Club van relaxte moeders. Die hebben een boek en posters met allerlei rake leuzen op dat gebied (ook erg leuk en ontnuchterend om op facebook te volgen).quote:Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:
*print 'het wordt echt beter'-quotes en hangt ze boven bed*
En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt
Dat boxkleed! Waarvan is die?quote:Op donderdag 6 november 2014 17:48 schreef JufMariska het volgende:
Oh heerlijk Chanty! Dat geeft de burger moed![]()
En als tegenwicht voor mijn zwaarmoedigheid: hier word ik dan wel weer ff blij van; tevreden baby op mooi boxkleed, kado gekregen van lieve vriendin en nieuwe broek gescoord (Hema)
[ afbeelding ]
Ik kreeg van de kraam de boekentip 'perfecte moeders bestaan niet', geschreven door een verloskundige/vrouwencoach.quote:Op donderdag 6 november 2014 19:35 schreef JufMariska het volgende:
*print 'het wordt echt beter'-quotes en hangt ze boven bed*
En het kleed is een homemade kado, kan haar vragen of ze ook op bestelling werkt
Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam..quote:Op donderdag 6 november 2014 20:02 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat boxkleed! Waarvan is die?
Zit mobiel en weet even niet meer wie het broekje leuk vond, maar die zag ik vandaag bij HEMA hangen!
Echt? Hmm, ik zou toch zweren dat ie van de HEMA was.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:12 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh! Verwarrend, want Mariska schreef dat ie van de Hema kwam..
Het 'clubje' hangt van zelfspot aan elkaar, in mijn belevingquote:Op donderdag 6 november 2014 20:16 schreef Limone het volgende:
Mabawa! Doe normaal met je loslopen!!![]()
Ik vond dat clubje van relaxte moeders maar engig, maar nu ik zie dat ze zelfspot omarmen vind ik ze leuker.
Van tevoren koken is key hier. Als ik pasta maak, dan maak ik extra saus voor in de vriezer. Of ik kook 's avonds voor de volgende dag. Het scheelt hier zo veel stress, dat het spitsuur echt goed te behappen is.quote:Op donderdag 6 november 2014 20:22 schreef Franny_G het volgende:
TAP, zo nauw luistert het ook niet hoor. Leuk, dat er een stukje banaan in ging. Is toch weer een mijlpaal..
Goeie tip, van die club van relaxte moeders. Al klinkt het voor relaxte moeders ergens ook wel weer serieus. Een statement maken van relax zijn. Dat voelt als een soort paradox..
Hier kan ik de relax-zijn tip wel gebruiken voor het spitsuur. Mijn vriend moet op donderdag naar een cursus om 19.00. Dan probeer ik in een uurtje tijd eten te koken, met elkaar te eten, I. een beetje te poetsen, tandjes poetsen, verschonen, slaapzak aan, en dat terwijl zij heel duidelijk oververmoeid aan het raken is, en dan eet ik zelf mijn bord amper leeg omdat ik snel snel wil eten om haar tegemoet te komen in haar moeheid en dan zit ik - verfomfaaid en met de tafel nog vol rotzooi - uiteindelijk samen met I vermoeid op de bank haar een laatste voeding te geven, terwijl vriend de deur uitloopt. Ik kan daar niet zo goed mee omgaan, want dan voel ik me onder druk gezet omdat ik het voor iedereen goed wil regelen (vriend en kind). Het hoort er natuurlijk een beetje bij, zo'n spitsuurtje, maar ik moet er nog een beetje aan wennen geloof ik..
Chanty, wat een geweldig filmpje van de schaterlachende L. Ik werd er zelf ook ontroerd en blij van.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:01 schreef Amsel het volgende:
Ah wat lief Loj!
OK, ik weet dat ik hoor te juichen nu mijn 3 maanden oude baby doorslaapt, maar ik word er juist onzeker van. Kan ik er al helemaal op vertrouwen dat ze zelf wel wakker wordt als ze honger heeft? Hoe lang laten jullie ze maximaal slapen, klokjerond? En nu moet ik opeens meer voedingen tijdens de dag-uren geven! En als ze over een week naar het kdv moet, moet ik haar wakker gaan maken om daar op tijd te zijn. Zal ik haar dan nu alvast op dat tijdstip wakker maken zodat ze eraan went? Maar krijgt ze dan nog wel genoeg slaap want blijkbaar was ze er zelf nog niet aan toe om wakker te worden? Help
Dat was ook precies waar ik een beetje mee zat. Volgende week begint mijn werk weer, dus ook de gastouderopvang. Dan zal ik haar toch regelmatig 6:15 moeten wakker maken. Maar aangezien zij nog niet echt een ritme erin heeft zitten wat betreft slaaptijd, heb ik haar maar gewoon laten slapen smorgens en gewacht tot ze wakker werd. De ene dag is dat weer 6.30 en de andere dag weer 8.15quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:31 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou zelf haar nu niet alvast wakker maken vanwege het kdv. Waarschijnlijk verandert haar (slaap)ritme vanzelf dan. Sowieso brengt het naar het kdv gaan wat veranderingen met zich mee. De eerste twee weken op het kdv sliep I bijvoorbeeld niet door; ze werd toen 's nachts een keer extra wakker voor een voeding. (Of 'mamahonger' of allebei.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |