Hoeft niet. De geleidende werking van radiatorfolie is altijd hetzelfde; los of strak. Of het mooi is, is een tweede. Overigens denk ik niet dat je heel veel zult besparen op de stookkosten op deze manier.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:18 schreef rsnel het volgende:
maar moet je radiator folie niet strak bevestigen ipv erachter frommelen?
Het meeste ga je besparen door de circulatie te verbeteren. Dus of vensterbank weg, of vensterbank iets hoger plaatsen en zorgen dat de luchtstroming achter de vensterbank langs kan.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:43 schreef rsnel het volgende:
Ik dacht dat je met radiatorfolie juist zo enorm veel kon besparen.
Maar in mijn geval dus toch niet?
Die radiator folie is niet isolerend maar reflexterend, en het meeste ga je besparen door andere radiatoren op te hangen, maar waar gaat het over huur of koopwoning?quote:Op donderdag 6 november 2014 15:45 schreef emil23 het volgende:
[..]
Het meeste ga je besparen door de circulatie te verbeteren. Dus of vensterbank weg, of vensterbank iets hoger plaatsen en zorgen dat de luchtstroming achter de vensterbank langs kan.
Als je in hetzelfde vertrek nog meer verwarming hebt heeft het volgens mij niet veel nut om het uit te schakelen. Of nu 1 radiator het hele vertrek verwarmt en dus "harder moet werken" of 2 het samen doen: het verbruik zal elkaar weinig ontlopen. Tenminste, kan iemand met kennis van zaken dat ontzenuwen?quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:25 schreef rsnel het volgende:
Ik heb een koopwoning (flat) met blokverwarming.
Wat voor soort verwarming zou ik dan moeten hebben en wat kost dat?
Krijg ieder jaar +- ¤200,- terug van de stookkosten.
Netto betaal ik per maand aan stookkosten ¤45,- (ik gebruik slechts 1 verwarming, rest staat uit)
Dat hangt er vanaf. Met blokver(w)arming is dit niet natuurlijk niet aan de orde, maar met een normale C.V.-installatie wil je altijd een zo groot mogelijke temperatuurval hebben op je C.V.-water. Hoe kouder dit water terugkomt, hoe effectiever een H.R.-ketel is.quote:Op donderdag 13 november 2014 19:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je in hetzelfde vertrek nog meer verwarming hebt heeft het volgens mij niet veel nut om het uit te schakelen. Of nu 1 radiator het hele vertrek verwarmt en dus "harder moet werken" of 2 het samen doen: het verbruik zal elkaar weinig ontlopen. Tenminste, kan iemand met kennis van zaken dat ontzenuwen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |