Morgen heb ik een tentamen over Nespresso met betrekking tot nieuwe media (bedrijfswebsite, social media, fora, blogs etc.) met mijn opleiding commerciële economie. Heeft iemand tips dat ik nog kan gebruiken? Ik heb de lesstof geleerd, maar ook de website, social media kanalen en
CUL / Nespresso.. What else? Ervaringstopic # 18 bestudeerd (FOK! wordt letterlijk in het boek benoemd onder het kopje forums waar men over merken praat en die worden in de gaten gehouden door het merk waarover gesproken wordt.)
Verder zou ik de dingen als de 7P's, 4C's, relatiemarketing met de Nespresso Club, de (marketing)doelstellingen van Nespresso m.b.t. nieuwe media e.d. moeten weten. Alleen lijkt het mij lastig om doelstellingen te bedenken voor Nespresso met betrekking tot nieuwe media. Het moet SMART
geformuleerd zijn zoals ''Nieuwe potentiële klanten die geattendeerd zijn door vrienden die lid zijn van de Nespresso Club (Clublid werft clublid) met 5.000 per jaar laten toenemen.'' Maar geen idee of daar een bal van klopt, behalve dat ik zelf al twee jaar Nespresso drink waarbij mijn eerste mail meteen ''Maak een vriend clublid van Nespresso en ontvang één van deze twee accesoires gratis of je vriend kan wel tot ¤70 korting krijgen bij de aanschaf van een machine/Nespresso cups'' was.
Maar goed, heeft iemand verder nog tips?
[ Bericht 3% gewijzigd door Coca_Cola op 04-11-2014 23:09:25 ]