Tja, je zegt het maar Molurus. Mocht men een boek toewijden aan de DNA-god dan is die even bloederig als dat jullie beweren de Bijbel is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Gevoel is gericht op evolutionair succes, niet andersom.
In principe doet de natuur inderdaad aan discriminatie en sterker nog het wordt ook zo genoemd binnen de wetenschap, enkel heeft discriminatie daarin niet de negatieve bagage die het woord in het alledaagse wel heeft.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.
Discriminatie gaat uit van irrelevante verschillen, terwijl evolutie per definitie uitgaat van relevante verschillen. Dus het is geen discriminatie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.
Met het verschil dat evolutionaire selectie gericht is op het succes van soorten, en dat de Bijbelse God voornamelijk zinloos bloed verspilt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Tja, je zegt het maar Molurus. Mocht men een boek toewijden aan de DNA-god dan is die even bloederig als dat jullie beweren de Bijbel is.
Je snapt er echt geen reet van he.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Tja, je zegt het maar Molurus. Mocht men een boek toewijden aan de DNA-god dan is die even bloederig als dat jullie beweren de Bijbel is.
Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardig zijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
In principe doet de natuur inderdaad aan discriminatie en sterker nog het wordt ook zo genoemd binnen de wetenschap, enkel heeft discriminatie daarin niet de negatieve bagage die het woord in het alledaagse wel heeft.
Uiteindelijk betekend discriminatie ook gewoon een keuze maken voor de meest voordelige eigenschappen. Als in een bepaalde omgeving korte pootjes een groot nadeel is, dan heeft dat individu een kleinere kans om zich voort te planten en die met langere poten meer kans. Uiteindelijke zal dat leiden dat de genen die voor langere poten zorgen zich meer verspreiden door de populatie, waardoor er steeds minder kort potige individuen overblijven...en dat is evolutie in een notendop.
Of het verder zinnig is of niet, dat kan ik niet voor je beantwoorden...ik denk niet dat je zingeving moet halen uit evolutie, maar uit andere zaken in je leven....zoals familie, vrienden, werk, cultuur etc.
Ook jij bent een "onderdaan" van evolutie, of je wil of niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:33 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardigzijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.
Enkel als je erin gelooft.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:35 schreef budvar het volgende:
[..]
Ook jij bent een "onderdaan" van evolutie, of je wil of niet.
Nee, dat is dus niet afhankelijk van waar je in gelooft.quote:
Maar Syamsu beweerde dat wel degelijk in zijn post waarop ik reageerde. Het is niet mutatie naast evolutie, genetica is een onderdeel van de evolutietheorie en van evolutie. Mutatie zonder selectie leid tot niks en selectie zonder genetische variatie leid tot niks. Bij elkaar is het evolutie, niet apart van elkaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Ik beweer slechts dat iedere mutatie mogelijk is. Ieder gen kan in een ander gen muteren. That's it.
Klopt, maar zonder selectiedruk zouden mutaties uiteindelijk nergens toe leiden. Genetische variatie en selectiedruk = evolutie, de een is niet los van de ander. Dat Darwin niks van genetica wist is hierin niet relevant, de evolutietheorie is tegenwoordig al veel verder dan wat hij beschreef.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:Als dat zou gebeuren zonder evolutie, zouden mutaties zich volledig willekeurig voortzetten en zou de entropie in onze genen toenemen. Maar doordat evolutie wel degelijk plaatsvindt, is dat niet zo: onze genen krijgen een zekere mate van ordening doordat er geselecteerd wordt op duurzame en voordelige genen.
Waar heb je het over.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef likdoorn het volgende:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan.
Ten eerste, wij zijn allemaal onderhevig aan evolutie. De meeste van ons zullen geen voorouders worden van latere generaties.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef likdoorn het volgende:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan.
Ik vond je vraag verrassend goed en daarom reageerde ik ook, maar als je met opmerkingen komt als dat mensen die evolutie accepteren gevoelloos zijn dan ben ik er snel klaar mee.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:33 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardig zijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.
Dat was wel duidelijk, ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef likdoorn het volgende:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan. Of schenken jullie maar al te graag jullie leven als je weet dat je ietwat tekortschiet in iets? O, ik ben mijn been kwijtgeraakt in een accident. In het opzicht van evolutie zal ik nu gediscrimineerd worden, men zal mij laten sterven. Maar neen, ze nemen je op in een ziekenhuis, verzorgen je, je krijgt uitkering. Allemaal evolutie, ik snap er de ballen van.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet afhankelijk van waar je in gelooft.
Als je ophoudt met het geloven in zwaartekracht dan is het nog steeds heel ongezond om op de 5e verdieping uit het raam te stappen.
Geloven doen mensen niet in zwaartekracht, het enige waar mensen kunnen in geloven is de Waarheid. Zwaartekracht is geen geloof. En het is geloof in de Waarheid die alle wetenschappelijke theoriëen ongeldig maakt. Petrus had geloof en wandelde op water. Jezus veranderde water in wijn. Allemaal wetenschappelijk ongeldig. Wat betreurend dat mensen die weigeren te geloven dan nog hun heil zoeken in de wetenschap.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet afhankelijk van waar je in gelooft.
Als je ophoudt met het geloven in zwaartekracht dan is het nog steeds heel ongezond om op de 5e verdieping uit het raam te stappen.
Dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef likdoorn het volgende:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan. Of schenken jullie maar al te graag jullie leven als je weet dat je ietwat tekortschiet in iets? O, ik ben mijn been kwijtgeraakt in een accident. In het opzicht van evolutie zal ik nu gediscrimineerd worden, men zal mij laten sterven. Maar neen, ze nemen je op in een ziekenhuis, verzorgen je, je krijgt uitkering. Allemaal evolutie, ik snap er de ballen van.
quote:
Vertel dan eens iets zinnigs.quote:
Het zal je misschien verbazen, maar zwaartekracht is in de wetenschap een veel controversieler idee dan evolutie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:42 schreef likdoorn het volgende:
[..]
[..]
Geloven doen mensen niet in zwaartekracht, het enige waar mensen kunnen in geloven is de Waarheid. Zwaartekracht is geen geloof.
Waarheid met een hoofdletter is wat jou geschapen heeft en wat je verkozen hebt geen eer toe te brengen ondanks die alle eer toekomt. Kom in het reine met jezelf. Het heeft meer baat.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar zwaartekracht is in de wetenschap een veel controversieler idee dan evolutie.
En 'waarheid' met een hoofdletter schrijven is gewoon een poging om dogmatisme goed te praten. Nee, bedankt.
Nee, ik heb genoeg argumenten aangebracht waarover jullie nog lekker even kunnen denken.quote:
Dit is niet de plek om te preken. Dan zoek je maar een christelijk forum op ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:46 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Waarheid met een hoofdletter is wat jou geschapen heeft en wat je verkozen hebt geen eer toe te brengen ondanks die alle eer toekomt. Kom in het reine met jezelf. Het heeft meer baat.
Ik heb van jouw kant geen enkel argument gezien. Voornamelijk eindeloze herhalingen van nogal ordinaire religieuze dogma's en veel gescheld. Wat dat betreft zijn je uitlatingen bepaald geen reclame voor het Christendom. (Gelukkig zijn niet alle christenen zo.)quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:47 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Nee, ik heb genoeg argumenten aangebracht waarover jullie nog lekker even kunnen denken.
Zolang er niet iets anders is dan een boekje waarin beschreven staat wat we zouden moeten aanbidden, doe ik daar lekker niet aan mee. Er zijn zelfs meerdere boekjes geschreven. Waarom zijn de religies die er voor de Bijbel waren dan niet juist? Ze waren ten slotte eerder, des te meer reden om te geloven dat wat er in de Bijbel staat niets anders is dan een cheap rip-off.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:47 schreef likdoorn het volgende:
[
[..]
Nee, ik heb genoeg argumenten aangebracht waarover jullie nog lekker even kunnen denken.
Wat een vreemd verhaalquote:Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef likdoorn het volgende:
Ik heb nog wel een reden om evolutietheorie te verwerpen. Wij zijn wezens en wij zijn in staat om volwassen te worden. Dus dat wil zeggen, volwassen, dat je de essentie van je wezen bereikt hebt. Toch zegt men dat we als wezen nog aan het evolueren zijn.
De diersoorten an sich evolueren, niet jij als persoontje zelf. Volgens de mechanische wetenschappers zit er geen systeem in evolutie.quote:Ik begrijp niet hoe een nog evoluerend wezen toch volwassen kan zijn. Of zijn er in de loop der evolutie kernwezens. Wezens die de evolutie doorlopen hebben en ge-evolueerd zijn tot wat ze dienden te evolueren. Of zit er helemaal geen systeem in evolutie?
Als er al intelligent design achter zit, dan zeker niet de joodse stamgod die graag een mens geofferd zag om mensen te vergeven.quote:Mijn vraag dan eigenlijk: Zit er een intelligent design achter evolutie of is evolutie een losstaande structuurloze morph?
Oke, prima.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik studeer evolutionaire biologie.
Neen, dat wil ik niet beweren. En zeker niet in een generatie. Wel zijn er ledematen die vroeger anders in elkaar staken dan nu, wij hebben geloof ik dingen die vissen ook hebben en die gebruiken we sporadisch zoals de kieuwen.quote:Wat heeft dat precies te maken met de post van Syamsu? Wil je werkelijk beweren dat zonder "keuzes van de DNA-wereld" evolutie _alle_ kanten op kan...of wel een hoofd dat een teen kan worden?
En dat is jammer, en iets wat ik wel vaker merk bij wetenschappelijke mensen. Alsof er niet aan getornd mag worden en heilig is voor hen.quote:Lulkoek! Ik heb vaak zat serieus Syamsu beantwoord, enkel het heeft geen _enkele_ zin. Hij blijft zijn onzin spuien...dus op een gegeven moment verander ik ook mijn toon ja.![]()
Ik heb het erover dat het geen mechaniek is dat losstaat van het leven zelf. Dus zinnen als "natuurlijke selectie zorgt hier en daar voor" kloppen niet, naar mijn idee. Maar ja, ik heb enkel boeken gelezen en niet zelf studie gedaan naar evolutie.quote:Volgens mij beschrijf jij nu natuurlijke selectie en geeft dan aan dat dit natuurlijke selectie niet is....nou ja tja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |