Dan is dat hun probleem. Er zijn wel meer zaken waar men zich aan stoort. Ik stoor me aan de evangelische omroep, ook maar verbieden dan?quote:Op zondag 2 november 2014 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat andere mensen wel zo kunnen denken ?
Ik durf nu al te voorspellen dat er wat incidentjes zullen zijn, van beide groepen zullen de meer luidruchtige leden hun mening uiten bij die intochten.quote:Op zondag 2 november 2014 16:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja en door ons "geliefde" Koniingspaar in Japan worden nu ook heel veel mensen herinnerd aan een niet voor te stellen periode.
De hele zwarte piet is al jarenlang ene karikatuur van een karikatuur geworden.
Maar goed, ik vind het onbegrijpelijk, en jij vindt weer iets anders.
Ik hoop alleen dat men zich een beetje kan beheersen bij de sint-inhaaltochten.
Eigenlijk wel maar dat is makkelijker te negeren.quote:Op zondag 2 november 2014 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan is dat hun probleem. Er zijn wel meer zaken waar men zich aan stoort. Ik stoor me aan de evangelische omroep, ook maar verbieden dan?
De discussie is allang gekaapt door amoebe en mensen met de geestelijke capaciteiten van een wortel. Aan beiden kanten, trouwens.quote:Op zondag 2 november 2014 17:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik durf nu al te voorspellen dat er wat incidentjes zullen zijn, van beide groepen zullen de meer luidruchtige leden hun mening uiten bij die intochten.
Een zender die elke dag in de lucht is is makkelijker te negeren dan de sporadische ontmoeting met een zwarte piet?quote:Op zondag 2 november 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel maar dat is makkelijker te negeren.
Grappig om te horen van iemand die zelf "beiden kanten" schrijft.quote:Op zondag 2 november 2014 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De discussie is allang gekaapt door amoebe en mensen met de geestelijke capaciteiten van een wortel. Aan beiden kanten, trouwens.
Grappig om meteen over een autocorrectie te vallen, man man manquote:Op zondag 2 november 2014 17:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Grappig om te horen van iemand die zelf "beiden kanten" schrijft.
Nja het is een periode lang. Maar mijn vraag was of Bram zich kon voorstellen dat andere mensen dus anders kunnen denken.quote:Op zondag 2 november 2014 17:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een zender die elke dag in de lucht is is makkelijker te negeren dan de sporadische ontmoeting met een zwarte piet?
Dat verbieden altijd, ugh. Laat elkaar gewoon eens in hun waarde joh. Niet persoonlijk tegen jou gericht verder trouwens.
De hele discussie is natuurlijk gewoon belachelijk. Een aantal jaren terug was het gewoon een leuk feest, daar alle provocaties en politisering zijn allemaal mensen zich aangesproken gaan voelen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als 'ie een beetje empathisch vermogen heeft wel. Rekening houden met elkaar is niks mis mee, maar dat is vanaf het begin al niet gedaan, dus dit komt niet meer goed.quote:Op zondag 2 november 2014 17:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja het is een periode lang. Maar mijn vraag was of Bram zich kon voorstellen dat andere mensen dus anders kunnen denken.
Volgens mij is deze discussie al jarenlang aan de gang toch ?quote:Op zondag 2 november 2014 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De hele discussie is natuurlijk gewoon belachelijk. Een aantal jaren terug was het gewoon een leuk feest, daar alle provocaties en politisering zijn allemaal mensen zich aangesproken gaan voelen.
Intens triest. In een ander land had die Gario ook geen kans gemaakt om een stuk cultuur zo naar de haaien te laten gaan.
Nou dat is precies mijn punt. Maar ik zie dit idd ook niet meer goed komen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als 'ie een beetje empathisch vermogen heeft wel. Rekening houden met elkaar is niks mis mee, maar dat is vanaf het begin al niet gedaan, dus dit komt niet meer goed.
We proberen al jarenlang aan zeurpieten uit te leggen dat ze het bij het foute eind hebben ja. Vermoeiend wel.quote:Op zondag 2 november 2014 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is deze discussie al jarenlang aan de gang toch ?
Ja dat vind jij.quote:Op zondag 2 november 2014 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We proberen al jarenlang aan zeurpieten uit te leggen dat ze het bij het foute eind hebben ja. Vermoeiend wel.
Ja was het idd meer op de achtergrond. Nu kom ik het helaas overal tegen. Maar dat kan natuurlijk ook komen door dat mensen met de jaren hun mening veranderen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In 2011 en daarvoor, was het aanzienlijk gezelliger.
Nee maar in deze discussie denk ik niet dat er een partij is die het fout of goed heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 17:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij schept er genoegen in om tegen een muur te praten?
Wat ben jij facking genuanceerd zeg, bah.quote:Op zondag 2 november 2014 17:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar in deze discussie denk ik niet dat er een partij is die het fout of goed heeft.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 2 november 2014 17:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat ben jij facking genuanceerd zeg, bah.
In de context van deze discussie is het best relevant dat je zelf een tijd lang tussen vooral Surinamers hebt gewoond.quote:Op zondag 2 november 2014 16:35 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het natuurlijk zo'n anekdote geen steekhoudend argument is.
Geld ook. Geen idee van wie het was maar dit soort fouten zijn wat pijnlijk aangezien geld toch echt iets anders is dan geldt.quote:Op zondag 2 november 2014 16:37 schreef remlof het volgende:
[..]
En vind in de derde persoon enkelvoud is met dt.
Wees maar gerust mijn kind, dat was getrol.quote:Op zondag 2 november 2014 16:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja, als je aan zoveel idioterie bent blootgesteld dan weet je op den duur niet meer of mensen aan het trollen zijn of dit soort dingen echt menen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Laat me lekker man, het is zondag.quote:Op zondag 2 november 2014 17:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geld ook. Geen idee van wie het was maar dit soort fouten zijn wat pijnlijk aangezien geld toch echt iets anders is dan geldt.
Nee.quote:Op zondag 2 november 2014 16:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen dat andere mensen wel zo kunnen denken ?
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?quote:
Dit soort mensenquote:Op zondag 2 november 2014 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies. Beter houden we het luchtig.
[ afbeelding ]
Ja jij kan het dus alleen vanuit jouw denkwijze bekijken.quote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?) is een echt mens met alle denkbare zwaktes en mogelijke talenten die mensen hebben.
lekkere chocolade reepquote:Op zondag 2 november 2014 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies. Beter houden we het luchtig.
[ afbeelding ]
Nog eentje om het af te lerenquote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit soort mensen^ 5409845987497845
Nee, ik kan me gemakkelijk verplaatsen in een andere denkwijze. Jij vroeg mij echter of dat ik me kan voorstellen dat een ander mens zo denkt. Dat zijn twee sterk verschillende zaken.quote:Op zondag 2 november 2014 17:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja jij kan het dus alleen vanuit jouw denkwijze bekijken.
Nja je zegt dat jij niet die associatie maakt. Jij vindt ze niet op donkere mensen lijken. Ik wel. En blijkbaar zijn er nog veel meer mensen die dit ook vinden.quote:Op zondag 2 november 2014 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik kan me gemakkelijk verplaatsen in een andere denkwijze. Jij vroeg mij echter of dat ik me kan voorstellen dat een ander mens zo denkt. Dat zijn twee sterk verschillende zaken.
Dat heb ik niet gezegd!quote:Op zondag 2 november 2014 17:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Jij vindt ze niet op donkere mensen lijken.
quote:
Wat zeg je dan wel ?quote:Op zondag 2 november 2014 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een gekleurd kind in niets lijkt op Zwarte Piet. Zelfs ik maakte die associatie niet terwijl ik er pas laat achter kwam dat er zoveel allochtonen wonen in Nederland aangezien ik zelf uit een dorp kom wat voor 100,0% autochtoon was. Zwarte Piet is een mythisch figuur, een gekleurd kind (zijn wij niet gekleurd?) is een echt mens met alle denkbare zwaktes en mogelijke talenten die mensen hebben.
Precies wat er staat. Als je enkel naar de huidskleur kijkt dan is er een vage gelijkenis maar dat is slechts een van de vele aspecten. Als je naar het totale plaatje kijkt dan lijkt een donkergekleurde allochtoon inderdaad totaal niet op ZP. En zelfs al zou die gelijkenis er zijn dan nog doet die er niet toe aangezien ZP een mythisch figuur is terwijl het donkergekleurde kindje een echt mens is met alle mogelijke zwaktes en eventuele talenten die mensen hebben.quote:
Hoe mythisch is Zwarte Piet dan? Het is niet alsof hij superkrachten bezit.quote:Op zondag 2 november 2014 17:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies wat er staat. Als je enkel naar de huidskleur kijkt dan is er een vage gelijkenis maar dat is slechts een van de vele aspecten. Als je naar het totale plaatje kijkt dan lijkt een donkergekleurde allochtoon inderdaad totaal niet op ZP. En zelfs al zou die gelijkenis er zijn dan nog doet die er niet toe aangezien ZP een mythisch figuur is terwijl het donkergekleurde kindje een echt mens is met alle mogelijke zwaktes en eventuele talenten die mensen hebben.
Eh, wat?quote:Op zondag 2 november 2014 17:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eh, wat?
Hoezo kan je niet gemakkelijk Zwarte Piet negeren?
Het valt niet mee om door zo'n schoorsteen te kruipen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe mythisch is Zwarte Piet dan? Het is niet alsof hij superkrachten bezit.
LeBron Jamesquote:
Zelfs op FOK! tegenwoordig.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.
Ja daarom is die ook helemaal zwart heeft die rode lippen en kroeshaar. Prima dat je dit aan kinderen verteld ( is mij ook verteld ) maar als je volwassen bent ?quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het valt niet mee om door zo'n schoorsteen te kruipen.
Ik heb momenteel niet eens een televisieabonnement maar zelfs al zou ik die hebben, je kiest zelf de zender uit, niemand dwingt je om te kijken naar iets wat met Sinterklaas te maken heeft.quote:Op zondag 2 november 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is overal. Tv hoef je niet aan te zetten en er zijn nog genoeg andere zenders.
Idd. Je kan het Sinterklaas feest echt niet negeren.quote:Op zondag 2 november 2014 17:53 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
LeBron James
[..]
Zelfs op FOK! tegenwoordig.
Mja maar jij bekijkt dus echt alles vanuit jezelf.quote:Op zondag 2 november 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb momenteel niet eens een televisieabonnement maar zelfs al zou ik die hebben, je kiest zelf de zender uit, niemand dwingt je om te kijken naar iets wat met Sinterklaas te maken heeft.
Religie ook niet. Dat heeft de eerste 20 jaar van m'n leven flink verziekt. Dus ik voel me gekwetst door al die openbare uitingen van religie. Steun je me in m'n strijd om dat te verbieden?quote:Op zondag 2 november 2014 17:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Idd. Je kan het Sinterklaas feest echt niet negeren.
Die eerste uitspraak zou zo van Jeremy Clarkson kunnen komen. Die laatste vind ik het mooist. Een waarheid als een koe.quote:
Nee.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Religie ook niet. Dat heeft de eerste 20 jaar van m'n leven flink verziekt. Dus ik voel me gekwetst door al die openbare uitingen van religie. Steun je me in m'n strijd om dat te verbieden?
Religie breekt veel zwaarder in op de persoonlijke levens van mensen dan Zwarte Piet of het Sinterklaasfeest. Maarja het is een subjectieve discussie, waarbij de beeldvorming belangrijker is dan de feiten.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef UltraR het volgende:
[..]
Religie ook niet. Dat heeft de eerste 20 jaar van m'n leven flink verziekt. Dus ik voel me gekwetst door al die openbare uitingen van religie. Steun je me in m'n strijd om dat te verbieden?
Ik heb de indruk dat jij meer in het antikamp zit.quote:Op zondag 2 november 2014 17:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee.
Ik steun trouwens helemaal niemand in de zwarte pieten discussie.
Verander jouw nick maar, het wordt niets met die revolutie met deze slappe mentaliteit.quote:Op zondag 2 november 2014 17:46 schreef Revolution-NL het volgende:
Inmiddels alweer 2x bij de AH geweest door het beperkte assortiment bij de Jumbo
Het moet immers zwart of wit zijn, nietwaar Bram?quote:Op zondag 2 november 2014 17:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij meer in het antikamp zit.
Misschien. Waarschijnlijk omdat ik mij absoluut niet kan vinden in het dwangmatige gedrag om niets aan te passen en gebrek aan inlevingsvermogen. En ik denk dat de anti pieten zeker wel een punt hebben, net zoals de pro pieten.quote:Op zondag 2 november 2014 17:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij meer in het antikamp zit.
Heb je er een probleem mee als hij zwart blijft?quote:Op zondag 2 november 2014 18:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien. Waarschijnlijk omdat ik mij absoluut niet kan vinden in het dwangmatige gedrag om niets aan te passen en gebrek aan inlevingsvermogen. En ik denk dat de anti pieten zeker wel een punt hebben, net zoals de pro pieten.
Maar verder maakt het mij vrij weinig uit of Piet zwart blijft of niet. Ik heb er alleen geen probleem mee als hij veranderd.
Ik niet nee maar ik kan mij voorstellen dat andere dat wel hebben en dan neig ik denk ik toch naar aanpassen.quote:Op zondag 2 november 2014 18:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Heb je er een probleem mee als hij zwart blijft?
Nou ja, je zit dan in wat ik het VARA-kamp noem. De buigers voor de beroepsgekwetsten.quote:Op zondag 2 november 2014 18:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik niet nee maar ik kan mij voorstellen dat andere dat wel hebben en dan neig ik denk ik toch naar aanpassen.
Misschien zit ik dan wel in het anti kamp![]()
Hmm dat kamp ken ik niet. Maar hoezo beroepsgekwetsten? Ze doen het omdat ze verder niks te doen hebben ofzo ?quote:Op zondag 2 november 2014 18:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou ja, je zit dan in wat ik het VARA-kamp noem. De buigers voor de beroepsgekwetsten.
Yup, en omdat ze van hun slachtofferrol houden t.o.v. van de kwade witte man.quote:Op zondag 2 november 2014 18:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm dat kamp ken ik niet. Maar hoezo beroepsgekwetsten? Ze doen het omdat ze verder niks te doen hebben ofzo ?
Nee, ik geef hiermee slechts aan dat niemand je verplicht om de televisie aan te zetten, laat staan een Nederlands programma op een Nederlandse zender wat over sinterklaas gaat aan te zetten.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja maar jij bekijkt dus echt alles vanuit jezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet naar buiten gaan? LOL
Alsof je elke week naar een winkelcentrum moet. Zoals ik eerder aangaf, wat jij blijkbaar negeerde, je kan de supermarkt niet mijden en daar zal je misschien eens sinterklaasliedjes horen of wat sinterklaasgerelateerd spul zien (niet bij de Lidl of de Aldi, wel bij de AH of de Boer). Misschien dat je 1 of 2 keer in het winkelcentrum komt die periode en ook daar wat Sinterklaasliedjes hoort en misschien nog bij een sportclub in de kantine of als je bij een ander in een auto zit of zo. Big deal.
Het grootste deel van de tijd zie je helemaal niets van Zwarte Piet als je het zelf niet opzoekt. Of dwingt iemand jou om mee naar een intocht te gaan en programma's op te zetten waar Sinterklaas in zit?
tl;dr, het heeft een hoog gehalte aan aanstelleritis. Ik vind het prima hoor maar ik ga er niet in mee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Want mensen tegemoet komen is per definitie verkeerd?quote:Op zondag 2 november 2014 18:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou ja, je zit dan in wat ik het VARA-kamp noem. De buigers voor de beroepsgekwetsten.
(Dat vind ik de ergsten. No offence.)
Wat een onzin.quote:Op zondag 2 november 2014 18:07 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yup, en omdat ze van hun slachtofferrol houden t.o.v. van de kwade witte man.
Nee, wel als het beroepsgekwetste racisten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 18:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want mensen tegemoet komen is per definitie verkeerd?
Ik heb besloten om in het anti pro-Zwarte Pieten kamp te gaan zitten.quote:Op zondag 2 november 2014 18:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien zit ik dan wel in het anti kamp
quote:Op zondag 2 november 2014 18:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, ik geef hiermee slechts aan dat niemand je verplicht om de televisie aan te zetten, laat staan een Nederlands programma op een Nederlandse zender wat over sinterklaas gaat aan te zetten.Heel verhaal. Feit is dat je niet kan ontkomen aan zwarte piet tenzij je zelf een maand ofzo thuis opsluit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet naar buiten gaan? LOL
Alsof je elke week naar een winkelcentrum moet. Zoals ik eerder aangaf, wat jij blijkbaar negeerde, je kan de supermarkt niet mijden en daar zal je misschien eens sinterklaasliedjes horen of wat sinterklaasgerelateerd spul zien (niet bij de Lidl of de Aldi, wel bij de AH of de Boer). Misschien dat je 1 of 2 keer in het winkelcentrum komt die periode en ook daar wat Sinterklaasliedjes hoort. Big deal.
Het grootste deel van de tijd zie je helemaal niets van Zwarte Piet als je het zelf niet opzoekt.
tl;dr, het heeft een hoog gehalte aan aanstelleritis. Ik vind het prima hoor maar ik ga er niet in mee.
Nja eerlijk door de domme pro pieten ben ik idd wel meer richting de anti pieten gegaan. Ben echt geschrokken van de reacties.quote:Op zondag 2 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb besloten om in het anti pro-Zwarte Pieten kamp te gaan zitten.
Vind ik de leukste positie op dit moment.
quote:Op zondag 2 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Slechts cultureel gezien! Het VARA-kamp, zoals jij dat noemt, heeft ook een economisch profiel. Helaas voor de groep linkse Nederlanders waar ik toe behoor scheiden die twee maar niet want bij het tweede sluit ik me aan, niet bij het eerste. Dan maar de PvdD of de SP in plaats van de PvdA.quote:Op zondag 2 november 2014 18:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
(Dat vind ik de ergsten. No offence.)
Wel makkelijk om ze zo weg te zetten.quote:Op zondag 2 november 2014 18:08 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nee, wel als het beroepsgekwetste racisten zijn.
Dit sowieso natuurlijk.quote:Op zondag 2 november 2014 18:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan tl;dr?quote:Op zondag 2 november 2014 18:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heel verhaal. Feit is dat je niet kan ontkomen aan zwarte piet tenzij je zelf een maand ofzo thuis opsluit.
Maar voor rest kun je je prima in andere inleven ja.quote:Op zondag 2 november 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan tl;dr?
Het is een feit dat je een maand lang nauwelijks wordt geconfronteerd met ZP, ook wanneer je veel buiten bent, zolang je het zelf niet opzoekt. Het is een logische gevolgtrekking uit dit dat je je aanstelt als je je daar zo over opwindt. Ga je gang maar verwacht niet van anderen dat die dat zielig vinden.
Schrik je eerlijk waar niet van de van blankenhaat druipende dingen die een Quinsy Gario allemaal uitkraamt?quote:Op zondag 2 november 2014 18:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja eerlijk door de domme pro pieten ben ik idd wel meer richting de anti pieten gegaan. Ben echt geschrokken van de reacties.
Dat zijn de uitwassen en al helemaal op internet.quote:Op zondag 2 november 2014 18:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja eerlijk door de domme pro pieten ben ik idd wel meer richting de anti pieten gegaan. Ben echt geschrokken van de reacties.
Ja ook. Maar dat is er een. Ik heb veel meer pro pieten reacties gezien. Sowieso ben ik verbaasd over alle paniek.quote:Op zondag 2 november 2014 18:13 schreef UltraR het volgende:
[..]
Schrik je eerlijk waar niet van de van blankenhaat druipende dingen die een Quinsy Gario allemaal uitkraamt?
Omdat er veel meer pro-pieten zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 18:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ook. Maar dat is er een. Ik heb veel meer pro pieten reacties gezien. Sowieso ben ik verbaasd over alle paniek.
Nee maar zo iemand zou ik ontwijkenquote:Op zondag 2 november 2014 18:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn de uitwassen en al helemaal op internet.
Wat ik in mijn dagelijkse leefomgeving hoor ligt het allemaal net 2 toontjes gematigder.
Ik bedoel....heb jij een type BramvanLoon in je omgeving die je elke dag urenlang verteld dat jij er helemaal niets van snapt en heropgevoed moet worden? Ik niet iig.
Ja en de pro pieten proberen met alle macht ook vast te houden aan die huidskleur. Namelijk zwart/donker.quote:Op zondag 2 november 2014 18:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Omdat er veel meer pro-pieten zijn.
Mijn belangrijkste kritiek op de anti-pieten is dat zij degenen zijn die wereld indelen op basis van huidskleur. Zij zijn daarmee begonnen en spuwen dat giftige gedachtegoed nu rond in de samenleving.
Ik geef mijn mening, dat is alles.quote:Op zondag 2 november 2014 18:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar voor rest kun je je prima in andere inleven ja.
Of ik kan mij gewoon voorstellen dat er mensen zijn die het anders zien?quote:Op zondag 2 november 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening, dat is alles.
Jij illustreert de stelling dat politieke correctheid tirannie met manieren is.
Maar die projecteren het niet op daadwerkelijk bestaande mensen. Enkel op een fantasiefiguur.quote:Op zondag 2 november 2014 18:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en de pro pieten proberen met alle macht ook vast te houden aan die huidskleur. Namelijk zwart/donker.
Quincy, de Paus van de anti-Pieten.quote:Op zondag 2 november 2014 18:13 schreef UltraR het volgende:
[..]
Schrik je eerlijk waar niet van de van blankenhaat druipende dingen die een Quinsy Gario allemaal uitkraamt?
Kan ik mij ook prima voorstellen, dat wordt wel duidelijk gemaakt. Ik wil het echter niet daarom veranderen.quote:Op zondag 2 november 2014 18:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of ik kan mij gewoon voorstellen dat er mensen zijn die het anders zien?
Dat hebben ze niet laten zien. Typische reactie is terug naar je eigen bananen land.quote:Op zondag 2 november 2014 18:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar die projecteren het niet op daadwerkelijk bestaande mensen. Enkel op een fantasiefiguur.
Ach ja, zijn nu eenmaal een hoop tokkies. Te dom om te begrijpen dat ze hun zaak daar enkel en alleen kwaad mee doen. Mij zal je dat nooit horen zeggen en ik ben toch echt enorm pro-piet.quote:Op zondag 2 november 2014 18:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet laten zien. Typische reactie is terug naar je eigen bananen land.
"verteld"quote:Op zondag 2 november 2014 18:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn de uitwassen en al helemaal op internet.
Wat ik in mijn dagelijkse leefomgeving hoor ligt het allemaal net 2 toontjes gematigder.
Ik bedoel....heb jij een type BramvanLoon in je omgeving die je elke dag urenlang verteld dat jij er helemaal niets van snapt en heropgevoed moet worden? Ik niet iig.
Yep. Idem voor mij.quote:Op zondag 2 november 2014 18:19 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ach ja, zijn nu eenmaal een hoop tokkies. Te dom om te begrijpen dat ze hun zaak daar enkel en alleen kwaad mee doen. Mij zal je dat nooit horen zeggen en ik ben toch echt enorm pro-piet.
Anderen nemen het te serieus, aldus de user die voorstelde om dat kwakoewakoe-festival te gaan lopen verstieren.quote:Op zondag 2 november 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"verteld"
Ja, jij hebt een hoog niveau.
Waar heb ik verteld dat iemand heropgevoed moet worden? Ik heb gesteld dat ik de indruk heb dat die klagers onze cultuur niet begrijpen?
In het dagelijks leven houd ik me hier niet eens mee bezig. Ik let wel op. Ik voer dit soort politieke discussies niet buiten de politieke partij, er zijn altijd wel typetjes die zich snel aangevallen voelen, zich moreel superieur wanen etc.
Ik doe hier vooral mee aan de discussie omdat het best een grappige discussie is. Dat er van die emotypetjes zijn die het allemaal veel te serieus nemen, daar kan ik weinig aan doen.
Ik ook maar daarom hoef ik toch niet mijn mening voor me te houden dat die mening irrationeel is?quote:Op zondag 2 november 2014 18:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of ik kan mij gewoon voorstellen dat er mensen zijn die het anders zien?
Laat staan omrollen en die anderen maar hun zin geven "want zielige kwetsgevoelens".quote:Op zondag 2 november 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook maar daarom hoef ik toch niet mijn mening voor me te houden dat die mening irrationeel is?
Wat is dat toch telkens met 'we gaan ze niet hun zin geven?'. We zitten hier toch niet op een kleuterschool?quote:Op zondag 2 november 2014 18:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Laat staan omrollen en die anderen maar hun zin geven "want zielige kwetsgevoelens".
Deze hele discussie heeft natuurlijk wel iets weg van een kleuterschool. O, de kleur van Zwarte Piet... Mag dat wel?!quote:Op zondag 2 november 2014 18:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is dat toch telkens met 'we gaan ze niet hun zin geven?'. We zitten hier toch niet op een kleuterschool?
Nee, maar dat verwachten de politiekcorrecte mensen wel van ons. Vandaar dat die uitspraak dat politieke correctheid tirannie met manieren is zo'n briljante duiding is.quote:Op zondag 2 november 2014 18:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Laat staan omrollen en die anderen maar hun zin geven "want zielige kwetsgevoelens".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |