abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2002 @ 12:27:14 #51
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_6552943
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:
Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.

Maar als je daar wat van zegt dan noemt de huichel-premier je, op de nationale televisie, asociaal.

quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 11:42 schreef X-Ray het volgende:
Heb je voor mij een bron? bvd.

[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 31-10-2002 12:29]

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_6552950
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:25 schreef fokje het volgende:

[..]

Het zegt natuurlijk veel over de mentaliteit van dat soort mensen die dat na járen nog niet kunnen. Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik het geen eerste vereiste vind.
Ik vind zo'n verplichte inburgeringscursus nogal betuttelend, in mijn ogen houdt dat ook de intelectuelen en talentvolle mensen weg, juist mensen die we best goed kunnen gebruiken.

Dat zegt inderdaad wel wat over de mentaliteit. En aan mensen die nadat ze hier al jaren zitten, en nog geen Nederlands spreken, hebben we gewoon niets. Die mensen zullen nooit een baan vinden.
Hier in Nederland hebben we gewoon teveel ongeletterde boeren binnengehaald, er had geselecteerd moeten worden op potentie op de arbeidsmarkt, talent, diploma's, kwalificaties, etc....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6553478
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:27 schreef Napalm het volgende:
Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.
Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.

Voorzichtige schattingen wijzen dat er tussen 150.000 en 200.000 mensen vanwege deze reden in de WAO zitten.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6558094
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 13:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.

Dat meen je niet!!!! Hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 31 oktober 2002 @ 18:10:52 #55
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6558155
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zal wel komen doordat ze de Nederlandse taal niet machtig zijn ... triest is het
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6558181
quote:
Sja, soft troetelbeleid.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_6558547
quote:
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:

[..]

Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.

Pardon? De PC Buurmeijer gemist of zo? Het is juist wel bewezen dat er op massieve schaal misbruik is gemaakt van de WAO. Dit misbruik is aanleiding geweest om de hele uitvoeringspraktijk ondersteboven te keren.
pi_6558579
quote:

[..]

De kansen op werk worden meegeteld in de mate van arbeidsongeschiktheid. Het niet spreken van Nederlands kan betekenen dat iemand geen restverdiencapaciteit meer heeft en daardoor volledig arbeidsongeschikt wordt geacht waar iemand die wel Nederlands spreekt nog wel wordt geacht te kunnen voorzien in een deel van zijn inkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')