SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 02-11-2014 18:52:46 ]![]()
Van Somda:Daar komt vast nog wel een dagje uitgelopen werkzaamheden bij, naast talloze brandmeldingen en andere veroorzakers van ellende in die tunnelquote:De spoortunnel Delft wordt in het weekend van 21/22 februari aangesloten op de bestaande infra.![]()
![]()
je bent wel erg positief gestemd over het project. Niet alles is een citroentje dat uitgeknepen moet wordenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op zondag 2 november 2014 16:57 schreef b2py het volgende:
Heeft Rikus al kamervragen gesteld dat het project gecancelled moet worden?
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik, de maker van de openingspost te vragen, mij te verwijderen uit het rijtje stamgasten. Thanks.![]()
![]()
klopt sowieso geen reet meer van dat lijstje. Iedereen zit er maar wat aan te rotzooien, en niemand leest het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vraag voor de kenners:
Stel je hebt al jaren een ouderwets voordeelurenabonnement.
Is een mogelijkheid om deze te wijzigen in een maandelijks opzegbaar abonnement dal vrij? of ga je minimaal een jaarcontract aan en kun je daarna pas elke maand wijzigen naar elk ander type abonnement of opzeggen?
Stel je hebt al een jaar een dal voordeel, is het dan wel mogelijk om elke maand te wijzigen naar een duurder of goedkoper abonnement? en bij het voordeelurenabonnement dus niet?
Dit voor iemand die nu een voordeelurenabonnement heeft, en het liefst dal vrij wil proberen om te kijken of het bevalt. Zo niet dan is het gunstiger om terug te keren naar voordeeluren ipv dal voordeel ivm korting in middagspits.![]()
Terug van Dalvrij naar Voordeeluren kan sowieso niet. Als je Voordeeluren eenmaal hebt opgezegd kan je alleen nog maar kiezen uit de nieuwe abonnementen![]()
Dit inderdaad. Een VDU wordt automatisch beëindigd wanneer je één van de nieuwe abonnementen afsluit op een OV-chipkaart waar al een VDU op staat.quote:Op zondag 2 november 2014 18:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Terug van Dalvrij naar Voordeeluren kan sowieso niet. Als je Voordeeluren eenmaal hebt opgezegd kan je alleen nog maar kiezen uit de nieuwe abonnementen
De abonnementen hebben een minimale looptijd van een jaar. Tijdens dat jaar kun je wel upgraden (bijvoorbeeld Dal Vrij naar Altijd Vrij) maar niet downgraden. Na dat jaar kun je per maand opzeggen of wisselen van abonnement.![]()
Lachen is gezondquote:Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik, de maker van de openingspost te vragen, mij te verwijderen uit het rijtje stamgasten. Thanks.![]()
![]()
U vraagt, wij draaien.quote:Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik, de maker van de openingspost te vragen, mij te verwijderen uit het rijtje stamgasten. Thanks.Eh, doei?quote:![]()
Stelletje idioten daar bij DB Gruppen.
- Optieboeking gekregen afgelopen vrijdag voor een reisje Arnhem - Frankfurt(Main)Hbf voor 10 man, ¤74 per persoon ex. boekingskosten > ¤74,39 per persoon dus totaal.
- Optieboeking wilde ik gister bevestigen en omzetten naar definitief. Werd ¤83,40 per persoon > ¤83,79 per persoon totaal.
- 's Avonds gebeld, kon niet goedkoper. Boeking geannuleerd om die reden.
- Vanochtend een nieuwe optieboeking ontvangen voor ¤73 per persoon inclusief boekingskosten "want er was een fout gemaakt, dus werd de prijs met ¤107,90 in mindering gebracht"
- Zojuist bevestigd, en krijg ik wéér een factuur voor ¤83,79 per persoon. Nu maar wéér gebeld, en na ongeveer 15 minuten wist de telefoniste mij ein-de-lijk het tarief van ¤730 all-in voor 10 personen aan te smeren. En nu is de factuur wel goed![]()
Opzich goede service dat zij hun fouten toekennen, en ons extra korting boven het eerst gekozen tarief aanbieden. Alleen jammer dat er dan soms weer ergens een nieuw foutje wordt gemaakt, waardoor de oude factuur, die al vernietigd moest worden, alsnog verstuurd is![]()
![]()
Het is uiteindelijk goed gegaan. Arnhem - Frankfurt(Main) Flughafen Fernbahnhof - Frankfurt(Main)Hbf en terug, beide keren met één overstap. ICE105 heen, ICE104 terug.
2 half-Goede ervaringen met DB Gruppen rijkerÉén met PTA TT NYR en één met een clubje vrienden ....
![]()
Aldus Rail magazinequote:De meeste V250's zijn inmiddels naar Italië. Op dit moment staan de 4801, 4803, 4814 en 4815 nog op de Watergraafsmeer.
En daarmee komt er langzaam maar zeker een einde aan de V250-soap.![]()
Ook vandaag kwam de extreem luxe Venice Simplon Oriënt Express weer naar België, en werd weer voor op pad getogen.
Helaas kwam de trein vandaag al vrij vroeg in panne te staan: De loc, de CFL 3009, was net na vertrek in Namen defect geraakt. Uiteindelijk werd deze locomotief vervangen door een uit haast opgetrommelde 1879 van de NMBS zelf, die de trein naar Brugge en Oostende TW mocht slepen, en vertrok vanaf het spoor waar de trein strandde met 107 minuten.
De trein arriveerde met 107 minuten (1 uur en 47 minuten) vertraging in Brussel, maar doordat men de stop aldaar niet gepland had voor uitstappen reizigers, kon er met 83 minuten (1 uur en 23 minuten) vertraging vertrekken, en passeerde hier bij Hansbeke met een ongeveer vergelijkbare vertraging. Verdere navolging van deze trein hebben wij niet meer gedaan, want wij wilden uiterst 18u thuis zijn, want een nieuwe werkdag zou ook weer aanbreken ...
De terugrit van deze trein werd wéér met een nieuwe locomotief gesleept: Er werd in aller haast een HLE13 van de NMBS opgetrommeld om de trein van Oostende naar Luxemburg te slepen.![]()
er gaat toch minstens wel een kopbak naar het spoorwegmuseum?quote:Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Aldus Rail magazine
En daarmee komt er langzaam maar zeker een einde aan de V250-soap.
Zondagavond quiz!
Doe mee met deze nu al legendarische quiz en verdien eeuwige roem!
B2py is zojuist met +15 vertrokken uit Utrecht naar Enschede. Hoeveel vertraging is er in Enschede nog over van de +15 die nu is opgelopen?
Succes!![]()
Is dat een enkeltje?quote:Op zondag 2 november 2014 19:11 schreef greavy het volgende:
Stelletje idioten daar bij DB Gruppen.
- Optieboeking gekregen afgelopen vrijdag voor een reisje Arnhem - Frankfurt(Main)Hbf voor 10 man, ¤74 per persoon ex. boekingskosten > ¤74,39 per persoon dus totaal.
- Optieboeking wilde ik gister bevestigen en omzetten naar definitief. Werd ¤83,40 per persoon > ¤83,79 per persoon totaal.
- 's Avonds gebeld, kon niet goedkoper. Boeking geannuleerd om die reden.
- Vanochtend een nieuwe optieboeking ontvangen voor ¤73 per persoon inclusief boekingskosten "want er was een fout gemaakt, dus werd de prijs met ¤107,90 in mindering gebracht"
- Zojuist bevestigd, en krijg ik wéér een factuur voor ¤83,79 per persoon. Nu maar wéér gebeld, en na ongeveer 15 minuten wist de telefoniste mij ein-de-lijk het tarief van ¤730 all-in voor 10 personen aan te smeren. En nu is de factuur wel goed![]()
Opzich goede service dat zij hun fouten toekennen, en ons extra korting boven het eerst gekozen tarief aanbieden. Alleen jammer dat er dan soms weer ergens een nieuw foutje wordt gemaakt, waardoor de oude factuur, die al vernietigd moest worden, alsnog verstuurd isI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Retour. Dat heet de, zoals hier al eerder aangehaalde, DB Sparpreis Gruppe, is vanaf 6 personen te boeken. Dan krijg je korting op je tickets. Wij hebben "Gruppe&Spar 70"-tarief met wat extra korting die er extra bij gegeven is nu, maar als je "Gruppe&Spar 60" hebt, betaal je dus ¤83,40 per persoon.quote:
Met het Nieuwjaarsrondje reizen wij ook met het Sparpreis Gruppe-tarief.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/gruppen/gruppe_spar.shtml![]()
+12 Amersfoort, +10 Apeldoorn, +8 Deventer, +12 Almelo, +14 Hengelo, +15 Enschede.quote:Op zondag 2 november 2014 19:51 schreef b2py het volgende:
Zondagavond quiz!
B2py is zojuist met +15 vertrokken uit Utrecht naar Enschede. Hoeveel vertraging is er in Enschede nog over van de +15 die nu is opgelopen?
Succes!Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Deventer of Rijssen. Maakt toch niet uit, +7 in Wierden = Stoptrein uit Zwolle ervoor (tot Enschede)quote:Op zondag 2 november 2014 20:12 schreef b2py het volgende:
Zouden ze de IC niet voor de sprinter duwen te Deventer? Als er even flink wordt doorgereden..Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Normaal wel, anders kan hij er pas in Rijssen voorbij.quote:Op zondag 2 november 2014 20:12 schreef b2py het volgende:
Zouden ze de IC niet voor de sprinter duwen te Deventer? Als er even flink wordt doorgereden..
Hoewel, dat zou wel gunstig zijn voor reizigers, dus waarschijnlijk niet
Ik ga de TRDL wel even bellenquote:Op zondag 2 november 2014 20:13 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Deventer of Rijssen. Maakt toch niet uit, +7 in Wierden = Stoptrein uit Zwolle ervoor (tot Enschede)![]()
De sprinter heeft voorrang gekregen in Deventer, en we worden ook nog over Deventer Goederen gestuurd..![]()
Daaaaaaaaaaaaaaarrrr.........quote:Op zondag 2 november 2014 20:42 schreef b2py het volgende:
De sprinter heeft voorrang gekregen in Deventer, en we worden ook nog over Deventer Goederen gestuurd..
ZIT ER EENTJE MEE TE LEZEN HI HA HO
quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daaaaaaaaaaaaaaarrrr.........
ZIT ER EENTJE MEE TE LEZEN HI HA HO![]()
![]()
Ja en nou ben je de klosquote:Dat wordt een uur wachten in Almelo en dan met 200 man knokken om 1 taxibusje
![]()
op het dak is altijd plekquote:Op zondag 2 november 2014 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en nou ben je de klosDat wordt een uur wachten in Almelo en dan met 200 man knokken om 1 taxibusje
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het leven kan niet altijd een feest zijn, ik had eigenlijk een trein later moeten hebben dus iedere vertraging minder dan +30 is al een overwinningquote:Op zondag 2 november 2014 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja en nou ben je de klosDat wordt een uur wachten in Almelo en dan met 200 man knokken om 1 taxibusje
![]()
(Normaal had ik de overstap niet kunnen halen, 19:36 aankomst Utrecht en 19:35 vertrekt de IC naar Enschede uit Utrecht...)![]()
+8 de helft + beetje dusquote:Op zondag 2 november 2014 19:51 schreef b2py het volgende:
Zondagavond quiz!
Succes!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
handig voor degenen die bijvoorbeeld in Rijssen moeten zijn ...quote:Op zondag 2 november 2014 20:53 schreef b2py het volgende:
Oh wauw, we hebben de sprinter wél ingehaald te Deventer, maar hij was wel weg van het perronAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Mogen inwoners van Rijssen op zondag met de trein dan?quote:Op zondag 2 november 2014 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
handig voor degenen die bijvoorbeeld in Rijssen moeten zijn ...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Daar issie weertwitter:NS_online twitterde op zondag 02-11-2014 om 20:24:31Roosendaal-Vlissingen: vertraging door gladde sporen #rsdvs http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan weet je pas echt dat het herfst isquote:Op zondag 2 november 2014 21:02 schreef _serial_ het volgende:
Daar issie weertwitter:NS_online twitterde op zondag 02-11-2014 om 20:24:31Roosendaal-Vlissingen: vertraging door gladde sporen #rsdvs http://t.co/axyyfHaEPO reageer retweet
![]()
![]()
quote:Op zondag 2 november 2014 21:02 schreef _serial_ het volgende:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Tuurlijk, anders dupeer je niet genoeg reizigers hequote:Op zondag 2 november 2014 20:53 schreef b2py het volgende:
Oh wauw, we hebben de sprinter wél ingehaald te Deventer, maar hij was wel weg van het perronKankerNS
Dieselquote:Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef b2py het volgende:
Al met al achter de brullende diesel uit Zwolle gekomen te Wierden![]()
![]()
Hm.. Waar kan ik mijn prijs ophalen?quote:Op zondag 2 november 2014 21:12 schreef b2py het volgende:
Al met al achter de brullende diesel uit Zwolle gekomen te Wierden
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Hij is er bijna, maar nog niet helemaal...
http://ovtijden.com/arnu/rl/1771/2014-11-02T19:35:00+0100/![]()
Hij is ondertussen aan het huilen op Facebookchat over hoe koud het wel niet op de fiets is enzo. Mietjewatjedoetje.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Neuhquote:Op zondag 2 november 2014 21:55 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Dat wordt dus weer een retourtje Enschede, Station![]()
![]()
Die transacties worden niet realtime bijgewerkt. Wel redelijk snel, maar er kan soms een paar uur tussen zitten![]()
![]()
Even bijklussen als gigolo.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hollandscheradingsche huisvrouwtjes aan repen krikken. Hmm.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vet!quote:Op zondag 2 november 2014 22:00 schreef James1988 het volgende:
Sodeknetters wat rijden daar veel treinen.
Ik was gelijk even benieuwd naar de track-layout van London Bridge. Kwam dit interessante topic tegen op railforums.co.uk. Eerste link is een pdf naar het vernieuwde London Bridge. Ook interessant zijn de hoeveelheid tijd die nodig voor de verbouwing. http://www.railforums.co.uk/showthread.php?t=66377![]()
Ik had op de website van Network Rail ooit een paar PDFjes gevonden waarin van vrijwel het hele netwerk tot in detail stond beschreven waar men op moest letten en wat de sporenlayout was enzo. Het was bijna onbruikbaar door de hoeveelheid informatie, maar wel geinig om te zien. Kan ze nu alleen niet meer terugvinden
GEVONDEN
Die documenten staan op NESA (National Electronic Sectional Appendix). Er staat heel wat meuk in, maar ook tekeningen van de sporenlayout bij stations e.d.
[ Bericht 15% gewijzigd door James1988 op 02-11-2014 22:14:15 ]![]()
even wat anders: Is het ILT rapport van de ontsporing bij Hilversum van 15 januari er al?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Yep.quote:Op zondag 2 november 2014 22:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
[..]
Volgens de db, betekent dat een springer ofzo?![]()
hee wat grappig. ik heb mijn zomervakantie voor volgend jaar al gepland
Balkonia? Tuinesie?quote:Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
hee wat grappig. ik heb mijn zomervakantie voor volgend jaar al geplandBij twijfel: gebruik beton.![]()
Nee het lijkt me wel leuk om één van de laagstfrequente treinen ter wereld te nemen![]()
EEMET: Elke Eenendertigmiljoennogwat Minuten Een Trein. 1 per jaar ja.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
jullie gaan het TZT wel zien. eerst morgen weer even naar DElft
quote:Op zondag 2 november 2014 21:57 schreef b2py het volgende:
Of NS heeft het nog niet verwerkt, dat kan natuurlijk ook..
[ afbeelding ]
![]()
![]()
En dan hebben ze moeite met enkele treinen per minuut bij Amsterdam CSquote:Op zondag 2 november 2014 22:00 schreef James1988 het volgende:
Sodeknetters wat rijden daar veel treinen.![]()
![]()
Kijk maar eens op Google Maps naar de toeleidende sporen richting London Bridge... het is daar tiensporig. Dwars door de stadquote:Op zondag 2 november 2014 23:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan hebben ze moeite met enkele treinen per minuut bij Amsterdam CS![]()
![]()
Zucht, Britten...
Dat zijn twee verschillende stations. Het linker station is Catford, vanaf waar je richting Blackfriars kunt. Kort daarnaast ligt Catford Bridge, vanaf daar rijden er treinen naar Cannon Street.
Welk genie heeft deze oplossing bedacht...? Het zou toch veel logischer zijn geweest om één wat groter station te bouwen dat alle richting bedient, i.p.v twee kleine?![]()
Ik heb twee woorden voor jou.quote:Op zondag 2 november 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
Zucht, Britten...
[ afbeelding ]
Dat zijn twee verschillende stations. Het linker station is Catford, vanaf waar je richting Blackfriars kunt. Kort daarnaast ligt Catford Bridge, vanaf daar rijden er treinen naar Cannon Street.
Welk genie heeft deze oplossing bedacht...? Het zou toch veel logischer zijn geweest om één wat groter station te bouwen dat alle richting bedient, i.p.v twee kleine?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Twee verschillende maatschappijen die daarna fuseerde tot 1?quote:Op zondag 2 november 2014 23:49 schreef James1988 het volgende:
Zucht, Britten...
[ afbeelding ]
Welk genie heeft deze oplossing bedacht...? Het zou toch veel logischer zijn geweest om één wat groter station te bouwen dat alle richting bedient, i.p.v twee kleine?![]()
![]()
Dat lijkt het inderdaad te zijn. Catford Bridge is gebouwd door de South Eastern Railway (geopend in 1857), terwijl de lijn waar Catford aan ligt is gebouwd door de London, Chatham and Dover Railway. Station Catford opende in 1892.quote:Op zondag 2 november 2014 23:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Twee verschillende maatschappijen die daarna fuseerde tot 1?
In 1899 gingen beide maatschappijen op in de 'South Eastern and Chatham Railway', wat uiteindelijk weer opging in de Southern Railway voor de grote eindfusie tot British Rail.
Dat de situatie 122 jaar na de opening van Catford nog steeds hetzelfde is verbaast me toch wel een beetje, het kan toch niet zo zijn dat niemand dacht "Hey, misschien is het voor reizigers wel handig als ze crossplatform kunnen overstappen ipv 10 minuten moeten lopen"?quote:![]()
![]()
Verwarring en gepruts in Gouda:
DDZ vermomd als de sprinter naar Rotterdam 06:42 +11 op spoor 10
VIRM als IC naar Rotterdam 06:52 +2 op spoor 8
Beiden tegelijk in het station, verwarring onder reizigers wat nu de sprinter en wat de IC is.
En wat doen die faalhazen vervolgens, juist, de sprinter rijdt voor de IC weg
So we just called him Fred![]()
Het zijn Engelsen. Die zijn jarenlang niet zo inventief geweest met hun spoor.quote:Op maandag 3 november 2014 00:05 schreef James1988 het volgende:
Dat de situatie 122 jaar na de opening van Catford nog steeds hetzelfde is verbaast me toch wel een beetje, het kan toch niet zo zijn dat niemand dacht "Hey, misschien is het voor reizigers wel handig als ze crossplatform kunnen overstappen ipv 10 minuten moeten lopen"?So we just called him Fred![]()
quote:Dat is toch gewoon 1 station met een snelweg ertussen?quote:
Pas later is bedacht dat spoor 3&4 voortaan door het leven moesten als DriemanspolderSo we just called him Fred![]()
De NS app kent Driemanspolder niet eensquote:Wou kijken of ik een kaartje Driemanspolder-Zoetermeer kon kopen :p
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mogelijk een 91-uur durende staking in Duitsland:
http://www.bild.de/geld/w(...)k-38391452.bild.html
GDL-Führung debattiert über neue Streiks
Berlin – Für viele Pendler ist es eine Schicksalsfrage am Anfang der Woche: Gibt es nach der Streikpause wieder tagelange Ausstände der Lokführer, die den Zugverkehr in Deutschland lahmlegen?
Wahrscheinlich nicht vor Dienstag – die Frage entscheidet sich offenbar derzeit auf einer Sitzung der höchsten GDL-Gremien. BILD erfuhr: Seit Sonntag, 14 Uhr, tagen der Hauptvorstand und die Bundestarifkommission (zusammen 32 Personen) an einem geheimen Ort – und debattieren die entscheidende Frage: Streik oder kein Streik?
Zie de link voor meer
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 03-11-2014 08:45:53 ]![]()
http://9292.nl/reisadvies(...)trek/2014-11-03T0835quote:Op maandag 3 november 2014 08:19 schreef derLudolf het volgende:
De NS app kent Driemanspolder niet eensWou kijken of ik een kaartje Driemanspolder-Zoetermeer kon kopen :p
De verklaring van de NS op Twitter:quote:Op maandag 3 november 2014 06:57 schreef FredvZ het volgende:
Beiden tegelijk in het station, verwarring onder reizigers wat nu de sprinter en wat de IC is.
En wat doen die faalhazen vervolgens, juist, de sprinter rijdt voor de IC wegGeeft mij toch te denken, zouden ze daar bij de webcare van de NS alleen maar tijd besteden aan het leren van dit soort zinnetjes ipv inhoudelijk leren over het werk van de NS?twitter:NS_online twitterde op maandag 03-11-2014 om 07:46:59@fredvanzet Het Nederlandse spoor is zo druk, dat dat zeker invloed heeft op andere trajecten. ^JD reageer retweet
Iig kan de Sprinter met een korte kering weer op tijd weg uit Rotterdam zo.quote:Op maandag 3 november 2014 06:57 schreef FredvZ het volgende:
En wat doen die faalhazen vervolgens, juist, de sprinter rijdt voor de IC wegNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat had-ie met 2 minuten extra vertraging ook nog gekund.quote:Op maandag 3 november 2014 08:56 schreef Duvel het volgende:
Iig kan de Sprinter met een korte kering weer op tijd weg uit Rotterdam zo.
Daar hangen van die mooie borden voor op het perron toch?quote:Op maandag 3 november 2014 06:57 schreef FredvZ het volgende:
Beiden tegelijk in het station, verwarring onder reizigers wat nu de sprinter en wat de IC is.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Klopt, voor mij was het ook duidelijk.quote:Op maandag 3 november 2014 09:09 schreef JDude het volgende:
Daar hangen van die mooie borden voor op het perron toch?
Maar voor menig reiziger is het op maandagmorgen toch ingewikkeld als er twee gele treinen met donderblauwe horizontale banen langs een eilandperron staan met op allebei de bestemming "Rotterdam Centraal"So we just called him Fred![]()
Bijzonder gezicht op Zwolle nu... Een 1700 en 1600 (nja 9908) naast elkaar op spoor 10 en 11.
Eerste keer dat ik een trein op dat spoor zie. Worden die goederen sporen zo druk gebruikt dan op bepaalde tijdstippen? Je hebt ook nog spoor 8 en 2 die niet aan een perron liggenKranplätze müssen verdichtet sein![]()
juist op spoor 11 staat regelmatig een Sandite SGM-III de laatste tijd als ik er langs loop
en spoor 8 bestaat niet, die moet ooit nog een keer aangelegd worden![]()
![]()
Het is nog niet zeker of spoor 8 terugkeert. Dat is van het begin af aan al niet zeker maar nu er een tweede fase van een verbouwing aan zit te komen die zo goed als zeker lijkt is het al helemaal de vraag.quote:Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef boriq het volgende:
juist op spoor 11 staat regelmatig een Sandite SGM-III de laatste tijd als ik er langs loop
en spoor 8 bestaat niet, die moet ooit nog een keer aangelegd wordenVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ojaquote:Op maandag 3 november 2014 09:26 schreef boriq het volgende:
en spoor 8 bestaat niet, die moet ooit nog een keer aangelegd wordenKon ik weten, vrijdag nog bekeken. Zal dat niet nog onderdeel zijn van het nieuwe station Zwolle? Want ik zag vrijdag wel al een paar meter vanaf de wissels (noord kant) liggen
Die wissels liggen er al sinds het prille begin drie jaar geleden.quote:Op maandag 3 november 2014 09:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
OjaKon ik weten, vrijdag nog bekeken. Zal dat niet nog onderdeel zijn van het nieuwe station Zwolle? Want ik zag vrijdag wel al een paar meter vanaf de wissels (noord kant) liggen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als er straks een doorgaande trein Kampen - Enschede is zal het station wel weer opnieuw op de schop mogen zeker?![]()
![]()
Die doorgaande trein gaat er nooit komen. Maar er is eigenlijk een perron te weinig. Nee dat is geen grapje.quote:Op maandag 3 november 2014 09:34 schreef James1988 het volgende:
Als er straks een doorgaande trein Kampen - Enschede is zal het station wel weer opnieuw op de schop mogen zeker?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als de provincie het wilt en het geld ervoor over heeft?quote:Op maandag 3 november 2014 09:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die doorgaande trein gaat er nooit komen.Zoiets dacht ik al. Met zo'n trein ga je ook dwars door alle bestaande corridors heen...quote:Maar er is eigenlijk een perron te weinig. Nee dat is geen grapje.![]()
Dan gaat het nog niet gebeuren. Zwolle-Kampen wordt niet geëlektrificeerd en Zwolle-Enschede wel. Dat wordt een vrij onpraktische situatie. Ik kan me wel voorstellen dat de sprinter uit Utrecht doorgekoppeld wordt, of dat er een nieuwe treinserie Enschede-Zwolle-Utrecht komt. Het zou eigenlijk logischer doen om dat met de sprinter uit Amsterdam te doen maar dan is er een iets groter probleem op de spoorlijn Zwolle-Wierden in verband met de maximum treinlengte. De perronlengtes moeten, op Nijverdal na, overal zo'n beetje verdubbeld wordenquote:Op maandag 3 november 2014 09:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als de provincie het wilt en het geld ervoor over heeft?Ja ook dat. Het zou me niet verbazen als het praktisch onuitvoerbaar blijkt te zijn zonder een fly-over te bouwen.quote:Zoiets dacht ik al. Met zo'n trein ga je ook dwars door alle bestaande corridors heen...
Zwolle-Kampen moet gewoon gesloten en opgeruimd worden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Is dat het aantal inwoners meteen ook van de onafhankelijke staat Driemanspolder?quote:* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dat is wat ik ook al dacht, ja.quote:Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef b2py het volgende:
Zwolle kampen wordt juist wel geelektrificeerd, daar is al geld voor en besloten.![]()
![]()
Oh jah joh? Net zoals dat er geld voor is en besloten is dat het een tramlijn had moeten zijn per volgend jaar?quote:Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef b2py het volgende:
Zwolle kampen wordt juist wel geelektrificeerd, daar is al geld voor en besloten.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Vanochtend weer eens op spoor 2 in Breda geweest. Van het oude stationsgebouw is weinig meer over zeg.
Wel ben ik benieuwd waarom zo lang wordt gewacht met het opruimen van andere ouwe zooi. Zo zijn de doorgangen vanaf de perrons naar de oude tunnel er nog steeds, en ook de oude kiosken op het eerste en tweede perron staan nog vrolijk te vloeken met de nieuwbouw.It's always around me, all this noise
Het probleem met die tramlijn was toch dat er geen enkele vervoerder bereid was om een hele organisatie op te tuigen voor een tramlijn met een handjevol haltes, zelfs niet als de provincie het materieel zou aanschaffen?
De boel elektrificeren en opnemen in een stoptrein Kampen - Enschede lijkt me veel kansrijker dan een eilandbedrijfje.Een tram? Nee toch?quote:Op maandag 3 november 2014 09:46 schreef b2py het volgende:
Nouja, volgend jaar zal niet lukken maar het wordt een tram en er komt een halte Stadshagen![]()
Dat stond in de documenten van Zwolle, maar ik kon het ook niet vinden in de documenten van de aanbesteding![]()
Voor de liefhebbers: er is een tweede Bm73 onderweg van Noorwegen naar Haarlem. Het transport wordt uitgevoerd door LTE, via grensovergang Bad Bentheim. Hij komt binnenkort de grens over, verdere informatie, dienstregelingen of doorkomsttijden heb ik nog niet gezien. (via Rail Magazine)
[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 03-11-2014 10:04:19 ]![]()
Zulke dingen zijn toch allang bekend? Per december 2014 16x per dag Amsterdam - Brussel. En that's it, qua ingroei enzo.quote:MOTIE VAN HET LID DE BOER C.S.
Voorgesteld 29 oktober 2014
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat er in de loop van 2015 zestien treinen per dag gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel;
constaterende dat er in 2015 en 2017 evaluaties plaats gaan vinden van het aanbod van dit materieel op de hsl, wat zou kunnen leiden tot wijzigingen in de dienstregeling;
overwegende dat andere aanbieders van internationaal hogesnelheids- vervoer geen businesscase kunnen bouwen zolang niet zeker is hoe de dienstregeling van de NS er uit gaat zien;
verzoekt de regering om, de NS duidelijkheid te laten geven voor 1 december a.s. over wanneer in 2015 er zestien treinen gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel;
verzoekt de regering tevens om, voor 1 juni 2015 een voorstel te doen over het definitieve ingroeipad van nieuwe treindiensten in de jaren erna,
en gaat over tot de orde van de dag.
De Boer
Van Veldhoven
De Rouwe
[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 03-11-2014 10:11:41 ]![]()
Oh ik bedoelde ook niet te zeggen dat deze opeens waren aangelegd, het viel me alleen dit keer opquote:Op maandag 3 november 2014 09:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die wissels liggen er al sinds het prille begin drie jaar geleden.
20 Oktober t/m 12 december zijn er werkzaamheden rondom Aken, waardoor de L-trein Luik - Aken beperkt is tot Welkenraedt op een enkele trein na. Opmerkelijk is dat nu ineens deze L-trein wél een uursdienst kan rijden, over de gehele periode.![]()
Gehandicapten met tweewielers uit trein gezet
Voor mensen met een handicap blijkt de Segway steeds vaker een goed alternatief voor de rolstoel. Dat levert echter wel problemen op in het openbaar vervoer. Gehandicapte gebruikers van de elektrische tweewielers worden met enige regelmaat uit de trein gezet. Controleurs zijn niet op de hoogte dat de Segway - normaal verboden wegens ruimtegebrek - als gehandicaptenvervoer is toegestaan.
Utrechter Frans Schuijt (66) is een van de gehandicapte reizigers die het geregeld aan de stok krijgen met de conducteur als zij hun Segway willen meenemen in de trein. Ook al staan zij in hun recht: de uitkomst is vaak dat zij met hun tweewieler achterblijven op het perron.
Intercity
In de lage sprinter rijdt Schuijt zķ vanaf het perron op zijn Segway naar binnen. Voor de intercity moet het anders: hij zet het wiel tegen de eerste treeplank, hijst zichzelf de trein in en dan rijdt de segway zichzelf omhoog het trapje op.
Ziedaar het gehandicaptenvervoer waarop Schuijt is aangewezen. 4 jaar geleden kreeg hij een herseninfarct en raakte rechtszijdig verlamd. Na een halfjaar revalideren lukt het hem weer te staan en 20 meter min of meer te lopen. De Segway brengt hem nu waar zijn benen niet meer kunnen.
Assistentie
Met de trein reist hij het hele land door als lid van de cliëntenraad van zijn voormalige revalidatiecentrum. En het mooie is, hij kan geheel zelfstandig de trein in en uit en hoeft zich dus ook niet aan te melden voor assistentie.
Toch sturen conducteurs hem regelmatig de trein uit, omdat het verboden is de bonkige Segway mee te nemen. Dat klopt, maar een uitzondering geldt voor gehandicaptenvervoer, besloot de NS in 2008 zelf al. Schuijt heeft een officiële invalidenkaart en op de stang van zijn Segway prijkt de bekende blauwe sticker met rolstoel die hij alleen onder vermelding van zijn kaartnummer bij de apotheek kon bestellen.
Recht
Vrijdag nog moest hij op Utrecht CS de trein uit. 'Ik legde uit dat ik in mijn recht stond, maar de conductrice weigerde de trein te laten vertrekken met mij erin.' Ingeschakelde beveiligers wisten Schuijt te bewegen alsnog uit te stappen en stelden vervolgens op het perron zijn gelijk vast.
Schuijt: 'Na 4 jaar reizen met de Segway kennen veel conducteurs me nu gelukkig, maar elke week kom ik er toch nog altijd eentje tegen die op zijn strepen gaat staan. Helemaal wennen doet het nooit. Dat nu mijn medereizigers er de dupe van zijn geworden dat ik standvastig ben blijven zitten, vind ik pijnlijk. Kennelijk benadeel ik mensen doordat ik per se met de trein wil reizen. Hoe langer ik erover nadenk, hoe emotioneler ik eronder word.'
Zot
Schuijt is ongetwijfeld niet de enige die tegen dit probleem aanloopt, stelt Piet Kruijt, directeur van Segway Nederland. ,,Er zijn in Nederland 200 tot 300 mensen die een Segway als gehandicaptenvervoer gebruiken.'' Net als dat de tweewieler eerst niet op straat mocht rijden, ziet hij de acceptatie als gehandcaptenvervoer ook veel te langzaam gaan. ,,Dat zie je terug in zo'n treinincident en dat is natuurlijk te zot voor woorden. Want de Segway geeft mensen juist de vrijheid die een rolstoel hen afneemt. Je bent veel mobieler en hebt geen assistentie nodig om de trein in en uit te komen.''
Met de nieuwste Segway - voor mensen die niet kunnen staan - zal het helaas niet anders gaan, vreest Kruijt. Sinds kort verkoopt hij de Genny, een zelfbalancerend wiel met zitje dat moeiteloos dijkjes en heuveltjes neemt. 'Juist omdat hij er niet uitziet als een klassieke rolstoel, voelen gebruikers zich minder gestigmatiseerd,' zegt Kruijt.
Melden
De NS stuurt deze week alle controleurs een bericht dat de Segway als gehandicaptenvervoer is toegestaan. 'Maar,' zegt woordvoerder Eric Trinthamer, 'Het is voor Segwaygebruikers wel aan te raden zich vooraf aan te melden. Dan kunnen controleurs ervoor zorgen dat er in de trein plek is voor de Segway.'
AD![]()
Natuurlijk staat daar niets over de tram die er niet komt.quote:Op maandag 3 november 2014 09:47 schreef b2py het volgende:
Dat stond in de documenten van Zwolle, maar ik kon het ook niet vinden in de documenten van de aanbesteding
[ Bericht 8% gewijzigd door ReisT op 03-11-2014 10:57:04 ]![]()
Er komt een extra perronspoor door een deel van spoor 9 te overbouwen met perron en dat perron op spoor 8 aan te laten sluiten. Dit is echter al nodig om de spitssneltreinen op Zwolle-Enschede ruimte te geven straks. Leuke uitdaging is waar straks de extra stoptrein Leeuwarden-Zwolle moet komen.... De sprinter richting Amsterdam of Utrecht verhuizen naar spoor 4 is niet zo praktisch in verband met treinlengtes. De uiteindelijke uitkomst zou wel eens aan- of afkoppelen van de Groninger stoptrein/Leeuwarder IC in Meppel kunnen worden.quote:Op maandag 3 november 2014 09:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die doorgaande trein gaat er nooit komen. Maar er is eigenlijk een perron te weinig. Nee dat is geen grapje.![]()
Ja, wel Stadshagen, nee geen tram. Zwolle-Kampen zit in dezelfde aanbesteding als Zwolle-Enschede.quote:Op maandag 3 november 2014 09:46 schreef b2py het volgende:
Nouja, volgend jaar zal niet lukken maar het wordt een tram en er komt een halte Stadshagen![]()
is het niet mogelijk om van 3AB één 3B van 340 meter te maken en dan spoor 4 te verlengen tot 170, 220 of 270 meter?quote:Op maandag 3 november 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er komt een extra perronspoor door een deel van spoor 9 te overbouwen met perron en dat perron op spoor 8 aan te laten sluiten. Dit is echter al nodig om de spitssneltreinen op Zwolle-Enschede ruimte te geven straks. Leuke uitdaging is waar straks de extra stoptrein Leeuwarden-Zwolle moet komen.... De sprinter richting Amsterdam of Utrecht verhuizen naar spoor 4 is niet zo praktisch in verband met treinlengtes. De uiteindelijke uitkomst zou wel eens aan- of afkoppelen van de Groninger stoptrein/Leeuwarder IC in Meppel kunnen worden.![]()
Alles is mogelijkquote:Op maandag 3 november 2014 11:10 schreef boriq het volgende:
[..]
is het niet mogelijk om van 3AB één 3B van 340 meter te maken en dan spoor 4 te verlengen tot 170, 220 of 270 meter?Nou ik denk eigenlijk dat de constructie van de overkapping daarmee zou bijten.
zou een praktische oplossing kunnen zijn, maar dat levert weer extra reistijd voor beide treinen op, waardoor je de aanpak van Herfte zo ongeveer teniet doet. Twee andere oplossingen zijn de koppeling van de stopper Groningen en de IC Leeuwarden in Zwolle plaats te laten vinden of een betere verdeling van perron 14/15/16quote:Op maandag 3 november 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er komt een extra perronspoor door een deel van spoor 9 te overbouwen met perron en dat perron op spoor 8 aan te laten sluiten. Dit is echter al nodig om de spitssneltreinen op Zwolle-Enschede ruimte te geven straks. Leuke uitdaging is waar straks de extra stoptrein Leeuwarden-Zwolle moet komen.... De sprinter richting Amsterdam of Utrecht verhuizen naar spoor 4 is niet zo praktisch in verband met treinlengtes. De uiteindelijke uitkomst zou wel eens aan- of afkoppelen van de Groninger stoptrein/Leeuwarder IC in Meppel kunnen worden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja maar het is naar mijn mening niet genoeg en niet robuust bij zo'n beetje wat voor verstoring dan ook tenzij er knopen gesloopt gaan worden (ook geen moeite mee).quote:Op maandag 3 november 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er komt een extra perronspoor door een deel van spoor 9 te overbouwen met perron en dat perron op spoor 8 aan te laten sluiten. Dit is echter al nodig om de spitssneltreinen op Zwolle-Enschede ruimte te geven straks. Leuke uitdaging is waar straks de extra stoptrein Leeuwarden-Zwolle moet komen.... De sprinter richting Amsterdam of Utrecht verhuizen naar spoor 4 is niet zo praktisch in verband met treinlengtes. De uiteindelijke uitkomst zou wel eens aan- of afkoppelen van de Groninger stoptrein/Leeuwarder IC in Meppel kunnen worden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Alleen de Deventertak is heel kritisch, de rest heeft of een eigen perronspoor voor stoppen en doorrijden, is punctueel of heeft een enorm lange keertijd. Wat dat betreft is een stukje langer dubbelspoor bij Deventer handiger denk ik..![]()
Weet niet of dit al gepost is (kon het zo snel niet zien)
http://www.spoorzonedelft(...)rijdt_door_de_tunnel![]()
En wel elektrificatie, maar geen doorkoppeling met Zwolle-Enschede. Zoveel doorgaande reizigers zijn er niet, en je moet nogal wat sporen kruisen. Of je zou een dive-under moeten aanleggen onder de sporen Zwolle-IJsselbrug, maar dat lijkt me nogal begrotelijk...quote:Op maandag 3 november 2014 11:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, wel Stadshagen, nee geen tram. Zwolle-Kampen zit in dezelfde aanbesteding als Zwolle-Enschede.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Inderdaad geen doorkoppeling, waarschijnlijk wel hetzelfde materieel.quote:Op maandag 3 november 2014 13:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
En wel elektrificatie, maar geen doorkoppeling met Zwolle-Enschede. Zoveel doorgaande reizigers zijn er niet, en je moet nogal wat sporen kruisen. Of je zou een dive-under moeten aanleggen onder de sporen Zwolle-IJsselbrug, maar dat lijkt me nogal begrotelijk...![]()
De reisplanner uit 1989 kent het station wel, maar laat me 5 minuten lopen tussen die twee. Als ik de loopverbindingen uitzet (ja, toen kon dat nog!) krijg ik een reistijd van 43 of 52 minuten via Den Haag Centraal. Een enkele reis twee klas kostte destijd ƒ5,-. Voor diezelfde afstand van 24 tariefeenheden betaal je nu ¤4,80.quote:Op maandag 3 november 2014 08:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De NS app kent Driemanspolder niet eensWou kijken of ik een kaartje Driemanspolder-Zoetermeer kon kopen :p
Om nu met de RandstadRail naar Den Haag Centraal te reizen en dan met de trein naar Zoetermeer kost je zelfs ¤6,03.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Bron: Facebook Rail Magazinequote:Hierbij wat extra informatie over het transport van de BM73, enkele richttijden zijn;
Bad-Bentheim 17:30 vertrek
Amersfoort 19:45
Haarlem 20:45
Veel succes!
Dus toch vandaag nog.![]()
Ik moet dan eerst helemaal naar Hengelo voor een plaatje, dan terug naar Enschede. Half acht zwemmen op de campus..![]()
Ik zal vragen of ze de volgende over Enschede willen sturen, goed?quote:Op maandag 3 november 2014 14:13 schreef b2py het volgende:
Ik moet dan eerst helemaal naar Hengelo voor een plaatje, dan terug naar Enschede. Half acht zwemmen op de campus..
Hengelo kun je ook al niks meer: om 17.50u is het al donker. Ik ga straks maar richting Bentheim denk ik, dat is de enige mogelijkheid zo'n beetje.quote:Op maandag 3 november 2014 14:13 schreef b2py het volgende:
Ik moet dan eerst helemaal naar Hengelo voor een plaatje, dan terug naar Enschede. Half acht zwemmen op de campus..PM mij!
Oh :/quote:Op maandag 3 november 2014 14:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hengelo kun je ook al niks meer: om 17.50u is het al donker. Ik ga straks maar richting Bentheim denk ik, dat is de enige mogelijkheid zo'n beetje.
Reed je trouwens vanochtend op de 9 rond half negen?![]()
Triest antwoord weer... Alsof de fietsers zich moeten aanmelden, alsof de mensen met kind in wagen zich moeten aanmelden. Wat een onzin, denk aan de reiziger, die past prima in de trein... Straks moeten we over paar jaar ook van te voren aanmelden als we met de trein willenquote:Op maandag 3 november 2014 10:46 schreef greavy het volgende:
Gehandicapten met tweewielers uit trein gezet
Melden
De NS stuurt deze week alle controleurs een bericht dat de Segway als gehandicaptenvervoer is toegestaan. 'Maar,' zegt woordvoerder Eric Trinthamer, 'Het is voor Segwaygebruikers wel aan te raden zich vooraf aan te melden. Dan kunnen controleurs ervoor zorgen dat er in de trein plek is voor de Segway.'
AD![]()
![]()
De reden dat hij het advies geeft is omdat het gaat om mensen met een beperking. Een gehandicapte die een goedgekeurde fiets heeft wordt ook aangeraden om assistentie aan te vragen. Zo simpel is het.quote:Op maandag 3 november 2014 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Triest antwoord weer... Alsof de fietsers zich moeten aanmelden, alsof de mensen met kind in wagen zich moeten aanmelden. Wat een onzin, denk aan de reiziger, die past prima in de trein... Straks moeten we over paar jaar ook van te voren aanmelden als we met de trein willenVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Voor de liefhebber. In Leeuwarden wordt het opstelgedeelte van Speno iets opgeschoven, dit om ruimte te maken voor een weg. Dit weekend waren hiervoor wat werkzaamheden gaande.
http://www.vrij-baan.nl/n(...)gende-wissels-gelegdAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ondertussen in België :
Aanrijding tussen werktrein en passagierstrein Lingebeek.
Link pasten lukt alleen even niet op m'n mobiel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet te vertrouwen die politie van tegenwoordig:twitter:NS_online twitterde op maandag 03-11-2014 om 16:08:01Schiphol-Utrecht & Amsterdam-Utrecht: rondom Amsterdam Bijlmer staan de treinen stil vanwege @politie op t spoor http://t.co/axyyfHaEPO #Asb reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
De politie is een dader op het spoor.
Badum-tss.It's always around me, all this noise
Dat moeten we toch al met de OV-chipkaart?quote:Op maandag 3 november 2014 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Straks moeten we over paar jaar ook van te voren aanmelden als we met de trein willen![]()
![]()
Zou je als vervoerder niet gewoon eens zorgen dat je personeel van de regels op de hoogte is? Voordat je meteen weer allerlei verantwoordelijkheden bij de reiziger gaat neerleggenquote:Op maandag 3 november 2014 15:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De reden dat hij het advies geeft is omdat het gaat om mensen met een beperking. Een gehandicapte die een goedgekeurde fiets heeft wordt ook aangeraden om assistentie aan te vragen. Zo simpel is het.
Veolia, Arriva en Abellio hebben zich ingeschreven voor de concessie Limburg
Drie partijen hengelen naar Limburgs ovAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Is er iets geëist over bussen die wel kunnen keren bij station Landgraaf?
dat kunnen ze toch ook, alleen wil Veolia er niet aanquote:Op maandag 3 november 2014 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er iets geëist over bussen die wel kunnen keren bij station Landgraaf?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh ja. "willen" keren danVeolia krijgt hem dus niet
"Hier heb je een kluitje, daar is wat riet, veel plezierquote:"
denk zelf dat het Albellio wordt, al geef ik Arriva ook een goede kansquote:Op maandag 3 november 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja. "willen" keren danVeolia krijgt hem dus niet
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 3 november 2014 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk zelf dat het Albellio wordt, al geef ik Arriva ook een goede kansSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Euh ja dat was dus niet waar ik het over heb.quote:Op maandag 3 november 2014 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou je als vervoerder niet gewoon eens zorgen dat je personeel van de regels op de hoogte is? Voordat je meteen weer allerlei verantwoordelijkheden bij de reiziger gaat neerleggenVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En daarmee bedoel ik dus dat ik het met je eens ben maar dat ik me ergens kan voorstellen dat ze graag hebben dat mensen zich aanmelden voor assistentie enzo.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Abellio is erg goed in het winnen van aanbestedingen, terwijl Arriva er alles aan gelegen is om het werkgebied uit te breiden.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Veolia heeft niet onder eigen naam ingeschreven, maar onder de naam Linea LimburgAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar meneer in kwestie heeft helemaal geen assistentie nodig, hij kan zelfstandig de trein in. Alleen sommige conducteuren willen hem eruit...quote:Op maandag 3 november 2014 19:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En daarmee bedoel ik dus dat ik het met je eens ben maar dat ik me ergens kan voorstellen dat ze graag hebben dat mensen zich aanmelden voor assistentie enzo.![]()
En daar mag je als bedrijf best wel sancties opzetten voor de conducteurs, net als met dat groepsretour trouwens. En dan ook echt een officiële berisping eerst en in tweede aanleg een 15% salaris inleveren oid. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Maar die man mag best zeggen dat het verstandig kan zijn om hulp aan te vragen.quote:Op maandag 3 november 2014 19:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar meneer in kwestie heeft helemaal geen assistentie nodig, hij kan zelfstandig de trein in. Alleen sommige conducteuren willen hem eruit...
En daarnaast reageerde ik voornamelijk op jou omdat je vergelijking als een lul op een drumstel sloeg heel eerlijk gezegd. Het gaat hier namelijk om mensen met toestemming om dit ding mee te nemen omdat ze een lichamelijke beperking hebben. Dan kan je dat gewoon niet vergelijken met 'ja moet een fietser dat dan ook maar doen?!?!'Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Want mensen die geen assistentie nodig hebben kunnen zich DUS niet beroepen op "gehandicapt zijn"?quote:Op maandag 3 november 2014 19:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En daarmee bedoel ik dus dat ik het met je eens ben maar dat ik me ergens kan voorstellen dat ze graag hebben dat mensen zich aanmelden voor assistentie enzo.
als ze tussen 4 en 9 December maar niet stakenquote:Op maandag 3 november 2014 19:03 schreef b2py het volgende:
Morgen stakingen bij de RATP en de SNCF.
http://m.france3-regions.(...)e-la-cgt-582570.html![]()
![]()
Waar heb ik dat gezegd? Dat staat toch ook duidelijk in het artikel verder? Sticker op dat ding en een pas hebben ze bij zich en dan mag het.quote:Op maandag 3 november 2014 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Want mensen die geen assistentie nodig hebben kunnen zich DUS niet beroepen op "gehandicapt zijn"?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Yepquote:Op maandag 3 november 2014 20:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Dat staat toch ook duidelijk in het artikel verder? Sticker op dat ding en een pas hebben ze bij zich en dan mag het.En dan nog even personeel instrueren.
Met het taalgebruik van de vragen in gedachte vind ik dat er nog netjes geantwoord is.quote:Op maandag 3 november 2014 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Hier heb je een kluitje, daar is wat riet, veel plezier"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
True, ze vragen er wel een beetje om. Maar ja, PVV he, wat verwacht je dan?quote:Op maandag 3 november 2014 20:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met het taalgebruik van de vragen in gedachte vind ik dat er nog netjes geantwoord is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, ik lag rond die tijd nog op één oorquote:Op maandag 3 november 2014 15:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh :/
Reed je trouwens vanochtend op de 9 rond half negen?
PM mij!
Die mogen van mij de concessie hebben, met zo'n naam! Zal een leuk logo wordenquote:Op maandag 3 november 2014 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia heeft niet onder eigen naam ingeschreven, maar onder de naam Linea Limburg![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
doet me qua tekenwerk hier aan denkenquote:Op maandag 3 november 2014 22:27 schreef bork het volgende:
[..]
Die mogen van mij de concessie hebben, met zo'n naam! Zal een leuk logo worden![]()
LTE-loc 189 113 heeft het Norges Statsbaner (NSB)-treinstel BM 73014 overgebracht van Rostock naar Bad Bentheim en staat hier te wachten op een groen sein om naar Haarlem te vertrekken. Hier worden deze Noorse treinstellen gereviseerd.
NSB-treinstel BM 73014 is door LTE-loc 189 113 van Rostock naar Bad Bentheim gesleept. Hier staat het convooi het vertrek naar Haarlem af te wachten.PM mij!
Hoeveel gaan er naar Haarlem komen?quote:Op maandag 3 november 2014 22:50 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
LTE-loc 189 113 heeft het Norges Statsbaner (NSB)-treinstel BM 73014 overgebracht van Rostock naar Bad Bentheim en staat hier te wachten op een groen sein om naar Haarlem te vertrekken. Hier worden deze Noorse treinstellen gereviseerd.
[ afbeelding ]
NSB-treinstel BM 73014 is door LTE-loc 189 113 van Rostock naar Bad Bentheim gesleept. Hier staat het convooi het vertrek naar Haarlem af te wachten.dag![]()
Gaafquote:Op maandag 3 november 2014 22:50 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
NSB-treinstel BM 73014 is door LTE-loc 189 113 van Rostock naar Bad Bentheim gesleept. Hier staat het convooi het vertrek naar Haarlem af te wachten.
Ik had er toen eentje gezien bij de open dag van Nedtrain, gave dingen!![]()
Allemaal.quote:Ze komen niet ver, want 15 kV only.quote:Op maandag 3 november 2014 23:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Kunnen we er niet eentje een paar trips op de HSL laten rijden? Lekker knallen met dat ding
Het zou wel lekker doorrijden met een Vmax van 210 km/h.![]()
160km/u maximumsnelheid en 10KV te weinig maar ach ja wat de heck, gewoon doen!quote:Op maandag 3 november 2014 23:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Kunnen we er niet eentje een paar trips op de HSL laten rijden? Lekker knallen met dat dingVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat is alleen de B seriequote:Op maandag 3 november 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Allemaal.
[..]
Ze komen niet ver, want 15 kV only.
Het zou wel lekker doorrijden met een Vmax van 210 km/h.
Er zijn er twee gesloopt.quote:Op maandag 3 november 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
22.
http://nl.wikipedia.org/wiki/NSB_BM_73Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
20quote:Op maandag 3 november 2014 23:06 schreef b2py het volgende:
22.
http://nl.wikipedia.org/wiki/NSB_BM_73
Twee zijn er namelijk uitgebrandAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Uitgebrand bij Hallingskeid ja.
@Deadlock: wat ik kan vinden is dat de snelheidsbeperking tot 160 km/u tijdelijk was ivm technische problemen die inmiddels weer zouden zijn opgelost.![]()
Op de Bokmål wikipediapagina staat inderdaad dat na nieuwe traktiemotoren en versterkte euh, overbrenging denk ik? in 2004 weer 210km/u toegestaan is. Mea maxima culpa.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Haarscheurtjes in de assen, in zoverre ik de Noorse Wikipedia en Google Translate goed begrijp. Wat een paar jaar terug ook speelde bij de ICE-T.quote:Op maandag 3 november 2014 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de Bokmål wikipediapagina staat inderdaad dat na nieuwe traktiemotoren en versterkte euh, overbrenging denk ik? in 2004 weer 210km/u toegestaan is. Mea maxima culpa.![]()
Haarlem is goed in revisies goed en gestructureerd aanpakken, zie bijvoorbeeld hoe snel een koploper was verbouwd toen het programma eenmaal op gang was: 1 trein per 6 weken. Dat is iets waar de Belgen ernstig jaloers op zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 23:15 schreef Peter het volgende:
Is Haarlem dan ervaren met snel rijdend HSL-materiaal?
De kennis voor HST-spul zit in de Watergraafsmeer, vlakbij dus.![]()
Doet watergraafsmeer dan die 2 ICE-treinen die de NS heeft?quote:Op maandag 3 november 2014 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Haarlem is goed in revisies goed en gestructureerd aanpakken, zie bijvoorbeeld hoe snel een koploper was verbouwd toen het programma eenmaal op gang was: 1 trein per 6 weken. Dat is iets waar de Belgen ernstig jaloers op zijn.
De kennis voor HST-spul zit in de Watergraafsmeer, vlakbij dus.Meer hebbenw e niet dat snel kan..
dag![]()
Watergraafsmeer voert het dagdagelijks onderhoud uit op het Thalys- en ICE-spul dat daar binnenkomt. Grootschalige revisies en onderhoud zal waarschijnlijk in Duitsland, Brussel of Frankrijk gebeuren omdat daar veel meer soortgelijk materieel wordt onderhouden.quote:Op maandag 3 november 2014 23:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Doet watergraafsmeer dan die 2 ICE-treinen die de NS heeft?Meer hebbenw e niet dat snel kan..
![]()
Er zijn 20 treinstellen in deze serie, dit is de tweede die naar Haarlem gaat. De vorige is in mei gearriveerd. Van de achttien die nog moeten komen komt de eerste in januari, dus het duurt nog wel eventjes.quote:
Het stel had gisteren trouwens al moeten komen, maar wat ik begreep kon de Unimog in Trelleborg (Zweden) het niet aan bij het op de boot rangeren, en had het treinstel ook nog eens twee vaste remmen op een moment tijdens de reis.PM mij!
Nee, voor zover ik weet loopt er geen HSL door Haarlemquote:Op maandag 3 november 2014 23:15 schreef Peter het volgende:
Is Haarlem dan ervaren met snel rijdend HSL-materiaal?![]()
Nedtrain heeft dus wel ervaring met stilstaand HSL-materieel maar het gaat nu vooral om hun ervaring met het volledig strippen en nieuw inbouwen van interieurs in serie-productie. Dat is de reden dat die Noren voor Haarlem hebben gekozen.
(Wanneer worden de Belgen ook eens verstandig?)![]()
was de doorlooptijd niet zes weken en dat er een stuk of vijf stellen tegelijk in Haarlem waren? Klinkt iets aannemelijker dan eentje per zes wekenquote:Op maandag 3 november 2014 23:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Haarlem is goed in revisies goed en gestructureerd aanpakken, zie bijvoorbeeld hoe snel een koploper was verbouwd toen het programma eenmaal op gang was: 1 trein per 6 weken. Dat is iets waar de Belgen ernstig jaloers op zijn.
De kennis voor HST-spul zit in de Watergraafsmeer, vlakbij dus.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ehh ja, ik bedoelde te zeggen dat er 6 weken zat tussen naar binnen als ICM en naar buiten als ICMm.quote:Op maandag 3 november 2014 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was de doorlooptijd niet zes weken en dat er een stuk of vijf stellen tegelijk in Haarlem waren? Klinkt iets aannemelijker dan eentje per zes weken
Filmpje van NedTrain over de DDZ-modernisering:
[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 03-11-2014 23:44:38 ]![]()
Hadden we het hier laatst niet over die RET-metro's in Vught in dat nieuwe oefencentrum? Dat transport is door hetzelfde bedrijf geregeld als dat van de NSB-stellen naar Haarlem, en vorige week was daarover een stuk te zien bij RTL Transportwereld: http://rtlxl.nl/#!/rtl-tr(...)3a-96df-e26cf86a6734 (vanaf 6:28)PM mij!
Sprinter Utrecht is toch vaak niet zo lang? Die oplossing had ik ook al bedacht: sprinter Utrecht naar 4, Sprinter Amsterdam naar 1A en dan kan sprinter Leeuwarden op 1B.quote:Op maandag 3 november 2014 11:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Er komt een extra perronspoor door een deel van spoor 9 te overbouwen met perron en dat perron op spoor 8 aan te laten sluiten. Dit is echter al nodig om de spitssneltreinen op Zwolle-Enschede ruimte te geven straks. Leuke uitdaging is waar straks de extra stoptrein Leeuwarden-Zwolle moet komen.... De sprinter richting Amsterdam of Utrecht verhuizen naar spoor 4 is niet zo praktisch in verband met treinlengtes. De uiteindelijke uitkomst zou wel eens aan- of afkoppelen van de Groninger stoptrein/Leeuwarder IC in Meppel kunnen worden.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De Sprinter naar Utrecht is buiten de spits inderdaad maar een DDZ-IV, maar in de spits is het 2x DDZ-IV, Dat is het dubbele van wat past op spoor 4.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sprinter Utrecht is toch vaak niet zo lang? Die oplossing had ik ook al bedacht: sprinter Utrecht naar 4, Sprinter Amsterdam naar 1A en dan kan sprinter Leeuwarden op 1B.PM mij!
de Benelux stammen staan daar ook. Icd zal er ook wel staan.quote:Op maandag 3 november 2014 23:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Doet watergraafsmeer dan die 2 ICE-treinen die de NS heeft?Meer hebbenw e niet dat snel kan..
![]()
Wat is er vandaag in/bij Rotterdam Centraal gebeurd?
Mijn IC van Gouda naar Rotterdam werd opgeheven.
Omreizen via Den Haag, maar ook daar reden de treinen naar Rotterdam niet verder dan Delft.
Nu was Delft ook de eindbestemming van mijn reis, maar de NS is alles behalve helder over wat er is gebeurd. Volgens de omroeper in Gouda was het achtereenvolgens "Diverse oorzaken", "blikseminslag", "defecte trein", "op last van de politie". Uiteindelijk staat er nu op de site van NS alleen "Door inzet van hulpdiensten"So we just called him Fred![]()
"inzet van hulpdiensten", maar die zijn inmiddels weer vertrokken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:01 schreef FredvZ het volgende:
Wat is er vandaag in/bij Rotterdam Centraal gebeurd?![]()
De problemen waren tussen Delft en Schiedam, maar juist niks bij Rotterdam Centraal die daarmee te maken hadden.![]()
Er moest een ambulance naar station Delft Zuid.quote:08:29:41 04-11-14 melding A1 STATION DELFT-ZUID MARCELLUS EMANTSPAD 3 DELFT : VTG: 15108 RITNUMMER 134631
urgentie H Spoed
regio 15 HAA Haaglanden
eenheden 1520008 Ambulance-15-108 GGD Den Haag![]()
Dat zijn geen snelle treinen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
de Benelux stammen staan daar ook. Icd zal er ook wel staan.![]()
Vader stelt ProRail aansprakelijk voor dood zoon
De vader van de 24-jarige man die vorige maand om het leven kwam op een onbewaakte spoorweg overgang in Winsum stelt ProRail aansprakelijk voor de dood van zijn zoon.
In een civiele procedure wil Nanning Kazemier aantonen dat de spoorwegbeheerder nalatig is geweest. 'Ik krijg mijn jongen er niet mee terug, maar ik kan niet accepteren dat er nog meer mensen onnodig verongelukken. Dat moeten we met z'n allen niet willen.'
Klik op de link voor meer.![]()
Er schijnt een roofoverval te zijn gepleegd in een Sprinter ter hoogte van Schollevaar.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Datum Staking Mogelijk vallen de volgende treinen uit:
24 nov Antwerpen/Luik Thalys, Intercity Brussel, regionaal Belgisch treinverkeer.
Maar natuurlijk ga ik de 24e met de Thalys.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
De 1741 was vanochtend weer defect. Richting Deventer dan. De andere kant op, richting het opstelterrein van Zwolle, werkte het stomme apparaat prima.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Defecte terugtraprem denk ikquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De 1741 was vanochtend weer defect. Richting Deventer dan. De andere kant op, richting het opstelterrein van Zwolle, werkte het stomme apparaat prima.
Zag hem nog wel staan, werd tegen 8:45 weg gereden volgens mij. De Roosendaler ging daardoor van 9 en de sprinter naar Enschede van 5b. Wat dat betreft wel goed opgelostquote:Op dinsdag 4 november 2014 10:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De 1741 was vanochtend weer defect. Richting Deventer dan. De andere kant op, richting het opstelterrein van Zwolle, werkte het stomme apparaat prima.![]()
![]()
Hoezo nalatig? Het spoor naar beide kanten is prima te overzien als je voor de overweg stilstaat. En volgens de wet heb je gewoon voorrang te verlenen aan de trein.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:21 schreef greavy het volgende:
Vader stelt ProRail aansprakelijk voor dood zoon
De vader van de 24-jarige man die vorige maand om het leven kwam op een onbewaakte spoorweg overgang in Winsum stelt ProRail aansprakelijk voor de dood van zijn zoon.
In een civiele procedure wil Nanning Kazemier aantonen dat de spoorwegbeheerder nalatig is geweest. 'Ik krijg mijn jongen er niet mee terug, maar ik kan niet accepteren dat er nog meer mensen onnodig verongelukken. Dat moeten we met z'n allen niet willen.'
Klik op de link voor meer.
Als ik niet stop voor een straat van rechts (en die zijn regelmatig een stuk minder overzichtelijk) dan ben ik ook gewoon schuldig aan het ongeval, en klaag ik ook niet de wegbeheerder aan.PM mij!
het zicht is daar zeker prima en juist daarin schuilt ook weer een gevaar, want dan worden mensen minder voorzichtig en komen er ongevallen. ProRail kan inderdaad iets doen door spoorbomen neer te zetten, maar in eerste instantie moet je zelf uit je doppen kijken en als je in de buurt van het spoor woont weet je dat er af en toe een trein langs kan komenquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoezo nalatig? Het spoor naar beide kanten is prima te overzien als je voor de overweg stilstaat. En volgens de wet heb je gewoon voorrang te verlenen aan de trein.
Als ik niet stop voor een straat van rechts (en die zijn regelmatig een stuk minder overzichtelijk) dan ben ik ook gewoon schuldig aan het ongeval, en klaag ik ook niet de wegbeheerder aan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
hebben we die toestanden hier nu ook al ...quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Duvel het volgende:
Er schijnt een roofoverval te zijn gepleegd in een Sprinter ter hoogte van Schollevaar.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Spoorbomenweet je wel wat dat kost?
Ondertunnelen lijkt me veel beter
Misschien dacht'ie dat de trein al lang voorbij was maar had deze vertraging?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zicht is daar zeker prima en juist daarin schuilt ook weer een gevaar, want dan worden mensen minder voorzichtig en komen er ongevallen. ProRail kan inderdaad iets doen door spoorbomen neer te zetten, maar in eerste instantie moet je zelf uit je doppen kijken en als je in de buurt van het spoor woont weet je dat er af en toe een trein langs kan komen![]()
draag jij ook een paar kwartjes bij?quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertunnelen lijkt me veel beterAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ideaal, een fietserstunneltje voor de boer met zijn hooiwagen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ondertunnelen lijkt me veel beter![]()
zou kunnen, maar de Roodeschooler rijdt vrijwel nooit helemaal op tijd. Het neemt niet weg dat je altijd uit moet kijkenquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Misschien dacht'ie dat de trein al lang voorbij was maar had deze vertraging?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het lijkt mij bijna goedkoper en sowieso een stuk veiliger om de Voslaan en de Winsumermeeden (ligt er iets onder) te verbinden met Winsum via een nieuwe weggetje richting de Medenerlaan, heb je weer gelijk twee onbewaakte overgangen dicht en het enige wat je moet kopen is een klein stukje land van een paar boeren.![]()
bij capelle schollevaar is rond 08:00 een beroving geweest en de boel was door de politie afgesloten ivm onderzoekquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:01 schreef FredvZ het volgende:
Wat is er vandaag in/bij Rotterdam Centraal gebeurd?
Mijn IC van Gouda naar Rotterdam werd opgeheven.
Omreizen via Den Haag, maar ook daar reden de treinen naar Rotterdam niet verder dan Delft.
Nu was Delft ook de eindbestemming van mijn reis, maar de NS is alles behalve helder over wat er is gebeurd. Volgens de omroeper in Gouda was het achtereenvolgens "Diverse oorzaken", "blikseminslag", "defecte trein", "op last van de politie". Uiteindelijk staat er nu op de site van NS alleen "Door inzet van hulpdiensten"![]()
Ik moest lachenquote:De vorige keer werd het net zo opgelost. Beter die locomotief gewoon naar de sloop.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:03 schreef boriq het volgende:
[..]
Zag hem nog wel staan, werd tegen 8:45 weg gereden volgens mij. De Roosendaler ging daardoor van 9 en de sprinter naar Enschede van 5b. Wat dat betreft wel goed opgelostVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hele spoorlijn op betonnen palen door het landschap
quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:15 schreef greavy het volgende:
Er moest een ambulance naar station Delft Zuid.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:22 schreef Duvel het volgende:
Er schijnt een roofoverval te zijn gepleegd in een Sprinter ter hoogte van Schollevaar.Begrijpelijk dat de treinen dan minder/niet rijden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:59 schreef Salatrel het volgende:
bij capelle schollevaar is rond 08:00 een beroving geweest en de boel was door de politie afgesloten ivm onderzoek![]()
Dat valt de NS ook niet kwalijk te nemen.So we just called him Fred![]()
De vorige keer ja? Niet de eerste keer dus dat het ding kapot is gegaan?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De vorige keer werd het net zo opgelost. Beter die locomotief gewoon naar de sloop.![]()
![]()
Juist. Maar ja zul je net zien dat ProRail toch (deels) als schuldige aan wordt gewezen en er vervolgens 50 van de 100 onbewaakte overgangen worden dichtgegooid. Gefeliciteerd daarmee dan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoezo nalatig? Het spoor naar beide kanten is prima te overzien als je voor de overweg stilstaat. En volgens de wet heb je gewoon voorrang te verlenen aan de trein.
Als ik niet stop voor een straat van rechts (en die zijn regelmatig een stuk minder overzichtelijk) dan ben ik ook gewoon schuldig aan het ongeval, en klaag ik ook niet de wegbeheerder aan.![]()
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
U leest het goed!quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:28 schreef boriq het volgende:
[..]
De vorige keer ja? Niet de eerste keer dus dat het ding kapot is gegaan?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou ja, het is wel Prorail. Er zou maar zo eens iemand op het lumineuze idee kunnen komen om 50 bewaakte overgangen onbewaakte te maken, want dat scheelt onderhoudquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:41 schreef Viezze het volgende:
[..]
Juist. Maar ja zul je net zien dat ProRail toch (deels) als schuldige aan wordt gewezen en er vervolgens 50 van de 100 onbewaakte overgangen worden dichtgegooid. Gefeliciteerd daarmee dan..
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
afschaffen die stad. Lost gelijk wat ellende opquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:15 schreef James1988 het volgende:
Zou niet misstaan in het station van BredaAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Allememaggiesquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:49 schreef MPG het volgende:
'Langste staking ooit op Duitse spoorwegen'![]()
Vanaf vandaag zijn alle poortjes op Rotterdam Centraal dicht. NS noemt het een 'proef', maar bezoekers haken af. Dat gaan de winkeliers merken.![]()
Waren er nog eettentjes daar die niet Servex zijn?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:17 schreef James1988 het volgende:
Vanaf vandaag zijn alle poortjes op Rotterdam Centraal dicht. NS noemt het een 'proef', maar bezoekers haken af. Dat gaan de winkeliers merken."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Je kunt toch gewoon inchecken, 'winkelen', en dan weer uitchecken zonder dat 't wat kost? Of is dat niet meer?Get stoned![]()
Maximaal 60 minuten. En je moet inchecken, wat voor veel mensen toch wel een hindernis is. Bovendien, een borg betalen om te mogen winkelen, seriously?quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:27 schreef Hinder het volgende:
Je kunt toch gewoon inchecken, 'winkelen', en dan weer uitchecken zonder dat 't wat kost? Of is dat niet meer?
Wat dat betreft is er niet goed nagedacht over het ontwerp van Rotterdam Centraal.![]()
Met als bonus uiteraard het risico die borg kwijt te zijn als er weer eens een storing isquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maximaal 60 minuten. En je moet inchecken, wat voor veel mensen toch wel een hindernis is. Bovendien, een borg betalen om te mogen winkelen, seriously?.
Dat heeft niks met dat station te maken maar alles met die hoerenkaartquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Maximaal 60 minuten. En je moet inchecken, wat voor veel mensen toch wel een hindernis is. Bovendien, een borg betalen om te mogen winkelen, seriously?
Wat dat betreft is er niet goed nagedacht over het ontwerp van Rotterdam Centraal.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Of als je gezellig met Miep de Buurvrouw gaat zitten klessebessen op een bankje bij de Starbucks. Dan is dat uur zo voorbij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als bonus uiteraard het risico die borg kwijt te zijn als er weer eens een storing is.
Eens, ik bedoelde dus ook de inpassing van die hoerenkaart in dat station en de winkelgalerij.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft niks met dat station te maken maar alles met die hoerenkaart![]()
en bovendien opgesloten zitten totdat de poortjes weer open wensen te gaanquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met als bonus uiteraard het risico die borg kwijt te zijn als er weer eens een storing is.
Dat is wel verstandig, anders kon je met dit soort doordachte proeven de claims voor inkomstenderving probleemloos tegemoet zienquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:40 schreef b2py het volgende:
Gelukkig hebben alle winkeliers een verdrag ondertekend waar het in staat...
Reken maar dat veel van die winkeltjes binnenkort leeg komen te staan dan. NS kan niet EN torenhoge huurprijzen rekenen EN bewust de klanten weghouden natuurlijk. Verpaupering 2.0 kan beginnen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gevolgd door een tegemoetkoming van de overheid vanwege gederfde huurinkomstenquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Reken maar dat veel van die winkeltjes binnenkort leeg komen te staan dan. NS kan niet EN torenhoge huurprijzen rekenen EN bewust de klanten weghouden natuurlijk. Verpaupering 2.0 kan beginnen..
Ben ook benieuwd hoe lang dat in Breda nog gaat duren. "Vorm boven functie" lijkt daar voor de winkels toch iets te ver doorgedreven. Ze liggen totáál niet in de looproute, afgezien dan van de mensen die de oostelijke uitgang van het busstation pakken.quote:It's always around me, all this noise
Wat niemand doet, omdat je dan weer een eind terug moet lopen richting uitgang.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef JDude het volgende:
afgezien dan van de mensen die de oostelijke uitgang van het busstation pakken.
Het zal misschien beter worden wanneer het plein bij de Starbucks voor de deur klaar is, maar ook dan vraag ik me af of het genoeg is voor de winkeliers om te overleven. Komende vanaf de treinen is de uitgang tenslotte nog steeds rechtdoor.![]()
Amsterdam CS is nu ook volgepropt met Stervex-winkeltjes.. dubbele AH to go in de grootste tunnel... Julia, Starbucks, Smullers, sapshit.. Enkel Etos en hema zijn er nog..![]()
En de fietsenstalling precies de andere kant op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:09 schreef James1988 het volgende:
Komende vanaf de treinen is de uitgang tenslotte nog steeds rechtdoor.
Ik kom, afgezien van een incidenteel busritje, eigenlijk alleen met de fiets naar het station. Dan moet ik wel heel erg hard iets nodig hebben wat de AH to go ook nog eens niet heeft, voor ik het ommetje ga maken.
Aan de andere kant, in het oude station stiefelde ik ook stoicijns alles voorbij, dus misschien ben ik gewoon een slecht voorbeeld.
It's always around me, all this noise
Is dat niet ook gewoon Stervex, net als AH to Go?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Amsterdam CS is nu ook volgepropt met Stervex-winkeltjes.. dubbele AH to go in de grootste tunnel... Julia, Starbucks, Smullers, sapshit.. Enkel Etos en hema zijn er nog..
Ah zie het.. Franchises.. Doner Company ook alquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet ook gewoon Stervex, net als AH to Go?![]()
![]()
In de zomer van 2015 gaat RATP werkzaamheden uitvoeren op RER A, met ruim 1,2 miljoen reizigers één van de drukste spoorlijnen ter wereld. Tussen stations La Defense en Auber, het westelijke deel van de tunnel die dwars door Parijs loopt, zal het treinverkeer geheel worden onderbroken voor een grootschalige vernieuwing van spoor, ballast en wissels.
Op 25 juli gaat de stekker eruit, een maand later komt de boel weer in dienst. In de zomers van de daaropvolgende jaren komen andere delen van de tunnelbuis aan de beurt, waarbij men steeds een maand uittrekt voor spoorvernieuwing.
![]()
Leuk klusje van 6 maanden over 6 jaar uitgesmeerd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:31 schreef James1988 het volgende:
In de zomer van 2015 gaat RATP werkzaamheden uitvoeren op RER A, met ruim 1,2 miljoen reizigers één van de drukste spoorlijnen ter wereld. Tussen stations La Defense en Auber, het westelijke deel van de tunnel die dwars door Parijs loopt, zal het treinverkeer geheel worden onderbroken voor een grootschalige vernieuwing van spoor, ballast en wissels.
Op 25 juli gaat de stekker eruit, een maand later komt de boel weer in dienst. In de zomers van de daaropvolgende jaren komen andere delen van de tunnelbuis aan de beurt, waarbij men steeds een maand uittrekt voor spoorvernieuwing.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als ze dat niet zouden doen zou Parijs verstoppen, denk ik. 1,2 miljoen reizigers per dag dwars door de binnenstad van Parijs vang je niet op met bussen, en ook andere vervoermiddelen kunnen niet de benodigde capaciteit bieden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leuk klusje van 6 maanden over 6 jaar uitgesmeerd.
Dat ze dit überhaupt aandurven vind ik al heel wat.![]()
Er is ook een Starbucks vķķr de poortjes :-)quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of als je gezellig met Miep de Buurvrouw gaat zitten klessebessen op een bankje bij de Starbucks. Dan is dat uur zo voorbij.
Maar het werd uitgebreid verteld door de conducteur vanmorgen om half 8 dat de poortjes dicht waren bladiebladiebla.
Maar ik denk dat het eigenlijk wel mee zal vallen met die omzetderving. De meeste mensen die er gaan ' lunchen' of ' winkelen' tussen de middag, werken m.i. in de buurt en tig procent komt vast met het OV en hebben dus een chip-kaart en in vele gevallen nog van de baas ook ...
Ok, het zijn aannames, maar toch.Take on the situation, but not the torment ...![]()
Als straks de DB staakt he, wat gebeurt er dan met Heerlen-Aken? Daar rijdt deels NS'ers op en deels DB-personeel... 1x per 2 uur dan?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Nee, dan rijdt er niks want dat seinhuis zal ook wel plat gaan dan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:44 schreef _JdM_ het volgende:
Als straks de DB staakt he, wat gebeurt er dan met Heerlen-Aken? Daar rijdt deels NS'ers op en deels DB-personeel... 1x per 2 uur dan?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Alleen de machinisten van DB staken, de seinhuizen niet...quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dan rijdt er niks want dat seinhuis zal ook wel plat gaan dan.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Nee, 97 % van de treinen rijdt niet, maar alle seinhuisdudes komen gezellig samen opdraven zeker
Een woord dat je niet zo vaak hoort. Al een jaar of dertig, veertig niet meer...quote:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Seinhuisdudes kunnen zich prima vermaken als er weinig te doen is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, 97 % van de treinen rijdt niet, maar alle seinhuisdudes komen gezellig samen opdraven zeker
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Patience, koffie, mens-erger-je-niet, monopoly, "wie vertraagt die ene ICE die wel rijdt het meest?", enzovoortsquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Seinhuisdudes kunnen zich prima vermaken als er weinig te doen is.![]()
![]()
Klaverjassen, films kijken, voetballen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Patience, koffie, mens-erger-je-niet, monopoly, "wie vertraagt die ene ICE die wel rijdt het meest?", enzovoorts
[ Bericht 12% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 04-11-2014 22:04:55 ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: