abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146369323

Om een beetje op de stookkosten te letten, was ik van plan om radiatorfolie aan te brengen.
Probleem is echter dat de de vensterbank bovenop de verwarming zit

Vriend zei al dat de enige mogelijkheid is om de hele verwarming eraf te halen en dan folie te plakken. Heb al als proef geprobeerd om van onderaf alu folie erachter te wringen, en dat gaat wel, maar moet je radiator folie niet strak bevestigen ipv erachter frommelen?

Wellicht dat mensen wat tips hebben om dit makkelijk te doen
  donderdag 6 november 2014 @ 15:25:26 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146369582
Schopje K&W
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_146369587
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:18 schreef rsnel het volgende:
maar moet je radiator folie niet strak bevestigen ipv erachter frommelen?
Hoeft niet. De geleidende werking van radiatorfolie is altijd hetzelfde; los of strak. Of het mooi is, is een tweede. Overigens denk ik niet dat je heel veel zult besparen op de stookkosten op deze manier.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 6 november 2014 @ 15:26:20 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146369620
Vensterbank verwijderen. Die houdt ook nog eens een hoop warmte tegen.
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:27:28 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_146369658
Als je iets aan de stookkosten wilt doen, zou ik sowieso naar die vensterbank kijken. De luchtcirculatie is nu aardig beperkt, waardoor de radiator zijn warmte minder goed kwijt kan. Kun je die vensterbank niet dunner, hoger of smaller maken? Dan kun je tegelijk of daarna ook makkelijker je folie aanbrengen.
pi_146370213
Ik dacht dat je met radiatorfolie juist zo enorm veel kon besparen.
Maar in mijn geval dus toch niet?
pi_146370277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:43 schreef rsnel het volgende:
Ik dacht dat je met radiatorfolie juist zo enorm veel kon besparen.
Maar in mijn geval dus toch niet?
Het meeste ga je besparen door de circulatie te verbeteren. Dus of vensterbank weg, of vensterbank iets hoger plaatsen en zorgen dat de luchtstroming achter de vensterbank langs kan.
pi_146374929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:45 schreef emil23 het volgende:

[..]

Het meeste ga je besparen door de circulatie te verbeteren. Dus of vensterbank weg, of vensterbank iets hoger plaatsen en zorgen dat de luchtstroming achter de vensterbank langs kan.
Die radiator folie is niet isolerend maar reflexterend, en het meeste ga je besparen door andere radiatoren op te hangen, maar waar gaat het over huur of koopwoning?
pi_146391685
Ik heb een koopwoning (flat) met blokverwarming.
Wat voor soort verwarming zou ik dan moeten hebben en wat kost dat?
Krijg ieder jaar +- ¤200,- terug van de stookkosten.
Netto betaal ik per maand aan stookkosten ¤45,- (ik gebruik slechts 1 verwarming, rest staat uit)
pi_146608488
Kijk eerst eens hoeveel van die 340¤/jaar op gaat aan vaste lasten en hoeveel aan werkelijk stoken. Ik zit momenteel zelf nog in een vergelijkbare situatie en bij mij is ruim 80% vaste lasten. Je kan alleen besparen op je verbruik, en bij mij is dat gegeven de beperkingen van een huurflat beperkt ;) Radiatorfolie helpt dan in ieder geval al iets. Andere radiatoren gaan niet echt helpen, aangezien je verbruik zeer waarschijnlijk per radiator gemonitord wordt. Folie, slim stoken en voldoende ventileren is het gunstigste dan.

Wel heb ik zelf de radiatorkraan van de woonkamer vervangen door een elektronische. Dat kost maar 15-20 euro en deze is programmeerbaar en op temperatuur te regelen. Zo kan je ook niet meer vergeten 'm 's avonds uit te zetten :)
pi_146622824
Wij hebben een zelfde probleem.
Hiervoor hebben wij roosters ingefreesd in de vensterbank.
Het frezen om de roosters vlak in de vensterbank te kunnen krijgen. Omdat dit spaanplaat is hebben we het ingewerkte pasvlak van het rooster / vensterbank ingekit met ,voor de zekerheid, ht siliconenkit.

goed voor de circulatie en optisch netjes :)
pi_146622999
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:25 schreef rsnel het volgende:
Ik heb een koopwoning (flat) met blokverwarming.
Wat voor soort verwarming zou ik dan moeten hebben en wat kost dat?
Krijg ieder jaar +- ¤200,- terug van de stookkosten.
Netto betaal ik per maand aan stookkosten ¤45,- (ik gebruik slechts 1 verwarming, rest staat uit)
Als je in hetzelfde vertrek nog meer verwarming hebt heeft het volgens mij niet veel nut om het uit te schakelen. Of nu 1 radiator het hele vertrek verwarmt en dus "harder moet werken" of 2 het samen doen: het verbruik zal elkaar weinig ontlopen. Tenminste, kan iemand met kennis van zaken dat ontzenuwen?
pi_146626686
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je in hetzelfde vertrek nog meer verwarming hebt heeft het volgens mij niet veel nut om het uit te schakelen. Of nu 1 radiator het hele vertrek verwarmt en dus "harder moet werken" of 2 het samen doen: het verbruik zal elkaar weinig ontlopen. Tenminste, kan iemand met kennis van zaken dat ontzenuwen?
Dat hangt er vanaf. Met blokver(w)arming is dit niet natuurlijk niet aan de orde, maar met een normale C.V.-installatie wil je altijd een zo groot mogelijke temperatuurval hebben op je C.V.-water. Hoe kouder dit water terugkomt, hoe effectiever een H.R.-ketel is.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')