quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja hoor, de 180 graden gedraaide houding van de AH en de HEMA heeft helemaal niets te maken met boze reacties van klanten in de sociale media. Geloof jij dat echt?
180 graden draai?quote:Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
Ja. Of geef jij de voorkeur aan pi radialen?quote:
Ik zie je bij de hamsterweken hequote:Op vrijdag 7 november 2014 18:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Met een beetje geluk gaat die locatie over de kop door de boycot, kan je er helemaal geen boodschappen meer doen.
Ik handhaaf de AH boycot overigens nog steeds, en geloof me dat is niet makkelijk want van de 7 supermarkten hier in de buurt is er om precies te zijn eentje (1) geen AH.
In tegenstelling tot linkse buigende gutmenschen heb ik wel een ruggengraat.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:02 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik zie je bij de hamsterweken he
quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cultuur laat zich niet de wet voorschrijven door wat politici en bobo's bij omroepen, mensen bepalen zelf wat de cultuur is.
Helaas denken een aantal mensen daar anders over, die willen, desnoods met dogma's en drogredeneringen hun minderheidsmening opdringen aan dat van de meerderheidquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Cultuur laat zich niet de wet voorschrijven door wat politici en bobo's bij omroepen, mensen bepalen zelf wat de cultuur is.![]()
quote:Sinterklaasserie geschrapt vanwege Pietendiscussie
Tv-zender Nickelodeon heeft besloten de uitzendingen van het kinderprogramma 'Slot Marsepeinstein 4, 5 en 6' te schrappen.
Dat meldt tv-programma KRO Brandpunt.
Het Vlaamse productiebedrijf Studio100 bericht in een interne mail dat 'vanwege head-office USA en de beslissing in Nederland van de Hoge Raad rond 'de zwartheid van de pieten' werd beslist om niet door te gaan met de uitzendingen'.
Slot Marsepeinstein is een Nederlandse kinderserie gebaseerd op het sinterklaasfeest. Het programma zou vanaf 17 november te zien zijn op Nickelodeon, maar Studio100 heeft besloten 'dit pareltje' uit te gaan zenden op haar eigen zender.
KRO Brandpunt is op zondag 9 november te zien om 22:35 uur.
Bron: Telegraaf
2 linkjes?quote:
NIckelodeon denkt dat de Hoge Raad een serieus orgaan is.quote:
openminded zijn zequote:Op vrijdag 7 november 2014 19:12 schreef UltraR het volgende:
[..]
In tegenstelling tot linkse buigende gutmenschen heb ik wel een ruggengraat.
Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:39 schreef Webschip het volgende:
Het gemak waarmee menig institutie zich gewonnen geeft, vind ik nog het meest schokkend in heel deze discussie. Wat meer ruggengraat zou geen kwaad kunnen.
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars IIquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is de typische policor die heel wat invloed heeft in NL.
Als ik mocht kiezen zou ik maar wat graag teruggaan naar de tijd van Paars II, toen er een stabiel kabinet was en de grootste ergernis der Nederlandsche burger de hondenpoep op straat betrof...quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II
gelukkig .... incorrecte meningen zijn echt .... incorrect. Wat moet je daar nou mee ?quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
De politieke correctheid blijkt inderdaad nog altijd net zo verstikkend als tijdens paars II
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |