abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146210258
Beste FOK! users,

Gisteren was ik met vrienden gewoon in een kroeg, beetje hangen en praten zoals een rustige zaterdag avond eruit ziet.

Ik stond buiten met paar vrienden te lachen en praten, en ineens komen er 2 agenten in een auto langs rijden en ze stopten achter mij.
Ik keek ernaar en de agent vroeg direct hoelang ik hier was, waarop ik antwoordde waarom u dat wilt weten zij hij gelijk kom maar mee jongen, had zijn auto langs de kant gezet en ik dacht echt van wtf gebeurt er nou weer.

Daarna stond ik gewoon op me plek, ik heb niks misdaan dus ik ga me nergens zorgen over maken, tot op het moment een vrouwelijke agente komt en mij ineens aanraakt en dat ik naar de politie auto moet gaan lopen, waarop ik fel reageer van raak mij niet aan, ik loop er zelf wel naar toe maar raak mij niet aan. Daarna begon ze te duwen waarop mijn vrienden voor me opkwamen.

Beetje gediscussieerd erover en ben ik gewoon lopend naar de mannelijke agent gegaan, waarop hij ineens mijn ID vroeg, Ik zelf weet wat mijn rechten zijn dus ik zei je mag niet zomaar zonder een aanleiding mijn ID vragen! Hij zei ja dat mag ik waarop ik antwoordde van nee, dat mag niet. Daarna begon hij ineens over dat er 20 minuten geleden bij een dorp verderop zijspiegels van auto's kapot werden getrapt en diegene had een rode jas aan, ik had op dat moment een bordeaux rood jas aan waarop ik tegen de agent zei dat ik hier al 3 uurtjes ben, maar de agent geloofde me niet.
Hij vroeg hoe ik hier was, waarop ik zei ik ben hier met de auto en hij vroeg waar die stond dus ik liet me auto zien en hij vroeg gelijk doe effe de achterbak open waarop ik nee zei, hij zei jawel dat moet en ik zei daarop van nee, ik kan tegen dit weigeren, alleen de douanier mogen dit zonder toestemming. Daarna vertelde hij mij dat ik zeer irritant bezig was, waarop ik antwoordde van ja dat klopt, maar dat komt omdat u heel erg onrespectvol met mij omgaat, u verdenkt mij op iets wat ik totaal niet gedaan heb.

Daarna vertelde hij tegen mij dat ik wel vaker met politie te maken heb gehad, waarop ik zei nee dat klopt niet. Toen zei meneer de agent dat hij hier een aantekening zal maken op mijn naam, waarop ik direct vroeg of ik zijn naam en dienstnummer mag zodat ik een aanklacht kan indienen, hij weigerde dit en stapte in de auto,

Ik zal van de week even naar de politie bureau gaan om hier opheldering te vragen, iets wat ik niet gedaan heb word dusdanig zomaar op mijn naam gezet.

Mag dit wel zomaar? een aantekening maken omdat ik een rode jas heb ?
pi_146210284
Je had natuurlijk ook gewoon antwoord kunnen geven op die eerste vraag, dan was het allemaal een stuk soepeler gegaan..
Mokkel met stuntstok
pi_146210327
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 11:57 schreef Mord_Sith het volgende:
Je had natuurlijk ook gewoon antwoord kunnen geven op die eerste vraag, dan was het allemaal een stuk soepeler gegaan..
Dat klopt.
Maar waarom zou ik dat doen omdat hij ineens achter mij stopt en gelijk iets vraagt.
Als hij met goedeavond begon en gewoon rustig begon te praten zou het totaal geen probleem zijn, maar als hij moeilijk doet, doe ik dat net zo goed ook.
pi_146210333
Hij zij? Trouwens ze mogen wel degelijk om je id vragen en het zou mij nier verbazen als ze je auto ook mogen controleren.
Tja terroristen enzo.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146210388
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 11:59 schreef thom_05 het volgende:
Hij zij? Trouwens ze mogen wel degelijk om je id vragen en het zou mij nier verbazen als ze je auto ook mogen controleren.
Tja terroristen enzo.
Nee, dat mag echt niet!

Ze mogen niet ineens zomaar naar je toe komen lopen en zeggen geef je id ff. Know your facts :)
Je auto mogen ze ook niet controleren, je mag dit weigeren en dan kunnen ze je niks doen, tenzij ze een douanier bellen en die mag dat doen zonder toestemming.

Ik heb ook niks te verbergen in de auto, maar alsnog ik had het niet.
Zij zouden het ook niet leuk vinden als ik in hun privé eigendom ga rondsnuffelen.
pi_146210393
Ik zie het probleem niet zo, werk gewoon mee joh :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146210405
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:01 schreef Policy2 het volgende:
Zij zouden het ook niet leuk vinden als ik in hun privé eigendom ga rondsnuffelen.
Als dat jouw werk zou zijn, geen probleem ^O^
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_146210426
autie
pi_146210542
Op basis waarvan denk je dat ze je auto niet mogen controleren? Als je auto in de binnenstad(=soms een veiligheidsrisicogebied) stond is het volgens mij goed mogelijk dat preventief controleren wel toegestaan is. ;)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_146210593
quote:

[..]

Nee, dat mag echt niet!

Ze mogen niet ineens zomaar naar je toe komen lopen en zeggen geef je id ff. Know your facts :)
Je auto mogen ze ook niet controleren, je mag dit weigeren en dan kunnen ze je niks doen, tenzij ze een douanier bellen en die mag dat doen zonder toestemming.

Waarom? Omdat het de politie is. Gelukkig gaat die mietjescultuur van 'goedenavond' en een kopje thee er vanaf en gaan ze direct doortastend te werk. Terecht want het zou jouw auto maar zijn die gesloopt ia. Je had gewoon even kunnen meewerken. En dat gezever 'i know my rights' heb je dus geen kut aan want je hebt n aantekening aan je broek.

Kortom

De politie had gelijk
pi_146210601
quote:

[..]

Nee, dat mag echt niet!

Misschien moet jij je kennis even bijspijkeren. Je was verdachte, dus dan mogen ze zeker om id vragen en ben je verplicht te tonen. Vragen mag altijd trouwens.
pi_146210621
quote:

[..]

Nee, dat mag echt niet!

http://www.rijksoverheid.(...)wijs-en-wanneer.html
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146210693
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 12:08 schreef tofastTG het volgende:
Op basis waarvan denk je dat ze je auto niet mogen controleren? Als je auto in de binnenstad(=soms een veiligheidsrisicogebied) stond is het volgens mij goed mogelijk dat preventief controleren wel toegestaan is. ;)
Het was op een parkeerkvak waar tientalle andere auto;s geparkeerd stonden.
Politie mag dit niet zomaar doen, dus daardoor weigerde ik!
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Misschien moet jij je kennis even bijspijkeren. Je was verdachte, dus dan mogen ze zeker om id vragen en ben je verplicht te tonen. Vragen mag altijd trouwens.
Dat je een rode jas draagt en je een dorp verder bent dan het geval betekend niet direct dat je een verdachte bent, de politie vroeg hoelang ik hier al was en ik zei al paar uurtjes. Dat is genoeg antwoord voor hun toch? en nadat ik mijn id niet gaf stopte hij met het vragen omdat hij wist dat ik gelijk had. WAS precies nu ik na moet denken net als vorige week, we stonden met een groepje buiten te hangen we kwamen net van een feestje en opeens kwam de politieauto naar ons toe rijden en vroeg onze ID, zomaar uit het niets en ik zei ook nee, ik geef het niet mijn auto staat daar id ligt daarin maar ik geef mijn id niet. Jullie hebben geen aanleiding om mijn id zomaar te vragen. Hij stopte toen met doorvragen,
pi_146210694
quote:
je bent echt wel dom he... lees je eigen gequote artikel nog maar eens

FYI

De identificatieplicht geeft de politie niet de bevoegdheid zonder reden mensen aan te houden om hun identiteit te controleren. Het verzoek om identificatie moet nodig zijn voor de uitvoering van de taken van de politie. Bijvoorbeeld bij verkeerstoezicht, hulpverlening bij een ongeluk of opsporing van strafbare zaken. Toezichthouders hebben dezelfde bevoegdheden als de politie om naar het identiteitsbewijs te vragen. Hieronder staan voorbeelden van situaties waarin een identiteitscontrole kan plaatsvinden:
No Guts, No Glory
pi_146210716
quote:
het was 4km verderop gebeurt, En dan zien ze ineens een jongen met een rode jas en denken ze ja hij is de dader.. nee, zo gaat dat niet
pi_146210730
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:16 schreef Policy2 het volgende:

[..]

het was 4km verderop gebeurt, En dan zien ze ineens een jongen met een rode jas en denken ze ja hij is de dader.. nee, zo gaat dat niet
zo gaat dat dus wel ^O^
No Guts, No Glory
pi_146210748
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:17 schreef nuget het volgende:

[..]

zo gaat dat dus wel ^O^
Ja maar nu heb ik een onterechte aantekening op mijn naam staan.
Ik ga hierover zeker een klacht indienen.
pi_146210773
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:18 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Ja maar nu heb ik een onterechte aantekening op mijn naam staan.
Ik ga hierover zeker een klacht indienen.
http://www.rijksoverheid.(...)/identificatieplicht

Succes, die klacht is sowieso ongegrond.
Beter leer je ervan en hou je de volgende keer je grote mond dicht.
No Guts, No Glory
pi_146210810
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:19 schreef nuget het volgende:

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)/identificatieplicht

Succes, die klacht is sowieso ongegrond.
Beter leer je ervan en hou je de volgende keer je grote mond dicht.
Je snapt het blijkbaar niet, het ID is het probleem niet.
Hij heeft mijn ID niet kunnen controleren, maar hij heeft wel een aantekening op mijn naam staan.. ?
ondanks dat hij mij misschien wel kent, qua eerdere dingen wat gebeurt is.
Hij kan toch niet zomaar een aantekening op je naam hebben voor iets wat ik niet gedaan heb.
pi_146210828
wel als je je als een idioot gedraagd en niet meewerkt.

dat heb je zelf in de hand.
No Guts, No Glory
pi_146210847
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 12:22 schreef nuget het volgende:
wel als je je als een idioot gedraagd en niet meewerkt.

dat heb je zelf in de hand.
Respect moet je verdienen, als jij mij met respect behandeld doe ik dat ook maar als je dat niet doet dan doe ik dat ook niet en gisteren was dat het geval.
pi_146210864
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:23 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen, als jij mij met respect behandeld doe ik dat ook maar als je dat niet doet dan doe ik dat ook niet en gisteren was dat het geval.
rot op zeg, door mensen zoals jij word de maatschapij dus naar de tering geholpen.

je luistert maar gewoon naar de politie, zo simpel is het.
No Guts, No Glory
pi_146210889
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:24 schreef nuget het volgende:

[..]

rot op zeg, door mensen zoals jij word de maatschapij dus naar de tering geholpen.

je luistert maar gewoon naar de politie, zo simpel is het.
Dus als meneertje agent tegen je zegt doe je broek omlaag doe jij het ook omdat jij zegt dat je gewoon naar de politie moet luisteren?
pi_146210901
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:25 schreef Policy2 het volgende:

[..]

Dus als meneertje agent tegen je zegt doe je broek omlaag doe jij het ook omdat jij zegt dat je gewoon naar de politie moet luisteren?
:') vergelijking van het jaar ^O^
No Guts, No Glory
  Milf zondag 2 november 2014 @ 12:29:33 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_146210990
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 12:21 schreef Policy2 het volgende:

Hij kan toch niet zomaar een aantekening op je naam hebben voor iets wat ik niet gedaan heb.
Schijnbaar ben je zo'n irritant ventje dat ze al weten wie je bent. Wees er maar trots op.

Overigens hebben ze tijd verspild omdat jij weigerde me te werken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')