Calle Molinos en er vlakbijquote:
Erg he? Nu gaat mijn dochter naar een theaterkamp, en dat is gisteren -zaterdag- begonnen. Dat wordt niks meer met mij, deze weekquote:Op zondag 21 december 2014 11:21 schreef nixxx het volgende:
Ik ben er nog niet aan gewend hoor, zal nog wel een jaartje duren voordat ik in de zondag tot en met donderdag week zit.
Mischien moet je de dagen van de week gewoon anders gaan benoemen. Zondag wordt maandag, maandag wordt dinsdag, enz.quote:Op zondag 21 december 2014 16:08 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Erg he? Nu gaat mijn dochter naar een theaterkamp, en dat is gisteren -zaterdag- begonnen. Dat wordt niks meer met mij, deze week
quote:Op woensdag 24 december 2014 09:38 schreef breaky het volgende:
[..]
Mischien moet je de dagen van de week gewoon anders gaan benoemen. Zondag wordt maandag, maandag wordt dinsdag, enz.
Dit dus. Voel mij helemaal op mijn gemak in Japan.. een gemak dat ik in Nederland nooit heb gehadquote:Op dinsdag 30 december 2014 07:04 schreef nixxx het volgende:
Ik zit zelf nog lang niet te denken aan terug keren, heb het gevoel dat ik eigenlijk ook niet meer naar Nederland terug wil. Pensioen etc daar zorg ik zelf wel voor.
Niet zo gek, bij dat laatste onderzoek kwam ook uit de bus dat de kwaliteit van het voedsel in NL ondermaats is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:43 schreef DUTCHKO het volgende:
Zonder geld is inderdaad niet slim.
Grootste probleem in Nederland is het werk en ZEKER als je al wat op leeftijd bent.
Maar voor de rest als ik de prijzen vergelijk met hier in Canada dan wint Nederland het op alle fronten. (behalve met de benzine dan,maar voedsel daar en tegen is weer enorm goedkoop )
Sorry maar daar geloof ik geen bal van. En als je het over slecht voedsel heb: wat dacht je van al die gemanipuleerde rotzooi die uit Amerika komt?quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:03 schreef rogier21 het volgende:
[..]
Niet zo gek, bij dat laatste onderzoek kwam ook uit de bus dat de kwaliteit van het voedsel in NL ondermaats is.
Daarnaast met maar 5% BTW is bijna alles wel goedkoper..
Problemen in de docu zijn gewoon enkel en alleen het probleem dat terugkeerders denken dat ze ook recht hebben op sociale woningbouw en daar moet je gewoon achter aansluiten. In de vrije markt en je BSN nummer is een formaliteit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 07:04 schreef nixxx het volgende:
Nee, niet gehoord. Kan wel inkomen in wat je zegt, terug gaan naar Nederland zonder geld lijkt me slecht idee. Geen pensioen opgebouwd etc... Dan kom je toch wel in de shit terecht. Ook je nationaliteit opgeven is niet zo handig, iig niet voor de nationaliteit van Mauritius of weet ik veel wat voor derdewereldlanden.
Ik zit zelf nog lang niet te denken aan terug keren, heb het gevoel dat ik eigenlijk ook niet meer naar Nederland terug wil. Pensioen etc daar zorg ik zelf wel voor.
Klopt aardig maar elk geval is weer anders.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Problemen in de docu zijn gewoon enkel en alleen het probleem dat terugkeerders denken dat ze ook recht hebben op sociale woningbouw en daar moet je gewoon achter aansluiten. In de vrije markt en je BSN nummer is een formaliteit.
Verder is het ook allemaal niet zo moeilijk zelfs als je een buitenlandse partner hebt en Nederlandse kinderen
Man gaat terug, huurt een huis, gaat werk zoeken, vrouw komt 90 dagen over, kinderen gaan naar school, man zoekt werk. Vrouw gaat terug, doet taaltoets, wacht tot man 1 jaar contract heeft, dient papieren in en 4/5 maanden later is het geregeld. Kinderen kunnen bij man(familie?) blijven en man kan bijvoorbeeld zijn vakantie gebruiken om zijn vrouw te bezoeken met zijn kinderen.
Is echt allemaal geen hogere wiskunde en in theorie kun je de 90 dagen die je het land uit moet ook in een derde land verblijven, zolang het maar niet de EU is
En ook in de EU zijn voor niet westerse buitenlanders best mogelijkheden om te verblijven zolang de papieren niet rond zijn, mvv aanvraag daarentegen moet je wel in je thuis land afwachten
Niet elk geval is anders, buitenlanders die relatie hebben met een Nederlander en in Nederland wonen moeten een MVV hebben, dat geldt gewoon voor iedereen gelukkigquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Klopt aardig maar elk geval is weer anders.
En vergeet niet dat Nederland niet zo tolerant meer is voor buitenlanders.....
Nee ik bedoel je komplete verhaal.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet elk geval is anders, buitenlanders die relatie hebben met een Nederlander en in Nederland wonen moeten een MVV hebben, dat geldt gewoon voor iedereen gelukkig
Denk ook niet dat er veel Nederlanders zijn die getrouwd zijn met iemand uit dat land een groot probleem hebbenquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee ik bedoel je komplete verhaal.
Overigens hoeft niet iedereen een MVV te hebben.
Geen mvv nodig
Inwoners van landen binnen de EU mogen zonder mvv en verblijfsvergunning in Nederland komen wonen. Voor een aantal landen hebben immigranten wel een verblijfsvergunning nodig, maar geen mvv. Dat geldt voor Australië, Canada, Japan, Nieuw Zeeland, de Verenigde Staten (VS), Zuid Korea, Monaco, Vaticaanstad en Zwitserland. Zij kunnen de verblijfsvergunning in Nederland aanvragen.
Dit ja. We zitten hier echt naar ons zin, misschien in de loop van de jaren nog wat meer uitproberen, maar de komende ik weet niet hoeveel jaar zitten wij hier prima. Teruggaan naar Nederland, het wordt veel gevraagd, met een vleug van onbegrip, of we echt niet terug zouden willen. Nee, echt niet. Ik mis het niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 07:04 schreef nixxx het volgende:
Niemand wil aan het staatsinfuus.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als je met een EU vrouw/man naar Nederland komt heb je het zelfde probleem als je meteen aan het staatsinfuus wil, de gemeenten willen je gewoon niet hebben en wat mij betreft terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |