abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:01:05 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6537669
't is me dus eindelijk gelukt om eens een beta te kunnen spelen...

Gisteravond speelde ik dus voor het eerst de Sims Online. Het ging vrij traag (heb enige provider problemen) en mijn videokaart (gforce 2,32mb) is blijkbaar niet helemaal toereikend omdat ie al heel gauw begon met swappen en low on virtual memory te zijn.

Maar goed, het spel zelf is wel grappig. Je kan met 1000en andere mensen in een stad wonen en bij elkaar op bezoek komen. Wat dat betreft is het gewoon een grote grafische chatbox. Je Simmetje zelf heeft nog steeds al die powerbars die langzaam afnemen (wel een stuk langzamer dan in de single play sims versie). Het aantal objecten is veeel groter dan in de originele versies. Je hebt apparaten om geld te verdienen (moet je met zijn 4tjes bedienen bijvoorbeeld)

Het viel me wel op dat veel spelers al na een weekje of 2 kasten van huizen hadden vol luxe, dus ik vraag me af wat de challenge is na een paar weekjes (want dan heb je alles al wat je wilt). Wat rest is een chatbox. Denk dat dit een groot probleem wordt, want maak je geld verdienen heel moeilijk, dan spelen mensen het niet. Wie wil er nou weken lang in een krotje wonen?

Nou ja, vanavond weer proberen en maar eens aan mijn huis beginnen!

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6537731
Hier is de officiele website te vinden van het spel.

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_6537748
En hoe heb je het voor elkaar gekregen om aan de test mee te doen? Ik kreeg namelijk een mail dat je in Nederland niet mee kunt doen met de test en dat wil ik heel graag!
pi_6537772
Dat ziet er goed uit! Kan je je huis uit The Sims ook importeren? Of de bewoners van je huis?

Ben ook benieuwd of het spel zich integreerd in The Sims zelf (zoals de add-ons). Kan je daarover wat zeggen?

Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:12:03 #5
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6537785
Die tekstballonnetjes is dus echt wat mensen allemaal in tikken! 't is wel een erg RSI gevoelig spel om al die non-informatie in te tikken. Geef mij maar gewoon een zinvolle chat.

Je Sim kan wel extreem veel (vele tientallen) 'moves' en houdingen doen.

woensdag 30 oktober 2002 @ 09:12:15 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6537787
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:01 schreef Vamos het volgende:
mijn videokaart (gforce 2,32mb) is blijkbaar niet helemaal toereikend omdat ie al heel gauw begon met swappen en low on virtual memory te zijn.
Dat ligt niet aan de videokaart, swappen betekent dat je te weinig intern geheugen hebt. Je kunt je virtual memory settings trouwens ook verhogen, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.

Verder wat het spel betreft: cool!

pi_6537803
Ik zie dat je het spel kan downloaden met een progamma van $ 60. Ik denk dat ik dan maar wacht tot ie in de winkel ligt. Maar tot die tijd ben ik erg benieuwd naar het verloop van jullie tests!!!!
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:15:31 #8
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6537811
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:09 schreef Sonho het volgende:
En hoe heb je het voor elkaar gekregen om aan de test mee te doen? Ik kreeg namelijk een mail dat je in Nederland niet mee kunt doen met de test en dat wil ik heel graag!
Ben premium member van Fileplanet geworden (effe een maandje downen wat los en vast zit daar en dan weer cancellen). Zodoende kun je hem downloaden en krijg je een account.

Laten bezorgen kan inderdaad niet naar NL (wel naar enkele andere landen in Europa, dus je zou het via via kunnen doen. Maar aangezien je een creditcard nodig hebt kun je net zo goed 2 dollar meer uitgeven voor fileplanet... veel minder moeite)

woensdag 30 oktober 2002 @ 09:16:23 #9
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6537816
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:14 schreef Sonho het volgende:
Ik zie dat je het spel kan downloaden met een progamma van $ 60. Ik denk dat ik dan maar wacht tot ie in de winkel ligt. Maar tot die tijd ben ik erg benieuwd naar het verloop van jullie tests!!!!
voor $6.95 van fileplanet
  woensdag 30 oktober 2002 @ 09:17:13 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6537820
Moet je nog abonnementskosten betalen om online te spelen, of is alleen het programma voldoende?
pi_6537832
Ik ben uitgenodigd om het spel te beta-testen, is dat nodig om het via fileplanet te downen, of werkt dat anders? Ik zou het nl. ontzettend graag beta-testen.
pi_6537837
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:17 schreef Tijn het volgende:
Moet je nog abonnementskosten betalen om online te spelen, of is alleen het programma voldoende?
Als je het spel koopt is de eerste maand gratis, daarna geloof ik $10 per maand.

Ik denk dat als ik vanavond thuis kom ik meteen een subscription neem op fileplanet, er is toch geen opzegtermijn, of wel?

Vamos, hoe kom je eigenlijk in de play-test, moet je daar geen password voor hebben, of zit dat allemaal bij het installatieprogramma inbegrepen?

Vindt het trouwens ook wel vreemd van Maxis dat ze de beta-test zelf niet ter download aanbieden aan uitgenodigden, scheelt hun ook weer veel logistieke problemen lijkt mij...

[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 30-10-2002 09:28]

woensdag 30 oktober 2002 @ 09:40:05 #13
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6538033
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:19 schreef Esk het volgende:

[..]

Als je het spel koopt is de eerste maand gratis, daarna geloof ik $10 per maand.

Ik denk dat als ik vanavond thuis kom ik meteen een subscription neem op fileplanet, er is toch geen opzegtermijn, of wel?

Vamos, hoe kom je eigenlijk in de play-test, moet je daar geen password voor hebben, of zit dat allemaal bij het installatieprogramma inbegrepen?

Vindt het trouwens ook wel vreemd van Maxis dat ze de beta-test zelf niet ter download aanbieden aan uitgenodigden, scheelt hun ook weer veel logistieke problemen lijkt mij...

1. Om een uitnodiging te krijgen voor de beta moest je op hun newletter subscribed zijn.

2. Je kunt 'm orderen via mail (2 cd's, $5 kosten), maar ze leveren niet in NL, dus moet je het via via doen

3. Je kunt subscriben op Fileplanet (wel premium membership a $6.95 p/m, maar die kun je per maand cancellen). Vandaar kun je hem eenvoudig downloaden... alhoewel het wel 1.2 gig is (!)

4. tijdens installatie krijg je in key toegewezen en moet je op de 'normale' manier jezelf registreren voor de Sims online. Aangezien het een beta is, is het gratis.

5. Mensen die meedoen aan de beta mogen hun huis en sims enzo houden, zodat ze dus eigenlijk een voorsprongetje hebben als het spel live gaat.

Het feit dat Maxis het aan fileplanet uitbesteed is alleen maar makkelijk voor ze lijkt me.

Oh ja, en je ondertekent iets dat je niets over de beta mag vertellen

pi_6541112
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:40 schreef Vamos het volgende:

Het feit dat Maxis het aan fileplanet uitbesteed is alleen maar makkelijk voor ze lijkt me.

Mmm, bedankt voor de duidelijke post! Het stomme vindt ik dat Maxis nergens aangeeft dat je de beta kunt downen bij Fileplanet. Ik heb nl. een uitnodiging gehad (omdat ik op de mailinglijst sta), maar ze hebben me nooit verteld dat ik het gewoon kan downloaden.

Ik ben al 2 weken naarstig op zoek naar een manier om toch de beta te spelen, dus ik ben hier ook erg blij mee! Ik heb kabel, dus het downloaden zal wel niet zo'n probleem zijn. Hoe zit 't met de server (van Fileplanet), is die een beetje snel, of valt dat tegen?

woensdag 30 oktober 2002 @ 15:40:30 #15
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6541614
Ik heb Cistron Maxx, dus dat ging met ongeveer 400-500kb/s

Verder -mocht je het gaan spelen- kun je je vast voorbereiden op een domper: Ik heb het (afgesloten) beta-forum bezocht en er is daar een vrij unanieme mening dat de beta 1 grote bugridden, zeer slechte gameplay hebbende laggende trage ellende is. Sims online kan ipv een groot succes een enorme flop worden

Gelukkig hebben ze nog 1 maandje ofzo om alles op te lossen

Als ik mijn game ervaring mix met het forum klopt het eigenlijk wel een beetje. Je kunt op slechts een paar dodelijk saaie manieren geld verdienen en voor de rest is er geen ruk te doen. Iedereen heeft een pizzeria, een nachtclub of een fitnesscentrum want er is niets anders.
De wereld is gewoon 1 groot grid waar je een lot kan kiezen. De layout van de wereld (rivier/bergen enzo) is niet van toepassing. Je kunt niet door een buurt lopen en de interface is ook niet echt handig...

Maar goed, vol goede moed log ik vanavond weer in

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')