quote:Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:
Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
Maar als je daar wat van zegt dan noemt de huichel-premier je, op de nationale televisie, asociaal.
quote:Heb je voor mij een bron? bvd.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:42 schreef X-Ray het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 31-10-2002 12:29]
quote:Dat zegt inderdaad wel wat over de mentaliteit. En aan mensen die nadat ze hier al jaren zitten, en nog geen Nederlands spreken, hebben we gewoon niets. Die mensen zullen nooit een baan vinden.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:25 schreef fokje het volgende:[..]
Het zegt natuurlijk veel over de mentaliteit van dat soort mensen die dat na járen nog niet kunnen. Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik het geen eerste vereiste vind.
Ik vind zo'n verplichte inburgeringscursus nogal betuttelend, in mijn ogen houdt dat ook de intelectuelen en talentvolle mensen weg, juist mensen die we best goed kunnen gebruiken.
quote:Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:27 schreef Napalm het volgende:
Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.
Voorzichtige schattingen wijzen dat er tussen 150.000 en 200.000 mensen vanwege deze reden in de WAO zitten.
quote:Dat meen je niet!!!! Hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
Op donderdag 31 oktober 2002 13:00 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.
quote:Zal wel komen doordat ze de Nederlandse taal niet machtig zijn ... triest is het
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:[..]
Dat meen je niet!!!! Hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
quote:Sja, soft troetelbeleid.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:
quote:Pardon? De PC Buurmeijer gemist of zo? Het is juist wel bewezen dat er op massieve schaal misbruik is gemaakt van de WAO. Dit misbruik is aanleiding geweest om de hele uitvoeringspraktijk ondersteboven te keren.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
quote:De kansen op werk worden meegeteld in de mate van arbeidsongeschiktheid. Het niet spreken van Nederlands kan betekenen dat iemand geen restverdiencapaciteit meer heeft en daardoor volledig arbeidsongeschikt wordt geacht waar iemand die wel Nederlands spreekt nog wel wordt geacht te kunnen voorzien in een deel van zijn inkomen.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |