Vloer openmakenquote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Etsu het volgende:
1) Hoe kan ik zien/kijken wat onder de vloer ligt? Als we gewoon overheen lopen, hoort de onderbuurvrouw het, dus waarschijnlijk zit er niks onder. Maar ik wil even voor de zekerheid checken
Vloer openmakenquote:.
2) Als er niks onder ligt, dan wil ik het laminaat eruit halen en iets eronder leggen en weer hergebruiken. Weten jullie of dit mogelijk is? Google vertelt dat als het met lijm in elkaar is gezet, dat het dan niet kan, maar hoe kan ik zien of er lijm is gebruikt?
Hangt er vanaf in wat voor huis je woont. Je kan folie's gebruiken maar ook een soort isolatieplaten.quote:3) Als ik het laminaat kan hergebruiken en er zit niks onder, wat kan ik dan als beste gebruiken om geluidsoverlast zo veel mogelijk te beperken?
Beetje kort door de bocht lijkt me, als je op een appartement woont kun je er rekening mee houden dat je vloer goed geïsoleerd moet zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:58 schreef noutie het volgende:
Stel de buurvrouw voor de kosten te delen. Als ze niet mee wil betalen, dan is het geen echt probleem voor haar.
Je kliklaminaat gaat vaak gedeeltelijk kapot bij het verwijderen. Je kan dezelfde nooit meer vinden, dus het wordt een nieuwe vloer.
Dan doe je toch lekker niks, het is niet jouw probleem. De buren hebben een probleem. TS is bereid hier tijd en geld in te stoppen. Als de buren dat niet zijn, dan niet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:04 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht lijkt me, als je op een appartement woont kun je er rekening mee houden dat je vloer goed geïsoleerd moet zijn. Is dat niet het geval, is dat toch niet de verantwoordelijkheid voor de buren? Sowieso er vanuit gaan dat de buren wel meebetaleniedereen heeft zo een paar 100 euro op zijn plank liggen toch?
Ah jij bent er zo een.. Succes verderquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Dan doe je toch lekker niks, het is niet jouw probleem. De buren hebben een probleem. TS is bereid hier tijd en geld in te stoppen. Als de buren dat niet zijn, dan niet.
Ik ben blij dat je me kent.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ah jij bent er zo een.. Succes verder
Dat is gewoon bullshit. Dus wanneer er ineens vliegtuigen laag over mijn huis vliegen mag ik niet klagen tenzij ik betaal voor een nieuwe landingsbaan? Onzin.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:58 schreef noutie het volgende:
Stel de buurvrouw voor de kosten te delen. Als ze niet mee wil betalen, dan is het geen echt probleem voor haar.
Dat is jouw mening. Als je de hele vloer eruit haalt, terwijl je verwacht dat deze goed is. En je doet dat alleen vanwege een klacht van de buren, dan mag daar best een vergoeding tegenover staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:11 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is gewoon bullshit. Dus wanneer er ineens vliegtuigen laag over mijn huis vliegen mag ik niet klagen tenzij ik betaal voor een nieuwe landingsbaan? Onzin.
Er kan gewoon een meting plaatsvinden, een paar dagen lang. Dan zie je zo of er sprake is van piekgeluid in de woning van de onderbuurvrouw en of ze wel/niet gelijk heeft.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:21 schreef noutie het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Als je de hele vloer eruit haalt, terwijl je verwacht dat deze goed is. En je doet dat alleen vanwege een klacht van de buren, dan mag daar best een vergoeding tegenover staan.
Als het de buurvrouw het echt belangrijk vond, dan had ze dat anders met de vorige bewoner opgelost. Al dan niet via de VVE. De vloer zal er al jaren liggen.
Inderdaad, van mij had ze een paar gele doppen gekregen. Die had ik dan wel zelf betaald, schappelijk als ik benquote:Op vrijdag 7 november 2014 16:34 schreef JeMoeder het volgende:
Dat TS zich de klacht van zijn onderbuurvrouw aantrekt vind ik trouwens lovenswaardig.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:07 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Ah jij bent er zo een.. Succes verder
Komt ze nu een beetje laat mee dan, als ze er nou eens wat van had gezegd voordat je de vloer had overgenomen. Blijkbaar was het niet zo erg anders had ze er wel eerder wat van gezegd tegen de vorige bewoners.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:06 schreef Etsu het volgende:
Schijnbaar had ze ook last van toen de vorige bewoners hier nog woonden (vooral door het kindje van ca. 2 jaar oud), maar hebben ze er niks mee gedaan.
quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:52 schreef noutie het volgende:
[..]
Inderdaad, van mij had ze een paar gele doppen gekregen. Die had ik dan wel zelf betaald, schappelijk als ik ben
Het is wel degelijk jouw probleem als er onder jouw laminaat niet een gecertificeerde ondervloer ligt. Het kan je een rechterlijke verplichting opleveren om de vloer aan de eisen te laten voldoen + een schadevergoeding + een dwangsom als je geen gehoor geeft om aan je verplichting te voldoen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 16:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Dan doe je toch lekker niks, het is niet jouw probleem. De buren hebben een probleem. TS is bereid hier tijd en geld in te stoppen. Als de buren dat niet zijn, dan niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |