Vraag is ook waar mevrouw moet gaan wonen. Is het in (de buurt van) London, dan is dat salaris niet echt wat waard. Zeg 2000gbp bruto, da's grofweg 1680gbp per maand. Niet slecht, zou je zeggen. Totdat je je bedenkt dat zelfstandig wonen in London je gemakkelijk 1000 pond per maand kost. Om maar wat te noemen. Heeft ze een baan gevonden in Hull, dan gaat 't al makkelijker.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:21 schreef Loveless85 het volgende:
Maar het salaris is nou niet dat je zegt 'WOW ik ga er nú heen, en laat gewoon ieder weekend m'n kind en vriend invliegen'
Klopt, maar al huur je voor 600 in de maand iets, van die 2500 - 3000 bruto houdt ze rond de 2000 over ofzo, misschien nog wel minder door allerlei belastingtechnische ellende. Dan heb je 1400 na je huur, daar moet dan nog GWL, boodschappen, etc vanaf, dan zit je op 800/900 ofzo. Beetje bijdrage in het onderhoud van je kind, reiskosten, kleding, verzekeringen, en je houdt amper wat over. Waar doe je het dan voor vraag ik me af?quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vraag is ook waar mevrouw moet gaan wonen. Is het in (de buurt van) London, dan is dat salaris niet echt wat waard. Zeg 2000gbp bruto, da's grofweg 1680gbp per maand. Niet slecht, zou je zeggen. Totdat je je bedenkt dat zelfstandig wonen in London je gemakkelijk 1000 pond per maand kost. Om maar wat te noemen. Heeft ze een baan gevonden in Hull, dan gaat 't al makkelijker.
Zoals ik al zei: ze houdt van 2500 EURO bruto zo'n 1680GBP netto over. Dan moet je heel goedkoop gaan wonen/leven om hier ook maar enig voordeel uit te halen. Dat kan niet als mevrouw in London e/o gaat wonen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Klopt, maar al huur je voor 600 in de maand iets, van die 2500 - 3000 bruto houdt ze rond de 2000 over ofzo, misschien nog wel minder door allerlei belastingtechnische ellende. Dan heb je 1400 na je huur, daar moet dan nog GWL, boodschappen, etc vanaf, dan zit je op 800/900 ofzo. Beetje bijdrage in het onderhoud van je kind, reiskosten, kleding, verzekeringen, en je houdt amper wat over. Waar doe je het dan voor vraag ik me af?
Volgens mij zeggen we zo ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 7 november 2014 11:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: ze houdt van 2500 EURO bruto zo'n 1680GBP netto over. Dan moet je heel goedkoop gaan wonen/leven om hier ook maar enig voordeel uit te halen. Dat kan niet als mevrouw in London e/o gaat wonen.
Je betaalt over 2000gbp bruto zo'n 320/350 belasting, geloof ik.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen we zo ongeveer hetzelfdeAl is dat nog best wat dat je netto overhoudt van 2500 bruto? Maar anyway, het is niet dat je onderaan de streep flink kan sparen, dus waar zou je het dan voor doen? Puur om je CV te pimpen?
Ook bestaat het risico dat je in NL nog belasting af kan tikken wellicht, zeker als je ook hier ingeschreven blijft? In ieder geval lijkt het me een vrij gecompliceerde situatie, zowel financieel als richting je kind, en voor ogenschijnlijk minimaal gewin.
Precies mijn punt jaquote:Op vrijdag 7 november 2014 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je betaalt over 2000gbp bruto zo'n 320/350 belasting, geloof ik.
Goedkoop huis buiten het centrum in een middelmatige wijk in Hull betaalden wij 495 pond per maand. dat kan goedkoper natuurlijk, kleiner en voor maar een persoon. Maar tenzij je je kind gewoon wilt achterlaten in NL komen daar ook nog regelmatige reiskosten bij die ook flink aantikken. Mensen zeggen altijd "Engeland is zooooo dichtbij en goedkoop" en vinden het altijd maar raar dat wij niet zo vaak die kant op komen. Nou, tel het maar eens op als je voor elke scheet even terug wilt naar NL. Tel die reiskosten op bij je G/W/L, verzekeringen, leefkosten, andere reiskosten (OV is duur, autoverzekering = duurder dan in NL, etc. etc. etc.).
Precies.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je betaalt over 2000gbp bruto zo'n 320/350 belasting, geloof ik.
Goedkoop huis buiten het centrum in een middelmatige wijk in Hull betaalden wij 495 pond per maand. dat kan goedkoper natuurlijk, kleiner en voor maar een persoon. Maar tenzij je je kind gewoon wilt achterlaten in NL komen daar ook nog regelmatige reiskosten bij die ook flink aantikken. Mensen zeggen altijd "Engeland is zooooo dichtbij en goedkoop" en vinden het altijd maar raar dat wij niet zo vaak die kant op komen. Nou, tel het maar eens op als je voor elke scheet even terug wilt naar NL. Tel die reiskosten op bij je G/W/L, verzekeringen, leefkosten, andere reiskosten (OV is duur, autoverzekering = duurder dan in NL, etc. etc. etc.).
Ja, of nemen zo'n aanbieding-op-onmogelijke-datum-en-tijd als norm voor wat een ticket kost, en kijken dan raar op als de vrijdagavond/zondagavond retourtjes 3x zo duur zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:27 schreef Operc het volgende:
[..]
Precies.
Daarnaast kijken mensen qua reiskosten vaak alleen naar de kosten van een vliegticket, maar vergeten ze vervoer van en naar het vliegveld en dat je vaak niet heel flexibel bent qua vliegdagen/tijden. Ook is het idee van een gratis zorgverzekering leuk, maar uiteindelijk komt dat ook ergens vandaan waardoor andere zaken weer duurder uitvallen.
Ik heb voor een zekere 'gemakkelijke' vliegtuigmaatschappij gewerkt in Luton (quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen zeggen altijd "Engeland is zooooo dichtbij en goedkoop" en vinden het altijd maar raar dat wij niet zo vaak die kant op komen. Nou, tel het maar eens op als je voor elke scheet even terug wilt naar NL.
Een rekensom is snel gemaakt. Nu nog WW maar straks bijstand. Dat is dan zo'n ¤1000.- p.m. én de KA komt te vervallen (afgetrokken van de uitkering) én ik heb geen recht op huursubsidie of zo. In de laagste schaal ga ik er dan dus al zo'n ¤1800.- bruto p.m. op vooruit, min ca. ¤150.- HR dus zo'n 1650.- bruto. Ws kan ik dan ook besparen op de zorgverzekering van mijn zoon omdat een aantal zaken van een gezinsverzekering komen te vervallen als ik er niet meer op hoef te staan. Zaak is uiteraard wel daar zo goedkoop mogelijk een bed te kunnen vinden maar een kamertje is genoeg.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:21 schreef Loveless85 het volgende:
Maar even hé, wáárom zou je dit willen? Okee, werk enzo? Maar het salaris is nou niet dat je zegt 'WOW ik ga er nú heen,
Zo dom ben ik gelukkig niet. Het is uiteraard goedkoper als ik naar huis kom dan zij naar mij. Tickets voor mijn vriend zijn sowieso onmogelijk doordat hij pas een uur of 10 van te voren weet wanneer hij precies moet werken en nooit weet tot hoe laat. En elke maandag en vrijdag vrij nemen is natuurlijk gekkenwerk. Daarnaast dacht ik eerder aan om de week of elke drie weken. Tegenwoordig bestaat er ook nog zoiets als Skype dus kan ik hen elke dag wel spreken en zien en zij mij.quote:en laat gewoon ieder weekend m'n kind en vriend invliegen',
Dat is een koophuis en bijstand ook. Maar in dat geval heb je meer ellende en de godganse dag om daarmee geconfronteerd te worden (o.a. door Fok flamers die denken dat je je bek moet houden als bijstandsgerechtigde en je daar te pas en te onpas aan herinneren).quote:daarnaast is het een hoop administratieve en belastingtechnische rompslomp
Dat hangt er van af hoe moeilijk mijn ex gaat doen. Ws niet zo heel moeilijk want zoon wil niet bij hem wonen en is oud genoeg om daarover met een rechter te bakkeleien. En het alternatief is dan KA (en dan ook PA) te gaan betalen aan de soos.quote:, en zal je waarschijnlijk iets moeten regelijk mbt voogdij voor je zoon?
Omdat je ruim van te voren kunt boeken kan je naar koopjes zoeken. Bij twee retourtjes max per maand jaag je er echt geen ¤1650.- doorheen. Met geluk kan je een ticket scoren voor ¤92.-. Engeland is ook goedkoper vliegen dan Nederland vreemd genoeg.quote:Paar vluchtjes heen en weer en je zit qua wat je onder streep overhoudt weer op of onder uitkeringsniveau.
Daar komt het vooroordeel om de hoek kijken. Tegenwoordig hebben veel mannen de mond vol over het recht van de vader om te zorgen en hoe vrouwen bevoordeeld worden. Maar een vader die in SA gaat werken is prima, kraait geen haan naar, maar een moeder die op 1, 5 uur vliegen zit is een monster? In nood kan je vrij snel in NL zijn, met het vliegtuig, de boot of de kanaaltunnel. Een 15 jarige is ook geen klein afhankelijk kind meer en legio 'zorgende' vaders parkeren hun kinderen bij hun nieuwe partner. Dit is dus gewoon discriminatie op basis van sekse.quote:Ik snap niet zo goed dat je dit dan, als moeder, uberhaupt overweegt![]()
Ha LOL. Juist die rechters die o zo op de hand van de moeders zouden staan zullen dat dus nooit accepteren. Ik mag dus wel weg terwijl ik zoon in de vertrouwde omgeving achterlaat bij een vertrouwd persoon (al doe jij daar nogal denigrerend over) maar zoon niet meenemen.quote:Nogmaals, als het salaris dusdanig was dat je bij wijze van spreken alledrie naar de UK kon en daar prima kon leven van jou salaris is het iets anders.
Ken je het verhaal van dat eiland en die kokosnoten? Me dunkt dat ik hard genoeg zoek. Het feit dat ik dit overweeg bewijst dat alleen maar.quote:Maar een kind 'achterlaten' bij de vriend van mama, een paar honderd km verderop gaan zitten, en een hele administratieve molen door, voor een modaal salarisje... Dan zou ik denk ik even wat harder zoeken in Nederland, of m'n scope wat breder zetten.
Waar in Engeland zou de baan zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
Dat zijn wel een hele hoop aannames en vooroordelen op één hoop.
Want als je in Nederland woont eet je niet, drink je niet, je kind ook niet, die heeft dan ook geen kleding nodig? Verzekeringen hoef je in Nederland ook niet te betalen zeker?quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:08 schreef Loveless85 het volgende:
dan zit je op 800/900 ofzo. Beetje bijdrage in het onderhoud van je kind, reiskosten, kleding, verzekeringen, en je houdt amper wat over. Waar doe je het dan voor vraag ik me af?
Uhh jawel, maar dan woon je bij je kind. Kleinigheidje maar hoor... Ik neem aan dat als je zo'n grote, ingrijpende, stap doet, dat er wel een duidelijk premium aan moet zitten. Dát is het punt. Niet dat je in Nederland die kosten niet hebt. Je stapt daar imho (zeker voor een moeder) nogal vrij simpel overheen en schroomt niet je zoon achter te laten bij jouw vriend. Zijn die uberhaupt al eens langer dan, pak 'm beet, een midweekje samen geweest? Heeft je vriend ervaring met kinderen? Nú gaat het misschien goed, maar nú ben jij er als verbindende factor, en autoriteit, naar beide toe als we eerdere topics mogen geloven. Dat valt weg, dat is nogal ingrijpend, het is niet alsof het op dezelfde voet doorgaat als jij er als sleutelpersoon ineens tussenuit stapt.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Want als je in Nederland woont eet je niet, drink je niet, je kind ook niet, die heeft dan ook geen kleding nodig? Verzekeringen hoef je in Nederland ook niet te betalen zeker?
Nog geen idee. Dat bedrijf zit door heel GB (leer ff dat GB niet alleen Engeland is zoals Nederland ook niet alleen bestaat uit Holland) en hebben vacatures in vrijwel alle vestigingen. Ondanks het feit dat mijn papieren niet worden geaccepteerd in GB denk ik toch wel dat er een kansje in zit. Tenslotte hebben twee andere bedrijven al gereageerd toen ze hoorden dat ik iets in die richting zocht. Geen idee waarom ze blijkbaar die mensen in GB niet voldoende kunnen vinden; het is zeer respectabel werk namelijk.quote:
Ik woon er, dat hoef je mij niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nog geen idee. Dat bedrijf zit door heel GB (leer ff dat GB niet alleen Engeland is zoals Nederland ook niet alleen bestaat uit Holland) en hebben vacatures in vrijwel alle vestigingen. Ondanks het feit dat mijn papieren niet worden geaccepteerd in GB denk ik toch wel dat er een kansje in zit. Tenslotte hebben twee andere bedrijven al gereageerd toen ze hoorden dat ik iets in die richting zocht. Geen idee waarom ze blijkbaar die mensen in GB niet voldoende kunnen vinden; het is zeer respectabel werk namelijk.
Ik heb natuurlijk wel mijn voorkeuren voor bepaalde locaties. Liever noordelijk dan zuidelijk.
Een duidelijk premium? Wat dacht je van voldoende geld om van rond te kunnen komen, je dak boven je hoofd behouden en kunnen werken voor je inkomen ipv voor je uitkering?quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Uhh jawel, maar dan woon je bij je kind. Kleinigheidje maar hoor... Ik neem aan dat als je zo'n grote, ingrijpende, stap doet, dat er wel een duidelijk premium aan moet zitten. Dát is het punt. Niet dat je in Nederland die kosten niet hebt. Je stapt daar imho (zeker voor een moeder) nogal vrij simpel overheen en schroomt niet je zoon achter te laten bij jouw vriend. Zijn die uberhaupt al eens langer dan, pak 'm beet, een midweekje samen geweest? Heeft je vriend ervaring met kinderen? Nú gaat het misschien goed, maar nú ben jij er als verbindende factor, en autoriteit, naar beide toe als we eerdere topics mogen geloven. Dat valt weg, dat is nogal ingrijpend, het is niet alsof het op dezelfde voet doorgaat als jij er als sleutelpersoon ineens tussenuit stapt.
I know. Ik heb jaren heen en weer gereisd tussen NL en GB.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik woon er, dat hoef je mij niet uit te leggen.
Maar goed, qua locatie zou ik zeggen: zorg ervoor dat je ergens werkt waar je een makkelijke (snelle en goedkope) verbinding hebt met een vliegveld waarvan vluchten naar Nederland gaan. Qua OV of parkeren bij vliegvelden ben je anders echt veel geld kwijt met dit geintje.
Jij durft. In meerdere opzichten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:42 schreef Loveless85 het volgende:
Je stapt daar imho (zeker voor een moeder) nogal vrij simpel overheen.
Dus als ik het goed begrijp blijft in Nederland alles zoals het was (kort door de bocht) huis, kind, vriend en ga je naar GB om meer geld binnen te harken zodat die levensstijl mogelijk is?quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een duidelijk premium? Wat dacht je van voldoende geld om van rond te kunnen komen, je dak boven je hoofd behouden en kunnen werken voor je inkomen ipv voor je uitkering?
De rekensom is heel eenvoudig; ik heb hem je eerder voorgerekend. En ¤1500.- overhouden ná al je vaste lasten in NL is toch echt beter dan ¤300.- te kort komen voor je vaste lasten in NL. Ook voor je kind.
Het is een moeilijke keuze en ik vind het vreemd dat jij lijkt te denken dat ik die zo lichtzinnig maak.
Mjah, mag ik zeggen dat ik er geen flikker van geloof dat je 1500 gaat overhouden van een salaris wat netto max neer gaat komen op 2200? Die laatste alinea gaat verder natuurlijk nergens over.quote:Op vrijdag 7 november 2014 13:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een duidelijk premium? Wat dacht je van voldoende geld om van rond te kunnen komen, je dak boven je hoofd behouden en kunnen werken voor je inkomen ipv voor je uitkering?
De rekensom is heel eenvoudig; ik heb hem je eerder voorgerekend. En ¤1500.- overhouden ná al je vaste lasten in NL is toch echt beter dan ¤300.- te kort komen voor je vaste lasten in NL. Ook voor je kind.
Het is een moeilijke keuze en ik vind het vreemd dat jij lijkt te denken dat ik die zo lichtzinnig maak.
En die vriend komt echt niet uit de lucht vallen hoor.. die kent mijn kinderen goed en zij hem. Hoelang moet je samen zijn voordat je vriend een vertrouwd persoon is? 50 jaar of zo?
Het zal de Nederlandse mentaliteit wel zijn; zoek de ideale baan, zekers als moeder (want moeders hebben meer rechten ahum) en als die er niet blijkt te zijn moet je harder zoeken, buigen en de pot vaseline maar klaar zetten voor Rutte, Samsom en de soos. Want je eigen verantwoordelijkheid nemen en je eigen broek op proberen te houden door je eisen te laten zakken en je idealen te laten varen? Nee.. dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
Dit. Maargoed, he...quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:00 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp blijft in Nederland alles zoals het was (kort door de bocht) huis, kind, vriend en ga je naar GB om meer geld binnen te harken zodat die levensstijl mogelijk is?
Want als je zegt dat je 1000 aan bijstand krijgt en je baan levert 2500 euro bruto op, dan krijg je dus 1680GBP in plaats van 1000 euro. Dat is ongeveer 880GBP meer, terwijl je meer kosten hebt: extra woonruimte, reiskosten naar Nederland, koken voor 1 persoon in plaats van 3 in een keer. Qua woonruimte ben je al makkelijk 400GBP kwijt en reizen kost je ook al snel 125GBP per keer (inclusief voor/natransport). Dan hou je nog 355GBP over, terwijl je dus ook qua verzekeringen/boodschappen meer kosten hebt. Dat is dan toch weinig zinvol eigenlijk?
Je hebt het nodig. Je mag zo graag oordelen over hoe ánderen hun ouderschap hebben geregeld. En ik mag daar dan graag een opmerking over maken. Je voelt je blijkbaar - imho terecht - nogal aangesprokenquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, het geweten van FOK is gearriveerd.
Dit, en dan vooral dat laatste. Ik kan me het topic van Ouder1 over haar vriend nog goed herinneren. Er was niks goeds aan en hij kon niet met haar over want zij was natuurlijk superieur in alles en nu komt t even beter uit en ineens is ie wél goed genoeg.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, mag ik zeggen dat ik er geen flikker van geloof dat je 1500 gaat overhouden van een salaris wat netto max neer gaat komen op 2200? Die laatste alinea gaat verder natuurlijk nergens over.
Wat ik zeg; jij hebt voogdij, je hebt gewoon verplichtingen, en dat houdt naar mijn idee in dat je niet zo even kan verkassen en de kids achterlaten bij je vriend, die met jouw kinderen in ieder geval totaal geen relatie heeft. Heel vervelend van de financiële situatie ja, maar laten we nu niet doen alsof NL ineens een land zonder sociaal vangnet is, waar je nu je kontje achter station moet verkopen om je kinderen een droge boterham te bieden. Volgens mij zie jij alleen maar oplossingen waar je je welstandsniveau kan behouden en verder moet alles wijken. Hoe kan je nou geen huursubsidie ontvangen als je in de bijstand zit? Dan woon je te duur of verdient je vriend teveel, als hij bij jou woont. Dan zou ik dáár eens naar kijken.
Verder is het weer same old, same old; alles wordt zo neergezet dat het in je straatje pas. Paar topics geleden kon je vriend amper zelfstandig denken, was er een enorme kloof qua intelligentie en liet hij z'n koppie hangen naar wat z'n ouders vinden. Nu komt het even uit en is hij de ideale surrogaatpapa en kan hij makkelijk even voor een paar kids zorgen.
Mijn man heeft (voor mij, de schat, toen we net verhuisd waren en we nog niet wisten of het hier ging bevallen) meer dan een jaar om de week heen en weer gereisd. Met zo'n budget airliner. Klotetijden als je het op z'n goedkoopst wilde, energieslurpend en tijdrovend. Want het is niet zomaar even een uurtje vliegen. Daar komt veel meer bij kijken, al was het maar de tijd die zo'n vliegtuig van een budgetliner moet taxien naar pier ZZZZ op Schiphol. En een geld dat 't kost bij elkaar opgeteld... Poeh. Word er nog moe van als ik er weer aan denk, en dan was ik niet eens degene die het reizen moest doen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:00 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp blijft in Nederland alles zoals het was (kort door de bocht) huis, kind, vriend en ga je naar GB om meer geld binnen te harken zodat die levensstijl mogelijk is?
Want als je zegt dat je 1000 aan bijstand krijgt en je baan levert 2500 euro bruto op, dan krijg je dus 1680GBP in plaats van 1000 euro. Dat is ongeveer 880GBP meer, terwijl je meer kosten hebt: extra woonruimte, reiskosten naar Nederland, koken voor 1 persoon in plaats van 3 in een keer. Qua woonruimte ben je al makkelijk 400GBP kwijt en reizen kost je ook al snel 125GBP per keer (inclusief voor/natransport). Dan hou je nog 355GBP over, terwijl je dus ook qua verzekeringen/boodschappen meer kosten hebt. Dat is dan toch weinig zinvol eigenlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |