abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146403057
Hallo allemaal,

Moest toch ooit gebeuren, een topic in K&W. :Y) Sinds 3 maanden heb ik een koopwoning en heb ik het laminaat van de vorige bewoners overgenomen. Echter heeft de onderbuurvrouw al paar keer geklaagd dat wij veel geluiden maken waar zij last van heeft. Schijnbaar had ze ook last van toen de vorige bewoners hier nog woonden (vooral door het kindje van ca. 2 jaar oud), maar hebben ze er niks mee gedaan.

Ik voel me best nogal schuldig erover, dus ik wil kijken naar de mogelijkheden om geluidsoverlast zo veel mogelijk te beperken. Nu is het zo dat ik echt niet technisch ben en allemaal de balle verstand van heb. Dus mijn vragen aan jullie zijn als volgt:

1) Hoe kan ik zien/kijken wat onder de vloer ligt? Als we gewoon overheen lopen, hoort de onderbuurvrouw het, dus waarschijnlijk zit er niks onder. Maar ik wil even voor de zekerheid checken.
2) Als er niks onder ligt, dan wil ik het laminaat eruit halen en iets eronder leggen en weer hergebruiken. Weten jullie of dit mogelijk is? Google vertelt dat als het met lijm in elkaar is gezet, dat het dan niet kan, maar hoe kan ik zien of er lijm is gebruikt? 8)7
3) Als ik het laminaat kan hergebruiken en er zit niks onder, wat kan ik dan als beste gebruiken om geluidsoverlast zo veel mogelijk te beperken?

Ben benieuwd naar de reacties. :)

Groet,
Etsu
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:11:47 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146403215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Etsu het volgende:
1) Hoe kan ik zien/kijken wat onder de vloer ligt? Als we gewoon overheen lopen, hoort de onderbuurvrouw het, dus waarschijnlijk zit er niks onder. Maar ik wil even voor de zekerheid checken
Vloer openmaken
quote:
.
2) Als er niks onder ligt, dan wil ik het laminaat eruit halen en iets eronder leggen en weer hergebruiken. Weten jullie of dit mogelijk is? Google vertelt dat als het met lijm in elkaar is gezet, dat het dan niet kan, maar hoe kan ik zien of er lijm is gebruikt?
Vloer openmaken
Afhankelijk van de kwaliteit zul je het kunnen hergebruiken. Als alle klikranden afbreken oid dan kan je een nieuwe vloer kopen.
quote:
3) Als ik het laminaat kan hergebruiken en er zit niks onder, wat kan ik dan als beste gebruiken om geluidsoverlast zo veel mogelijk te beperken?
Hangt er vanaf in wat voor huis je woont. Je kan folie's gebruiken maar ook een soort isolatieplaten.
Hier zie je een paar verschillende soorten isolatie
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 november 2014 @ 15:17:46 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146403388
Ik denk dat het trouwens zo'n 4 tot 10 euro per m2 gaat kosten (mits zelf gelegd).
Bedenk ook dat als je het gaat doen, je je hele vloer er dus uit moet gaan halen, alles precies op dezelfde manier moet terugleggen. Alle plinten opnieuw en hopen dat er niets breekt. En even bij je deuren checken of je genoeg speling hebt.

Klinkt alsof je een appartement hebt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146404680
Stel de buurvrouw voor de kosten te delen. Als ze niet mee wil betalen, dan is het geen echt probleem voor haar.

Je kliklaminaat gaat vaak gedeeltelijk kapot bij het verwijderen. Je kan dezelfde nooit meer vinden, dus het wordt een nieuwe vloer.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:04:05 #5
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_146404841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:58 schreef noutie het volgende:
Stel de buurvrouw voor de kosten te delen. Als ze niet mee wil betalen, dan is het geen echt probleem voor haar.

Je kliklaminaat gaat vaak gedeeltelijk kapot bij het verwijderen. Je kan dezelfde nooit meer vinden, dus het wordt een nieuwe vloer.
Beetje kort door de bocht lijkt me, als je op een appartement woont kun je er rekening mee houden dat je vloer goed geïsoleerd moet zijn.
Is dat niet het geval, is dat toch niet de verantwoordelijkheid voor de buren? Sowieso er vanuit gaan dat de buren wel meebetalen :') iedereen heeft zo een paar 100 euro op zijn plank liggen toch?

(Dit is vaak ook opgenomen in de regels van de vereniging, waar je mee akkoord gaat bij aankoop.)
pi_146404877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:04 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht lijkt me, als je op een appartement woont kun je er rekening mee houden dat je vloer goed geïsoleerd moet zijn. Is dat niet het geval, is dat toch niet de verantwoordelijkheid voor de buren? Sowieso er vanuit gaan dat de buren wel meebetalen :') iedereen heeft zo een paar 100 euro op zijn plank liggen toch?
Dan doe je toch lekker niks, het is niet jouw probleem. De buren hebben een probleem. TS is bereid hier tijd en geld in te stoppen. Als de buren dat niet zijn, dan niet.
  vrijdag 7 november 2014 @ 16:07:24 #7
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_146404919
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:05 schreef noutie het volgende:

[..]

