zou dus geen slapende honden wakker maken.
Gezien het ontslag niet met een maand opzegtermijn plaatsvindt, veronderstel ik hier dat er sprake is van een vaststellingsovereenkomst. De doorbetaling is dan onderdeel van de afkoop van het contract en geen normaal loon in ruil voor arbeid.quote:Op zondag 9 november 2014 13:21 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch meer te gaan richting 2x cashen voor één hoofdactiviteit. In de tijd (en salaris) van de ene hoofdactiviteit, waar je geen werk hoeft uit te voeren, werk uitvoeren voor de andere hoofdactiviteit en daarvoor salaris ontvangen. Dit is niet een leuk klusje in de avonduren en/of weekend...
Nee, hoor. Je bent per direct beschikbaar, maar dan zeg je je huidige contract op. Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:Op zondag 9 november 2014 13:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar, als je het van de andere kant bekijkt. Je wordt vrijgesteld om te solliciteren, en gelukkig ben je daar heel succesvol in. Moet je dan tegen je nieuwe baan zeggen, oké, leuk en aardig. Maar ik kan pas over twee maanden beginnen. Da's toch ook niet echt handig, want voor jou 10 anderen. En op die manier heb je totaal niet aantrekkelijk voor werkgevers en min of meer verplicht om drie maanden uit je neus te eten.
Op basis waarvan ben jij zo stellig?quote:Op zondag 9 november 2014 18:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Gezien het ontslag niet met een maand opzegtermijn plaatsvindt, veronderstel ik hier dat er sprake is van een vaststellingsovereenkomst. De doorbetaling is dan onderdeel van de afkoop van het contract en geen normaal loon in ruil voor arbeid.
Nee hoor, je betaalt net zo veel belasting als bij je eerste (en derde, vierde en vijfde) baan. Alleen je kunt geen loonheffingskorting laten toepassen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 21:56 schreef hoas het volgende:
Als jij vrije dagen of tijd aan het opmaken bent kun je doen en laten wat je wilt.
En niemand hoeft het te weten toch? Behalve de belasting want je gaat flink betalen bij je 2e baan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop