abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146362540
Dag allen,

Volgens mijn contract heb ik recht op 650E leasetegoed. Ik kan een auto kiezen en vervolgens kiezen of ik die alleen zakelijk (kilometerregistratie) of ook privé (bijtelling en kleine brandstofvergoeding) rij. Budget dat ik overhou krijg ik bruto uitgekeerd.

Nu wil ik liever geen auto, maar een goede OV-kaart met afgekocht reizen. Ik wil niet met dat geklooi van steeds opladen zitten en per reis declareren is veel te veel werk. Probleem is dat ik bij NS alleen NS abonnementen af kan sluiten, die weer niet gelden voor busvervoer.

Mijn vraag is dan ook waar ik een soort 'allround' OV chipkaart kan kopen met afgekocht reizen in bus en trein. Tweede vraag is dan wat dit per maand kost, en derde vraag of dit ook voor een periode van drie maanden op proef kan. Gaat om 1 dec-1 feb om uit te proberen.

Wellicht zijn er hier mensen die met zo'n kaart reizen!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 11:59:59 #2
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_146362960
De NS Business card: http://www.ns.nl/zakelijk/producten/ns-business-card/index.html . deze moet wel via het werk geregeld worden.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
  donderdag 6 november 2014 @ 12:00:39 #3
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146362982
Er is een ALL OV kaart, kost iets van 1100 per jaar (Dacht ik).

Zelf krijg ik ook een budget, gaat in een potje
Betaal de reizen zelf (OV kaart met maar 1 spitsmoment, rest 40% korting), declareer km's, wat dan weer uit dat potje gaat

Alles wat ik overhou, krijg ik in december uitbetaald.

Voor mij een erg goedkope optie O+
pi_146362999
Ja, ik zie OV vrij abonnement, maar dat is op jaarbasis.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:01:47 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146363013
En idd evt businesskaart, of op je eigen chipkaart een NS abo zetten en dan de bussen gewoon los doen (zijn per streek wel kortingsabos)

En dan automatisch opladen op je Chipkaart zetten, hoef je ook nooit op te laden.
pi_146363083
Oh wacht. Toch wel eerder opzegbaar. En duurder dan ik had verwacht..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:08:36 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146363207
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:04 schreef Skv het volgende:
Oh wacht. Toch wel eerder opzegbaar. En duurder dan ik had verwacht..
Tis geen goedkoop dingetje :N
pi_146363253
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tis geen goedkoop dingetje :N
1e klas zou net iets goedkoper zijn dan lease. maar dat scheelt bijna niks. Misschien maar eens beginnen met 2e klas.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 12:13:53 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146363369
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:09 schreef Skv het volgende:

1e klas zou net iets goedkoper zijn dan lease. maar dat scheelt bijna niks. Misschien maar eens beginnen met 2e klas.
Afhankelijk van de rit die je moet maken is 2e klas vaak goed te doen. Tis maar net welke wensen je hebt en hoe vol de trein zit op de tijdstippen dat jij reist.

Zelf dagelijks met 2e klas en geen gedoe vanaf de stations waar ik opstap :)
pi_146363769
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Afhankelijk van de rit die je moet maken is 2e klas vaak goed te doen. Tis maar net welke wensen je hebt en hoe vol de trein zit op de tijdstippen dat jij reist.

Zelf dagelijks met 2e klas en geen gedoe vanaf de stations waar ik opstap :)
Mijn idee is eigenlijk dat ik kan werken in de trein en dan moet je wel 1e klas. Vooral in de spits is 2e klas een drama. Maargoed, dan kan ik weer net zo goed een auto nemen, dat is nog goedkoper ook waarschijnlijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146363798
Mobility Mixx bestaat ook nog, dat is volgens mij betalen per reis.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146363848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:04 schreef Skv het volgende:
Oh wacht. Toch wel eerder opzegbaar. En duurder dan ik had verwacht..
Wat kost het dan? Toch maximaal 500 euro per maand voor heel NL denk ik (NS en stads-streekvervoer)? Anders kan je natuurlijk altijd nog een traject-abonnement nemen, stuk goedkoper.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_146364438
Mobility Mixx is een jaarcontract, waarbij je betaalt op basis van daadwerkelijke kosten. Ze laden je OV-kaart automatisch op na een reis en sturen op maandbasis een factuur.

Klinkt opzich prima, maar het contract loopt dan wel weer voor 12 maanden en de kosten zijn 1malig 15 Euro voor het contract, 1malig 250 Euro voor de OV-chipkaarten en maandelijks 4,50 Euro per kaart.

Ga nu even uitzoeken wat NS biedt..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146364484
http://www.ns.nl/zakelijk(...)vrij-abonnement.html
Wat kost het Trein Vrij abonnement?

1e klas: ¤6420
2e klas: ¤3816

http://www.ns.nl/zakelijk(...)vrij-abonnement.html

Wat kost het OV Vrij abonnement?

Het OV Vrij abonnement bestaat uit twee delen: een Trein Vrij abonnement + Bus Tram en Metro Vrij abonnement (BTM Vrij)

1e klas OV Vrij abonnement: ¤ 7.061:
Trein Vrij 1e klas: ¤ 6.420 per jaar
Bus Tram Metro Vrij: ¤ 641 per jaar

2e klas OV Vrij abonnement: ¤ 4.457:
Trein Vrij 2e klas: ¤ 3.816 per jaar
Bus Tram Metro Vrij: ¤ 641 per jaar
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:07:47 #15
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146365003
TS, houd er rekening mee, dat als je nu voor een OV-kaart kiest je waarschijnlijk een contract afsluit voor dezelfde looptijd als een leasecontract (3-5jr). Zo gaat dat bij ons tenminste wel. Dat betekent dat je niet ineens halverwege kan kiezen toch een leaseauto te nemen. Geen idee of dat bij jou wel zo is, maar informeer hier wel goed naar.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146365075
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:07 schreef Uccie het volgende:
TS, houd er rekening mee, dat als je nu voor een OV-kaart kiest je waarschijnlijk een contract afsluit voor dezelfde looptijd als een leasecontract (3-5jr). Zo gaat dat bij ons tenminste wel. Dat betekent dat je niet ineens halverwege kan kiezen toch een leaseauto te nemen. Geen idee of dat bij jou wel zo is, maar informeer hier wel goed naar.
Bedrijf waar ik werk heeft nog geen OV mogelijkheden, alleen leasecontracten (idd van 4 jaar). In overleg met mijn werkgever mag ik de eerste drie maanden OV proberen om te zien of het werkt en niet tot teveel urenverlies leidt. Ik ben nu dus aan het uitzoeken wat het meest handig zou zijn.

NS Zakelijk heb ik net gebeld en die zeggen dat hun abonnementen per jaar lopen en ineens betaald worden. Stop je eerder, dan krijg je de restanttermijnen terug. Dan zou die regel van 4 jaar niet opgaan toch?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146365134
Op de NS site lees ik dit, zou dat ook gelden voor OV vrij (dus ook bus tram metro)?

NS-Business Card met Trein Vrij abonnement

De werkgever ontvangt een factuur voor het gebruik van de NS-Business Card met Trein Vrij abonnement. Fiscaal gezien is er sprake van een ‘vrij reizen’-kaart, als bedoeld in artikel 3.9 van de Uitvoeringsregeling Loonbelasting 2011. Kan de werkgever aannemelijk maken dat de medewerker het abonnement Trein Vrij in voldoende mate zakelijk gebruikt, dan kan de werkgever het privégebruik ervan op het net van NS negeren. Ook wanneer de werkgever de kosten als gevolg van privégebruik van de kaart niet verhaalt op de werknemer.

Onder de Werkkostenregeling (WKR) geldt dat wanneer er sprake is van een ‘vrij reizen’-kaart, deze kaart een zogenaamde nihil waardering heeft. Dit is ook het geval wanneer er privé met de kaart wordt gereisd, op voorwaarde dat de kaart reeds in voldoende mate zakelijk wordt gebruikt.

Voor meer informatie hierover verwijzen we naar artikel 3.9 van de Uitvoeringsregeling Loonbelasting 2011. In dit geval is niet aan de orde of eventuele privéreizen wel of niet ten laste van het forfait kunnen worden gebracht.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:12:34 #18
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146365135
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Bedrijf waar ik werk heeft nog geen OV mogelijkheden, alleen leasecontracten (idd van 4 jaar). In overleg met mijn werkgever mag ik de eerste drie maanden OV proberen om te zien of het werkt en niet tot teveel urenverlies leidt. Ik ben nu dus aan het uitzoeken wat het meest handig zou zijn.

NS Zakelijk heb ik net gebeld en die zeggen dat hun abonnementen per jaar lopen en ineens betaald worden. Stop je eerder, dan krijg je de restanttermijnen terug. Dan zou die regel van 4 jaar niet opgaan toch?
Nee, het zit bij ons ook niet in de contracten met de NS. Het is een afspraak die de werkgever maakt met de werknemer. Als je kiest voor een budget in geld ipv de auto dan moet je dat net zo lang doen als dat je met een leaseauto zou doen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 6 november 2014 @ 13:19:01 #19
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146365349
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:12 schreef Skv het volgende:
Op de NS site lees ik dit, zou dat ook gelden voor OV vrij (dus ook bus tram metro)?

NS-Business Card met Trein Vrij abonnement

De werkgever ontvangt een factuur voor het gebruik van de NS-Business Card met Trein Vrij abonnement. Fiscaal gezien is er sprake van een ‘vrij reizen’-kaart, als bedoeld in artikel 3.9 van de Uitvoeringsregeling Loonbelasting 2011. Kan de werkgever aannemelijk maken dat de medewerker het abonnement Trein Vrij in voldoende mate zakelijk gebruikt, dan kan de werkgever het privégebruik ervan op het net van NS negeren. Ook wanneer de werkgever de kosten als gevolg van privégebruik van de kaart niet verhaalt op de werknemer.

Onder de Werkkostenregeling (WKR) geldt dat wanneer er sprake is van een ‘vrij reizen’-kaart, deze kaart een zogenaamde nihil waardering heeft. Dit is ook het geval wanneer er privé met de kaart wordt gereisd, op voorwaarde dat de kaart reeds in voldoende mate zakelijk wordt gebruikt.

Voor meer informatie hierover verwijzen we naar artikel 3.9 van de Uitvoeringsregeling Loonbelasting 2011. In dit geval is niet aan de orde of eventuele privéreizen wel of niet ten laste van het forfait kunnen worden gebracht.
Volgens mij heeft mijn vader dit, maar ik weet het niet zeker. Het werkt in elk geval als zijn oude OV-jaarkaart, oftewel hij mag overal mee reizen op Thalys etc na, maar bus, tram, metro zeker weten van wel en ook alles privé zonder aanvullende kosten. Ik vraag het wel even na voor je als hij vanavond thuis is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_146365494
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:12 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, het zit bij ons ook niet in de contracten met de NS. Het is een afspraak die de werkgever maakt met de werknemer. Als je kiest voor een budget in geld ipv de auto dan moet je dat net zo lang doen als dat je met een leaseauto zou doen.
Is dus iets wat ik kort moet sluiten met mijn werkgever. :) Voor lease is het natuurlijk nog anders, omdat de contracten bij de leasemaatschappij voor 4 jaar lopen. Het is voor mij even een afweging.. auto is een stuk flexibeler maar er zijn veel files. OV is star en komt niet overal, maar is wel een stuk goedkoper..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146365501
quote:
3s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:19 schreef Uccie het volgende:

[..]

Volgens mij heeft mijn vader dit, maar ik weet het niet zeker. Het werkt in elk geval als zijn oude OV-jaarkaart, oftewel hij mag overal mee reizen op Thalys etc na, maar bus, tram, metro zeker weten van wel en ook alles privé zonder aanvullende kosten. Ik vraag het wel even na voor je als hij vanavond thuis is.
Graag! *O*
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:28:56 #22
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_146365699
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Is dus iets wat ik kort moet sluiten met mijn werkgever. :) Voor lease is het natuurlijk nog anders, omdat de contracten bij de leasemaatschappij voor 4 jaar lopen. Het is voor mij even een afweging.. auto is een stuk flexibeler maar er zijn veel files. OV is star en komt niet overal, maar is wel een stuk goedkoper..
Begrijp inderdaad dat je werkgever het in elk geval wil proberen een paar maanden, dus ik denk dat dit bij jou niet speelt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 6 november 2014 @ 13:29:29 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146365714
Met de NS businesscard kan de werkgever zelf bepalen welk abonnement hij hierop zet.
Bij mij hebben ze er Dalabo. Tis maar net wat zij willen betalen / jij nodig hebt.

Maar een maand vrij abo dan? Is dat niets voor je?

En weet je al wat voor reizen je zult moeten maken? Waar je heen moet enzo?
pi_146365786
quote:
Budget dat ik overhou krijg ik bruto uitgekeerd.
Weet je dat zeker? Bij alle bedrijven waar ik een lease-auto gehad heb, was dit netto. Overbesteding van het lease-budget ging er ook netto vanaf
Het is wat.......
pi_146365943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:31 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Bij alle bedrijven waar ik een lease-auto gehad heb, was dit netto. Overbesteding van het lease-budget ging er ook netto vanaf
Jep. De uitkering van het verschil tussen leasetarief en standaardtarief wordt uitgekeerd in de vorm van bruto loon.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:03:19 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146396904
Mijn man heeft ook een NS Businesscard met OV-vrij abonnement, het verschil tussen het leasebudget en de kosten van z'n OV-kaart worden maandelijks bij zijn inkomen uitbetaald (het verschil is bruto, dus er moet wel belasting over betaald worden).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:06:14 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146396981
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:29 schreef Cue_ het volgende:
Met de NS businesscard kan de werkgever zelf bepalen welk abonnement hij hierop zet.
Bij mij hebben ze er Dalabo. Tis maar net wat zij willen betalen / jij nodig hebt.

Maar een maand vrij abo dan? Is dat niets voor je?

En weet je al wat voor reizen je zult moeten maken? Waar je heen moet enzo?
Als je een leasebudget hebt dat je redelijk vrij kunt besteden, en je wilt een OV-vrij abonnement, en het valt binnen je budget, dan zou ik niet weten waarom de werkgever zou mogen bepalen welk abonnement er op komt, dat moet toch minimaal in overleg kunnen lijkt me?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:07:48 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146397031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je een leasebudget hebt dat je redelijk vrij kunt besteden, en je wilt een OV-vrij abonnement, en het valt binnen je budget, dan zou ik niet weten waarom de werkgever zou mogen bepalen welk abonnement er op komt, dat moet toch minimaal in overleg kunnen lijkt me?
Tis maar net hoe of wat het bedrijf het met de NS heeft afgesproken en hoe vrij t budget is enzo.

Verschilt volgens mij best wel per bedrijf
pi_146397041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:03 schreef Leandra het volgende:
Mijn man heeft ook een NS Businesscard met OV-vrij abonnement, het verschil tussen het leasebudget en de kosten van z'n OV-kaart worden maandelijks bij zijn inkomen uitbetaald (het verschil is bruto, dus er moet wel belasting over betaald worden).
Dit is precies hoe ik het ook voor wil gaan stellen. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:08:05 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146397042
Waarom rij je liever geen auto?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146397044
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tis maar net hoe of wat het bedrijf het met de NS heeft afgesproken en hoe vrij t budget is enzo.

Verschilt volgens mij best wel per bedrijf
Werkgever heeft nog geen contract met NS.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146397096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom rij je liever geen auto?
Hoge kosten parkeervergunning, bijna geen plek voor de deur en de meeste opdrachten zullen in de Randstad zijn. Daar woon ik zelf ook en naar mijn ervaring is bijna alles wel goed per OV te bereiken.

Dan blijft nog de afweging vertraging trein versus files, en de afweging stukken lezen in de trein versus bellen in de auto. En het feit dat wanneer ik zakelijk reis met de auto en hem niet prive gebruik, een uitgebreide kilometerregistratie bijgehouden moet worden. En de kosten.

Al met al neig ik op basis van de bovenstaande afweging naar het OV, hoewel ik dat per definitie ook een waardeloos systeem vind.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:14:54 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146397237
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoge kosten parkeervergunning, bijna geen plek voor de deur en de meeste opdrachten zullen in de Randstad zijn. Daar woon ik zelf ook en naar mijn ervaring is bijna alles wel goed per OV te bereiken.

Dan blijft nog de afweging vertraging trein versus files, en de afweging stukken lezen in de trein versus bellen in de auto. En het feit dat wanneer ik zakelijk reis met de auto en hem niet prive gebruik, een uitgebreide kilometerregistratie bijgehouden moet worden. En de kosten.

Al met al neig ik op basis van de bovenstaande afweging naar het OV, hoewel ik dat per definitie ook een waardeloos systeem vind.
Ik heb het jarenlang met het ov gedaan, 10 jaar geleden had ik daar zo mijn neus van vol dat ik eindelijk ja zei tegen de leasebak. Geen moment spijt van gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146397260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het jarenlang met het ov gedaan, 10 jaar geleden had ik daar zo mijn neus van vol dat ik eindelijk ja zei tegen de leasebak. Geen moment spijt van gehad
Welke regio woon/werk je? En rij je er ook privé in?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:16:59 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146397300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het jarenlang met het ov gedaan, 10 jaar geleden had ik daar zo mijn neus van vol dat ik eindelijk ja zei tegen de leasebak. Geen moment spijt van gehad
Eerste klas of tweede klas?
Ik weet dat (vooral vanwege de drukte op het traject), het voor mijn man ook geen doen zou zijn als hij tweede klas zou reizen, maar eerste klas is heel goed te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146397319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerste klas of tweede klas?
Ik weet dat (vooral vanwege de drukte op het traject), het voor mijn man ook geen doen zou zijn als hij tweede klas zou reizen, maar eerste klas is heel goed te doen.
Ik zit nu naar tweede klas te kijken. Eerste klas is echt ontzettend veel duurder. :{
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:21:12 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146397388
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke regio woon/werk je? En rij je er ook privé in?
Destijds in het oosten van NL en ja, ik reed en rij ook privé, of dat zo blijft weet ik nog niet. Kan zijn dat ik hem volgend jaar niet meer privé ga rijden. Opdrachten in binnen en buitenland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:22:18 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146397416
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerste klas of tweede klas?
Ik weet dat (vooral vanwege de drukte op het traject), het voor mijn man ook geen doen zou zijn als hij tweede klas zou reizen, maar eerste klas is heel goed te doen.
Eerste
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:24:32 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146397470
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik zit nu naar tweede klas te kijken. Eerste klas is echt ontzettend veel duurder. :{
Ja klopt, het verschil is enorm in prijs.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerste
Vervelend, hoewel ik me er wel wat bij voor kan stellen, ik denk dat ik ook eerder een auto dan een OV-kaart zou kiezen op het traject dat mijn man reist, ondanks de gegarandeerde files, maar ik zit wel voor m'n lol in de auto, hij niet (behalve in de cabrio, daar rijdt hij wel voor de leuk mee).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146397490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Destijds in het oosten van NL en ja, ik reed en rij ook privé, of dat zo blijft weet ik nog niet. Kan zijn dat ik hem volgend jaar niet meer privé ga rijden. Opdrachten in binnen en buitenland.
Voor mij zit het er ook nog in dat ik er niet privé in hoef te rijden. De afgelopen jaren nog nooit een auto gemist en het verschil is aanzienlijk. Als ik privé rij kost het met zo'n 1800 netto per jaar (alleen zakelijk is het kostenneutraal), terwijl 2e klas OV me 2640 (bruto) oplevert per jaar. Eerste klas OV zit ongeveer op dezelfde prijs als lease alleen zakelijk.

En voor de lol op de weg heb ik al een motor. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:35:17 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146397763
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Voor mij zit het er ook nog in dat ik er niet privé in hoef te rijden. De afgelopen jaren nog nooit een auto gemist en het verschil is aanzienlijk. Als ik privé rij kost het met zo'n 1800 netto per jaar (alleen zakelijk is het kostenneutraal), terwijl 2e klas OV me 2640 (bruto) oplevert per jaar. Eerste klas OV zit ongeveer op dezelfde prijs als lease alleen zakelijk.

En voor de lol op de weg heb ik al een motor. :7
Plus dat je dan wel een parkeervergunning moet regelen voor een auto die je niet privé rijdt.

Overigens is ¤ 1.800 netto per jaar voor het (min of meer onbeperkte) privé gebruik van een auto peanuts natuurlijk.
Een auto kost een veelvoud daarvan, en een nieuwe auto zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:36:40 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146397802
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Voor mij zit het er ook nog in dat ik er niet privé in hoef te rijden. De afgelopen jaren nog nooit een auto gemist en het verschil is aanzienlijk.

Hoef ik ook niet, maar doe ik wel.
Ja, er zijn wel files, maar das minder erg dan een aansluiting missen, via den haag en Amsterdam naar Utrecht gaan, koude tochtige perrons, overvolle treinen, treintaxi's en bussen, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146397925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Plus dat je dan wel een parkeervergunning moet regelen voor een auto die je niet privé rijdt.

Overigens is ¤ 1.800 netto per jaar voor het (min of meer onbeperkte) privé gebruik van een auto peanuts natuurlijk.
Een auto kost een veelvoud daarvan, en een nieuwe auto zeker.
Parkeervergunning is zo'n 400 Euro per jaar. En onbeperkt gebruik van de auto.. Tsja. Ik woon vlak bij het centrum, dus het meeste fiets ik. Vrienden van me wonen vooral in Amsterdam/Utrecht en als ik ze opzoek is het meestel bij een borrel. Dan kan je niet meer rijden. Plus dat mijn vriendin geen rijbewijs heeft, dus ik altijd moet rijden. Eigenlijk zou de combinatie het best zijn: een OV-kaart en auto wanneer nodig. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146399447
Greenwheels abonnement erbij dus?

Voor die ene keer per maand (soms niet eens) dat ik een auto nodig had beviel dat me prima toen ik nog in Haarlem woonde. De rest deed ik met OV.

Woon en werk tegenwoordig weer buiten de randstad, dan ga je wel heel anders tegen OV en auto aankijken moet ik toegeven. Keuze zou nu absoluut weer een auto zijn.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:24:20 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146399493
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Parkeervergunning is zo'n 400 Euro per jaar. En onbeperkt gebruik van de auto.. Tsja. Ik woon vlak bij het centrum, dus het meeste fiets ik. Vrienden van me wonen vooral in Amsterdam/Utrecht en als ik ze opzoek is het meestel bij een borrel. Dan kan je niet meer rijden. Plus dat mijn vriendin geen rijbewijs heeft, dus ik altijd moet rijden. Eigenlijk zou de combinatie het best zijn: een OV-kaart en auto wanneer nodig. :')
Sommige leasebedrijven zijn al wel met die combinatie bezig, dat is het uitzoeken wel waard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')