abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13617067
Das misschien wel waar maar ik vind het allebei erg leuk en ikkan echt niet kiezen, tot nu toe lukt het wel aardig om niet in de war te raken maar ik zie bij me zelf dat ik toch wel al snel de kung tao standen aanneem(als ik beteje loop te stoeien met me broer of vrienden ik heb nog geen ehct gevecht gehad sinds ik de sporten doe), en i ben er net op lijkt me een beetje suf om er nu al af te gaan . Maar ik d8 miss is het juist goed om de 2 sporten vanaf de basis te leren combineren want op training bij kung tao word bijvoorbeeld geen aandacht besteeds bij het bewegen tijdens een gevecht( wel standen enzo natuurlijk) dus bij het sparren komt het voetenwerk van boksen zeker wel van pas heb ik al beetje gemerkt. Dus ik probeer het wel gewoon met allebei en zie wel hoe het loopt en hou julie adviezen goed in me achterhoofd:D ik laat jullie wel weten hoe het gaat en of ik nog vragen heb. Het valt me trouwens wle op hoe weinig mensen over kung tao hebben gehoord zelfs bij mensen die er erg in geinterreseerd zijn zoals jullie.
Mathijs
ofniet..
pi_13617200
Wat is Wushu trowuens had er wel iets over gehoord is toch ook een vechtsport die vooral met vuisten doet erg snel, en met korte afstand toch? Of zit ik dan fout. Veel mensen van mij boksschool doen trowuens 2 sporten, heel veel doen naast boksen ook kickboksen en thaiboksen maar ik ben wel orgineel met boksen en kung tao volgens mij hehe
ofniet..
pi_13632256
@ Erikro

Ken je Stef en Misha Berlijn dan ook? Ik las trouwens op de EWTO site dat er nu ook "problemen" zijn in Den Haag. Maar als je naar hun site gaat http://www.wt4life.info dan zie je dat zij nu óók IWKA zijn.

Wordt je er nog niet van? This brings the number to 20

pi_13635006
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:53 schreef belikewater het volgende:
@ Erikro

Ken je Stef en Misha Berlijn dan ook? Ik las trouwens op de EWTO site dat er nu ook "problemen" zijn in Den Haag. Maar als je naar hun site gaat http://www.wt4life.info dan zie je dat zij nu óók IWKA zijn.

Wordt je er nog niet van? This brings the number to 20

Stef en Misha heb ik voornamelijk gezien bij seminars. Die zijn dacht ik op een gegeven moment overstapt naar wingtzun samen met ene Bas (Breda) (die kende ik wel heel goed, helaas is hij niet meer) en Edgar Z.
Alhoewel ik één broertje weer bij wingtjun op de site zag.

Waar zie jij op ewto (nl of com) van die problemeen in den haag? zie ze zo even niet.
Maar dat klopt wel, die Paul Resnick waar ik het over had. Kwam runde een school in den Haag samen met ene Bas. Maar Bas zag ik verder nergens staan bij wingtjun. Ik zag echter vandaag dat die Bas nu zijn site (den haag) nu ook naar wingtjun verwijst.

En daar wordt ik nu idd een beetje verdrietig van.

Moet je je voorstellen dat bepaalde mensen die jij respecteerd en zelf ook weer tegen hun Sifu opkeken.
En van de een op de andere dag zijn ze ineens "verdwenen" om later onder een andere school op te duiken. Probeer dan nog maar eens lekker te trainen, het werkt toch door merk ik aan mijzelf.
Ander nadeel: zij nemen ook hun leerlingen mee, dus op seminars bemerk ik minder trainingspartners en uitwisseling van ideeen.
Voordeel: er is meer tijd voor mij, hoe goed de sihings ook zijn. Ze zijn nu eenmaal niet zo goed als hun Sifu. Ik bedoel niet alleen techniek, maar juist het overdragen, dat is pas echt moeilijk. .

Ik dacht dat we er nu weer langzaam omhoog zouden komen, maar nu idd de net opgerichte school "den haag" (bas en paul) ook overloopt naar wingtjun. Geef ik toe dat ik het even wat minder rooskleurig inzie.

[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 04-10-2003 09:22]

pi_13647272
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 10:56 schreef Mat-T het volgende:
Wat is Wushu trowuens had er wel iets over gehoord is toch ook een vechtsport die vooral met vuisten doet erg snel, en met korte afstand toch? Of zit ik dan fout. Veel mensen van mij boksschool doen trowuens 2 sporten, heel veel doen naast boksen ook kickboksen en thaiboksen maar ik ben wel orgineel met boksen en kung tao volgens mij hehe
Ja ja lekker origineel. Maar wat ga je doen als je op straat in een gevecht raakt?? Ga je dan boksen? Of die andere stijl kung tao gebruiken? Of raak je dan door de war en beuk je gewoon net als je tegenstander er op los.
pi_13648022
Ja ik zou liever extra lessen in kun tau nemen ipv boksen erbij of omgekeerd.

Straks heb je 8 keuzes uit een verdediging tegen een linker hoek. Bij WT krijg je gewoon 1 verdediging tegen 1 specifieke aanval en oefen je alleen daarmee, raak je ook niet in de war.
Beter gezegd krijg je geen klappen, omdat je even twijfelde welke van de 4 je zou nemen. Op zich niet zo'n probleem, tenzij je iemand tegenkomt die geen regels of medelij kent. En jou terwijl je dan op de grond ligt, helemaal maar dan ook echt helemaal de vernieling inschopt.

Beter in één techniek uit ten treure geoefend, wat minimaal al 10 trainings uren duurt voor een basis. Dan 10 technieken 1 uurtje beoefend. Er zijn aanvallen met ellebogen, knieen, tientallen trappen en stoten. Het grondgevecht, maar ook klemmen en worpen en grepen.
Genoeg om je tegen te moeten verdedigen x 10 uur. Vergeet niet dat je ook de aanvallen moet oefenen ;-)

Zo dus mijn vraag hoeveel uur train jij in de week? Denk je dat je genoeg uren kan maken om deze allemaal te oefenen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')