abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:18 #201
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Gevoel is gericht op evolutionair succes, niet andersom.
Tja, je zegt het maar Molurus. Mocht men een boek toewijden aan de DNA-god dan is die even bloederig als dat jullie beweren de Bijbel is.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:30:50 #202
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_146529439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.
In principe doet de natuur inderdaad aan discriminatie en sterker nog het wordt ook zo genoemd binnen de wetenschap, enkel heeft discriminatie daarin niet de negatieve bagage die het woord in het alledaagse wel heeft.

Uiteindelijk betekend discriminatie ook gewoon een keuze maken voor de meest voordelige eigenschappen. Als in een bepaalde omgeving korte pootjes een groot nadeel is, dan heeft dat individu een kleinere kans om zich voort te planten en die met langere poten meer kans. Uiteindelijke zal dat leiden dat de genen die voor langere poten zorgen zich meer verspreiden door de populatie, waardoor er steeds minder kort potige individuen overblijven...en dat is evolutie in een notendop. :)

Of het verder zinnig is of niet, dat kan ik niet voor je beantwoorden...ik denk niet dat je zingeving moet halen uit evolutie, maar uit andere zaken in je leven....zoals familie, vrienden, werk, cultuur etc. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:31:30 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_146529463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.
Discriminatie gaat uit van irrelevante verschillen, terwijl evolutie per definitie uitgaat van relevante verschillen. Dus het is geen discriminatie.

Of evolutie een strijd tussen DNA is, is moeilijk te beantwoorden, omdat het veel te vaag is wat je daarmee bedoelt.

En het leven is zinloos, in de zin dat er geen kosmische, absolute zin is. Maar er is zowel een biologische zin (voortzetting van de soort) als een persoonlijke zin (die je zelf geeft).
pi_146529468
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Tja, je zegt het maar Molurus. Mocht men een boek toewijden aan de DNA-god dan is die even bloederig als dat jullie beweren de Bijbel is.
Met het verschil dat evolutionaire selectie gericht is op het succes van soorten, en dat de Bijbelse God voornamelijk zinloos bloed verspilt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2014 @ 12:31:40 #205
231686 budvar
budvar
pi_146529470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Je snapt er echt geen reet van he.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:33:54 #206
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529531
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

In principe doet de natuur inderdaad aan discriminatie en sterker nog het wordt ook zo genoemd binnen de wetenschap, enkel heeft discriminatie daarin niet de negatieve bagage die het woord in het alledaagse wel heeft.

Uiteindelijk betekend discriminatie ook gewoon een keuze maken voor de meest voordelige eigenschappen. Als in een bepaalde omgeving korte pootjes een groot nadeel is, dan heeft dat individu een kleinere kans om zich voort te planten en die met langere poten meer kans. Uiteindelijke zal dat leiden dat de genen die voor langere poten zorgen zich meer verspreiden door de populatie, waardoor er steeds minder kort potige individuen overblijven...en dat is evolutie in een notendop. :)

Of het verder zinnig is of niet, dat kan ik niet voor je beantwoorden...ik denk niet dat je zingeving moet halen uit evolutie, maar uit andere zaken in je leven....zoals familie, vrienden, werk, cultuur etc. :)
Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardig zijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2014 @ 12:35:19 #207
231686 budvar
budvar
pi_146529570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:33 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardigzijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.
Ook jij bent een "onderdaan" van evolutie, of je wil of niet.
[b]Op maandag 26 januari 2015 11:42 schreef Bapple het volgende:[/b]
Hier hebben we budvar. De grootste atheist van FOK!, en die zou het natuurlijk weer anders hebben gedaan.
Kan ook niet anders. :(
JE WEET ALTIJD ALLES BETER
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:35:40 #208
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529584
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:35 schreef budvar het volgende:

[..]

Ook jij bent een "onderdaan" van evolutie, of je wil of niet.
Enkel als je erin gelooft.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:37:25 #209
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529641
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan. Of schenken jullie maar al te graag jullie leven als je weet dat je ietwat tekortschiet in iets? O, ik ben mijn been kwijtgeraakt in een accident. In het opzicht van evolutie zal ik nu gediscrimineerd worden, men zal mij laten sterven. Maar neen, ze nemen je op in een ziekenhuis, verzorgen je, je krijgt uitkering. Allemaal evolutie, ik snap er de ballen van.
pi_146529666
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:35 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Enkel als je erin gelooft.
Nee, dat is dus niet afhankelijk van waar je in gelooft.

Als je ophoudt met het geloven in zwaartekracht dan is het nog steeds heel ongezond om op de 5e verdieping uit het raam te stappen.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:39:22 #211
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_146529695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet. Ik beweer slechts dat iedere mutatie mogelijk is. Ieder gen kan in een ander gen muteren. That's it.
Maar Syamsu beweerde dat wel degelijk in zijn post waarop ik reageerde. Het is niet mutatie naast evolutie, genetica is een onderdeel van de evolutietheorie en van evolutie. Mutatie zonder selectie leid tot niks en selectie zonder genetische variatie leid tot niks. Bij elkaar is het evolutie, niet apart van elkaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:Als dat zou gebeuren zonder evolutie, zouden mutaties zich volledig willekeurig voortzetten en zou de entropie in onze genen toenemen. Maar doordat evolutie wel degelijk plaatsvindt, is dat niet zo: onze genen krijgen een zekere mate van ordening doordat er geselecteerd wordt op duurzame en voordelige genen.
Klopt, maar zonder selectiedruk zouden mutaties uiteindelijk nergens toe leiden. Genetische variatie en selectiedruk = evolutie, de een is niet los van de ander. Dat Darwin niks van genetica wist is hierin niet relevant, de evolutietheorie is tegenwoordig al veel verder dan wat hij beschreef. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_146529706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef likdoorn het volgende:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan.
Waar heb je het over.
Conscience do cost.
pi_146529729
quote:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan.
Ten eerste, wij zijn allemaal onderhevig aan evolutie. De meeste van ons zullen geen voorouders worden van latere generaties.

Ten tweede... of het wel of niet prettig is om daar 'slachtoffer' van te worden verandert de werkelijkheid echt niet. Ja, evolutie discrimineert tegen mensen die niet in zwaartekracht geloven en die de neiging hebben om op de 5e verdieping uit het raam te stappen. Wat verwacht je dan?
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:41:39 #214
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_146529762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:33 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Survival of the fittest dus. Dat die discriminatie niet die negatieve bagage heeft is omdat evolutie gevoelloos is, en zijn onderdanen dus ook. Er zit helemaal geen structuur in evolutie ook. En het is evolutie die zelf bepaald dat sommigen minderwaardig zijn, en dan beslist evolutie die dan maar dood te doen.
Ik vond je vraag verrassend goed en daarom reageerde ik ook, maar als je met opmerkingen komt als dat mensen die evolutie accepteren gevoelloos zijn dan ben ik er snel klaar mee. :{w

(Survival of the best fitted is beter)
pi_146529775
quote:
Alles is goed voor jullie, zolang jullie zelf maar niet het slachtoffer worden van evolutie. Ik zie jullie al jammeren dan. Of schenken jullie maar al te graag jullie leven als je weet dat je ietwat tekortschiet in iets? O, ik ben mijn been kwijtgeraakt in een accident. In het opzicht van evolutie zal ik nu gediscrimineerd worden, men zal mij laten sterven. Maar neen, ze nemen je op in een ziekenhuis, verzorgen je, je krijgt uitkering. Allemaal evolutie, ik snap er de ballen van.
Dat was wel duidelijk, ja.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:42:08 #216
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529778
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je ophoudt met het geloven in zwaartekracht dan is het nog steeds heel ongezond om op de 5e verdieping uit het raam te stappen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geloven doen mensen niet in zwaartekracht, het enige waar mensen kunnen in geloven is de Waarheid. Zwaartekracht is geen geloof. En het is geloof in de Waarheid die alle wetenschappelijke theoriëen ongeldig maakt. Petrus had geloof en wandelde op water. Jezus veranderde water in wijn. Allemaal wetenschappelijk ongeldig. Wat betreurend dat mensen die weigeren te geloven dan nog hun heil zoeken in de wetenschap.
pi_146529782
quote:
Dat is duidelijk.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:43:45 #218
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:42 schreef Molurus het volgende:

Dat was wel duidelijk, ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:42 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is duidelijk.
Vertel dan eens iets zinnigs.
pi_146529832
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:42 schreef likdoorn het volgende:

[..]

[..]

Geloven doen mensen niet in zwaartekracht, het enige waar mensen kunnen in geloven is de Waarheid. Zwaartekracht is geen geloof.
Het zal je misschien verbazen, maar zwaartekracht is in de wetenschap een veel controversieler idee dan evolutie.

En 'waarheid' met een hoofdletter schrijven is gewoon een poging om dogmatisme goed te praten. Nee, bedankt.
pi_146529865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:43 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Vertel dan eens iets zinnigs.
Had je verder nog vragen dan?
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:46:55 #221
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zal je misschien verbazen, maar zwaartekracht is in de wetenschap een veel controversieler idee dan evolutie.

En 'waarheid' met een hoofdletter schrijven is gewoon een poging om dogmatisme goed te praten. Nee, bedankt.
Waarheid met een hoofdletter is wat jou geschapen heeft en wat je verkozen hebt geen eer toe te brengen ondanks die alle eer toekomt. Kom in het reine met jezelf. Het heeft meer baat.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:47:33 #222
434349 likdoorn
om te likken
pi_146529930
[
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Had je verder nog vragen dan?
Nee, ik heb genoeg argumenten aangebracht waarover jullie nog lekker even kunnen denken.
pi_146530003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:46 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Waarheid met een hoofdletter is wat jou geschapen heeft en wat je verkozen hebt geen eer toe te brengen ondanks die alle eer toekomt. Kom in het reine met jezelf. Het heeft meer baat.
Dit is niet de plek om te preken. Dan zoek je maar een christelijk forum op ofzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:47 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Nee, ik heb genoeg argumenten aangebracht waarover jullie nog lekker even kunnen denken.
Ik heb van jouw kant geen enkel argument gezien. Voornamelijk eindeloze herhalingen van nogal ordinaire religieuze dogma's en veel gescheld. Wat dat betreft zijn je uitlatingen bepaald geen reclame voor het Christendom. (Gelukkig zijn niet alle christenen zo.)
pi_146530143
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:47 schreef likdoorn het volgende:
[

[..]

Zolang er niet iets anders is dan een boekje waarin beschreven staat wat we zouden moeten aanbidden, doe ik daar lekker niet aan mee. Er zijn zelfs meerdere boekjes geschreven. Waarom zijn de religies die er voor de Bijbel waren dan niet juist? Ze waren ten slotte eerder, des te meer reden om te geloven dat wat er in de Bijbel staat niets anders is dan een cheap rip-off.
pi_146530169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef likdoorn het volgende:
Ik heb nog wel een reden om evolutietheorie te verwerpen. Wij zijn wezens en wij zijn in staat om volwassen te worden. Dus dat wil zeggen, volwassen, dat je de essentie van je wezen bereikt hebt. Toch zegt men dat we als wezen nog aan het evolueren zijn.
Wat een vreemd verhaal :D

quote:
Ik begrijp niet hoe een nog evoluerend wezen toch volwassen kan zijn. Of zijn er in de loop der evolutie kernwezens. Wezens die de evolutie doorlopen hebben en ge-evolueerd zijn tot wat ze dienden te evolueren. Of zit er helemaal geen systeem in evolutie?
De diersoorten an sich evolueren, niet jij als persoontje zelf. Volgens de mechanische wetenschappers zit er geen systeem in evolutie.

quote:
Mijn vraag dan eigenlijk: Zit er een intelligent design achter evolutie of is evolutie een losstaande structuurloze morph?
Als er al intelligent design achter zit, dan zeker niet de joodse stamgod die graag een mens geofferd zag om mensen te vergeven.
Daarom begrijp ik de creationistische houding jegens evolutie ook niet, alsof het ongelijk van het een het gelijk van het andere is.

En in intelligent design geloof ik niet, daarvoor zitten er teveel fouten in de lichamen van de wezens op Aarde.

quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik studeer evolutionaire biologie.

Oke, prima.

quote:
Wat heeft dat precies te maken met de post van Syamsu? Wil je werkelijk beweren dat zonder "keuzes van de DNA-wereld" evolutie _alle_ kanten op kan...of wel een hoofd dat een teen kan worden? :?
Neen, dat wil ik niet beweren. En zeker niet in een generatie. Wel zijn er ledematen die vroeger anders in elkaar staken dan nu, wij hebben geloof ik dingen die vissen ook hebben en die gebruiken we sporadisch zoals de kieuwen.

Van de DNA wereld ken ik sowieso weinig, dat geef ik eerlijk toe. Ik heb enkel plaatjes gezien van dna codes, en waarom wij van de aap afstammen heeft te maken met die code die voor veel procent gelijk is met bepaalde aapsoorten.

quote:
Lulkoek! Ik heb vaak zat serieus Syamsu beantwoord, enkel het heeft geen _enkele_ zin. Hij blijft zijn onzin spuien...dus op een gegeven moment verander ik ook mijn toon ja. :{w
En dat is jammer, en iets wat ik wel vaker merk bij wetenschappelijke mensen. Alsof er niet aan getornd mag worden en heilig is voor hen.

quote:
Volgens mij beschrijf jij nu natuurlijke selectie en geeft dan aan dat dit natuurlijke selectie niet is....nou ja tja. :?
Ik heb het erover dat het geen mechaniek is dat losstaat van het leven zelf. Dus zinnen als "natuurlijke selectie zorgt hier en daar voor" kloppen niet, naar mijn idee. Maar ja, ik heb enkel boeken gelezen en niet zelf studie gedaan naar evolutie.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')