Je vraagt je toch af waarom jij nog geen Nobelprijs hebt he?quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:46 schreef Syamsu het volgende:
Evolutie theorie gaat zo: in principe veranderd elke eigenschap elke kant op, en dan houdt natuurlijke selectie het in het gareel.
Het hoofd veranderd richting teen, je rechtervoet veranderd richting een koffiepot, je linkervoet veranderd richting oor, enz. In de theorie gaan de veranderingen in principe ALLE kanten op, en alleen natuurlijke selectie zou deze totale degradatie tegenhouden.
Er worden gewoon representaties van compleet functionele volwassen organismes GEKOZEN in de DNA wereld. Dat is logisch want dat verklaart ook meteen de ontwikkeling van een organisme naar volwassenheid. Er is een representatie van het volwassen organisme in de DNA wereld.
Evolutietheorie was altijd al onzin, en je kan goed zien op dit forum hoe het komt dat evolutietheorie nog wordt geaccepteerd door de meerderheid van de wetenschap. Ze begrijpen helemaal niks van keuzes maken, niks van subjectiviteit ook, het stereotype van de wetenschapper die alleen oorzaak en gevolg begrijpt klopt gewoon.
[...] hoe het komt dat evolutietheorie nog wordt geaccepteerd de wetenschap. [...]quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:46 schreef Syamsu het volgende:
Evolutietheorie was altijd al onzin, en je kan goed zien op dit forum hoe het komt dat evolutietheorie nog wordt geaccepteerd door de meerderheid van de wetenschap.
Godver...wat een onzin kan jij posten. Laten we het heel voorzichtig omschrijven, maar jouw kennis over de evolutietheorie ligt tegen de nul aan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 08:46 schreef Syamsu het volgende:
Evolutie theorie gaat zo: in principe veranderd elke eigenschap elke kant op, en dan houdt natuurlijke selectie het in het gareel.
Het hoofd veranderd richting teen, je rechtervoet veranderd richting een koffiepot, je linkervoet veranderd richting oor, enz. In de theorie gaan de veranderingen in principe ALLE kanten op, en alleen natuurlijke selectie zou deze totale degradatie tegenhouden.
Er worden gewoon representaties van compleet functionele volwassen organismes GEKOZEN in de DNA wereld. Dat is logisch want dat verklaart ook meteen de ontwikkeling van een organisme naar volwassenheid. Er is een representatie van het volwassen organisme in de DNA wereld.
Evolutietheorie was altijd al onzin, en je kan goed zien op dit forum hoe het komt dat evolutietheorie nog wordt geaccepteerd door de meerderheid van de wetenschap. Ze begrijpen helemaal niks van keuzes maken, niks van subjectiviteit ook, het stereotype van de wetenschapper die alleen oorzaak en gevolg begrijpt klopt gewoon.
Jammer, ik wilde ook een opmerking maken zoals jij in je laatste stukje deed. Jammer dat jij ervoor koos om dat al te doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:37 schreef Semisane het volgende:
[..]
Godver...wat een onzin kan jij posten. Laten we het heel voorzichtig omschrijven, maar jouw kennis over de evolutietheorie ligt tegen de nul aan.
Waarom er nou mensen zijn die hun onkunde zo duidelijke mogelijk willen etaleren is me een raadsel, maar goed het zal wel een keuze zijn.
Eigenlijk wil ik niet ingaan op deze idioot, maar hij blijft maar zijn drek uitkotsen in dit topic en dat is zonde van de ruimte op de harde schijven van de fok-server(s).quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:45 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Jammer, ik wilde ook een opmerking maken zoals jij in je laatste stukje deed. Jammer dat jij ervoor koos om dat al te doen.
De eerste twee paragrafen zijn wel waar, al is het een beetje gepersonifieerd en extreem slecht verwoord. Zonder natuurlijke selectie zou de 'entropie' in ons DNA alleen maar toenemen door de willekeurige mutaties.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:37 schreef Semisane het volgende:
[..]
Godver...wat een onzin kan jij posten. Laten we het heel voorzichtig omschrijven, maar jouw kennis over de evolutietheorie ligt tegen de nul aan.
Waarom er nou mensen zijn die hun onkunde zo duidelijke mogelijk willen etaleren is me een raadsel, maar goed het zal wel een keuze zijn.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 00:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Geen: geloven doe je door middel van overlevering en traditie, en er op vertrouwen dat je ouders geen onzin verkopen. Rooms-katholicisme is in de eerste plaats de parochie en alle gebruiken die er omheenhangen.De enige manier om tot geloof te komen is door de wil van Jezus Christus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
En wat weet jij er zelf van?quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:37 schreef Semisane het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie selecteert helemaal niks. Natuurlijke selectie is een gevolg van het leven, niet een mechanisch iets. En dat schijnen zelfs mensen als Dawkins niet te begrijpen. Natuurlijke selectie zorgt voor het in stand houden van een soort en voor het veranderen van een soort. Neen, dat doen dieren die het ene wel eten en het andere niet. Mensen die dat niet snappen, hoeven zich ook geen zorgen te maken dat ze evolutie begrijpen. (dit is overigens niet tegen jou, Ser_Ciappelletto gericht, maar in het algemeen).quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De eerste twee paragrafen zijn wel waar, al is het een beetje gepersonifieerd en extreem slecht verwoord. Zonder natuurlijke selectie zou de 'entropie' in ons DNA alleen maar toenemen door de willekeurige mutaties.
Alleen die sprong naar paragraaf 3 kan ik absoluut niet begrijpen. Hij gaat van 'veranderingen zijn willekeurig en natuurlijke selectie selecteert nuttige veranderingen' naar 'dus is DNA een keuze' of zo.
Onzin, evolutie claimt op geen enkele manier dat het _alle_ kanten op kan gaan. (eerste én tweede paragraaf)quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De eerste twee paragrafen zijn wel waar, al is het een beetje gepersonifieerd en extreem slecht verwoord. Zonder natuurlijke selectie zou de 'entropie' in ons DNA alleen maar toenemen door de willekeurige mutaties.
Alleen die sprong naar paragraaf 3 kan ik absoluut niet begrijpen. Hij gaat van 'veranderingen zijn willekeurig en natuurlijke selectie selecteert nuttige veranderingen' naar 'dus is DNA een keuze' of zo.
Evolutie claimt dat inderdaad niet, maar mutaties kunnen wel degelijk alle kanten op gaan. Het zijn de evolutionaire principes, zoals natuurlijke selectie, die er vervolgens op selecteren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:13 schreef Semisane het volgende:
[..]
Onzin, evolutie claimt op geen enkele manier dat het _alle_ kanten op kan gaan. (eerste én tweede paragraaf)
Daarbij zijn er meerder selectiedrukken die ook hun effect hebben op DNA en mutaties.
Nee, het is niet een kwestie van slecht verwoord, het is complete onzin!
Ik studeer evolutionaire biologie.quote:
Wat heeft dat precies te maken met de post van Syamsu? Wil je werkelijk beweren dat zonder "keuzes van de DNA-wereld" evolutie _alle_ kanten op kan...of wel een hoofd dat een teen kan worden?quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef BerjanII het volgende:Zelfs een Dawkins kan de evolutietheorie niet goed uitleggen, zie zijn boeken maar eens. Vooral dan hoe een apensoort langzaam veranderde in een mens is bijna niet uit te leggen. En dat omdat de aapmens ging staan, zijn handen ging gebruiken en grotere hersenen kreeg. Dit heb ik overigens weer van "journey of a lifetime" en neit van Dawkins, maar dit terzijde.
Lulkoek! Ik heb vaak zat serieus Syamsu beantwoord, enkel het heeft geen _enkele_ zin. Hij blijft zijn onzin spuien...dus op een gegeven moment verander ik ook mijn toon ja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef BerjanII het volgende:Steeds als er mensen zijn die IETS tegen de evolutietheorie hebben dan komen er weer van die evolutionisten die schelden en vloeken en beweren dat de ander er niks van snapt en dat het de moeite waard niet is om op in te gaan.
Sticht een kerk op, en aanbidt natuurlijke selectie.
Volgens mij beschrijf jij nu natuurlijke selectie en geeft dan aan dat dit natuurlijke selectie niet is....nou ja tja.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef BerjanII het volgende:Natuurlijke selectie selecteert helemaal niks. Natuurlijke selectie is een gevolg van het leven, niet een mechanisch iets. En dat schijnen zelfs mensen als Dawkins niet te begrijpen. Natuurlijke selectie zorgt voor het in stand houden van een soort en voor het veranderen van een soort. Neen, dat doen dieren die het ene wel eten en het andere niet. Mensen die dat niet snappen, hoeven zich ook geen zorgen te maken dat ze evolutie begrijpen. (dit is overigens niet tegen jou, Ser_Ciappelletto gericht, maar in het algemeen).
Natuurlijke selectie is inderdaad geen actor. Dat zal Dawkins ook vast niet beweren. De reden dat hij zegt dat natuurlijke selectie iets doet, heeft meer te maken met taal dan met onwetendheid van Dawkins' zijde.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie selecteert helemaal niks. Natuurlijke selectie is een gevolg van het leven, niet een mechanisch iets. En dat schijnen zelfs mensen als Dawkins niet te begrijpen. Natuurlijke selectie zorgt voor het in stand houden van een soort en voor het veranderen van een soort. Neen, dat doen dieren die het ene wel eten en het andere niet. Mensen die dat niet snappen, hoeven zich ook geen zorgen te maken dat ze evolutie begrijpen. (dit is overigens niet tegen jou, Ser_Ciappelletto gericht, maar in het algemeen).
Nee, ook mutaties kunnen niet alle kanten op. Althans de meeste mutaties zijn van zichzelf al deleterious en kunnen gewoon weg niet overleven. Enkel mutaties die neutraal of wel een bepaalde voordeel kan geven aan een organisme kunnen bestaan. Daarmee hebben ook mutaties restricties welke kant het op kan gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Evolutie claimt dat inderdaad niet, maar mutaties kunnen wel degelijk alle kanten op gaan. Het zijn de evolutionaire principes, zoals natuurlijke selectie, die er vervolgens op selecteren.
Ah, je bent een Platonist. Dan hecht je ook vast waarde aan Anselmus' godsbewijs. Id Quo Maius Cogitari Nequit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:15 schreef likdoorn het volgende:
Ik heb nog wel een reden om evolutietheorie te verwerpen. Wij zijn wezens en wij zijn in staat om volwassen te worden. Dus dat wil zeggen, volwassen, dat je de essentie van je wezen bereikt hebt. Toch zegt men dat we als wezen nog aan het evolueren zijn.
Ik begrijp niet hoe een nog evoluerend wezen toch volwassen kan zijn. Of zijn er in de loop der evolutie kernwezens. Wezens die de evolutie doorlopen hebben en ge-evolueerd zijn tot wat ze dienden te evolueren. Of zit er helemaal geen systeem in evolutie?
Mijn vraag dan eigenlijk: Zit er een intelligent design achter evolutie of is evolutie een losstaande structuurloze morph?
Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie is inderdaad geen actor. Dat zal Dawkins ook vast niet beweren. De reden dat hij zegt dat natuurlijke selectie iets doet, heeft meer te maken met taal dan met onwetendheid van Dawkins' zijde.
Ik vind dit eigenlijk wel een zeer plausibele en logische verklaring waarom we zo anders zijn dan andere mensapen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:11 schreef BerjanII het volgende:
[..]
En wat weet jij er zelf van?
Zelfs een Dawkins kan de evolutietheorie niet goed uitleggen, zie zijn boeken maar eens. Vooral dan hoe een apensoort langzaam veranderde in een mens is bijna niet uit te leggen. En dat omdat de aapmens ging staan, zijn handen ging gebruiken en grotere hersenen kreeg. Dit heb ik overigens weer van "journey of a lifetime" en neit van Dawkins, maar dit terzijde.
Uiteraard is dat discriminatie maar dat is juist goed, en ja het leven is ook vrij zinloos.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:24 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Wat is dan de natuur die selecteerd? Is natuurlijke selectie niet gewoon discriminatie? Jij hebt kortere pootjes, dus jij doet niet meer mee. Of jij kan niet zo goed klimmen als de ander, de grond in dus met jou. Is evolutie dan een strijd tussen DNA. Het leven begint me al zinloos te lijken.
Goed voor degene die niet gediscrimineerd wordt dus. De mindere vinden dit vast wel niet goed. Blijkbaar heeft de DNA-god geen gevoel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:26 schreef budvar het volgende:
[..]
Uiteraard is dat discriminatie maar dat is juist goed, en ja het leven is ook vrij zinloos.
Gevoel is gericht op evolutionair succes, niet andersom.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:27 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Goed voor degene die niet gediscrimineerd wordt dus. De mindere vinden dit vast wel niet goed. Blijkbaar heeft de DNA-god geen gevoel.
Het is toch willekeurige mutatie? Vanuit die willekeurigheid gaan de veranderingen in principe alle kanten op, en selectie stuurt de veranderingen dan de kant op van vormen die reproduceren.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:13 schreef Semisane het volgende:
[..]
Onzin, evolutie claimt op geen enkele manier dat het _alle_ kanten op kan gaan. (eerste én tweede paragraaf)
Daarbij zijn er meerder selectiedrukken die ook hun effect hebben op DNA en mutaties.
Nee, het is niet een kwestie van slecht verwoord, het is complete onzin!
Dat beweer ik ook niet. Ik beweer slechts dat iedere mutatie mogelijk is. Ieder gen kan in een ander gen muteren. That's it.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:22 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, ook mutaties kunnen niet alle kanten op. Althans de meeste mutaties zijn van zichzelf al deleterious en kunnen gewoon weg niet overleven. Enkel mutaties die neutraal of wel een bepaalde voordeel kan geven aan een organisme kunnen bestaan. Daarmee hebben ook mutaties restricties welke kant het op kan gaan.
Op veel mutaties wordt geen enkele selectiedruk uitgeoefend omdat ze per definitie deleterious zijn.
DNA is geen levend wezen en heeft dus uiteraard geen gevoel, hoe kan je dat denken? Een waterkoker heeft toch ook geen gevoel?quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:27 schreef likdoorn het volgende:
[..]
Goed voor degene die niet gediscrimineerd wordt dus. De mindere vinden dit vast wel niet goed. Blijkbaar heeft de DNA-god geen gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |