quote:
Heb je dat echt op die manier gelezen? Wij moeten eens ernstig praten eind december. Ik vind de splitsing tegenvallen.
Iets anders. Geheel on-topic.
Aan het begin van dit millennium was ik in Engeland. Dat was niet heel bijzonder, want ik ben tientallen malen in Engeland geweest om voetbalwedstrijden te bezoeken.
Om precies te zijn was ik aan het einde van december in Derby. Het was steenkoud en spekglad. Als je een bocht niet goed inschatte, dan moest je helemaal opnieuw de hele ringweg rijden omdat Derby alleen maar eenrichtingsverkeer heeft.
Ik kwam terecht in een nog al desolate B&B met een vreemde gastheer, die 's avonds vertrok. Alle gasten achterlatend. Verwarming was er niet en ik sliep 's nachts met mijn kleren aan. Uit de douche kwamen 's ochtends ijsklontjes.
Het was echt heel vreemd allemaal. Totdat de gastheer weer verscheen bij het ontbijt. Tijdens het full English breakfast had ik ineens een zeer geanimeerd gesprek met de man. Hij bleek enorm goed te kunnen vertellen.
We wisselden wat dingen uit over ons moederland en op een gegeven moment had ik het over onze nationale folklore: de Elfstedentocht. Ik probeerde hem uit te leggen wat het ongeveer was en dat deed hem sterk denken aan de lokale folklore aldaar: de Dovedale Dash.
De Dovedale Dash blijkt een cross te zijn tussen twee minuscule plaatsjes, waarbij een rivier (de Dove) op een gegeven moment genomen moet worden. Op
http://www.dovedaledash.co.uk/ staat een hoop informatie en staan ook veel foto's van het soort wedstrijd dat Moblo en Wolve volgens mij wel vaker lopen. De editie van dit jaar is net geweest, maar volgens mij is dit wel wat voor jullie.
Het is me altijd bijgebleven, want het klonk echt hilarisch.