Ja dat kan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:24 schreef Zoev het volgende:
kun je een telefoon / internet abonnement afsluiten,
Ja dat kan ookquote:kun je particulier huren
Je kunt 5 jaar lang geen consumptief krediet afsluiten.quote:En wat kun je juist niet?
Dat kan juist weer wel. En als jij ter goeder trouw was en het geen vrijwillige verkoop betrof dan kun je ook weer een NHG op deze hypotheek nemen.quote:(buiten een nieuwe hypotheek afsluiten)
Top, hele geruststelling!quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:40 schreef hottentot het volgende:
In het kort: Je kunt vijf jaar lang geen lening afsluiten voor een vakantie, nieuwe TV, computer of een auto en dergelijke dingen, wel kun je gewoon abonnementen aangaan, een nieuwe hypotheek nemen of een huis huren.
Problemen met een nieuwe hypotheek krijg je bij eerdere betalingsachterstand, niet ter goeder trouw zijn en dat soort dingen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:43 schreef Zoev het volgende:
[..]
Top, hele geruststelling!
Ik dacht dat een hypotheek niet zou gaan. Dat lees je op veel plekken.
Is dat zeker bij een andere BKR registratie ofzo?!
Dit is zelfs van belang voor het wel of niet aanspraak kunnen maken van op je NHG, het hangt wat van de omstandigheden af. Maar een hypotheek achterstand oplopen is iets wat hoog op je lijstje van te vermijden dingen moet staan.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:48 schreef Zoev het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het wel van belang om ten alle tijden een hypotheekachterstand te voorkomen. Sowieso. Maar ook voor BKR.
Als bv de ex niet haar deel kan betalen moet je het als ex partner opvangen om oa een negatieve BKR cq betalingsachterstand te voorkomen?
Ik doe heel hard mijn best (om het deel van mijn ex opgehoest te krijgen omdat mevrouw weigert)quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:53 schreef hottentot het volgende:
Dit is zelfs van belang voor het wel of niet aanspraak kunnen maken van op je NHG, het hangt wat van de omstandigheden af. Maar een hypotheek achterstand oplopen is iets wat hoog op je lijstje van te vermijden dingen moet staan.
Als jij de woning in je ééntje niet kunt aanhouden financieel, dan zou ik als ik jou was Maandag de NHG opbellen en het geval voorleggen. In mijn beleving (persoonlijk) Kun je beter een onmiddellijk verlies nemen waarbij zowel jij als je ex allebeide helft van de schuld krijgt i.p.v. jaren elke maand maar moeten hopen dat je de hypotheek kunt betalen met alle stress van dien. En als je daarna alsnog verkoopt en er zou winst zijn dan kan zij zelfs aanspraak maken op de helft van de winst.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:55 schreef Zoev het volgende:
[..]
Ik doe heel hard mijn best (om het deel van mijn ex opgehoest te krijgen omdat mevrouw weigert)
Eerste dan nu zou volgens mij zijn dat je met je hypotheekverstrekker om tafel gaat zitten om voor het NHG op papier te krijgen dat jij of je partner de woning niet aan kunt houden. Ook kun je dan een stukje discussie met je ex overslaan omtrent wel of niet verkopen, want verkopen is dan de enige optie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:02 schreef Zoev het volgende:
NHG consumentenlijn heb ik al gebeld. Die hebben me door verwezen naar de hypotheekverstrekker. Hun konden er nog niks mee.
Hoop deze maand met mijn ex om de tafel te zitten om eea te gaan aftimmeren van het huis qua officieel in verkoop zetten en zaken regelen omtrent de hypotheekverstrekker.
Die laatste zal ik dan ook bellen.
Het is niet dat ik het volgende maand neit meer kan betalen uit eigen zak, maar over een paar maanden is ook mijn gekortwiekt geldboompje bijna leeg
Je hebt zeker gelijk dat het beter is om eventuele schuld voor lief te nemen.
Nu ik weet dat ik met een BKR registratie toch particulier kan huren en mijn abonnement bij internet en gsm en dergelijke kan aanhouden/afsluiten ziet het er iets rooskleuriger uit.
Wat een gedoe zo'n scheiding.
Ik ben er al bijna 20 jaar ouder door
Zolang je aan de voorwaarden voldoet (zo klinkt het wel) is er geen vuiltje aan de lucht.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:57 schreef Zoev het volgende:
Maar een restschuld die ontstaat toch eigenlijk nooit btw?
Of NHG scheld hem kwijt of ik kan blijven zitten? (zij kan het nooit)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |