Ik ben niet zo vrolijk, ben de hele zondag kwijt aan m'n Duits cursusquote:
Cursus Duits? Daar heb je toch niet veel aan met dat Schwizerdeutsch? Onbegrijpelijk en vrij lelijk taaltje, maar wel grappig als je het kan.quote:Op zondag 2 november 2014 15:35 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik ben niet zo vrolijk, ben de hele zondag kwijt aan m'n Duits cursusEn het is nog mooi weer ook
Voor werk heb ik hoogduits nodig.quote:Op zondag 2 november 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Cursus Duits? Daar heb je toch niet veel aan met dat Schwizerdeutsch? Onbegrijpelijk en vrij lelijk taaltje, maar wel grappig als je het kan.
Iedereen aan het werk op zondag, omgekeerde wereld.quote:Sterkte iig. Hier schijnt eindelijk ook de zon weer es. En ik moet ook werken; Peru en Korea zoeken samen olie en gas.
Haha, ok, dat lijkt me logisch, maar je woont nu al iets van 2-3 jaar daar toch? Waarom nu pas cursus? Was je Duits zo slecht dan?quote:Op zondag 2 november 2014 15:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Voor werk heb ik hoogduits nodig.
Mijn weken zijn nooit maandag-vrijdag 9:00-17:00, daar gruw ik van. Beter gewoon werken wanneer het zo uitkomt. Morgen is weer es feestdag hier, dus nog een dag extra voor werk en plezier.quote:Iedereen aan het werk op zondag, omgekeerde wereld.
Nee woon er ruim een jaar. M'n Duits was niet slecht maar ook niet vloeiend, ben al langere tijd met de cursus bezig. Je leert het helaas niet in een maandquote:Op zondag 2 november 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Haha, ok, dat lijkt me logisch, maar je woont nu al iets van 2-3 jaar daar toch? Waarom nu pas cursus? Was je Duits zo slecht dan?
[..]
Ik ben ook niet zo van de 9 tot 5 banen, gelukkig is flex- en thuiswerken hier heel normaal.quote:Mijn weken zijn nooit maandag-vrijdag 9:00-17:00, daar gruw ik van. Beter gewoon werken wanneer het zo uitkomt. Morgen is weer es feestdag hier, dus nog een dag extra voor werk en plezier.
Ja, we hebben zelfs heel veel familie gezien, want een van de neefjes (van mijn mans zijde; ik ben enig kind) was jarig. Dat was dus leuk, enigszins vreemd, en tamelijk drukquote:Op zondag 2 november 2014 15:25 schreef El_Matador het volgende:
Begrijpelijk. Moeilijke tijd. Heb je de families wel kunnen zien en je kinderen zijn niet zo vaak in Nederland geweest toch?
Klinkt heul bekend.quote:Op zondag 2 november 2014 17:03 schreef Gaoxing het volgende:
En waren er wat lastige familiaire zaken te tackelen, maar dat is me vooralsnog vrij aardig gelukt![]()
En nu was het echt herfst: de eerste helft van de week prachtig en zonnig maar fris, en het tweede deel van de week regenachtig en guur. Hebben ze dat ook een keer meegemaakt
Mijn zusje en ik zijn de enige overgeblevenen en we hebben een prima band. Wij wel.quote:Op zondag 2 november 2014 17:06 schreef Gaoxing het volgende:
Naja, enig kind zijn heeft voordelen en nadelen, in het geval van overlijden van een ouder
Lijkt me toch leuk dan eens te meeten, al zal ik niet (meer) snel in Dubai komen...quote:Op zondag 2 november 2014 17:18 schreef Gaoxing het volgende:
Wij waarschuwden mensen (uitvaartmevrouw, notaris, etc...) in het begin van een gesprek dat het geen standaard situatie was, en dat we nogal sterk waren in zwarte humor. Anders schrokken ze misschien
quote:Op zondag 2 november 2014 17:34 schreef Gaoxing het volgende:
Oh je bent welkomEn Joost mag weten wanneer we waar wonen.... We hadden k-man -user uit o.a. TRV- hier gisteren. Niet helemaal goed getimed, want we waren 's nachts om 3 uur aangekomen en vreselijk gaar, dus hij zal ons inmiddels wel een tikkie vreemd vinden. Maar het was toch leuk. En zo kwamen we er dus in Dubai aan de eettafel achter dat we tot ons 18e nauwelijks 500 m uit elkaar gewoond hebben. En dat onze vaders uit hetzelfde durp in Brabant kwamen, etc.... Erg raar
Dan zou ik maar eens de wiggelroede gaan oppoetsen als ik jou was... LOLquote:Op zondag 2 november 2014 15:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Cursus Duits? Daar heb je toch niet veel aan met dat Schwizerdeutsch? Onbegrijpelijk en vrij lelijk taaltje, maar wel grappig als je het kan.
Sterkte iig. Hier schijnt eindelijk ook de zon weer es. En ik moet ook werken; Peru en Korea zoeken samen olie en gas.
Kom maar eens langs op 14-15-16 April. Dan begint het nieuwe jaar in Laos (ook in Thailand/Cambodja trouwens)quote:
Ik heb zelf ook nooit van de standaard werkuren gehouden. Ik werk dan ook 11-12 per dag maar kan wel zelf bepalen waar ik ga en sta.quote:Op zondag 2 november 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn weken zijn nooit maandag-vrijdag 9:00-17:00, daar gruw ik van. Beter gewoon werken wanneer het zo uitkomt. Morgen is weer es feestdag hier, dus nog een dag extra voor werk en plezier.
Heb ik. Een vriend van me heeft een apartement in Bangkok en ik mag zijn adres gebruiken.quote:
Versta jij die lui dan? Krijg je zo'n brakke Indier aan de lijn. Ik heb letterlijk gezegd; stuur maar een email naar mijn collega want, beste man, ik begrijp geen woord van wat je zegt.quote:
Je went eraan. Ik heb vorig jaar veel met Indiers aan de telefoon gezeten, tijdens een zoektocht naar een nieuw hotel management software pakket. Veel van die software wordt in India ontwikeld.quote:Op vrijdag 7 november 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Versta jij die lui dan? Krijg je zo'n brakke Indier aan de lijn. Ik heb letterlijk gezegd; stuur maar een email naar mijn collega want, beste man, ik begrijp geen woord van wat je zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |