abonnement Unibet Coolblue
pi_146254592
quote:
10s.gif Op maandag 3 november 2014 13:10 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, dit is toch ook wel weer de treurigheid ten top, hè? Is de rel voor komend jaar nu alweer begonnen? Ik was nog aan het bijkomen van de vorige. :')

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat ik zelf niet zo'n fan ben, maar als 'we' dan toch denken dat Alain onze beste optie is qua (echte) muzikant/artiest die ook daadwerkelijk wil gaan, stuur hem dan gewoon. Steun hem, i.p.v. dat je als omroep dit kleutergedrag gaat vertonen. Of vinden ze dat ze nu zoveel keus hebben qua artiesten die op een internationaal podium geen flater zullen slaan? Vrees dat in de praktijk nogal tegenvalt.

Hebben ze bij Anouk ook zo moeilijk gedaan? Dacht het niet. Die durven ze gewoon niet tegen te spreken. Dus, kom op Alain, een beetje peper in je reet en je tanden laten zien! B-)
Dat laatste is nu precies waarom al zijn liedjes zo nietszeggend zijn. Liedjes lijken vaak op hun baasjes.
pi_146258125
De Belgen hebben hun deelnemer bekend gemaakt.

http://www.eurovision.tv/(...)nt_belgium_in_vienna

Blijkbaar een 'voice-deelnemer':
http://www.rtbf.be/video/detail_loic-nottet-diamonds?id=1888346
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 16:36:35 #28
375570 crew  Cyan9
pi_146258214
Gelukkig laten ze Trijn achter op het rangeerterrein.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_146259510
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

http://glamora.ma/2014/11/trijntje_oosterhuis_zet_alain.html
Toen de Telegraaf onthulde dat het in 2015 wel eens Alain Clark kon gaan worden, was die er dan ook als de kippen bij om dat te bevestigen. Maar het lijkt erop dat zijn loslippigheid hem nu toch fataal is geworden. Het AD meldt namelijk vandaag dat het vroege uitlekken van Clarks naam voor zoveel wrevel bij AVRO/TROS heeft gezorgd, dat ze met andere artiesten zijn gaan babbelen.

Het vetgedrukte duid ik maar eventjes als grote ego's en truttig gedrag.
Ik lees daar nergens dat Alain geen kans meer maakt..
dag
pi_146259543
quote:
Juist niet!
Eerst sturen die trutjes met hun veel te grote ego (wie denken die omroepmedewerkers dat ze zijn?) de ene goede artiest weg, vervolgens halen ze de andere goede artiest niet binnen. Voor het geval iemand het nog niet in de gaten had, Nederland heeft als klein landje maar weinig goede artiesten. Jij zal misschien jouw ogen hebben gericht op X maar de kans is groter dat X er geen zin in heeft dan dat X er wel zin in heeft dus dan toch maar liever wel Trijntje of Alain. Misschien is Alain bereid om alsnog te gaan als de TROS-trutjes hun excuses aanbieden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146259739
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik lees daar nergens dat Alain geen kans meer maakt..
Tussen de regels lezen. ;)
Als ze met andere mensen gaan praten dan is het een grote stap dat hij alsnog gaat. De trutjes van de TROS hebben er geen zin meer in en Alain zal ongetwijfeld ook niet meer staan te springen als het op deze manier moet. Alles kan maar ik vrees dat we weer op de oude voet verder gaan en weer een C-artiestje gaan sturen. Welke A-artiest - die paar die er nog over zijn - heeft er zin in om met de TROS in zee te gaan na dit geklungel. Ik verwijs dan niet alleen naar het mislukken van het samenwerken met 2 artiesten maar ook naar het gedoe er omheen dat het allemaal uitlekt naar de media. Nu ik er over nadenk, je kan je afvragen of dat de TROS vorig jaar niet ook de ruzie tussen Ilse en Waylon had kunnen voorkomen door het wat beter te organiseren (voorkomen van ruzie door zelf de organisatie in handen te nemen, maar wel in samenspraak met de artiesten natuurlijk). Het is dat geen andere omroep het wil oppakken maar de TROS lijkt meer kwaad dan goed te doen voor het ESF.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146259819
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tussen de regels lezen. ;)
Als ze met andere mensen gaan praten dan is het een grote stap dat hij alsnog gaat. De trutjes van de TROS hebben er geen zin meer in en Alain zal ongetwijfeld ook niet meer staan te springen als het op deze manier moet. Alles kan maar ik vrees dat we weer op de oude voet verder gaan en weer een C-artiestje gaan sturen. Welke A-artiest - die paar die er nog over zijn - heeft er zin in om met de TROS in zee te gaan na dit geklungel. Ik verwijs dan niet alleen naar het mislukken van het samenwerken met 2 artiesten maar ook naar het gedoe er omheen dat het allemaal uitlekt naar de media. Nu ik er over nadenk, je kan je afvragen of dat de TROS vorig jaar niet ook de ruzie tussen Ilse en Waylon had kunnen voorkomen door het wat beter te organiseren (voorkomen van ruzie door zelf de organisatie in handen te nemen, maar wel in samenspraak met de artiesten natuurlijk). Het is dat geen andere omroep het wil oppakken maar de TROS lijkt meer kwaad dan goed te doen voor het ESF.
Praten met anderen verzwakt Alain's onderhandelingspositie flink. Kan tactiek zijn :+.
dag
pi_146259859
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:35 schreef Snoopyfrl het volgende:
De Belgen hebben hun deelnemer bekend gemaakt.

http://www.eurovision.tv/(...)nt_belgium_in_vienna

Blijkbaar een 'voice-deelnemer':
http://www.rtbf.be/video/detail_loic-nottet-diamonds?id=1888346
Dat zou eigenlijk helemaal geen slecht idee zijn voor Nederland. :)
Serieus. Op deze mensen is al een soort van selectie toegepast wie geschikt is voor het ESF aangezien zij dankzij publieksstemmen ver zijn gekomen in dat programma. Waarom niet die eerste winnaar, Sandra van Nieuwland of Tessa Belinfante afvaardigen? Het is beter dan alles wat er achter de A-artiesten komt in Nederland. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 3 november 2014 @ 17:17:52 #34
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146259998
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Praten met anderen verzwakt Alain's onderhandelingspositie flink. Kan tactiek zijn :+.
Zou kunnen, maar dat zegt dan ook wel weer veel over Alain als hij wel gaat. Zowel Anouk als Ilse zouden de TROS allang gezegd hebben dat ze het ESF maar in hun hol moesten stoppen als het zo moet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_146260025
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:12 schreef Peter het volgende:

[..]

Praten met anderen verzwakt Alain's onderhandelingspositie flink. Kan tactiek zijn :+.
Dat is nu een van de punten waarop ik doel. Zij verkondigden openlijk in de media - zeer bewust (ze werken voor een omroep, ze weten hoe dat werkt) - dat ze met anderen gaan praten om een signaal te sturen naar Alain. Alain gaat nu als reactie hierop zich ook harder opstellen in de onderhandelingen en dat soort gezeik. Dat gaat afketsen. ;)
Gedachte: het gaat om geld. De TROS stelt zich hard op bij beide onderhandelingen omdat ze maar een beperkt budget heeft (forse bezuinigingen op de PO). Tja, als je pinda's betaalt dan krijg je aapjes. Niets tegen aapjes maar we zullen er geen goede prestatie mee neerzetten op het ESF. ;)
Als je een A-artiest wil aantrekken dan zal je enig budget moeten overhebben. Ik kan me voorstellen dat het vooral om praktische zaken gaat, dat de TROS met de artiest de bandleden mee moet inhuren en dat de TROS hier geen zin in heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146260118
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2014 17:17 schreef Jane het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar dat zegt dan ook wel weer veel over Alain als hij wel gaat. Zowel Anouk als Ilse zouden de TROS allang gezegd hebben dat ze het ESF maar in hun hol moesten stoppen als het zo moet.
Precies en Alain is zich hier ook bewust van dus als hij wat aan zijn image denkt dan zal hij njet zeggen tenzij de TROS flinke toegevingen doet. De TROS gaat dat niet doen omdat ze dan gezichtsverlies lijdt. Hoe dan ook, het gaat afketsen als je zo start met de onderhandelingen. Gouden regel in het onderhandelen: je houdt het privé. Zo gauw je gaat lekker naar de media dan komt het niet meer goed.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146260205
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk helemaal geen slecht idee zijn voor Nederland. :)
Serieus. Op deze mensen is al een soort van selectie toegepast wie geschikt is voor het ESF aangezien zij dankzij publieksstemmen ver zijn gekomen in dat programma. Waarom niet die eerste winnaar, Sandra van Nieuwland of Tessa Belinfante afvaardigen? Het is beter dan alles wat er achter de A-artiesten komt in Nederland. ;)
Hind is gegaan en ook ons indiaantje kwam uit een talentenjacht.. Zelfs Glennis Grace komt uit een talentenjacht oorspronkelijk..
dag
pi_146260428
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Hind is gegaan en ook ons indiaantje kwam uit een talentenjacht.. Zelfs Glennis Grace komt uit een talentenjacht oorspronkelijk..
Uit slechtere talentenjachten dan The Voice waarin in het algemeen het niveau lager lag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat voor mij dan niet alleen om de zangtechniek, het is het complete plaatje (zangtechniek, stemgeluid, uitstraling, uiterlijk, geloofwaardigheid). De mensen die ik eerder noemde zijn allen goed genoeg om met Nederland in het linker rijtje te eindigen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Als ze een goed liedje krijgen natuurlijk!

Dat indiaantje zong vals en niet een beetje.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146260552
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uit slechtere talentenjachten dan The Voice waarin in het algemeen het niveau lager lag.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat voor mij dan niet alleen om de zangtechniek, het is het complete plaatje (zangtechniek, stemgeluid, uitstraling, uiterlijk, geloofwaardigheid). De mensen die ik eerder noemde zijn allen goed genoeg om met Nederland in het linker rijtje te eindigen, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Als ze een goed liedje krijgen natuurlijk! ;)
Ik vind het huidige seizoen van The Voice nou niet geweldig. De Amerikaanse en Engelse hebben meer kwaliteit in huis..
dag
pi_146260712
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik vind het huidige seizoen van The Voice nou niet geweldig. De Amerikaanse en Engelse hebben meer kwaliteit in huis..
Het gras wat groener is bij de buurman?
Ik heb vorig jaar de andere versies gezien, ik vond het weinig verschil maken. Ik heb daar ook een paar mensen vals horen zingen, wat mij verbaasde gezien de veel grotere populaties en het feit dat deze landen zoveel populaire muzikanten hebben geleverd. De huidige editie van het programma gaat prima. Ik heb nog niemand - misschien met uitzondering van een rapper - vals horen zingen tijdens de blinde audities. Wel eens een noot die er naast zit maar niet consistent, dus te wijten aan de zenuwen of een verkeerd concentratieniveau, geen probleem. Dat is in andere jaren anders geweest waarin zelfs kandidaten die consistent licht vals zongen (Johannes en Iris) ver kwamen. Ook in die andere jaren waren er echter een aantal kandidaten die in de UK of de USA ook hoge ogen zouden hebben gegooid als ze daar meededen.

Ik heb in de huidige reeks veel vertrouwen: genoeg mensen die goed kunnen zingen, zichzelf kunnen begeleiden en muzikaal zijn.
Het is trouwens een jaarlijks terugkerend ritueel: klagen over het huidige seizoen en aan het einde van het seizoen blijkt het toch weer mee te vallen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 17:43:30 #41
375570 crew  Cyan9
pi_146260947
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het gras wat groener is bij de buurman?
Ik heb vorig jaar de andere versies gezien, ik vond het weinig verschil maken. Ik heb daar ook een paar mensen vals horen zingen, wat mij verbaasde gezien de veel grotere populaties en het feit dat deze landen zoveel populaire muzikanten hebben geleverd. De huidige editie van het programma gaat prima. Ik heb nog niemand - misschien met uitzondering van een rapper - vals horen zingen tijdens de blinde audities. Wel eens een noot die er naast zit maar niet consistent, dus te wijten aan de zenuwen of een verkeerd concentratieniveau, geen probleem. Dat is in andere jaren anders geweest waarin zelfs kandidaten die consistent licht vals zongen (Johannes en Iris) ver kwamen. Ook in die andere jaren waren er echter een aantal kandidaten die in de UK of de USA ook hoge ogen zouden hebben gegooid als ze daar meededen.

Ik heb in de huidige reeks veel vertrouwen: genoeg mensen die goed kunnen zingen, zichzelf kunnen begeleiden en muzikaal zijn.
Het is trouwens een jaarlijks terugkerend ritueel: klagen over het huidige seizoen en aan het einde van het seizoen blijkt het toch weer mee te vallen. :)
Ik heb in dit seizoen eigenlijk niemand waarvan ik denk dat die echt succesvol gaat worden. Dat valt sowieso vaak tegen bij talentenshows, ook the Voice.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 3 november 2014 @ 17:47:11 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146261089
Ik kijk helemaal niet naar die talentshows, dus ik ken de deelnemers ook nooit. Wil best geloven dat er mensen tussen zitten die goed en zuiver kunnen zingen, maar dat alleen is echt niet genoeg voor het ESF. Niet als je een beetje hoge ogen wilt gooien.

Podiumervaring, jarenlang en voor anderen dan alleen je familie en vrienden, dat heb je nodig. En om het overtuigend te laten overkomen is het ook fijn als iemand z'n eigen liedjes (mee-)schrijft. Een instrument kunnen bespelen boeit dan weer eigenlijk niet, aangezien je toch niet echt mag spelen op dat podium. Maar goed, de 'echte' muzikanten kunnen meestal sowieso wel een instrument bespelen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_146261094
quote:
11s.gif Op maandag 3 november 2014 17:43 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik heb in dit seizoen eigenlijk niemand waarvan ik denk dat die echt succesvol gaat worden. Dat valt sowieso vaak tegen bij talentenshows, ook the Voice.
Ik kan zo een paar kandidaten aanwijzen. Aangezien ik zeer slecht ben in het onthouden van namen zou ik eventjes opnieuw de filmpjes moeten bekijken alvorens ik de namen kan noemen maar ik weet zeker dat ik per team 1-2 favorieten heb gezien die het zouden kunnen winnen. Ik heb het over mensen die het complete plaatje hebben: zang, stemgeluid, uitstraling, muzikaliteit
Mensen maken in hun hersenen altijd iets groter naarmate ze het meer zien, vandaar dit jaarlijks terugkerende ritueel van klagen aan het begin en aan het einde vaststellen dat het wel meeviel. Als je er nuchter naar kijk dan is het niveau dit seizoen prima. Ik durf ook rustig te zeggen dat ik nu het niveau tijdens de auditierondes het hoogst vond sinds het tweede seizoen. Het laagste gehalte aan puistenkopjes die het ook eens proberen maar het (nog) niet kunnen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 17:50:07 #44
375570 crew  Cyan9
pi_146261194
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik kan zo een paar kandidaten aanwijzen. Aangezien ik zeer slecht ben in het onthouden van namen zou ik eventjes opnieuw de filmpjes moeten bekijken alvorens ik de namen kan noemen maar ik weet zeker dat ik per team 1-2 favorieten heb gezien die het zouden kunnen winnen. Ik heb het over mensen die het complete plaatje hebben: zang, stemgeluid, uitstraling, muzikaliteit
Mensen maken in hun hersenen altijd iets groter naarmate ze het meer zien, vandaar dit jaarlijks terugkerende ritueel van klagen aan het begin en aan het einde vaststellen dat het wel meeviel. Als je er nuchter naar kijk dan is het niveau dit seizoen prima. Ik durf ook rustig te zeggen dat ik nu het niveau tijdens de auditierondes het hoogst vond sinds het tweede seizoen. Het laagste gehalte aan puistenkopjes die het ook eens proberen maar het (nog) niet kunnen. ;)
Winnen is wat anders dan succesvol worden.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_146261251
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Winnen is wat anders dan succesvol worden.
Precies, gehypet in Nederland wil niet zeggen dat Europa het ziet zitten..
dag
pi_146261265
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 17:47 schreef Jane het volgende:
Ik kijk helemaal niet naar die talentshows, dus ik ken de deelnemers ook nooit. Wil best geloven dat er mensen tussen zitten die goed en zuiver kunnen zingen, maar dat alleen is echt niet genoeg voor het ESF. Niet als je een beetje hoge ogen wilt gooien.

Podiumervaring, jarenlang en voor anderen dan alleen je familie en vrienden, dat heb je nodig. En om het overtuigend te laten overkomen is het ook fijn als iemand z'n eigen liedjes (mee-)schrijft. Een instrument kunnen bespelen boeit dan weer eigenlijk niet, aangezien je toch niet echt mag spelen op dat podium. Maar goed, de 'echte' muzikanten kunnen meestal sowieso wel een instrument bespelen.
Helemaal eens. Mooi kunnen zingen is misschien leuk voor een talentenjacht, maar ik geniet het meest van artiesten die weten hoe het is om avond aan avond op te treden. En dan niet van die braderieschnabbelaars, maar mensen die echt hun muziek leven. Ik zie nooit een talentenshow, maar heb sterk het idee dat daar alleen maar mensen staan die toevallig mooi kunnen zingen. Dat maakt je nog geen muzikant.
pi_146261393
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:50 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Winnen is wat anders dan succesvol worden.
Het hangt van het niveau van de concurrentie af. Laten we elkaar geen mietje noemen, het feit dat een aantal kandidaten niet 'succesvol' zijn geworden is meer te wijten aan onze muziekcultuur, of het gebrek daar aan, dan aan hun kwaliteiten. Als je geen goede liedjes krijgt aangeboden en de radiozenders weigeren om iets goeds te draaien als het niet op een of andere lijst staat (schijnt nogal dichtgetimmerd te zijn met contracten) dan wordt het lastig. Wij hebben in Nederland genoeg goede muzikanten (wij hebben er zelfs relatief veel in vergelijking met andere landen), waar ik zangers ook toe reken. Het probleem is m.i. dat we veel te weinig goede componisten hebben en dat het veel te lastig is om veelbelovende liedjes op de radio te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 3 november 2014 @ 17:59:52 #48
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146261577
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Mystikvm het volgende:

Ik zie nooit een talentenshow, maar heb sterk het idee dat daar alleen maar mensen staan die toevallig mooi kunnen zingen. Dat maakt je nog geen muzikant.
Dat geldt inderdaad voor de meesten die zich er voor opgeven, denk ik. En als er dan een echte muzikant tussen zit, dan blijkt die achteraf door de producers gevraagd te zijn (Waylon).
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 18:00:32 #49
375570 crew  Cyan9
pi_146261605
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt van het niveau van de concurrentie af. Laten we elkaar geen mietje noemen, het feit dat een aantal kandidaten niet 'succesvol' zijn geworden is meer te wijten aan onze muziekcultuur, of het gebrek daar aan, dan aan hun kwaliteiten. Als je geen goede liedjes krijgt aangeboden en de radiozenders weigeren om iets goeds te draaien als het niet op een of andere lijst staat (schijnt nogal dichtgetimmerd te zijn met contracten) dan wordt het lastig. Wij hebben in Nederland genoeg goede muzikanten (wij hebben er zelfs relatief veel in vergelijking met andere landen), waar ik zangers ook toe reken. Het probleem is m.i. dat we veel te weinig goede componisten hebben en dat het veel te lastig is om veelbelovende liedjes op de radio te krijgen.
Zo kun je het bekijken. Ik vind het ook grotendeels liggen aan de muziek waar deze mensen zelf mee komen. Nederlandse artiesten zijn heel goed in "middle-of-the-road" soft pop muziek. Moet je dat willen?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_146261694
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 17:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Helemaal eens. Mooi kunnen zingen is misschien leuk voor een talentenjacht, maar ik geniet het meest van artiesten die weten hoe het is om avond aan avond op te treden. En dan niet van die braderieschnabbelaars, maar mensen die echt hun muziek leven. Ik zie nooit een talentenshow, maar heb sterk het idee dat daar alleen maar mensen staan die toevallig mooi kunnen zingen. Dat maakt je nog geen muzikant.
Een liedje van een ander zingen in een studio is natuurlijk ook nog wel iets anders dan heel Europa overtuigen met een liedje van jezelf. Zelfs de winnaars van het hoog aangeschreven Italiaanse San Remo-festival waren uiteindelijk maar heel af en toe goed genoeg voor een ESF-zege.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')