abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146243647
Hallo,

Ik heb op 5 augustus j.l. een wandcloset afgehaald na bestelling bij een webwinkel, ivm vakantie heb ik het wandcloset pas begin september gemonteerd, bij het uit de doos halen bleek de pot beschadigd waardoor deze niet bruikbaar is. Op de doos zijn duidelijk beschadigingen van transport zichtbaar.

Op het moment dat het product is afgehaald bij de toeleverancier is het product niet gecontroleerd op schade.
Ik heb ook niet hoeven tekenen voor aflevering van het product, afgeven van de factuur was voldoende.

De schade aan de doos was ook niet van dien aard dat het gelijk zichtbaar was dat het product schade heeft opgelopen.

De webwinkel geeft nu aan dat de schade niet is gemeld binnen de door hun gestelde 48 uur.
De webwinkel stelt dat de termijn van aanmelden ruimschoots was overschreden, waardoor deze is afgewezen door de toeleverancier. Als coulance kunnen ze nu tegen inkoop een nieuwe toiletpot aanbieden.

Als reactie hier op heb ik geschreven:
"U geeft aan dat de schade niet is gemeld binnen de door u aangegeven 48 uur echter heb ik als consument het recht op een termijn van 6 maanden omdat het product schade heeft buiten mijn schuld om.

Graag ontvangen wij een vervangend product tenzij u aan kunt tonen dat de schade door mij als consument is veroorzaakt."

Echter is mijn verzoek afgewezen omdat men refereert naar de voorwaarden waarin staat omschreven dat ik binnen 48 uur de schade had moeten melden. Tevens gegeven ze aan dat het mijn plicht is om de materialen te controleren op schade.

Heb ik als consument nu recht op vervanging van het wandcloset? En wat zijn de stappen welke ik moet ondernemen om de leverancier hier toe te verplichten.
  maandag 3 november 2014 @ 09:21:47 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_146243707
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 3 november 2014 @ 09:24:28 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146243763
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146243792
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:21 schreef Bart het volgende:
Nieuwe bestellen, binnen 48 uur na levering bellen dat er schade is, en de oude terugsturen en je geld terugvragen :7.
Fraude
pi_146243815
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:24 schreef Hallmark het volgende:
Ja kerel, nu is toch geheel niet duidelijk waar die schade vandaan komt? Ik zou niet weten op basis waarvan jij nu nog iets kunt claimen. Dat soort dingen moet je meteen zeggen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:28:55 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243841
Je had hem meteen moeten controleren, ook al wilde je hem nog niet installeren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146243872
quote:
16s.gif Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Fraude
Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
dat is het !
pi_146243892
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:30 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Hij zal niet de eerste zijn hoor die dat zo doet. ;) nadeel is voor hem dat er al contact is geweest.
Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 november 2014 @ 09:32:29 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146243919
quote:
99s.gif Op maandag 3 november 2014 09:31 schreef Amplifier het volgende:

Hij kan er een bestellen vanuit naam en naar het adres van een vriend?
Prima idee! De webshop zegt dan vrolijk: stuur maar terug, dan krijg je van ons een nieuwe. En dan heb je er 2 *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146244030
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
  maandag 3 november 2014 @ 09:40:28 #11
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244075
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:38 schreef s--mulder het volgende:
Als consument ben ik toch niet-expert en had de expert het product moeten controleren, hetgeen niet gebeurd is.

Het product was al defect voordat ik het heb vervoerd, de leverancier moet toch bewijzen dat het product toen nog in juiste staat was?
Nee, dat hoeven zij niet.
pi_146244080
quote:

Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146244081
quote:

Defect is niet gelijk aan transportschade.
pi_146244093
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:40 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Nagaan of je pot beschadigd is is nou niet echt rocket sience..

Jij had binnen de 48 uur moeten controleren of het product in orde was. Dat heb je niet gedaan.
Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
pi_146244134
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven :')
Onterechte automatische incasso
pi_146244153
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Die eis van 48 uur is onredelijk, zeker omdat er zo een weekendje tussen het moment van ontvangst en controle kan zitten maar een maand zou toch wel genoeg moeten zijn ;)

De webshop is coulant door een pot voor inkoopsprijs te sturen, ik zou het accepteren.
Mogelijk heeft iemand met meer kennis van de materie een andere visie.
Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
pi_146244320
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef Storneren het volgende:
De mentaliteit van tegenwoordig. Eigen falen op andere proberen af te schuiven
Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
pi_146244374
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:43 schreef Storneren het volgende:

[..]

Want in het weekend kun je niet zien of iet stuk is omdat je jezelf in coma hebt gezopen en pas maandag weer wakker wordt?
Niet relevant.
  maandag 3 november 2014 @ 09:51:30 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244378
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is toch geen eigen falen als het product tijdens het vervoeren kapot is gegaan. Ik zou er zelf ook niet aan denken om het product direct te controleren.

Het bedrijf kan toch ook zien dat het product nog niet gemonteerd is/was. Dan sluit je gebruiksschade al uit.

Bij welke webshop is het trouwens besteld. Misschien een lesje voor de overige fokkers
Want een consument laat nooit wat vallen? Misschien is er wel iemand tegen aangereden met een kruiwagen ofzo... Ik geloof TS best en het is ook echt lullig maar hij had het wel gewoon moeten controleren.
pi_146244456
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:49 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is wel eigen falen als je niet binnen 48 uur controleert. Misschien heeft ts zelf dat ding wel laten stuiteren.
pi_146244476
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet relevant.
Omdat?
pi_146244508
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:54 schreef Storneren het volgende:

[..]

Omdat?
De webwinkel niet mag eisen dat je transportschade binnen 48 uur meldt.
Dan kan jij er van alles van vinden, het is niet relevant.
pi_146244556
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh Sorry, ik had bron moeten roepen. Bij deze dan.

Bron?
  maandag 3 november 2014 @ 09:59:32 #24
180174 Diemux
People vs Me
pi_146244585
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
pi_146244654
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:59 schreef Diemux het volgende:

[..]

Voorwaarden moeten redelijk zijn dus 48 uur is niet logisch. Echter heeft TS er meer dan een maand over gedaan. Zijn eis is dan ook onredelijk.
Wat is er niet redelijk aan transportschade binnen 48 uur melden? En wat is er dan wel een redelijke termijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')