Dan doe je toch lekker niks, het is niet jouw probleem. De buren hebben een probleem. TS is bereid hier tijd en geld in te stoppen. Als de buren dat niet zijn, dan niet.
Ah jij bent er zo een.. Succes verder :)
pi_146404952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je me kent.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 16:11:52 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_146405046
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:58 schreef noutie het volgende:
Dat is gewoon bullshit. Dus wanneer er ineens vliegtuigen laag over mijn huis vliegen mag ik niet klagen tenzij ik betaal voor een nieuwe landingsbaan? Onzin.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_146405328
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is gewoon bullshit. Dus wanneer er ineens vliegtuigen laag over mijn huis vliegen mag ik niet klagen tenzij ik betaal voor een nieuwe landingsbaan? Onzin.
Dat is jouw mening. Als je de hele vloer eruit haalt, terwijl je verwacht dat deze goed is. En je doet dat alleen vanwege een klacht van de buren, dan mag daar best een vergoeding tegenover staan.

Als het de buurvrouw het echt belangrijk vond, dan had ze dat anders met de vorige bewoner opgelost. Al dan niet via de VVE. De vloer zal er al jaren liggen.

In jouw belevingswereld: Je woont onder het vliegveld, en in plaats van Tupolevs landen er nu Boeings. De Russen hebben nooit wat aan de geluidsoverlast gedaan en nu de Amerikanen er landen wil je dat ze wat aan de herrie doen. Ik als Amerikaan zeg dan, prima. Graag ook wat meebetalen aan de geluidsdemper :)

[ Bericht 17% gewijzigd door noutie op 07-11-2014 16:33:23 (analogie toegevoegd) ]
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2014 @ 16:34:22 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_146405758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:21 schreef noutie het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Als je de hele vloer eruit haalt, terwijl je verwacht dat deze goed is. En je doet dat alleen vanwege een klacht van de buren, dan mag daar best een vergoeding tegenover staan.

Als het de buurvrouw het echt belangrijk vond, dan had ze dat anders met de vorige bewoner opgelost. Al dan niet via de VVE. De vloer zal er al jaren liggen.
Er kan gewoon een meting plaatsvinden, een paar dagen lang. Dan zie je zo of er sprake is van piekgeluid in de woning van de onderbuurvrouw en of ze wel/niet gelijk heeft.

Iets wat in ieder geval klinkklare onzin is, is dat degene die de hinder ondervindt moet meebetalen aan het oplossen daarvan, dat is de omgekeerde wereld.

Dat TS zich de klacht van zijn onderbuurvrouw aantrekt vind ik trouwens lovenswaardig.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_146406289
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:34 schreef JeMoeder het volgende:

Dat TS zich de klacht van zijn onderbuurvrouw aantrekt vind ik trouwens lovenswaardig.
Inderdaad, van mij had ze een paar gele doppen gekregen. Die had ik dan wel zelf betaald, schappelijk als ik ben :)
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:24:31 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146413300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef Swiffer het volgende:

[..]

:D
  vrijdag 7 november 2014 @ 20:26:12 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146413359
Wat let je om zelf te gaan luisteren bij je benedenbuurvrouw TS. Dan weet je hoe erg of niet erg de overlast is.
pi_146413565
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Etsu het volgende:
Schijnbaar had ze ook last van toen de vorige bewoners hier nog woonden (vooral door het kindje van ca. 2 jaar oud), maar hebben ze er niks mee gedaan.
Komt ze nu een beetje laat mee dan, als ze er nou eens wat van had gezegd voordat je de vloer had overgenomen. Blijkbaar was het niet zo erg anders had ze er wel eerder wat van gezegd tegen de vorige bewoners.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef noutie het volgende:

[..]

Inderdaad, van mij had ze een paar gele doppen gekregen. Die had ik dan wel zelf betaald, schappelijk als ik ben :)
pi_146414151
Koop nepcrocs voor de hele fam en doe die aan zodra je binnen komt :7
Ik denk namelijk dat de vloer opnieuw leggen niet gaat helpen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146439252
Vraag de verkoper wat er onder ligt? :@
dag
pi_146439789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:05 schreef noutie het volgende:

[..]

Het is wel degelijk jouw probleem als er onder jouw laminaat niet een gecertificeerde ondervloer ligt. Het kan je een rechterlijke verplichting opleveren om de vloer aan de eisen te laten voldoen + een schadevergoeding + een dwangsom als je geen gehoor geeft om aan je verplichting te voldoen.
pi_146441131
Meestal is een demping van minimaal 10db een vereiste..
dag
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:51:38 #20
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_146449328
Etsu! O+

OT: wat al gezegd is, voorzichtig de vloer openhalen.
klerkje
pi_146449401
Ligt de vloer ook in je keuken? Vaak leggen ze de vloer iets door onder de plint. Als je die weg haalt kan je waarschijnlijk makkelijk zien hoe de vloer is opgebouwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')