abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146390714
Hallo,

Mijn dochter gaat naar groep 4. Ik heb hier al eerder gepost over de zwemlessen.

Ik heb een paar weken geleden de schooldirecteur gevraagd om vanwege onze geloofsovertuiging, mijn dochter vrij te stellen van het verplicht gemengd zwemmen met jongens op school.

Ik kreeg echter helaas een negatief antwoord. ...

Weet iemand misschien of deze uitspraak bindend is? Hoe kan ik verdere maatregelen nemen?

Ik wil liever niet dat mijn dochter naar een andere school gaat. (Behalve als het echt niet anders kan)
  vrijdag 7 november 2014 @ 02:03:05 #2
381212 Gulara
From the future
pi_146390767
Volgens mij is het verplicht.
http://www.rijksoverheid.(...)n-schoolreisjes.html

Maar misschien kun je kijken wat er mogelijk is binnen het zwemmen? Wat maakt dat schoolzwemmen met jongens niet kan en gymen bijvoorbeeld wel?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 november 2014 @ 02:09:40 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146390816
Vervolg op OUD / Zwemles ? :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146390938
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 02:09 schreef borisz het volgende:
Vervolg op OUD / Zwemles ? :+
Dat dus :')

Een troll die haar kind multicultureel wil opvoeden maar wel volgens de eigen islamitische regels.

Schop je kind naar islamitisch onderwijs. Ben je van het zwemgezeur af en leert je kind dat vrouwen niet gelijk hoeven te worden behandeld
pi_146390958
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146390990
Gewoon niet naar die zwemles laten gaan. Je krijgt via de inspectie wel een fikse boete, maar dat moet je maar voor je geloofsovertuigingen over hebben.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146391019
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 02:03 schreef Gulara het volgende:
Volgens mij is het verplicht.
http://www.rijksoverheid.(...)n-schoolreisjes.html

Maar misschien kun je kijken wat er mogelijk is binnen het zwemmen? Wat maakt dat schoolzwemmen met jongens niet kan en gymen bijvoorbeeld wel?
Ik denk niet dat er een mogelijkheid is binnen het (gemengd) zwemmen. Prive-les zou bijvoorbeeld wel kunnen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 03:07:13 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146391075
Dan had je een school moeten uitzoeken die niet aan schoolzwemmen doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 november 2014 @ 05:17:05 #9
381212 Gulara
From the future
pi_146391414
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 02:48 schreef selen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een mogelijkheid is binnen het (gemengd) zwemmen. Prive-les zou bijvoorbeeld wel kunnen.
Ik lees nu je eerdere topic (en nog wat anderen). En ik zie dat daar al genoeg informatie is gegeven.
Je zou een burkini oid kunnen overwegen, lijkt me dat dat geen probleem is.

Verder snap ik weinig van de manier waarop je vormgeeft aan je opvattingen. Je wilt dat je kind een indruk krijgt van de multiculturele samenleving, maar in dezelfde treincoupe als een man zitten is een groot probleem.

Ik hoop dat je in je hoofd rechtgebreid krijgt wat je nu eigenlijk echt wilt, want het is nogal warrig. Of je bent gewoon een trol natuurlijk. :P
pi_146391845
Ikhoop eerlijk gezegd dat laatste Gulara..

en anders moet je idd maar naar een islamitische school of een school zonder zwemles.

Ik snap dat je je dochter op deze manier wil opvoeden maar je ontkomt er niet aan dat ze hier niet met een man in contact komt. Mag ze op school dan ook niet naadt een jongetje zitten of met een jongetjr spelen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:30:12 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146392259
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 02:48 schreef selen het volgende:

[..]

Waarbij het natuurlijk van de zotte is dat je kind van 7 nog niet kan zwemmen.
Ouders zoals jij, die niet de moeite nemen hun kind zwemles te laten nemen, zijn in Nederland waterland de reden van het schoolzwemmen.

Overigens vind ik het behoorlijk ziek als je contact tussen jongens en meisjes op die leeftijd al als een probleem ziet, want dan ben jij degene die het seksualiseert, en 7-jarigen seksualiseren is ronduit ranzig.

Idem voor een kind met een hoofddoek... Waar was dat ding ook alweer voor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146392353
arm kind...
pi_146392527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 02:03 schreef Gulara het volgende:
Wat maakt dat schoolzwemmen met jongens niet kan en gymen bijvoorbeeld wel?
Even een vraagje van iemand die al heel lang niet meer op een basisschool is geweest. Is gemengd gym tegenwoordig de standaard? In mijn basisschooltijd was dat namelijk absoluut niet het geval.
pi_146392575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Even een vraagje van iemand die al heel lang niet meer op een basisschool is geweest. Is gemengd gym tegenwoordig de standaard? In mijn basisschooltijd was dat namelijk absoluut niet het geval.
yep... ik zou nirt weten waarom er gescheiden gesport zou moeten worden.. dat is prehistorisch...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:54:25 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146392577
quote:

[..]

Ik weet niet anders en het is al ruim 40 jaar geleden dat ik naar de lagere school ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146392599
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:54 schreef Leandra het volgende:

Ik weet niet anders en het is al ruim 40 jaar geleden dat ik naar de lagere school ging.
Wij gingen ongeveer in dezelfde tijd naar de basisschool, maar bij ons werd er apart gegymd. Net zoals de meisjes handwerken hadden en de jongens handenarbeid. Wel een christelijke lagere school, maar niet (streng) gereformeerd/reformatorisch oid.
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:56:57 #17
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_146392603
Welke antwoorden verwacht je nu te krijgen die nog niet in het andere topic gegeven zijn ts?
Maw, waarom moet dit topic open blijven?
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_146392605
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

ik had op de basisschool gemengd gym geloof ik, maar op de middelbare school was het gescheiden, alle jaren.
:)
pi_146392644
Dit kan geen serieus topic zijn... Zowel moet ik vanbinnen huilen.

Kies een andere school uit voor je kind, of een ander land uit waar je haar gaat opvoeden. Want zwemmen zal vast niet jouw enige struikelpunt zijn.
De klassen zijn vast ook gemengd. Schoolkamp, schoolreisjes, gym, etc.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_146392980
Stuur je kind gewoon naar zwemles. Als ik in een land ga wonen waar ze allemaal apart zwemmen ga ik toch ook niet eisen dat mijn kind gemengd moet zwemmen omdat ik niet gelovig ben? En anders is er altijd nog de Islamitische school. Hier zitten de kinderen op de islamitische school ook gewoon gemengd in de klas trouwens. Is dat geen probleem dan? Als je doelt op het feit dat kinderen zich omkleden: Dar heb je kleedhokjes voor ;) En kinderen van 7 boeit t allemaal niet. Thuis zie je elkaar toch ook bloot rondlopen?
Maar bestaat schoolzwemmen nog? Heb hier geen school gevonden die aan schoolzwemmen doet. Moet je allemaal zelf regelen tegenwoordig.
pi_146393238
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 01:57 schreef selen het volgende:
vanwege onze geloofsovertuiging
Jouw geloofsovertuiging dus waar jij je kind in meetrekt.
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:42:23 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146393463
Ga in Saoedi-Arabië wonen :W
Trouwens in landen zoals Marokko, Tunesië, dragen kleine meisje tot een jaar of 12 helemaal geen hoofddoek, behalve als ze in de bergen wonen of in Nederland ;(
Rayen 2½ jaar!
pi_146396219
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:19 schreef ohnee het volgende:
Stuur je kind gewoon naar zwemles. Als ik in een land ga wonen waar ze allemaal apart zwemmen ga ik toch ook niet eisen dat mijn kind gemengd moet zwemmen omdat ik niet gelovig ben? En anders is er altijd nog de Islamitische school. Hier zitten de kinderen op de islamitische school ook gewoon gemengd in de klas trouwens. Is dat geen probleem dan? Als je doelt op het feit dat kinderen zich omkleden: Dar heb je kleedhokjes voor ;) En kinderen van 7 boeit t allemaal niet. Thuis zie je elkaar toch ook bloot rondlopen?
Maar bestaat schoolzwemmen nog? Heb hier geen school gevonden die aan schoolzwemmen doet. Moet je allemaal zelf regelen tegenwoordig.
Ik begrijp dat jij andere normen en waarden hebt, en dat respecteer ik ook. Maar het punt is, is dat wij dit niet willen (als ouders ) op grond(en) van religieuze kuisheid. Ik ga hier niet heel diep op in, maar dat heeft ook te maken met de badmeester, dat het lichaam gezien wordt, etc. etc.

Het gaat hier vooral om het ontnemen van vrijheden van de minderheden onder het mom democratie. Ik vind dat ik (en mijn dochter) precies dezelfde rechten hebben als ieder andere Nederlander. Ik eis een recht wat onder de godsdienstvrijheid valt, maar die vlieger gaat niet op..
pi_146396472
quote:

[..]

Jeetje war heb jij op school gezeten dan? :D

Zelfs bij die Christelijke zooi waar ik zat waren meisjes en jongens samen op gymles :P
pi_146396476
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:35 schreef selen het volgende:
Het gaat hier vooral om het ontnemen van vrijheden van de minderheden onder het mom democratie. Ik vind dat ik (en mijn dochter) precies dezelfde rechten hebben als ieder andere Nederlander. Ik eis een recht wat onder de godsdienstvrijheid valt, maar die vlieger gaat niet op..
Je hébt toch ook dezelfde rechten? :?
Je hebt het recht om je kind naar een school te sturen die geen schoolzwemmen in het pakket heeft.
Je hebt het recht om je kind niet naar schoolzwemmen te sturen (waar dan als consequentie een vette boete op staat).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')