abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146152825
Binnenkort komt de Goedheiligman weer naar ons koude kikkerlandje toe om de wensen en dromen van kinderen in vervulling te laten gaan. Achter deze magische tijd zit natuurlijk een geheim, het belangrijkste geheim van Nederland. Sinterklaas en zijn Pieten bestaan eigenlijk niet in het echt, maar slechts in de denkwerelden van onze jongste landgenoten. Ouders kopen al deze prachtige cadeaus en surprises voor hun telg. En cadeautjes kosten geld en helaas kan niet iedereen zich cadeautjes veroorloven voor zijn dierbaren. Daarom deze actie!

Het is namelijk al weer bijna 5 december 2014 of te wel pakjesavond. Momenteel zitten we nog in oktober, maar de tijd vliegt voorbij en het is natuurlijk prettig om ruim de tijd te hebben voor een actie als deze. Ik wil namelijk samen met jullie de kinderen van gezinnen blij maken die het momenteel niet zo breed hebben en het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven om cadeautjes voor hun kinderen te kopen. Zeg nou zelf, moest je zelf niet huilen toen de waarheid omtrent Sinterklaas boven tafel kwam?

Wat houdt deze actie in?
Samen met andere FOK!kers probeer ik zoveel mogelijk geld in te zamelen om leuke cadeaupakketten te kunnen samenstellen. De hoeveelheid pakketen dat wordt samengesteld hangt af van het totaal bedrag dat wordt verzameld.

Waarom geld en geen goederen?
Het inzamelen van geld lijkt mij persoonlijk de meest praktische oplossing. De pakketen kunnen dan worden afgesteld per persoon. Een jongen heeft immers niets aan barbies en een doorsnee meisje speelt niet graag met raceautootjes.

Hoeveel moet zo'n pakket dan kosten?
Ik stel voor om een waarde van ongeveer ¤50,- aan het pakket te geven. Dit lijkt mij persoonlijk een redelijk bedrag om een pakket leuk mee te vullen.

Wat zal er allemaal in het pakket komen?
Naast een chocoladeletter, strooigoed en een banketstaaf, zullen er ook cadeautjes in de vorm van speelgoed (en eventueel een kleinigheidje voor een volwassenen) inzitten. Natuurlijk alles netjes en passend ingepakt.

Voor wie zijn de pakketen bedoeld?
Voor mensen die helaas door omstandigheden vrijwel niet of gewoon helemaal niet in staat zijn om dit jaar cadeautjes te kopen met Sinterklaas, maar het feest wel dolgraag willen vieren met hun kinderen.

Hoe kan ik een pakket aanvragen?
Mocht het zo zijn dat er voldoende geld is ingezameld om minimaal een pakket te maken, dan kun je in een van de reacties jouw verhaal doen. Leg uitgebreid uit waarom jij graag een Sinterklaaspakket wilt ontvangen en voor wie het pakket bedoeld is. De donateurs beslissen dan gezamenlijk - bij meerdere aanmeldingen - wie er een pakket krijgen, mocht het zo zijn dat er te weinig is opgehaald om iedereen in de vraag te voorzien.

Hoe kan ik doneren?
Dit is momenteel nog niet duidelijk. Dat zou via mij of via een van de admins kunnen lopen.

Is er toestemming gegeven voor dit project?
Nee, momenteel nog niet. Daarom blijft alles onder voorbehoud. Mocht een moderator mee instemmen, dan zal er verder worden gewerkt aan het project. Mocht het zo zijn dat een moderator dit project niet ziet zitten, dan zal dit topic gesloten worden.

Denk er aan, dit wil ik uit liefde organiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 15:04:36 ]
pi_146152901
Op zich een tof idee, of het momenteel haalbaar is is een tweede. Maar het gebaar is mooi, hoor.
pi_146152953
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:06 schreef Toto69 het volgende:
Op zich een tof idee, of het momenteel haalbaar is is een tweede. Maar het gebaar is mooi, hoor.
Dankjewel! Wat bedoel je precies met 'Of het momenteel haalbaar is is een tweede' als ik vragen mag? :) Bedoel je of het nog te realiseren valt of..?
pi_146152993
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:07 schreef Unites het volgende:

[..]

Dankjewel! Wat bedoel je precies met 'Of het momenteel haalbaar is is een tweede' als ik vragen mag? :) Bedoel je of het nog te realiseren valt of..?
Of het te realiseren valt, of er animo voor is. Normaliter is er ook een kerstpakkettenactie zoals je wellicht wel zult weten, volgens mij is zelfs nog niet bekend of die dit jaar doorgaat. Het idee is nogmaals heel erg tof, maar of het realiseerbaar is betwijfel ik. Misschien als het kleinschalig is :)
pi_146153022
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Of het te realiseren valt, of er animo voor is. Normaliter is er ook een kerstpakkettenactie zoals je wellicht wel zult weten, volgens mij is zelfs nog niet bekend of die dit jaar doorgaat. Het idee is nogmaals heel erg tof, maar of het realiseerbaar is betwijfel ik. Misschien als het kleinschalig is :)
Ah, oke! Laten we duimen :-)
pi_146153031
Als je al voorbaat weet dat een jongen niet met een Barbie wil spelen dan stel je een geslachtvrije pakket samen. Trouwens hoe wil je een chocoladeletter in doen als je de namen niet hebt.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146153118
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:10 schreef thom_05 het volgende:
Als je al voorbaat weet dat een jongen niet met een Barbie wil spelen dan stel je een geslachtvrije pakket samen. Trouwens hoe wil je een chocoladeletter in doen als je de namen niet hebt.
S van Sint.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_146153144
Prachtig initiatief! toen ik een jaar of 5/6 was en alleen met mijn moeder woonde kon ze amper een cadeau betalen, tijdens de sinterklaasperiode werd er aangebeld door een man verkleed als zwarte piet met een heeel groot cadeau (hotwheels baan) :@ ik stond perplex en mijn moeder had geen idee wat er gaande was. _O-

Dat ik me dit tot op de dag van vandaag kan herrineren zegt al genoeg over mijn mening hierover, dit idee ga ik zeker steunen en in de gaten houden.

p.s. het lijkt me het makkelijkst om via paypal een donatie account aan te maken ;)
pi_146153187
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:13 schreef Yskoud het volgende:
Prachtig initiatief! toen ik een jaar of 5/6 was en alleen met mijn moeder woonde kon ze amper een cadeau betalen, tijdens de sinterklaasperiode werd er aangebeld door een man verkleed als zwarte piet met een heeel groot cadeau (hotwheels baan) :@ ik stond perplex en mijn moeder had geen idee wat er gaande was. _O-

Dat ik me dit tot op de dag van vandaag kan herrineren zegt al genoeg over mijn mening hierover, dit idee ga ik zeker steunen en in de gaten houden.

p.s. het lijkt me het makkelijkst om via paypal een donatie account aan te maken ;)
Aahw, wat mooi om te lezen!

Ik had inderdaad zelf ook het idee om een PayPal account aan te maken, lijkt me ook het handigste.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:15:22 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146153202
Is toch gewoon een (verkapte) geldinzamelingsactie?
pi_146153256
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:15 schreef hugecooll het volgende:
Is toch gewoon een (verkapte) geldinzamelingsactie?
Om iets (cadeaupakketten) te kunnen realiseren ja, net zoals elke (geld)inzamelingsactie.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:17:11 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_146153271
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:16 schreef Unites het volgende:

[..]

Om iets (cadeaupakketten) te kunnen realiseren ja, net zoals elke (geld)inzamelingsactie.
Is toch niet toegestaan hiero?
pi_146153345
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is toch niet toegestaan hiero?
Nee, eigenlijk niet nee. Daarom ook:

quote:
Nee, momenteel nog niet. Daarom blijft alles onder voorbehoud. Mocht een moderator mee instemmen, dan zal er verder worden gewerkt aan het project. Mocht het zo zijn dat een moderator dit project niet ziet zitten, dan zal dit topic gesloten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 15:19:04 ]
pi_146153516
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:03 schreef Unites het volgende:
Voor wie zijn de pakketen bedoeld?
Voor mensen die helaas door omstandigheden vrijwel niet of gewoon helemaal niet in staat zijn om dit jaar cadeautjes te kopen met Sinterklaas, maar het feest wel dolgraag willen vieren met hun kinderen.
Hoe kom je aan een lijst met mensen die aan die criteria voldoen?
pi_146153552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een lijst met mensen die aan die criteria voldoen?
Mensen kunnen zich gewoon opgeven en hun verhaal delen. Er zijn vaker hier mensen te vinden die het niet al te breed hebben en daarom zo'n pakket wel kunnen gebruiken. Of iedereen eerlijk is, dat valt natuurlijk nooit via het internet te controleren.
pi_146153688
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:24 schreef Unites het volgende:
Mensen kunnen zich gewoon opgeven en hun verhaal delen. Er zijn vaker hier mensen te vinden die het niet al te breed hebben en daarom zo'n pakket wel kunnen gebruiken. Of iedereen eerlijk is, dat valt natuurlijk nooit via het internet te controleren.
Ik wil best 50 Euro doneren, zolang het maar anoniem blijft. Wel of niet "eerlijk" maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen mss wel een struikelblok kan zijn. Anyway....ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren. Symphatiek idee en succes.
pi_146153771
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik wil best 50 Euro doneren, zolang het maar anoniem blijft. Wel of niet "eerlijk" maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen mss wel een struikelblok kan zijn. Anyway....ik wacht wel even af wat er gaat gebeuren. Symphatiek idee en succes.
Bedankt voor je feedback!
pi_146153865
Als kinderen van arme ouders niks krijgen van Sinterklaas krijgen, zullen ze wel stout zijn geweest he :Y)
pi_146153932
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:33 schreef stbabylon het volgende:
Als kinderen van arme ouders niks krijgen van Sinterklaas krijgen, zullen ze wel stout zijn geweest he :Y)
Kinderen van rijke ouders die stout zijn geweest, krijgen wel wat van Sinterklaas. Sinterklaas is er voor iedereen en vergeeft ieder z'n zonde met pakjesavond.
pi_146153961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:35 schreef Unites het volgende:

[..]

Kinderen van rijke ouders die stout zijn geweest, krijgen wel wat van Sinterklaas. Sinterklaas is er voor iedereen en vergeeft ieder z'n zonde met pakjesavond.
Blijkbaar niet he, anders hoefde jij geen inzamelingsactie te starten :Y)
pi_146154054
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Blijkbaar niet he, anders hoefde jij geen inzamelingsactie te starten :Y)
Wel in de denkwereld van kinderen en het is zonde om deze mooie illusie weg te wuiven door geldissues.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:42:29 #22
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_146154165
Als eerste: ^O^ + _O_ + O+

Dan nu mijn feedback :)

quote:

Hoe kan ik een pakket aanvragen?
Mocht het zo zijn dat er voldoende geld is ingezameld om minimaal een pakket te maken, dan kun je in een van de reacties jouw verhaal doen. Leg uitgebreid uit waarom jij graag een Sinterklaaspakket wilt ontvangen en voor wie het pakket bedoeld is. De donateurs beslissen dan gezamenlijk - bij meerdere aanmeldingen - wie er een pakket krijgen, mocht het zo zijn dat er te weinig is opgehaald om iedereen in de vraag te voorzien.
Mensen zullen in een reactie minder snel hun verhaal uitgebreid gaan doen met zoveel meelezers op een 'open' forum. Ik heb zelf nooit een geheim gemaakt van onze situatie, echter heb ik dat toch nooit hier zo open en bloot gepost. Als mensen het wilden weten kregen ze het via een PM. Ik denk dat je die optie ook moet toevoegen, anders zullen mensen die het wel heel goed kunnen gebruiken denk ik niet reageren als het alleen in dit topic mag.

Hier gelukkig niet nodig, wij hebben Klaas gedegradeerd tot het kijken van het Sinterklaasjournaal met pepernoten :)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_146154340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:42 schreef Ireth het volgende:
Als eerste: ^O^ + _O_ + O+

Dan nu mijn feedback :)

[..]

Mensen zullen in een reactie minder snel hun verhaal uitgebreid gaan doen met zoveel meelezers op een 'open' forum. Ik heb zelf nooit een geheim gemaakt van onze situatie, echter heb ik dat toch nooit hier zo open en bloot gepost. Als mensen het wilden weten kregen ze het via een PM. Ik denk dat je die optie ook moet toevoegen, anders zullen mensen die het wel heel goed kunnen gebruiken denk ik niet reageren als het alleen in dit topic mag.

Hier gelukkig niet nodig, wij hebben Klaas gedegradeerd tot het kijken van het Sinterklaasjournaal met pepernoten :)
Bedankt voor je feedback, Ireth! Ik vind het zelf ook belangrijk dat het mogelijk is om een persoonlijk verhaal anoniem te kunnen vertellen, daarom zal die optie ook worden toegevoegd als de actie door mag gaan!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:39:22 #24
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146158243
quote:
Ik ben bang dat dit gaat botsen met de KerstPakkettenActie, welk topic binnen nu en enkele dagen geopend gaat worden.
In de discussie om FHF weer een bruisend subforum te maken is gebleken dat hier veel waarde aan gehecht wordt en ofschoon ik dit topic ook een sympathiek idee vind, geef ik toch de voorkeur aan de KPA. Terwijl ik zelf meer een Sint-vierder dan een kerst-vierder ben, dus daar ligt het niet aan.

Ook het geld inzamelen is niet volgens de FAQ, zoals gemeld.

Ik hoop dat je mee wilt doen aan de KPA: zelfde idee, ander tijdstip :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')